
Пренавиване на трансформатор
- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Пренавиване на трансформатор
Здравейте колеги имам един стар трансформатор от радио "Орфей" трансформатора не работи мерих връзките между намотките му и установих ,че първичната е прекъсната. Та сега търся формули с които да пресметна колко намотки ще са необходими за първичната намотка и колко за вторичната ( искам да направя двуполярно захранване 2 по 30 Волта ) Ако някой може да даде формули и малко обяснение как да пресметна мощността , напрежението и тока. П.П трансформатора е с "Ш" образни ламели. Благодаря предварително 

Re: Пренавиване на трансформатор
http://www.kn34pc.com/soft/prog-ham-trafo.zip. Дано да ти свърши работа. 

- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Пренавиване на трансформатор
Благодаря ти колега точно такова нещо търсех



- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пренавиване на трансформатор
Огледай го още веднъж ако не е нагоряла макарата е почти сигурно че намотките са здрави.
Първичната на повечето подобни стари трансформатори е разделена на две или повече части за да могат да се свързват за различно захранващо напрежение. Закачи единия пробник към единия край на първичната и с втория пробник провери всички останали изводи дали не излиза някъде. Провери и втория извод. Повечето работа за преработката е за навиването на първичната. Ако първичната проработи навий няколко навивки без да разглобяваш трансформатора и като го вкл чиш измери колко волта има на новата намотка - по-този начин ще разбереш колко навивки са нужни за един волт. Ако мултицета ти не може да мери ниски променливи напрежения трябва да навиеш поне десетина навивки и към измереното напрежение да добавиш половин волт.
Първичната на повечето подобни стари трансформатори е разделена на две или повече части за да могат да се свързват за различно захранващо напрежение. Закачи единия пробник към единия край на първичната и с втория пробник провери всички останали изводи дали не излиза някъде. Провери и втория извод. Повечето работа за преработката е за навиването на първичната. Ако първичната проработи навий няколко навивки без да разглобяваш трансформатора и като го вкл чиш измери колко волта има на новата намотка - по-този начин ще разбереш колко навивки са нужни за един волт. Ако мултицета ти не може да мери ниски променливи напрежения трябва да навиеш поне десетина навивки и към измереното напрежение да добавиш половин волт.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Пренавиване на трансформатор
по-добре нов. С тоя Ш образен магнитопровод ще ти се отели вола докато извадиш ламелите и ги наредиш после без да изкривиш някои.После ще бръмчи.Огледай и ламелите да не са ръждясали.
Ако решиш все пак да пренавиваш - направи си 1 дървено трупче по отвора на макарата. Пробий отвор точно в средата на трупчето според това каква дълга шпилка ще намериш .От 2 те страни на макарата -парчета от текстолит или друго подобно с размери по-големи от отвора на макарата, стягаш с гайки. Единия край - по-дългия на шпилката хващаш в патронник на дрелка с регулируеми обороти и започваш да навиваш. Съвет изводите на първичната намотка не ги прави с бобинажния проводник, а с изолиран многожичен запоен след усукване на бобинажния . Изолираш спойката.
Ако решиш все пак да пренавиваш - направи си 1 дървено трупче по отвора на макарата. Пробий отвор точно в средата на трупчето според това каква дълга шпилка ще намериш .От 2 те страни на макарата -парчета от текстолит или друго подобно с размери по-големи от отвора на макарата, стягаш с гайки. Единия край - по-дългия на шпилката хващаш в патронник на дрелка с регулируеми обороти и започваш да навиваш. Съвет изводите на първичната намотка не ги прави с бобинажния проводник, а с изолиран многожичен запоен след усукване на бобинажния . Изолираш спойката.
- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Пренавиване на трансформатор
Ами трансформатора е леко ръждясал понеже от доста години стои в мазето на село ,та тези дни мисля да взема телена четка за ъглошлайфа и да почистя ръждата и да го натопя в масло за да излезнат по лесно ламелите. Преди малко пак мерих намотките и установих ,че като размърдам кабелите от време на време има връзка в първичната намотка. (тя е една със 3 средни извода за да работи и на по-малко захранващо напрежение) След като поразместих кабелите дойде звуков сигнал и реших да го включа. Трансформатора започна леко да бръмчи тръгнах на меря напрежението на вторичните намотки и след 9-10 секунди трафа започна да пука и мирише на хартия ,изгасих го и като пипнах намотките беше горещ. Явно някъде е окъсил. Ще опитам да го разглобя ако не стане трябва да търся ламели от някъде.
- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Пренавиване на трансформатор
колега кажи какъв траф ти трябва може да се намери готов!На сносна цена!
Ако нямаш условия (навивачка) е голям ФИЛМ навиването особено на първичната намотка.
Ако нямаш условия (навивачка) е голям ФИЛМ навиването особено на първичната намотка.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пренавиване на трансформатор
Добре колега, искаш 2х30V а за какъв ток говорим, каква мощност???
Този т-р от радио би могъл да захранва само слаботокова електроника.
За типовата мощност на т-ра е необходимо да измериш сечението на магнитопровода - ширината на средната част на Ш образната ламела Х дебелината на набрания пакет.
S=k. корен квадратен от Sн . 1/10000 / m2 /
за еднофазни мантийни т-ри / Ш / К=1,25 - 1,35
Навивково напрежение е= 222. В .S . кc V/навивка.
За трансформаторна ламарина 0,35mm B= 1 - 1,25T kc=0,9
Брой навивки W1 = U1/ e W2 = U2 / e
Според мощноста се определят токовете в първичната и вторичната намотки, а от токовете се определя и сечението на проводника и т.н. и т.н.
За справка " Наръчник на електротехника" от Клисаров стр 588.
Този т-р от радио би могъл да захранва само слаботокова електроника.
За типовата мощност на т-ра е необходимо да измериш сечението на магнитопровода - ширината на средната част на Ш образната ламела Х дебелината на набрания пакет.
S=k. корен квадратен от Sн . 1/10000 / m2 /
за еднофазни мантийни т-ри / Ш / К=1,25 - 1,35
Навивково напрежение е= 222. В .S . кc V/навивка.
За трансформаторна ламарина 0,35mm B= 1 - 1,25T kc=0,9
Брой навивки W1 = U1/ e W2 = U2 / e
Според мощноста се определят токовете в първичната и вторичната намотки, а от токовете се определя и сечението на проводника и т.н. и т.н.
За справка " Наръчник на електротехника" от Клисаров стр 588.
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пренавиване на трансформатор
Предполагам, че трансформатора е от старо лампово радио - това значи, че е поне стотина вата и ще може да се захрани и нещо не толкова слаботоково. Употребата на дрелка като навивачка едва ли ще е успешно. Навивките трябва да са подредени и между отделните слоеве да има изолация. Между отделните намотки също трябва да има изолация. Вероятно първичната трябва да има около 1000навивки, и ако трябва ти да я навиваш на ръка е много работа.
За да събера отново ламелите в макарата последните десетина бройки ги вкарвам заедно с чука, това, че не са една оттам и една отсам не се отразява съществено на работата на трансформатора.
Има смисъл да се занимаваш с преработката само, ако искаш да се научиш. Шанса от първия път да го навиеш така, че да работи добре е минимален. Ако не ти е целта да се научиш послушай колегите и си потърси готов трансформатор.
За какво ти трябва този трансформатор?
За да събера отново ламелите в макарата последните десетина бройки ги вкарвам заедно с чука, това, че не са една оттам и една отсам не се отразява съществено на работата на трансформатора.
Има смисъл да се занимаваш с преработката само, ако искаш да се научиш. Шанса от първия път да го навиеш така, че да работи добре е минимален. Ако не ти е целта да се научиш послушай колегите и си потърси готов трансформатор.
За какво ти трябва този трансформатор?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пренавиване на трансформатор
Ех навремето кат бехме млади си бях направил навивачка от моторче от кола на батерии,редуктор от кола дето се засилва и върви и брояч от километраж на жигула.Малко много коли станаха ама карай
беше ми останало само да направя и подреждащия механизъм и сигнализацията за край на навиването-иначе си имаше всичко регулируеми винтове за различни макари,регулируеми обороти,реверс.Ех спомени 


- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Пренавиване на трансформатор
С това двуполярно напрежение 2Х30В ще да е за някое крайно стъпало! А там освен напрежение трябва и "стабилен" ток от порядъка на 5-7А зависи от мощността.
Така че казвай мощността и да се "втурваме" да ти потърсим готов траф направо с изправителя и кондензаторите!
Така че казвай мощността и да се "втурваме" да ти потърсим готов траф направо с изправителя и кондензаторите!
- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Пренавиване на трансформатор
Предполагам, че трансформатора е от старо лампово радио - това значи, че е поне стотина вата и ще може да се захрани и нещо не толкова слаботоково.
Да радиото е лампово
С това двуполярно напрежение 2Х30В ще да е за някое крайно стъпало! А там освен напрежение трябва и "стабилен" ток от порядъка на 5-7А зависи от мощността.
Да за стъпало ми трябва
С програмата която ми я даде колегата damian d смятах и показва ,че мога да изкарам 2 по 30 Волта с 2 Ампера ток и трафа е 100 Ватов. От един сайт видях схеми на НЧ усилватели харесах един той е 100 Ватов моно, пише че му е необходимо напрежение от +-10 Волта до +- 40 (двуполярно),а за тока нищо не пише, пише ,че 100 Ватово захранване е необходимо. А в нас имам един бокс преди време ми беше в колата но СД-то не го захранва и си мислех дали да не направя едно стъпало за вкъщи освен буфера който има добър звук да пусна и бокса. Но колегата kn9453 каза ,че трябва да е поне 5-7 Ампера спрямо програмата трафа може да изкара 2 по 10 Волта на 5 Ампера и 115 Вата според вас дали ще го захранва ? или да не се занимавам с глупости и да си се кефя на буфера

П.П Колега kn9453 гледам ,че си от моя град имаш ли нещо конкретно което да ми предложиш

- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пренавиване на трансформатор
Имам няколко еднакви трансформатора единия го свалих от стар български телевизор (не лампов, но все пак доста стар). И те са по стотина вата. Вторичната е 2 х 20В. Не са с Ш образни ламели. Не знам как се казват с една макара и два разрязани навити от дълга лента магнитопроводи.
Тези трансформатори би трябвало да са доста популярни щом съм събрал няколко и вероятно няма да ти е трудно да си намериш такъв.
Когато са дадени мощността и напрежението - тока може и да не го посочат защото се предполага, че можеш и ти да си го сметнеш.
Търси си готов трансформатор. Има смисъл да си навиваш сам, ако трафа е поне няколко киловата ( например за електрожен) защото готовия ще е доста скъп, а първичната ще има малко навивки и се навива лесно на ръка.
Най-малкия трансформатор, който съм навивал (пак за усилвател разбира се
) беше 250 вата, но това беше бай тошово време и по магазините нямаше такива работи, а и като ученик можех да си позволя да се занимавам с глупости. На по-малки съм навивал само вторична - тя обикновено е с малко навивки и се навива лесно.
Тези трансформатори би трябвало да са доста популярни щом съм събрал няколко и вероятно няма да ти е трудно да си намериш такъв.
Когато са дадени мощността и напрежението - тока може и да не го посочат защото се предполага, че можеш и ти да си го сметнеш.
Търси си готов трансформатор. Има смисъл да си навиваш сам, ако трафа е поне няколко киловата ( например за електрожен) защото готовия ще е доста скъп, а първичната ще има малко навивки и се навива лесно на ръка.
Най-малкия трансформатор, който съм навивал (пак за усилвател разбира се

- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Пренавиване на трансформатор
П.П Колега kn9453 гледам ,че си от моя град имаш ли нещо конкретно което да ми предложиш
Имам трансформатори различни!!! След празниците звънни едно телефонче. Номера на ЛС
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Пренавиване на трансформатор
колега като минал през такива блянове ти казвам да не се занимаваш, преди 1 година и на мен ми трябваше траф и не намерих трябваше ми биполярно на 40 волта 550 навивки на първична и 2х36 май беше на вторична...като се захванах осъзнах къв феноменален калъф съм, както и да е навих си всичко на ръка всичко излезна както го бях смятал ама повече не бих го направил.беше за някакъв усилвател дето ми беше влезнал в главата.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта