28 - 30 август 2020 г. - предстои ФОЛКСВАГЕН ФОЛКЛОРЕН СЪБОР УЗАНА!

Бензинов верижен трион

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6158
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Iezekil » Сря 25 апр 2018 10:52


За прегряване не може и дума да става,не е палена още.Проверих за искра,има но сякаш ми се видя слаба.Не знам каква трябва да е.Даже се опита и да припали,ама не можа.Довечера ще пробвам с друга свещ.Без свеща си върти леко камшичното,няма стържене или триене...




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3045
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот tdi fen » Сря 25 апр 2018 11:09


аз как я паля пробвай
1 напомпваш гориво някой имат помпичка на други дръжката за газта се застопорява
2 дърпаш смукача
3 дърпаш въжето докато не припука
4 връщаш смукача
5 отново дърпаш и обикновено пали от първият или втория път


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6158
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Iezekil » Сря 25 апр 2018 22:18


Смених свеща и зар-зор запали.Няа да има рекламация.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1040
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 19 яну 2020 23:34


Iezekil написа:...


Малко стара тема ама да питам :)

Какво стана с затягането (трудното дърпане), изчезна ли ? Имам една Husqvarna 61 която прави същия проблем. Дърпаш 1,2 до 3 пъти и после почва да затяга. Пак се дърпа въжето ама в пъти по трудно. Не я ли настъпиш с крак, трудно ще дръпнеш въжето. Иначе си пали работи без проблем. Когато е подкачила гориво пали от раз, никакви ядове. Без свещ си дърпаш въжето с малкия пръст.

Направен и е основен ремонт след близо 30г работа. Бутало,сегмент,лагери,семеринги,тампони,филтри,гарнитури. Преди ремонта мисля че пак е имала това затягане. Стартерната ролка се беше спукала и раздула. Понякога въжето се презастъпваше и се получаваше едно оплитане при което направо блокйрваше и няма дърпане. Помислих че ролката е виновника за трудното дърпане и я смених ама без резултат.


Mu/\eH
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 24 юли 2020 14:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Mu/\eH » Пет 24 юли 2020 15:14


Привет и от мен! Да споделя за същия проблем с китайски трион "Щихл" (за 85лв - хаха) на един съсед. Случва се следното: Трионът е нов, на около 2-3 часа работа и след няколко месечен престой не е поискал да пали. По-точно дърпането става изключително трудно, сякаш компресията се е повишила. Съседът го е занесъл при продавача и там с много дърпане и едно скъсано въже са го запалили. След това трионът започнал да пали лесно, както винаги става. Обаче след 3-4 седмици съседът решил да я ползва отново и хоп - отново дърпането било много трудно, а паленето невъзможно. Тогава ми сподели и ми я донесе да я видя и аз. Чудя се какъв може да е проблема, заради който много трудно се развърта с риск да се скъса въжето, сякаш компресията е много-много голяма. Но веднъж запали ли, след това ръчния стартер се дърпа лесно и пали от раз. И така докато престои за 3-4 седмици и дърпането отново става невъзможно трудно. В моя гараж пробвах следното:
1.Махнах карбуратора, в случай, че е запушен и отново пробвах, но дърпането остана трудно, същото пробвах и с ауспухчето, но без резултат.
2.Махнах свещта - без нея буталото се движи съвсем свободно, освен това дава съвсем прилична искра;
3.Разглобих и почистих карбуратора в ултразвукова ваничка, а след това и със спрей за почистване на карбуратори, отново без подобрение.
4.Сипах малко бензин в цилиндърчето и изчаках около час, за да се накисне буталото и пръстените, но и това не помогна.
Какво не съм направил:
1.Не съм разглобил цилиндровата глава, за да видя дали няма нещо нередно;
2.Не съм мерил компресията на цилиндъра, защото нямам уред за измерване на компресия;
3.Не съм пробвал с друг карбуратор, защото нямам под ръка.
Всичко това стана миналата есен и от тогава все ме човърка какво му има на този китайски трион.
Ако имате идеи, моля споделяйте!


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1040
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот dontaskdontsay » Пет 24 юли 2020 16:38


Като моя проблем с Husqvarna 61. Дърпаш 1-2-3 пъти и после затяга все едно има свръх голяма компресия. Без карбуратор, без кюнец няма промяна. Махаш свещта буталото върви с лекота.

Та от толкова дърпане сцепи оригиналната 30 годишна стартовата ролка. Поръчах нова и след 5-6 дърпания и тя се сцепи. Дадоха ми втора употреба оригинална ролка смених въжето с ново и всичко заспа.

Та изглежда че всичките главоболия са били от въжето. Старото въже беше 2 пъти по дебело от сегашното :eek


инжектопляктор
Мнения: 3969
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургасс

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот инжектопляктор » Нед 26 юли 2020 15:11


Сипи двутактово масло там където е свещта да се разкисне. Според мен е кофти изработка и затяга буталото.
Като няма свещ и няма компресия, върви що-горе, но после се измята. Свещта по никакъв начин не е виновна за невъзможността да превърти цилиндъра.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3263
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Водния дух1 » Нед 26 юли 2020 18:51


Еее,Щил за 85 лв???- 85 мин. работа- толкова.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7241
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот samo_pechka » Нед 26 юли 2020 21:40


Стана ми интересно, не съм изпадал в такава ситуация, въпреки , че имах малко или много опит с резачки на младини , сега чат-пат се хващам и да ремонтирам в свободното си време.
Имам една теория за супер трудното дръпване. Не съм сигурен в мнението си . Понякога ( особено когато самото влакно/въженцето е по-дебело ) изскача въженцето от ролката , често се навира м/у стартерния капак и самата ролка, както и външно изпада, към палците . Причината е умора в пружината , проблем във връщането на ролката ( поради олуфтяване, мръсотия и т.н. ) или от прекалено дебело въженце . Та като се вмъкне/излезе от канала, става почти незабелязано като ефект за сведение, и става адски тежко дърпането в него момент, като се извади свещта, олеква и често се оправя, в смисъл въженцето се "връща" на местото си по канала на ролката, липсата на съпротивление /компресия много спомага за лекото развъртане и така до следващият път. Като ви се случи нещо такова , първото което направете, е да смъкнете стартерния капак и да проверите как е намотаването на въженцето и дали не е излязло от канала на ролката. Ако се случи , пробвайте да напънете пружината с един оборот ( завърта се ролката с един оборот и тогава се прекарва въженцето ) . Ако продължава пак, значи нещо не е наред, да се види как е самото лагеруване на ролката, да се види пружината, ако трябва да се напъне , ако трябва и да се смени въженце / ролка и т.н.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 11 госта