Бензинов верижен трион

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот 2.4I » Чет 26 яну 2012 14:08


forski написа:MS 260 ми е много над бюджета колега,това са още 300лв. отгоре от парите които мога да дам за резачка :roll:
Машината не мисля да я продавам, купува се за да се работи с нея и да не се сменя поне в следващите две петилетки, дай боже :D

Те за тези работи с бюджета си има лизинг или кредит ,и ти се явява 120 и някой лев за 9м. или по ХХХ в зависимост от периода.
Вярно малко повече пари е но определено си струва знаеш ,че това което имаш е качествено ,тоест зиме-лете ,-30 - +50 ,кал-пясък ,т.е. не го мислиш и можеш да разчиташ на уреда .Имам един познат който си взе малка Щил ,много я харесваше докато не пробва 260-то ,та неговата със 150-200 кубика изглежда (и не само) като развалина пред 260 с вече над 1000 кубика ,другия момент е ,че ако си планирал Х- работа за инструмента ,то ако имаш познати ,комшии и тнт. с които сте „близки" то това Х ще е поне 3Х.




Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот forski » Пет 27 яну 2012 11:54


Избора отива твърдо към MS-250 на Щил,в гората с нея няма да ходя, имам да си нарежа едни 16-20 кубика на година и това е :)
Комшии и роднини на които да режа дърва също нямам така че машината ще се използва само от мен за моите си нужди.


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот 2.4I » Пет 27 яну 2012 12:42


forski написа:Избора отива твърдо към MS-250 на Щил,в гората с нея няма да ходя, имам да си нарежа едни 16-20 кубика на година и това е :)
Комшии и роднини на които да режа дърва също нямам така че машината ще се използва само от мен за моите си нужди.

250 e добра машина ,ако си убеден ,че няма да...то и 230 е удачен вариант. Впрочем да вметна - това което съм писал в предишните „постове" съвсем не значи ,че 230 е лоша машина .
Да ти дам един акъл (ако приемаш де)- пройбвай с пазарлък ,можеш доста да постигнеш (я безплатна верига + др. ,я отстъпка от цената),ако си настоятелен вероятноста да пожънеш успех е огромна - зависи от теб .


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 27 яну 2012 12:49


250 е с 40см шина, докато на 230 май е по - късата шина. Иначе съвета за пазарлъка е много добър :да: Аз моята като я взимах успях да си спазаря една верига допълнителна, литър масло за бензина и пила с дръжка. И това само като казах че ще я платя в брой машината, взех 270 обаче!


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот forski » Пет 27 яну 2012 13:42


И на двете шините май варират от един до друг размер,в такъв смисъл че и на 230 може да се сложи 40см. шина.Не съм много по-пазарлъците, ако им се откъсне нещо от сърцето с радост ще го приема инъче мисля да я плащам в брой, дано помогне mhihi


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот 2.4I » Пет 27 яну 2012 15:51


forski написа:И на двете шините май варират от един до друг размер,в такъв смисъл че и на 230 може да се сложи 40см. шина.Не съм много по-пазарлъците, ако им се откъсне нещо от сърцето с радост ще го приема инъче мисля да я плащам в брой, дано помогне mhihi

Не само шините варират ,зъбчатки ,вериги също ,масово резачите ги подменят ,целта - вдигане на оборотите (поне те така казват) ,но що съчми има в тоя бранш scare Това обаче за любилски зели едва ли ще е от значение (каква е шината ,веригата и тнт.).Е ако се случи да режеш с по-добра машина ,то задълго ще ти остане чувството ,че сам си се прецакал ,че не си взел „Х" ,а си взел „У" ,но поне това няма да е така относно марката щом си избрал Щил.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот forski » Вто 31 яну 2012 11:40


Ходих аз вчера и в двата магазина на Щил и Хускварна, в първия ми казаха че нямали да имат промоции и цените са твърди а консумативи към машините щели да подаряват от Септември нататък mhihi
Аз по-принцип до Септември съм забравил че съм имал дърва за рязане защото всичко е подредено и прибрано още през лятото но както и да е :D
В магазина на Хускварна при покупка на машина подаряват литър масло за верига,комбинирана туба за гориво и калъф за резачката,от тази гледна точка са доста по-добре от магазина на Щил.
Може и нещата да наклонят към тях в последния момент :)


biglo
Мнения: 122
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот biglo » Вто 31 яну 2012 11:47


колега в нашия склад режем дърва вече втора година с една машинка за 90 лв .продават ги в валери груп на ботевградско шосе .мн съм доволен от нея и ти я препоръчвам


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот 2.4I » Сря 01 фев 2012 20:58


biglo написа:колега в нашия склад режем дърва вече втора година с една машинка за 90 лв .продават ги в валери груп на ботевградско шосе .мн съм доволен от нея и ти я препоръчвам

Преди години имах едни подобни доволни работници ,пратих ги да чистят един път (4-то класен м-у селски) 5 ли бяха 6 ли дни по от 8 до 10 - 12 човека на ден с 1 хресторез (Гардения) и една машинка (афтърмаркет - нова) и куп др. сечива ,та за това време около 350 -400 м ,накрая ми писна и помолих брат ми да прати резачите му да се свърши по-бързо - 4-5 човека с 2 машинки (Щил) за 3 дни 12 км.
Защо написах горното - не бива да се дава мнение ,когато човек няма опит или опитът му е малък и недостатъчен за адекватна оценка,защото това мнение може да се вземе под внимание ,а последствията (предполагаемо негативни) ще са на питащия ,последствията ще ги носят и компетентните по въпроса з-то после ще има - Ами те едни дето това работят и много разбират ми препоръчаха ,а дефакто не те ще са препоръчали.


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот 2.4I » Сря 01 фев 2012 20:58


eusa

Последна промяна от 2.4I на Сря 01 фев 2012 21:53, променено общо 1 път.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот keymaker » Сря 01 фев 2012 21:51


biglo написа:колега в нашия склад режем дърва вече втора година с една машинка за 90 лв .продават ги в валери груп на ботевградско шосе .мн съм доволен от нея и ти я препоръчвам

---------------------------------------------------------
Колега,нищо лично ама доста често ми се налага да ремонтирам,настройвам и какво ли още не по моторни триони,коси,храсторези и други такива моторни.Та от тия ми странични занимания мога да заключа: двете водещи марки са с много малко ремонти и т.н. ,а китайчета,турчета(италианчета) са въпрос на късмет ,мога да дам пример: купуват се ментаци ,ползват се от един и същи човек ,едната се чупи 100 пъти ,другата е на над 1000 кубика дърва и освен масло за веригата и бензин от друго не се е нуждаела до момента(сега я похвалих и утре ще я докарат в безпомощно състояние).


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот 2.4I » Сря 01 фев 2012 22:42


keymaker написа:
biglo написа:колега в нашия склад режем дърва вече втора година с една машинка за 90 лв .продават ги в валери груп на ботевградско шосе .мн съм доволен от нея и ти я препоръчвам

---------------------------------------------------------
Колега,нищо лично ама доста често ми се налага да ремонтирам,настройвам и какво ли още не по моторни триони,коси,храсторези и други такива моторни.Та от тия ми странични занимания мога да заключа: двете водещи марки са с много малко ремонти и т.н. ,а китайчета,турчета(италианчета) са въпрос на късмет ,мога да дам пример: купуват се ментаци ,ползват се от един и същи човек ,едната се чупи 100 пъти ,другата е на над 1000 кубика дърва и освен масло за веригата и бензин от друго не се е нуждаела до момента(сега я похвалих и утре ще я докарат в безпомощно състояние).

Колега 1000 кубика с ... 1000 кубика се режат ,от човек който изкарва пари с тази дейност ,абе........мислех да не го коментирам ама ще :
Приемаме средна плътност 0,5 , липса на утежняващи условия (чистене на храсти и тнт.):

- 1000 кубика с Щил 260 = 300 - 400 чч (човеко часа) на резач + общ (събира ,кубира ,реди окастрената маса и тнт.) ,0,5-1 шина ,2 до 4 вериги (зависи какво сече ,как - височина и тнт.) ,4-6 пили ,50-80 литра масло за верига ,4-5 л. масло за бензин ,230 - 280 л бензин ,10% амортизация

- 1000 кубика с бъджет ,Енхел ... = 600 - 1000 чч (мека дървесина) , 1000 чч + (твърда дървесина) на резач + общ , 2-3 шини (мека дървесина) ,3-4+ за твърда ,1 зъбно колело (поне) ,6-10 вериги ,10+ пили , 130 - 180 л масло за верига ,9-13+ л масло за бензин , 450-550+ литра бензин + пружинки ,филтърчета .... и гарантирано дори и да е случено на много добра партида то 90% от живота на машината е заминал

Относно Хускпарна и Щул ,и пр. - да нарежат 1000 кубика е като със Симсон да караш с 320 от Пловдив до София .


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот forski » Чет 02 фев 2012 9:47


Точно поради тези причини цитирани от колегата 2.4I съм се спрял на тези две марки,просто не исках да изпадам в подробности относно избора ми на скъпа машина.
В семейството имаме STIHL 028 купувана 88-89 година, за този период е нарязала много кубици дърва включително от гората до печката,до момента на ремонт не е ходила,само консумативи и работа,като отношението на баща ми към нея е било меко казано немърливо.Това значи кабота със стари бензини масло каквото има, с месеци е стояла с бензина в резервоара и такива ти му работи.Машината е желязна, N:1 от всякъде,оправдала е парите дадени за нея многократно.Нямам идея коя от по-евтините марки ще изкара 24 години трудов стаж и честно казано не искам и да знам.Питането ми по-темата беше по-скоро към колегите които работят с новите модели на двете марки просто да потвърдят от личен опит че качеството на машините е същото и до днес,за да мога с чиста съвест да си дам парите в магазина :D
Избора беше ясен още в началото и това е STIHL, чуденката за Хускварна беше защото имам тяхна моторна коса и исках да комбинирам двете машини от една и съща марка.
Колега 2.4I, може ли да се използва една и съща горивна смес за двете марки, в смисъл с моторното маслото на Хуск да се зарежда Щилката и обратно?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 02 фев 2012 12:31


forski написа:...
Колега 2.4I, може ли да се използва една и съща горивна смес за двете марки, в смисъл с моторното маслото на Хуск да се зарежда Щилката и обратно?

Тука гледам хускварните ги карат с масло за Щил, обратното не съм видял някой да го прави.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот keymaker » Чет 02 фев 2012 15:11


Мой позат кара щил 028 от 80-те с каквото масло му попадне ,но не я ползва за друго освен за лични нужди и още не я е счупил ,а е анти стопанин (докато не спре да работи не се сеща да почисти въздушния филтър)

От техническа гледна точка не би трябвало да има проблем ако маслото не е същата марка като машината, важното в случая си мисля е да се спази пропорцията масло/бензин.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта