Бензинов верижен трион

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
rplamen
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 22 сеп 2006 12:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот rplamen » Нед 02 сеп 2012 21:02


Какво ще кажете за mcculloch cs340 от Метро - 214лв.




keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот keymaker » Пон 03 сеп 2012 18:45


малко кекав ми се чини ако почнеш по 10-15куб.на година може и да се изплати,ама знае ли човек с тия китайски сглобки за по-ниска цена.По програма трябва да е с двигател на хускварна,но попитай в някой сервиз дали е така или са се изметнали към изтока.


Потребителски аватар
Nikkolay
Мнения: 1652
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Nikkolay » Чет 20 сеп 2012 15:39


keymaker - много точен, оправи стария трион мн. бързо. Препоръчвам ако имате проблеми с машинките ;) :beer


rindal
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 29 сеп 2012 23:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: andromeda

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот rindal » Съб 29 сеп 2012 23:46


Аз бих предпочел Husqvarna/Jonsered пред STIHL.Сипвайте двутактов бензин и машинките ще ви служат дълги години.Всякакви вариации с маслото не са желателни-и за човека и за моторетката.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот kossis » Чет 08 авг 2013 13:46


Моите наблюдения и опит с тази техника са от Хускварна 36 кубика, от тези старите.
Бащата я купи и ми я завеща.
Значи с нея нарязах една стара Ябълка- щината влизаше на половина в основата на ствола.
За най-малкият мотор е доста мощна.
Купена е още от първите модели които излезнаха на нашият пазар. Не помня точно коя година.

Проблемите които ни създаде, аз мисля че са изцяло по вина на операторите-демек аз и баща ми.

Запуши се маслената помпа -от горяло масло и я подменихме. Сега сипвам само чисто моторно.
Сменихме цилиндъра, защото прецакахме резбата на свеща-алуминиева е. Прецакахме я защото я развивахме многократно-сипвахме калпаво двутактово масло-което ни пробутваха в провинцията за качествено и свеща правеше нагар и тнт. Също не палеше много добре от недобра центровка.
Абе стошихме една за да се научиме как да я ползваме !
Че е претенциозна и финна машина - така е. Но според мене ако знаеш какво правиш и я подържаш и експлоатираш правилно е идеална.
И Хускварна и Щил са добри, но основните щети идват от операторите !!!

Баща ми, Лека му пръст я тормозеше здраво ! В някакви шубраци и драки-ходеше да реже дървета-целия надран идваше и машината насукана около водещото колело с лико и боклуци от дърветата. Имах чувството че се бори и води война с тази Хускварна.

След като почина - аз я дадох на един майстор в центъра на София -той е и представителен магазин за Хускварна да и смени водещото колело поради износване. Можеше и още да какра ама аз го смених. Регулира я и какза че това е железна машина и била запазена !!! Лепенката от капака с марката я отлепих щото се беше разпаднала. А самият той е извадил от водещото колело още лико и боклуци, след като аз я изчистих основно и видимо нямаше нищо.

Майсторчето ми каза че сегашните Хускварни в този клас ги правели в Америка и тнт и тази 36 кубиковатра от 300 лева е боклук, за да задоволява търсенето на евтини резачки.
Но Хускварна се прави и в Швеция и качеството и цената за различни !

Аз сега ще купя една моторна коса на Хускварна и познатия ми каза ще вземеш тази от 700 лева- направена е в Швеция, и задвижващият вал е стоманен прът, а не жило. Щото тази от 500 лева е Американка и е с жило !
Аз кося с един Партнер -Колибри-лабав е -само корда влачи. И за да видя разлика от него -решението било горното.
Така че Хускварна е много добра техника, но зависи на какви пари и къде е правена. Също много важно нещо за дългосрочната безаварийна работа е Оператора.
За Щил не мога да кажа, но и те са Достоен конкурент.

Мисля че щил са с два компресионни сегмента на буталото, а Шведа е с един. Незнам дали е съществено важно това ?!

Относно Китайските "Машини" оня ден посетих магазина и Майсторчето си блъскаше главата с един негов колега дето прави само фалшиви машинки- от къде да поръчат сегмент за някакъв моторен трион купуван от Практис или Метро с "Хубава марка", защото Сегмента на Хускварна не ставаше и търсеха поръчков.
Сглопките и материалите са отврат и обикновено се чупи стартерният механизъм, риска да се отрежеш е в пъти по голям, и запалването е много по трудно-ритат яко при палене. Прави ми впечатление че са по 50 кубика, това е така защото -карбураторите са им калпави и ако от 36 кубиков Швед се вади завидна мощ, то от 50 кубиковият Китаец пак не може да се догони тази мощност.
За сравнение моят тример на Партнер е 25 куба и е 0.6 коня, а Шведа дето ще го вземам е пак 25 куба, но е 1.6 коня. Тази разлика идвала от карбуратора и от други такива системи.

Ще кажа и нещо за двутактовот масло на Хускварна -зеленото. Понеже ми прави впечатление че някой колеги не са наясно колко време може да престои разредено с бензин и да е годно за употреба.
Значи след смесването си до 10 дена не възникват никакви промени и е годен този бензин за употреба.
Но след това започва промяна -която води до изменението на бензина в течност с характерни свойства на Ацетон-ако такъв бензин се намира в машината -той разяжда всички гумени и податливи на Ацетона повърхности и ги унищожава. Майстора ми показа такава машина за ремонт.

Тоест след 10-ият ден на смесването си Бензина вече не е годен за работа на моторчетата и можете или да го ползвате за разредител, да промивате или просто да го хвърлите. Но за двутактова машина е направо беля !!!

Също е важно, както аз сам се убедих двутактовото масло да е качествено, без значение дали е на Щил или Хускварна.


iceto
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот iceto » Чет 08 авг 2013 19:04


това майсторче било цял инж. химик, бензин в към ацетон направо да открие цех и да произвежда лакочистител.
Иначе съм съгласен, че смесването на бензина с маслото да е непосредствено преди употреба.

А да - и за колегата по-горе с двутактовия бензин :scare3


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13428
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот kris11 » Чет 08 авг 2013 19:14


имам хамерикански вариант на коса Хуксварна 125R от 2008г - желязна машина - само корда, масло и бензин.Майстора може да е прав за нещо , ама не е дочел - не трябва да се държи смес в резервоара. Използвам смес забъркана пр 06-08м и стояла в туба и отнова използвана през 04-05м без проблеми още от 2008г поради несъобразяване с консумацията. Проблеми няма.
След зазимяване напролет напомпване ,дърпане на сиджимката и палене.

Последна промяна от kris11 на Вто 17 сеп 2013 9:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот muns61 » Чет 08 авг 2013 19:25


Използвайте масло за мотоциклетни двигатели, при резачковите е наблегнато на екологията, не на мазителните им качества.
..................
Някога имаше и колонки за двутактова смес, трабантаджиите помнят.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот kossis » Пет 09 авг 2013 10:45


Моя Майстор- е завършил Икономическият :Mr Green Fun. Но както става у нас -връзките са му били за Хускварана- мога да кажа че си разбира от занаята-много добре ми настрои машината и работи Пърфе.
Сменя частите отлично и през ден ремонтира и точи вериги, + че има при него един друг майстор от друг сервиз-прави фалшивите "машинки" -постоянно му иска резервни части и обменят акъл.

За химик не е - но определено съединението получаващо се след 10 дена престой не е с качествата за нуждите на двутактовият мотор. Между другото, това за бензина го знам още от Баща ми-на него са му казали така в сервизите още тогава.
Съединението незнам дали точно е Ацетон, но определено е по агресивно от бензин.
Майстора ми показа какво става с карбораторните мембрани и гумените опръстени след престоял бензин смесен с двутактово за продължителен период от време. На Ждраб всичко и няма палене !!! Каза че щял да припадне от миризмата на "Бензина"-3 годишно отлежал в резервоара !

Така, който иска да експериментира и да пести от 1 литър бензин да го прави, аз нямам намерение да чупа машината. Също е вярно че престояващият бензин се оттаява -едно черно като смола- виждам го в прозрачните шишета от безалкохолно.


Тоест бензин които престоява продължително + двутактово -губи смазочните си свойства, става многократно по агресивен към гумените детайли и се оттаява и запушва където каквото може !!!

Аз вярвам на майстора и очите си !!! Не виждам смисъл да разредя предварително 1 литър Масло -за да имам за 5 години напред готова смес в моя случай и да чупа мотора !!!

Днеска минах през Райдър на Ломско-жената в магазина ми каза че качеството на стоките им и сервизирането е паднало рязко от преди 2 години !!!
То Хускварна има машинки за евтиният и за скъпият пазар, та Райдер и Китайските 'Машини' за нашия пазар да се търси качество е смешно.
Жената ми каза вземай истинска коса на Шведите, мани тоя Райдер- само си късала нервите с тая Фирма и тя !!!
Аз понеже имам водна помпа -която позагрява и се опитва да изгаря на Райдер-та ги питах за сервизирането и- ако имали нов статор-го сменяли, ако не да си я хвърлям ! Е това са Райдер !!!
Ще я пренавия при познат спец-да знам че ще работи надеждно и това е !!!

Сега ще се разровя и ще погледна за Ацетона и бензина-да видя какво точно става, щом държиме на точността. Имам понятие от Химия !

Между другото- нали нафтата и бензина не се смесвали с вода ???
Да бе да !
Купих-Стомп-хубав Хербицид за борба с плевелите-отврат е-разреден е в нафта и други такива-направо си мирише на нафта-идеално се разтваря във вода с помоща на другите присадки-и градината смарди на нафта много добре !

Та не вижда проблема какъв е бензина + синтетично двутактово да стане подобен на Ацетон-бензина е разтворител, другото е синтетика- обединяващато между трите е че са на базата на СН-въглеводороди. Е, какъв е проблема с преминаването на Ароматният Въглеводород в Кетон + двутактовата синтетика ?
Характеристиките и своиствата -сходни-разтворители, горива и тнт.

А да ви кажа че в човешкият организъм -ако се прави продължителна диета и мазнините се разграждат до Ацетон-Ацетонов дъх се казва Заболяването ! http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%86%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%BD.

Та щом от животински мазнини се получават съединения сходни на Ацетона, не виждам проблема от смесването на сходни нефтопродукти да се достигне до подобен въглеводород-ацетон. И на мирис -като престой тоя бензин ми мяза на Ацетон.
А Нефта, какво е-разложени животински мазнини !

http://www.husqvarna.com/bg/accessories/-/,-xp-synthetic/ Хем е синтетика, хем е биоразградимо-е това е бъркочът ! :Mr Green Fun

Намерих и точната връзка- :Mr Green Fun http://www.pharmfac.net/orgchem/pdf/roharoh.pdf
Значи ацетона се получава от окисляването на 2-Пропанол (изопропилов алкохол). Демек това са Алкохоли и Феноли. Ненаситените алкохоли са производни на Алкени и Алкини. Тия последните две са ненаситени Въглеводороди !!! Бензинът е Цикличен въглеводород.

Последна промяна от kossis на Сря 14 авг 2013 16:28, променено общо 2 пъти.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот keymaker » Пет 09 авг 2013 22:25


колега тоя майстор/търговец/химик и т.н. ти говори щуротии, бензин смесен с двутактово масло без всякакви ядове си е годен и след 2 месеца.Проблема на машинките идва от това ,че при дълъг престой на дъното на съда с двутактова смес се отлага една утайка подобна на клей ,но бензина не я разтваря,тя запушва жигльорите ,ако ги запуши напълно сме късмателии(машината не работи),но ако запуши малко машината бачка и се развърта до доста големи обороти ,което се дължи на обеднената смес,която гори с доста по висока температура,нагарите в горивната камера много бързо изгарят и падат на едри и твърди парчета откъдето надират цилиндъра и буталото ,защото действат като пясък в мотора.Другия проблем е прегряването на двигателя пак от бедни смеси.Оставянето на бензин в системата и неползване на машината цяла година ,както прявят доста потребители освен гореописания проблем вудят до и разяждане на платната в карбуратора(особено с "качествените" бензини по нашите бензиностанции). Ако пък оставим машината без бензин да стои цяла година мемраните се втвърдяват (одървят) и отново се връщаме към началото на писанието ми,а обикновенно докато машината се усвести(почне да работи и харчи нормално) сме нарязали дървата и пак опразваме резервоара ,а на следващата година в 90% от случаите сме в сервиза за обслужване на карбуратор поне.Решението подсказано ми от ветеран ,а то е поне веднъж месечно да се припалва машината и да се подбръмква поне докато загрее добре ,а може и някоя работа да се свърши.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот kossis » Съб 10 авг 2013 15:24


Е колега, нищо щураво не виждам !

Ти си написал същото, но с твой думи и без химическото обяснение на проблема. Не по врат, а по шия ! :mrgreen

Само си допълнил че мемебраните изсъхват, като не се ползва машината и е хубаво да се припалва от време на време.

Рано или късно всяка машина отива в сервиза. Но тази която работи постоянно изкарва повече време без да се счупи защото агрегатите и възлите постоянно са подложени на най благоприятна среда. Това е като при автомобилите-такситата навъртат милиони километри с по малко ремонти заради постоянната експлоатация в еднаква работна среда.

При всяко положение е по добре резервоара да е сух и да се слага свежа смес, от стара смесена отдавна.

Аз лично стара смес освен за промивки и разредител, няма да я ползвам за работа на машината. Пък ако някой иска да си смеси бензин и двутактово и да го сложи за отлежаване 10 години и да реже после щом го влече !

То от не-каране съм виждал на нова Лада Самара бензиновите маркучи да се пукат при подкарване, пък вътре е имало бензин. Така че материалите стареят така или иначе.
----------------
Говорих с Майстора, относно маслата. Каза че двутактовото за мотопеди и авто двигатели не е подходящо за резачките и такъв вид техника.
Има специално масло на Хускварна за по износени двигатели и такова за по нови. Ето ги разновидностите на тези масла.
http://www.husqvarna.com/bg/accessories/-/,-hp/

Относно двата сегмента на Щил на буталото- идеята е да се постигне по голяма мощност от по малки кубици-повишаване на компресията и тнт. Така се постига и олекотяване.
Но недостатъците са -по бързо износване и необходимост от по добро охлажанне.
Така че тия два сегмента на Щил не са особено предимство.

Моторната коса на Хускварна 41 кубика е с два сегмента-точно заради олекотяване и постигане на по голяма мощ.
Така че и Хускварна слагат по два ако е необходимо.

Важното е да не е Китаец !
Е сега идва един в магазина и вика искам истинска машинка за дърва. Майстора му направи бърза реклама на 41 кубиковата. Аз му казвам -само не купувай Китайски от хипермаркетите.
И човека каза-Аз това вече го разбрах и за това идвам за истинска.
--------
Вчера завзех Моторна коса Husqvarna 323R II- много мощна и надеждна, правена в Швеция.

Машината е с катализатор на ауспуха, което показва че новите машинки са предвидени да покриват еко нормите за изпускане на вредни емисии в околната среда.
Тоест ползването на различно двутактово масло от предписаното от производителя ще доведе до запушване на катализатора както са споменали в упътването !!!

Не смесвайте гориво с двутактово за повече от нужното ви за един месец- от Упътването.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот kossis » Пон 19 авг 2013 15:01


Я кажете какво масло ползвате от посочените на Хускварна 3 вида, и защо ?

http://www.husqvarna.com/bg/accessories/-/,-xp-synthetic/


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот ktamen » Чет 12 сеп 2013 13:30


Днес си купих една китайска машинка, смятам да и използвам само двигателчето да върти алтернатор от голф. В инструкцията пише да се внимава какво масло се сипва за веригата защото щяла да се скапе помпата. Аз такова масло смятах изобщо да не сипвам, някой знае ли какво представлява тази помпа и какво да я правя? Все пак е възможно да реша да я използвам като резачка някога, а дори и да не се наложи ако се скапе тази помпа да не блокира и нещо друго заради нея?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот kossis » Чет 12 сеп 2013 13:59


На истинските машини-е пластмасов червяк или пластмасово зъбно колело-при въртенето си нагнитат маслото. Финни са.
Маслото трябва да е с подходящ вискозитет и да е чисто от механични примеси.

Каква е тая система с тоя алтернатор бе колега ? :mrgreen


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот ktamen » Чет 12 сеп 2013 14:13


Благодаря за бързия отговор :smile
Значи май трябва я разглобя и да я разкарам тази пластмаса.
Искам да си имам ток в гората, като го направя може да кача снимка, ако проработи разбира се.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта