Телевизор Тошиба

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
krasi_stz
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 13 май 2013 8:38
Автомобил:
Двигател:

Телевизор Тошиба

Мнениеот krasi_stz » Пон 13 май 2013 8:53


Ето и моята история. Купих на майка си телевизор Тошиба от Техномаркет Стара Загора на 7.03.2013 г. И от тогава до сега 5 пъти е връщан за ремонт с един и същ дефект! (Телевизорът работи няколко часа и на следващият ден ни картина , ни звук.) Отказват ми да го земенят с нов. Когато го занесохме за 5-ти път ни обещаха да направят Протокол и да поискат замяна. В петък 10.05 ми звънят за да ми кажат да ида да си взема отремонтираният отново телевизор. Отказах. Казах, че мога да ида, ако ми върнат парите или да взема нов. Отговориха ми , че няма да ми дадат нито пари нито нов. Уведомих Комисията за защита на потребителите. Нямам особени надежди за помощ от тях. От Техномаркет ме уверяват , че нямам шансове да се боря за справедливост. Е това как ще го коментирате.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6250
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 13 май 2013 11:17


070011122 - КЗП

Последна промяна от DoH_KuXoT на Пон 13 май 2013 14:59, променено общо 1 път.


krasi_stz
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 13 май 2013 8:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот krasi_stz » Пон 13 май 2013 11:52


Още в събота се обадих на този номер, посъветваха ме да ида в КЗП Стара Загора, днес преди обед ходих , от комисията ми казаха ,че нищо не можели да направят да си наема адвокат! и приключиха случая


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6250
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 13 май 2013 13:04


изискай входящ номер, че не могат да вземат отношение по въпроса и виж как ще се разработят. :a045


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот myrshavija » Пон 13 май 2013 13:09


Ще споделиш ли какво би трябвало да направят от КЗП в случая?


krasi_stz
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 13 май 2013 8:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот krasi_stz » Пон 13 май 2013 13:24


"Ще споделиш ли какво би трябвало да направят от КЗП в случая?"
Според мен след като имат правомощията и са назначени за това да защитят правата на потребителя би трябвало поне да направят проверка по случая.
А каква според Вас е тяхната роля. И защо въобще съществуват и нима това не е случай който може да бъде разгледан.
Все пак телевизорът е връщан за ремонт 5 пъти с един и същ дефект.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6250
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 13 май 2013 15:04


оказва се обаче, че няма законово установен брой пъти, при които се ремонтира дадена стока преди да се поднови с нова... Било отменено...
Може да се разберете само съдебен път, освен ако следващия път при ремонта не просрочат срока за ремонт.
И така излиза, че ако имаш 1 година гаранция и уреда стои 6 пъти по месец за ремонт, ти реално вече имаш изтекла гаранция и уред който отново е повреден...


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот myrshavija » Пон 13 май 2013 15:22


krasi_stz написа:"Ще споделиш ли какво би трябвало да направят от КЗП в случая?"
Според мен след като имат правомощията и са назначени за това да защитят правата на потребителя би трябвало поне да направят проверка по случая.
А каква според Вас е тяхната роля. И защо въобще съществуват и нима това не е случай който може да бъде разгледан.
Все пак телевизорът е връщан за ремонт 5 пъти с един и същ дефект.

Уважаеми Краси,
Бихте ли споделили кои са "правата на потребителя", които са нарушени и в кой закон са описани?
Според мен, ролята на КЗП е да се намеси в случай на неспазване на закона от страна търговците, което в случая не е налице, поне според описанието на автора на темата.
Предварително благодаря!

Относно гаранцията - ако не греша, тя се удължава с времето, за което стоката е била "в рекламация".


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот MITKO_DVD » Пон 13 май 2013 16:25


точно КЗП требе да се намеси,аз така носих 3 пъти часовник,накрая писах във формата която им е във сайта,отделно трябва да прикачиш копия от касова бележка за покупка,протоколи за приемане и предаване за/от ремонт с ясно описани дати и ще видиш как ще ти върнат парите,ако не се лъжа след 3-4 посещение се връщат парите или нов ТВ,зависи клиента какво иска,на мен ми върнаха парите до стотинка,а тях ги беха глобили ми казаха с 5000лв.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот myrshavija » Пон 13 май 2013 16:26


Колко от вас, които давате акъл, сте чели ЗЗП? Хайде да разграничим пожелателните от задължителните неща! Какво значи "КЗП трябва да се намеси"? Трябва според кого?


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот mely » Пон 13 май 2013 20:15


Абе аз не претендирам ама съм го чел и няколко пъти съм се справял....има теми
Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба,
което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при
доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на
стоката или на характера на несъответствието. - факт телевизора трябва да работи ,а не работи= несъответствие.
(Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и
обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Но е факт ,че през последните 2-3 години закона е така омазан ,че...Странно защо ли :rocketwhore
промени промени и то какви.
Факт ,че ако се хванеш да ги съдиш ще ги осъдиш и то балабар с искане за пропуснати ползи и т.н
Ама ето го и самия закон-струва си да се прочете. http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=4&document_id=120


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот Sunny » Пон 13 май 2013 21:34


Освен мненията на Мършавия, всички останали са празни приказки.
Като искате да ви се спазват правата, ами вземете и прочетете какви са те!
Чл. 108 няма отношение към случая - ТМ не оспорват проявилия се дефект
Няма законовоустановен максимален брой ремонти, важното е рекламацията да се разреши в рамките на месец
Периода, в който си бил без ТВ ще се прибави към гаранционния срок


ivayloat
Мнения: 211
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 16:51
Автомобил: SEAT IBIAZA 6k2
Двигател: 1.9 SDI
Местоположение: Добрич

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот ivayloat » Пон 13 май 2013 22:33


а телевизора нямаше ли No Metter garanty или както се пише
и регистрирал си го


krasi_stz
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 13 май 2013 8:38
Автомобил:
Двигател:

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот krasi_stz » Вто 14 май 2013 7:36


Прочетох мненията ви, прочетох и закона, закона е пълна мъгла, внушава ти закрила , а на практика я няма . Схемата е позната вземам т.е. носят ми телевизора, защото поне това е упоменато в закона , включвам, работи 3 часа и спира , обаждам се да си го приберат и чакам следващите 3 часа за да гледам ТВ.За една седмица тъкмо толкова се събират. За това , че оставам без телевизор през времето на ремонта и без нерви нямам коментар. Това е естествено. Аз съм без права . Защото да се ремонтира един и същ ТВ 5 пъти и да дава един и същ дефект е просто нормално, не е нормално аз да предявявам претенции. Че къде ли се намирам. Чудно ще е , ако и парите , с които си платих ТВ подлежаха на ремонт през 3 часа, тогава дали Техномаркет щяха да постъпят като мен, търпеливо да изчакват 2 години за ремонт. Нервите и времето са пари, но за моя сметка очевидно. Не са достатъчни 5 пъти , трябва да са 50. ТВ е купен за майка ми , която е пенсионерка и наближава 70. Събирала е парите лев по лев . Сега обаче чака следващите 3 часа , в които да гледа ТВ. Е България сме не сме Европа, все пак пенсията и е 200 лв. ТВ е 360. Ясно е колко дълго ги е събирала, но какво от това, тя е без права.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12104
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Телевизор Тошиба

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 14 май 2013 7:45


Sunny написа:Освен мненията на Мършавия, всички останали са празни приказки.
Като искате да ви се спазват правата, ами вземете и прочетете какви са те!
Чл. 108 няма отношение към случая - ТМ не оспорват проявилия се дефект
Няма законовоустановен максимален брой ремонти, важното е рекламацията да се разреши в рамките на месец
Периода, в който си бил без ТВ ще се прибави към гаранционния срок

Забавиха ми телевизора с 2 седмици над установения един месец, с едно обаждане до кик сервиз, отидох в магазина, дадоха ми нов същия модел телевизор, промяна в срока на гаранцията обаче няма.
Не съм чел много подробно закона, но сменявайки преди време бойлер в гаранция също нямаше удължаване на гаран ионния срок!



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта