Конкретен въпрос за климатик
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Конкретен въпрос за климатик
Имам един климатик Panasonic RE 9GKE, на който моторчето, което върти перката на вътрешното тяло чегърта ужасно. Аз вече платих един път едни пари за смяната му ама подозирам, че са го "сменили". Днес го разглобих и стигнах до въпросното моторче, което изглеждаше, че просто трябва леко да се издърпа назад и настрани, но уви не излиза. Свързано е за перката посредством нещо, което прилича на гумено каре, което така и не разбрах как да откача. Идеята ми беше да го оправя без да свалям вътрешното тяло.
- turrisi
- Мнения: 448
- Регистриран на: Сря 10 ное 2010 9:44
- Автомобил: AUDI
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Конкретен въпрос за климатик
питай .....bobcho!!!
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Конкретен въпрос за климатик
През турбината бръкни.. на оста трябва да има болтче вътрешен шестостен което законтря на плоската част на оста на моторчето.Върти турбината и свети с нещо- ще го видиш.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Конкретен въпрос за климатик
mely написа:През турбината бръкни.. на оста трябва да има болтче вътрешен шестостен което законтря на плоската част на оста на моторчето.Върти турбината и свети с нещо- ще го видиш.
Ето защо липсва една перка там



mely за теб:




Самото чегъртане е супер досадно и се чува дори и когато е на първа скорост вентилатора:
Тук вече съм го сглобил като видях, че не мога да извадя мотора.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: Конкретен въпрос за климатик
Стария National беше по същия начин и само заради това го смених. В студените дни ме будеше по няколко пъти на вечер. Направо не се търпи. Едни като резонанси се получават при размразяване и развъртане на моторчето. Подозирам че и с ново моторче ще е същата работа и сега ще го монтирам на друго място. Явно при панасониците е симптом. 

- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Конкретен въпрос за климатик
Лагерите са 608ZZ - 2бр
Оста на мотора е затегната със скоба вътре в самия вентилатор.На самия вентилатор няма една перка и от там бъркаш да разхлабиш скобата, но това не е всичко.Отвинтваш и питата от другата страна( на по старите модели има 1 или 2 винта, а на по новите са на щипки).Само я повдигаш така че да освободиш вентилатора.Сваляш втулката от ляво на вентилатора. После с малко повече усилие дърпаш мотора да излезе от вентилатора.Може да махнеш и гумените тампони около мотора.Сглобяването по обратния ред.
За мотора
Бележиш къде е капака на мотора ако остане силикона за охлаждане на чипа на капака после да не се чудиш как да го поставиш.После леко напъваш за да се освободи(последния ползваш чук да го отлепя).Внимаваш с прожинната скоба пред предния лагер и целофана за изолация. Идва ред на платката която е хваната със 2-3 платмасови крачета стопени така че да не излиза. Няма да се притесняваш за тях, като огледаш ще видиш че има и такива които не са стопени (точно като за теб после да ги стопиш) макар да не е необходимо.Като отделиш внимателно пластмасите се налага следваща операция по отпояването на платката.Запоена е на 3 места.Нея няма нужда да я бележиш ( няма как да я объркаш). След като свалиш ротора се издърпва на ръка от статора.
Много важо е да свалиш зегерките зад лагерите преди да ги напъваш да излизат.
При сглобяването първо зегерките и тагава слагаш лагерите. Останалото по обратния ред.
P.S. Съвет: първо сложи предния лагер ( на дългата ос)
Съвет: Може магнита да избяга на някъде при набиване на лагерите. Бележи го къде се намира от едната и от другата страна с маркер по оста и после с почукване в масата на оста заедно с магнита за да си дойде на мястото.
Най-добри резултати съм получил с лафери FAG.
Успех
Оста на мотора е затегната със скоба вътре в самия вентилатор.На самия вентилатор няма една перка и от там бъркаш да разхлабиш скобата, но това не е всичко.Отвинтваш и питата от другата страна( на по старите модели има 1 или 2 винта, а на по новите са на щипки).Само я повдигаш така че да освободиш вентилатора.Сваляш втулката от ляво на вентилатора. После с малко повече усилие дърпаш мотора да излезе от вентилатора.Може да махнеш и гумените тампони около мотора.Сглобяването по обратния ред.
За мотора
Бележиш къде е капака на мотора ако остане силикона за охлаждане на чипа на капака после да не се чудиш как да го поставиш.После леко напъваш за да се освободи(последния ползваш чук да го отлепя).Внимаваш с прожинната скоба пред предния лагер и целофана за изолация. Идва ред на платката която е хваната със 2-3 платмасови крачета стопени така че да не излиза. Няма да се притесняваш за тях, като огледаш ще видиш че има и такива които не са стопени (точно като за теб после да ги стопиш) макар да не е необходимо.Като отделиш внимателно пластмасите се налага следваща операция по отпояването на платката.Запоена е на 3 места.Нея няма нужда да я бележиш ( няма как да я объркаш). След като свалиш ротора се издърпва на ръка от статора.
Много важо е да свалиш зегерките зад лагерите преди да ги напъваш да излизат.
При сглобяването първо зегерките и тагава слагаш лагерите. Останалото по обратния ред.
P.S. Съвет: първо сложи предния лагер ( на дългата ос)
Съвет: Може магнита да избяга на някъде при набиване на лагерите. Бележи го къде се намира от едната и от другата страна с маркер по оста и после с почукване в масата на оста заедно с магнита за да си дойде на мястото.
Най-добри резултати съм получил с лафери FAG.
Успех
Re: Конкретен въпрос за климатик
Колега моя мотор е 25 вата на Медея.
Отворих мотора и сложих лагери с гуменометална капсуловка. НО сега имам тормоз на мотора-при стартиране и при ниски обороти има един трансформаторен шум-мотора се мъчи и има специфично бучене.
Проблема е че аз добавих още грес в лагерите+ гумените капсуловки които трият в черупките на лагера-действат като спирачка.
Мотора го пуснах сам -закачен на платката-върти безшумно- оста също се върти съосно на мотора.
Турбината също се върти съосно във втулката си
Обаче като ги свържа -тоест мотора се натовари+ тия тегави лагери с повече грес и на ниски мотора започва още от стартирането си с едно като бучене-дзът, дзът и после пак така в ритъм на въртенето.
Когато се увеличат оборотите шума изчезва.
Мисля че този тип лагери не е за този мотор- моя е 25 вата, а на снимиките виждам по 30 вата.
Тоест моя е доста лабав и сега ще сложа с метални капсуловки 2Z лагери без допълнителна грес.
Поне аз мисля че сам си направих проблема с по тегавите лагери и тормоза мотора здраво.
Интересното е че по дългата ос единият лагер се местеше и на ръка, без скоба -аксиално до определено место и после искаше изваждане със скобата.
Това нормално ли е ???
Аз му капнах каноколит и той стана неподвижен до зегерката си в централната черупка.
Незнам дали това аксиално движение е нормално и необходимо да го има.
Но мисля като ги изкарам сега тези лагери със скобата-да оставя да има това движение свободно на лагера по оста.
От другата страна мисля има една шайба -къдраво пружинна-тя точно регулира този аксиалният луфт на оста-да е плътна. Та дали и този лагер нарочно са го оставили да се плъзга леко по оста ???
А а го фиксирах.
Преди смяната на лагерите имаше много тихо потропване(едва доловимо) на ниската скорост. Тефлоновата втулка е смазана и не е разбита. Турбината е перфектно измита.
Оригиналните лагери бяха се разтекли навън в металните капачки на мотора.
Когато изключа климатика и има още инерция -пак става безшумно до спиране на турбината.
Сега взех лагери-NSR-ZZ.
Дали според вас проблема е от моето престараване-освен че лагерите в момента са RS, са и С3-което е с по голяма радиална хлабина за по голямо натоварване, но и по голям шум ?
Капака е метален, а мотора е пластмасов, аз не го белязах къде е бил-това фатално ли е за баланса ?
Платката вътре е поставена без да е залепена. притиска се между пластмасата и капака.
Отворих мотора и сложих лагери с гуменометална капсуловка. НО сега имам тормоз на мотора-при стартиране и при ниски обороти има един трансформаторен шум-мотора се мъчи и има специфично бучене.
Проблема е че аз добавих още грес в лагерите+ гумените капсуловки които трият в черупките на лагера-действат като спирачка.
Мотора го пуснах сам -закачен на платката-върти безшумно- оста също се върти съосно на мотора.
Турбината също се върти съосно във втулката си
Обаче като ги свържа -тоест мотора се натовари+ тия тегави лагери с повече грес и на ниски мотора започва още от стартирането си с едно като бучене-дзът, дзът и после пак така в ритъм на въртенето.
Когато се увеличат оборотите шума изчезва.
Мисля че този тип лагери не е за този мотор- моя е 25 вата, а на снимиките виждам по 30 вата.
Тоест моя е доста лабав и сега ще сложа с метални капсуловки 2Z лагери без допълнителна грес.
Поне аз мисля че сам си направих проблема с по тегавите лагери и тормоза мотора здраво.
Интересното е че по дългата ос единият лагер се местеше и на ръка, без скоба -аксиално до определено место и после искаше изваждане със скобата.
Това нормално ли е ???
Аз му капнах каноколит и той стана неподвижен до зегерката си в централната черупка.
Незнам дали това аксиално движение е нормално и необходимо да го има.
Но мисля като ги изкарам сега тези лагери със скобата-да оставя да има това движение свободно на лагера по оста.
От другата страна мисля има една шайба -къдраво пружинна-тя точно регулира този аксиалният луфт на оста-да е плътна. Та дали и този лагер нарочно са го оставили да се плъзга леко по оста ???
А а го фиксирах.
Преди смяната на лагерите имаше много тихо потропване(едва доловимо) на ниската скорост. Тефлоновата втулка е смазана и не е разбита. Турбината е перфектно измита.
Оригиналните лагери бяха се разтекли навън в металните капачки на мотора.
Когато изключа климатика и има още инерция -пак става безшумно до спиране на турбината.
Сега взех лагери-NSR-ZZ.
Дали според вас проблема е от моето престараване-освен че лагерите в момента са RS, са и С3-което е с по голяма радиална хлабина за по голямо натоварване, но и по голям шум ?
Капака е метален, а мотора е пластмасов, аз не го белязах къде е бил-това фатално ли е за баланса ?
Платката вътре е поставена без да е залепена. притиска се между пластмасата и капака.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Конкретен въпрос за климатик
Капсолованите лагери нямат нужда от допълнителна грес.Най вероятно с тази грес дето си ги натъпкал е неподходяща и товари мотора .Сега си вземи нови слагай и свиркай.
Re: Конкретен въпрос за климатик
Греста е вискокооборотна за главини на лагери на кола
.-бяла.
Най тъпото е че -лагерите ги извадих със скоба и ги набих с глухо ключе. Няма дивашка работа по мотора и въпреки това ефекта е дефект.
Добре, а капачката че не съм я белязал това проблем ли е ???
Също това аксиално движение на лагера по дългата ос -е разбирасе с по силно бутане -нормално ли е ??? И то само до някъде-после си иска скоба за да го изкараш до края от дългата ос.
Ако пусковият кондензатор на платката се базика, какъв е ефекта ?
Трети път ще го отварям !
Не броя пътите когато преди месеци разделих турбината от мотора и измих мръсотията от турбината.

Най тъпото е че -лагерите ги извадих със скоба и ги набих с глухо ключе. Няма дивашка работа по мотора и въпреки това ефекта е дефект.
Добре, а капачката че не съм я белязал това проблем ли е ???
Също това аксиално движение на лагера по дългата ос -е разбирасе с по силно бутане -нормално ли е ??? И то само до някъде-после си иска скоба за да го изкараш до края от дългата ос.
Ако пусковият кондензатор на платката се базика, какъв е ефекта ?
Трети път ще го отварям !
Не броя пътите когато преди месеци разделих турбината от мотора и измих мръсотията от турбината.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Конкретен въпрос за климатик
kossis написа:Ако пусковият кондензатор на платката се базика, какъв е ефекта ?
Пусковия кондензатор, в същност е работен - но това са подробности.
И да ако му е паднал капацитета ще развърта трудно електромотора или въобще няма да тръгва.
Но първо смени лагерите и без никакви лепила. А за аксиалния ход на лагера, предполагам оста е износена от повредения лагер.
Платка която седи на оста е брояч на обороти(най образно казано), подава и спира напрежението към ел. двигатела в зависимост от настроената скорост.
Капачката е важно да е щракнала добре, не си спомням да ли имаше белег за монтажа.
И ако е възможно модела на Мидеата при други въпроси.
Поздрави!
Re: Конкретен въпрос за климатик
Модела е MSR3.
Интересното е че и двата стари лагера не са извили и си имат инерция все още.
Климатика е конвенционалка-мотора е асинхронен на 220 волта.
Гледам има и ДЦ -правотокови-280-320 волта по 30 вата. Тия на инверторите ли са ?
Това жужене при ниски обороти и стартиране дали може да е от кондензатора ???
Интересното е че и двата стари лагера не са извили и си имат инерция все още.
Климатика е конвенционалка-мотора е асинхронен на 220 волта.
Гледам има и ДЦ -правотокови-280-320 волта по 30 вата. Тия на инверторите ли са ?
Това жужене при ниски обороти и стартиране дали може да е от кондензатора ???
Re: Конкретен въпрос за климатик
След като пак смених лагерите -Тракането продължава- мисля че е от мотора-лагера се бие в зегеркат.
Като натисна гумената втулка с ръка и леко се намаля шума.
Но ми се струва че проблема е в мотора-лагера бие по зегерката.
Явно съм ускорил разбиването на оста с изваждането на лагера.
Звъннах на майстора-ще сваля мотора и турбината-ще ги вземе да ги носи за проверка и баланс- мисля че ротора ми е за смяна.
Каноколита дето го бях капнал по оста се беше натрошил при повторното отваряне.
Може ли да се балансира турбината и мотора отделно от корпуса на климатика ?
Втулката не ми се струва че е разбита много.
Като натисна гумената втулка с ръка и леко се намаля шума.
Но ми се струва че проблема е в мотора-лагера бие по зегерката.
Явно съм ускорил разбиването на оста с изваждането на лагера.
Звъннах на майстора-ще сваля мотора и турбината-ще ги вземе да ги носи за проверка и баланс- мисля че ротора ми е за смяна.
Каноколита дето го бях капнал по оста се беше натрошил при повторното отваряне.
Може ли да се балансира турбината и мотора отделно от корпуса на климатика ?
Втулката не ми се струва че е разбита много.
Последна промяна от kossis на Чет 03 окт 2013 8:22, променено общо 1 път.
- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Конкретен въпрос за климатик
Golf 3 Yahting GT написа:kossis написа:Ако пусковият кондензатор на платката се базика, какъв е ефекта ?
Пусковия кондензатор, в същност е работен - но това са подробности.
И да ако му е паднал капацитета ще развърта трудно електромотора или въобще няма да тръгва.
Поздрави!
Здравейте колеги,
тези мотори нямат работни(пускови) кондезатори. Те са с електронно управление. (Цитат: "но това са подробности")
Най-вероятно си изкривил оста на мотора и тръгва трудно. И аз изкривих една ос, но стругара в работата ми я изправи и сега всичко е ок. Лагерите ги постави без да ги гресираш и без да ги лепиш. Не се притеснявай от това че лагера се движи по свободно из оста.
Re: Конкретен въпрос за климатик
Добре де как съм изкривил оста ???
Аз само когато вадя капака на моторчето- тогава леко чуквам с чука по нея и капачката излиза много лесно отдругата страна.
После при подмяна на лагерите и тнт ползвам глухо ключе за набиването им и ги вадя със скоба.
Поставям ротора на менгеме и наковалня с дупка в нея. Не виждам как съм я изкривил.
При ваденето от корпуса на климатика също не съм напъвал.
Гумената втулка вчера я взе майстора и щял да я рециклира-била износена.
Ако продължи ще свалиме и останалото.
Когато загледам мотора отгоре докато се върти -не виждам биене на оста.
Нормално ли е лагера да се мести частично по дългата ос ? Ти имал ли си други такива ротори ?
Ако гумената втулка отсреща е изядена-не се ли получава пак несъосие и все едно -ротора на мототр да е крив спрямо турбината-двете се въртят под лек тъп ъгъл ?
Аз само когато вадя капака на моторчето- тогава леко чуквам с чука по нея и капачката излиза много лесно отдругата страна.
После при подмяна на лагерите и тнт ползвам глухо ключе за набиването им и ги вадя със скоба.
Поставям ротора на менгеме и наковалня с дупка в нея. Не виждам как съм я изкривил.
При ваденето от корпуса на климатика също не съм напъвал.
Гумената втулка вчера я взе майстора и щял да я рециклира-била износена.
Ако продължи ще свалиме и останалото.
Когато загледам мотора отгоре докато се върти -не виждам биене на оста.
Нормално ли е лагера да се мести частично по дългата ос ? Ти имал ли си други такива ротори ?
Ако гумената втулка отсреща е изядена-не се ли получава пак несъосие и все едно -ротора на мототр да е крив спрямо турбината-двете се въртят под лек тъп ъгъл ?
Re: Конкретен въпрос за климатик
Значи проблема го реших, но мисля че е временно !
Техниците и монтажниците в София са трагедия- говорих с маса монтажници и установих че те могат да монтират и пускат климатици, да сменят с стари модули и подменят с нови части ако са налични.
Проблемът- както установих - разбита ос - която при третото ми отваряне на мотора- беше разбила и новият лагер !
Неговата вътрешна черупка беше уширена.
Моят майстор също се опита да ме излъже с моята уж рециклирана втулка- поиска ми за нея 25 лева- а тя си беше моята със смачкан тампон и износена вътре от 6 мм на 6,5 мм и най грубото с моя вазелин мръсен и стар, които аз бях мазал вътре !!!
Изпратих го до вратата без много да се разправяме и повече не желая да го виждам !!!
След като разбрах че живея в Държавата на чистият алъш вериш и далавера, разбрах че сам ще се оправям !
Отидох до един магазин за климатици- Електра на Центроклима- там управителят не беше далавераджия- можеше да мисли, продаде ми за 7 лева - гуменият лагер. Втулката идеална, а гуменият тампон, не пасва на Мидеята. Втулката застана в старият тампон -перфектно.
Управителят ме подсети че или трябва оста да се завари към лагера, или да се начука оста с пила, център и тнт
Втулката особено не помогна, при разглобяването на мотора видях че радиалният луфт е огромен на оста при тестване. Кво нема да чука !
Оста на тоя мотор е много мека неръждавейка-лесно се деформира, но и износва- с център и пила направих редица нарези и точки-лагера се наби зверски. Сложих един стар и един нов.
Също стегнах капачката от към дългата ос и я формовах наново с цилиндрична тежест със същият размер. Като ефект -лагера пружинираше в леглото си но нямаше нито вътрешен нито външен луфт !
И двата лагера стояли от към турбината -имаха по една малка точка на капачката си от към зегерката !! Яко бой в зегерката е имало !
Слагам мотора и гробна тишина ! Айде бе ! Майстори !
Защо е станало това - турбината е разбалансирана - дали от мръсотията преди да я измия, дали от собствено стареене, дали щото няма балансиране тая пластмаса ???
Та тя разбива мотора безвъзвратно с времето ! А си го отворил, а си доразбил оста ! Доста поуки си извадих от тази ситуация за почистването !
Повече на монтажници пари за профилактика -чдец !
Моя майстор искаше да ми вземе 45 лева за здрасти и си пробваше от друг клиент платката на Мидея, да и пробвал на моята тръбният датчик и аз да го меря, защото хал хабер си няма от електрониката ! Разнася платки и тампони на клиентите по други клиенти и ги пробва и ако установи къде е проблема ок, ако не -той си им взема по 45 лева за здрасти, е при мене удари на желязо !
Значи аз да му върша работата и да меря и разглобявам и тестваме на моя климатик части, а тоя оли да взема пари от мене -хехе !!!??? За монтаж ми взе едно време 250 лева баровеца !
Значи проблема е ясен, решението -дали може да се парне на телоподаващо лагера към оста ??? Незнам лагера дали ще понесе това ??? За сега тествам и е добре , но е временно !!!
Нека някой които не е само монтажник, и тнт да каже от къде може да се купи части на нормални цени ??? Това е най добрият вариант ! Нова турбина и мотор+ втилка !
Тия от Магнум като че ли Совалки продават !
Ще ме накарат да помоля майстора ми на село - да поръча частите и да ги взема на нормални цени ! Той профилактики не прави и не е мошеник ! Каза че двете части са около 150 лева реално като нови !
Няма такава Държава !!!
Техниците и монтажниците в София са трагедия- говорих с маса монтажници и установих че те могат да монтират и пускат климатици, да сменят с стари модули и подменят с нови части ако са налични.
Проблемът- както установих - разбита ос - която при третото ми отваряне на мотора- беше разбила и новият лагер !
Неговата вътрешна черупка беше уширена.
Моят майстор също се опита да ме излъже с моята уж рециклирана втулка- поиска ми за нея 25 лева- а тя си беше моята със смачкан тампон и износена вътре от 6 мм на 6,5 мм и най грубото с моя вазелин мръсен и стар, които аз бях мазал вътре !!!
Изпратих го до вратата без много да се разправяме и повече не желая да го виждам !!!
След като разбрах че живея в Държавата на чистият алъш вериш и далавера, разбрах че сам ще се оправям !
Отидох до един магазин за климатици- Електра на Центроклима- там управителят не беше далавераджия- можеше да мисли, продаде ми за 7 лева - гуменият лагер. Втулката идеална, а гуменият тампон, не пасва на Мидеята. Втулката застана в старият тампон -перфектно.
Управителят ме подсети че или трябва оста да се завари към лагера, или да се начука оста с пила, център и тнт
Втулката особено не помогна, при разглобяването на мотора видях че радиалният луфт е огромен на оста при тестване. Кво нема да чука !
Оста на тоя мотор е много мека неръждавейка-лесно се деформира, но и износва- с център и пила направих редица нарези и точки-лагера се наби зверски. Сложих един стар и един нов.
Също стегнах капачката от към дългата ос и я формовах наново с цилиндрична тежест със същият размер. Като ефект -лагера пружинираше в леглото си но нямаше нито вътрешен нито външен луфт !
И двата лагера стояли от към турбината -имаха по една малка точка на капачката си от към зегерката !! Яко бой в зегерката е имало !
Слагам мотора и гробна тишина ! Айде бе ! Майстори !
Защо е станало това - турбината е разбалансирана - дали от мръсотията преди да я измия, дали от собствено стареене, дали щото няма балансиране тая пластмаса ???
Та тя разбива мотора безвъзвратно с времето ! А си го отворил, а си доразбил оста ! Доста поуки си извадих от тази ситуация за почистването !
Повече на монтажници пари за профилактика -чдец !
Моя майстор искаше да ми вземе 45 лева за здрасти и си пробваше от друг клиент платката на Мидея, да и пробвал на моята тръбният датчик и аз да го меря, защото хал хабер си няма от електрониката ! Разнася платки и тампони на клиентите по други клиенти и ги пробва и ако установи къде е проблема ок, ако не -той си им взема по 45 лева за здрасти, е при мене удари на желязо !
Значи аз да му върша работата и да меря и разглобявам и тестваме на моя климатик части, а тоя оли да взема пари от мене -хехе !!!??? За монтаж ми взе едно време 250 лева баровеца !
Значи проблема е ясен, решението -дали може да се парне на телоподаващо лагера към оста ??? Незнам лагера дали ще понесе това ??? За сега тествам и е добре , но е временно !!!
Нека някой които не е само монтажник, и тнт да каже от къде може да се купи части на нормални цени ??? Това е най добрият вариант ! Нова турбина и мотор+ втилка !
Тия от Магнум като че ли Совалки продават !
Ще ме накарат да помоля майстора ми на село - да поръча частите и да ги взема на нормални цени ! Той профилактики не прави и не е мошеник ! Каза че двете части са около 150 лева реално като нови !
Няма такава Държава !!!
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 31 госта