Свързване на три фазен контакт
- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Свързване на три фазен контакт
Здравейте колеги налага ми се да свържа един три фазен контакт, и се допитвам до вас на коя клема какво се свързва и след като го свържа искам да го тествам с мултицед, но за съжаление не знам какво е напрежението между клемите (знам ,че е 380 Волта ,но между кои клеми
) Качвам примерна снимка на контакта и мислено съм номерирал клемите ако е удобно някой да драсне между кои клеми какво има 
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Свързване на три фазен контакт
1,2,3--фази.4-нула.За нулата трябва да има и символ на кутията на контакта. 
Като свалиш капачката,клемите за фазите са еднакви,а за нулата е по различна от другите три.

Като свалиш капачката,клемите за фазите са еднакви,а за нулата е по различна от другите три.
Последна промяна от slaveiko67 на Нед 03 ное 2013 22:26, променено общо 1 път.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на три фазен контакт
Колегата е прав.
Нулата на щепсела е с по-дълъг щифт, а на контакта трябва да е отбелязана със знак "земя".
Напреженията на фазите спрямо "нула" е 220V (грубо, да не се уточняваме пак за стандартите
), а между фазите (пак грубо
) 380V.
Когато обаче се включват трифазни машини с ел. двигател, трябва да се спазва последователността на фазите, иначе може да се завърти на обратно. Ползва се фазомер (но не такъв с ламБичка
, а по-специален), в краен случай- контролен трифазен мотор за проба на посоката. Ако се върти на обратно на очакването, разменяш мястото на кои да е две фази.
ПП за пробата с ел. мотора: интересно е когато в работилницата имаш налични трифазни контакти. Вземаш един обикновен трифазен асинхронен мотор (най-лекия, който имаш), слагаш му щепсел и пробваш на стар контакт на къде се върти. После на новия- посоката трябва да е същата!
Нулата на щепсела е с по-дълъг щифт, а на контакта трябва да е отбелязана със знак "земя".
Напреженията на фазите спрямо "нула" е 220V (грубо, да не се уточняваме пак за стандартите
Когато обаче се включват трифазни машини с ел. двигател, трябва да се спазва последователността на фазите, иначе може да се завърти на обратно. Ползва се фазомер (но не такъв с ламБичка
ПП за пробата с ел. мотора: интересно е когато в работилницата имаш налични трифазни контакти. Вземаш един обикновен трифазен асинхронен мотор (най-лекия, който имаш), слагаш му щепсел и пробваш на стар контакт на къде се върти. После на новия- посоката трябва да е същата!
Последна промяна от milmar на Нед 03 ное 2013 22:30, променено общо 1 път.
- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Свързване на три фазен контакт
Ясно ,че на 4 е нула
но на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на три фазен контакт
Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нулано на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша
Абе ти не четеш ли?

- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Свързване на три фазен контакт
milmar написа:Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нулано на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша
Абе ти не четеш ли?
Абе чета ама не те разбирам 3 фази по колко волта е всяка?

- MAX75
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 10 яну 2010 15:40
- Автомобил: VW Passat 1997
- Двигател: AFN
- Местоположение: Bulgaria
Re: Свързване на три фазен контакт
Gazaro_wow написа:milmar написа:Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нулано на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша
Абе ти не четеш ли?
Абе чета ама не те разбирам 3 фази по колко волта е всяка?
Между нула и фаза 220V. Mежду две фази 380-400V
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на три фазен контакт
Нарича се фазово напрежение- между коя да е фаза и нула, 220-240V. Това е напрежението, което сме свикнали да ползваме.
Линейно напрежение: между кои да е две фази, то е 380-400V.
Линейно напрежение: между кои да е две фази, то е 380-400V.
Последна промяна от milmar на Нед 03 ное 2013 23:02, променено общо 1 път.
- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Свързване на три фазен контакт
Разбрах те
Благодаря ви 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на три фазен контакт
Gazaro_wow написа:Разбрах те...
Точно като на рисунката
!Между 1-3 също е 380V, а не 380+380=760V
- Gazaro_wow
- Мнения: 220
- Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ 1990
- Местоположение: asdf
Re: Свързване на три фазен контакт
milmar написа:Gazaro_wow написа:Разбрах те...
Точно като на рисунката!
Между 1-3 също е 380V, а не 380+380=760V.
хахаха Стана ми ясно Благодаря Ви за обясненията, лека вечер 
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Свързване на три фазен контакт
Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нулано на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ?
Ще има значение ако кажеш какво ще вързваш след контакта.Ако е някой двигател при разменяне на фазите може да завърти в другата посока - което лесно ще решиш като размениш фазите.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30047
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Свързване на три фазен контакт
И ако инсталацията и контакта позволяват, не е зле да вземеш петжилен кабел и да пуснеш и земя.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на три фазен контакт
Е, точно този контакт не позволява и "нула", и "земя". А и не е само до 5-те жила. Ако в сградата няма заземяване и не се приложи ДТЗ, според мен няма смисъл. А иначе този тип контакти са изключително надеждни!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Свързване на три фазен контакт
Посевместно сa зaнулени, не зaземени.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта