Свързване на три фазен контакт

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Свързване на три фазен контакт

Мнениеот Gazaro_wow » Нед 03 ное 2013 22:15


Здравейте колеги налага ми се да свържа един три фазен контакт, и се допитвам до вас на коя клема какво се свързва и след като го свържа искам да го тествам с мултицед, но за съжаление не знам какво е напрежението между клемите (знам ,че е 380 Волта ,но между кои клеми :mad ) Качвам примерна снимка на контакта и мислено съм номерирал клемите ако е удобно някой да драсне между кои клеми какво има :biggrin
Прикачени файлове
три фазен контакт [800x600].jpg




Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот slaveiko67 » Нед 03 ное 2013 22:18


1,2,3--фази.4-нула.За нулата трябва да има и символ на кутията на контакта. :th_up
Като свалиш капачката,клемите за фазите са еднакви,а за нулата е по различна от другите три.

Последна промяна от slaveiko67 на Нед 03 ное 2013 22:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот milmar » Нед 03 ное 2013 22:23


Колегата е прав.
Нулата на щепсела е с по-дълъг щифт, а на контакта трябва да е отбелязана със знак "земя".
Напреженията на фазите спрямо "нула" е 220V (грубо, да не се уточняваме пак за стандартите :biggrin ), а между фазите (пак грубо :biggrin ) 380V.
Когато обаче се включват трифазни машини с ел. двигател, трябва да се спазва последователността на фазите, иначе може да се завърти на обратно. Ползва се фазомер (но не такъв с ламБичка :smile , а по-специален), в краен случай- контролен трифазен мотор за проба на посоката. Ако се върти на обратно на очакването, разменяш мястото на кои да е две фази.
ПП за пробата с ел. мотора: интересно е когато в работилницата имаш налични трифазни контакти. Вземаш един обикновен трифазен асинхронен мотор (най-лекия, който имаш), слагаш му щепсел и пробваш на стар контакт на къде се върти. После на новия- посоката трябва да е същата!

Последна промяна от milmar на Нед 03 ное 2013 22:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот Gazaro_wow » Нед 03 ное 2013 22:29


Ясно ,че на 4 е нула :biggrin но на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша :screwy


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот milmar » Нед 03 ное 2013 22:31


Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нула :biggrin но на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша :screwy

Абе ти не четеш ли?
:confused


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот Gazaro_wow » Нед 03 ное 2013 22:49


milmar написа:
Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нула :biggrin но на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша :screwy

Абе ти не четеш ли?
:confused

Абе чета ама не те разбирам 3 фази по колко волта е всяка? :banghead


Потребителски аватар
MAX75
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 10 яну 2010 15:40
Автомобил: VW Passat 1997
Двигател: AFN
Местоположение: Bulgaria

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот MAX75 » Нед 03 ное 2013 22:54


Gazaro_wow написа:
milmar написа:
Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нула :biggrin но на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша :screwy

Абе ти не четеш ли?
:confused

Абе чета ама не те разбирам 3 фази по колко волта е всяка? :banghead

Между нула и фаза 220V. Mежду две фази 380-400V


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот milmar » Нед 03 ное 2013 23:00


Нарича се фазово напрежение- между коя да е фаза и нула, 220-240V. Това е напрежението, което сме свикнали да ползваме.

Линейно напрежение: между кои да е две фази, то е 380-400V.

Последна промяна от milmar на Нед 03 ное 2013 23:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот Gazaro_wow » Нед 03 ное 2013 23:01


Разбрах те :biggrin Благодаря ви :beer
Прикачени файлове
три фазен контакт [800x600].jpg


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот milmar » Нед 03 ное 2013 23:04


Gazaro_wow написа:Разбрах те...


Точно като на рисунката :th_up !
Между 1-3 също е 380V, а не 380+380=760V :biggrin .


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 220
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот Gazaro_wow » Нед 03 ное 2013 23:22


milmar написа:
Gazaro_wow написа:Разбрах те...


Точно като на рисунката :th_up !
Между 1-3 също е 380V, а не 380+380=760V :biggrin .

:mhihi хахаха Стана ми ясно Благодаря Ви за обясненията, лека вечер :love.vwclub


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот mely » Пон 04 ное 2013 8:57


Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нула :biggrin но на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ?

Ще има значение ако кажеш какво ще вързваш след контакта.Ако е някой двигател при разменяне на фазите може да завърти в другата посока - което лесно ще решиш като размениш фазите.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот dobrin » Пон 04 ное 2013 13:15


И ако инсталацията и контакта позволяват, не е зле да вземеш петжилен кабел и да пуснеш и земя.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот milmar » Пон 04 ное 2013 13:41


Е, точно този контакт не позволява и "нула", и "земя". А и не е само до 5-те жила. Ако в сградата няма заземяване и не се приложи ДТЗ, според мен няма смисъл. А иначе този тип контакти са изключително надеждни!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на три фазен контакт

Мнениеот milmar » Пон 04 ное 2013 20:48


Посевместно сa зaнулени, не зaземени.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта