Свързване на три фазен контакт
- Gazaro_wow
 - Мнения: 220
 - Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
 - Автомобил: VW Golf 2
 - Двигател: 1.6 EZ 1990
 - Местоположение: asdf
 
Свързване на три фазен контакт
Здравейте колеги налага ми се да свържа един три фазен контакт, и се допитвам до вас на коя клема какво се свързва и след като го свържа искам да го тествам с мултицед, но за съжаление не знам какво е напрежението между клемите (знам ,че е 380 Волта ,но между кои клеми  
 ) Качвам примерна снимка на контакта и мислено съм номерирал клемите ако е удобно някой да драсне между кои клеми какво има  
							
			
									
									- slaveiko67
 - Мнения: 2120
 - Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
 - Автомобил: Golf 3 GT TDI
 - Двигател: AFN 96g
 - Местоположение: Montana
 
Re: Свързване на три фазен контакт
1,2,3--фази.4-нула.За нулата трябва да има и символ на кутията на контакта. 
Като свалиш капачката,клемите за фазите са еднакви,а за нулата е по различна от другите три.
			
													
Като свалиш капачката,клемите за фазите са еднакви,а за нулата е по различна от другите три.
				   							 				   
					Последна промяна от slaveiko67 на Нед 03 ное 2013 22:26, променено общо 1 път.
									
			
										
						- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Колегата е прав.
Нулата на щепсела е с по-дълъг щифт, а на контакта трябва да е отбелязана със знак "земя".
Напреженията на фазите спрямо "нула" е 220V (грубо, да не се уточняваме пак за стандартите
 ), а между фазите (пак грубо  
 ) 380V.
Когато обаче се включват трифазни машини с ел. двигател, трябва да се спазва последователността на фазите, иначе може да се завърти на обратно. Ползва се фазомер (но не такъв с ламБичка
 , а по-специален), в краен случай- контролен трифазен мотор за проба на посоката. Ако се върти на обратно на очакването, разменяш мястото на кои да е две фази. 
ПП за пробата с ел. мотора: интересно е когато в работилницата имаш налични трифазни контакти. Вземаш един обикновен трифазен асинхронен мотор (най-лекия, който имаш), слагаш му щепсел и пробваш на стар контакт на къде се върти. После на новия- посоката трябва да е същата!
			
													Нулата на щепсела е с по-дълъг щифт, а на контакта трябва да е отбелязана със знак "земя".
Напреженията на фазите спрямо "нула" е 220V (грубо, да не се уточняваме пак за стандартите
Когато обаче се включват трифазни машини с ел. двигател, трябва да се спазва последователността на фазите, иначе може да се завърти на обратно. Ползва се фазомер (но не такъв с ламБичка
ПП за пробата с ел. мотора: интересно е когато в работилницата имаш налични трифазни контакти. Вземаш един обикновен трифазен асинхронен мотор (най-лекия, който имаш), слагаш му щепсел и пробваш на стар контакт на къде се върти. После на новия- посоката трябва да е същата!
				   							 				   
					Последна промяна от milmar на Нед 03 ное 2013 22:30, променено общо 1 път.
									
			
										
						- Gazaro_wow
 - Мнения: 220
 - Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
 - Автомобил: VW Golf 2
 - Двигател: 1.6 EZ 1990
 - Местоположение: asdf
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Ясно ,че на 4 е нула  
 но на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша  
			
									
										
						
- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нулано на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша
Абе ти не четеш ли?

- Gazaro_wow
 - Мнения: 220
 - Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
 - Автомобил: VW Golf 2
 - Двигател: 1.6 EZ 1990
 - Местоположение: asdf
 
Re: Свързване на три фазен контакт
milmar написа:Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нулано на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша
Абе ти не четеш ли?
Абе чета ама не те разбирам 3 фази по колко волта е всяка?

- MAX75
 - Мнения: 119
 - Регистриран на: Нед 10 яну 2010 15:40
 - Автомобил: VW Passat 1997
 - Двигател: AFN
 - Местоположение: Bulgaria
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Gazaro_wow написа:milmar написа:Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нулано на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ? Поправете ме ,но те са три фази по 220 Волта или греша
Абе ти не четеш ли?
Абе чета ама не те разбирам 3 фази по колко волта е всяка?
Между нула и фаза 220V. Mежду две фази 380-400V
- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Нарича се фазово напрежение- между коя да е фаза и нула, 220-240V. Това е напрежението, което сме свикнали да ползваме.
Линейно напрежение: между кои да е две фази, то е 380-400V.
			
													Линейно напрежение: между кои да е две фази, то е 380-400V.
				   							 				   
					Последна промяна от milmar на Нед 03 ное 2013 23:02, променено общо 1 път.
									
			
										
						- Gazaro_wow
 - Мнения: 220
 - Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
 - Автомобил: VW Golf 2
 - Двигател: 1.6 EZ 1990
 - Местоположение: asdf
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Разбрах те 
 Благодаря ви  
							
			
									
										
						
- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Gazaro_wow написа:Разбрах те...
Точно като на рисунката
 !Между 1-3 също е 380V, а не 380+380=760V
- Gazaro_wow
 - Мнения: 220
 - Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
 - Автомобил: VW Golf 2
 - Двигател: 1.6 EZ 1990
 - Местоположение: asdf
 
Re: Свързване на три фазен контакт
milmar написа:Gazaro_wow написа:Разбрах те...
Точно като на рисунката!
Между 1-3 също е 380V, а не 380+380=760V.
 хахаха Стана ми ясно Благодаря Ви за обясненията, лека вечер  
- mely
 - Мнения: 2728
 - Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
 - Автомобил: Citroen C crosser
 - Двигател:
 - Местоположение: Стара Загора
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Gazaro_wow написа:Ясно ,че на 4 е нулано на 1,2,3 има ли значение коя фаза се върже ?
Ще има значение ако кажеш какво ще вързваш след контакта.Ако е някой двигател при разменяне на фазите може да завърти в другата посока - което лесно ще решиш като размениш фазите.
- dobrin
 - Чингис хан
 - Мнения: 30047
 - Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 
Re: Свързване на три фазен контакт
И ако инсталацията и контакта позволяват, не е зле да вземеш петжилен кабел и да пуснеш и земя.
			
									
										
						- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Е, точно този контакт не позволява и "нула", и "земя". А и не е само до 5-те жила. Ако в сградата няма заземяване и не се приложи ДТЗ, според мен няма смисъл. А иначе този тип контакти са изключително надеждни!
			
									
										
						- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Свързване на три фазен контакт
Посевместно сa зaнулени, не зaземени.
			
									
										
						Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта