електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степен
електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степен
Здравейте на всички,
първо се извинявам, че пускам темата във форум предимно за автомобили,и за това пускам темата в раздел офтопик но бих се радвал ако някой все пак се е сблъсквал с моя проблем,и сподели как го е решил.И така:
имам следният проблем с електрожен кракра модел е 01у:
степен 75 А не работи(по скоро не работеше),след което разглобих електрожена.По принцип съм на Ти с електротехника и електроника,но точно това не мога да разбера/електроженовата схема/
И още нещо:
разглобих превключвателя,който има следните степени:
0-изключено
50 А
75 А
100 А
125 А
160 А
проблема е,че след като почистих ръждата от притягащите болтове на ключа и медния окис от вътрешните пластини,вече не мога да сглобя правилно ключа..Т.е. не само че не оправих 75-те ампера,разбъзиках и ключа..
Трябват ми също така снимки как точно се сглобяват ексцентриците които повдигат контактните пластини..Сега както бях го сглобил на всички степени даваше еднакво напрежение около 42 волта. Ще съм благодарен на всички отзовали се.
първо се извинявам, че пускам темата във форум предимно за автомобили,и за това пускам темата в раздел офтопик но бих се радвал ако някой все пак се е сблъсквал с моя проблем,и сподели как го е решил.И така:
имам следният проблем с електрожен кракра модел е 01у:
степен 75 А не работи(по скоро не работеше),след което разглобих електрожена.По принцип съм на Ти с електротехника и електроника,но точно това не мога да разбера/електроженовата схема/
И още нещо:
разглобих превключвателя,който има следните степени:
0-изключено
50 А
75 А
100 А
125 А
160 А
проблема е,че след като почистих ръждата от притягащите болтове на ключа и медния окис от вътрешните пластини,вече не мога да сглобя правилно ключа..Т.е. не само че не оправих 75-те ампера,разбъзиках и ключа..
Трябват ми също така снимки как точно се сглобяват ексцентриците които повдигат контактните пластини..Сега както бях го сглобил на всички степени даваше еднакво напрежение около 42 волта. Ще съм благодарен на всички отзовали се.
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Трябва да намериш друг електрожен и да гледаш от него как са жиците. Преди 10 години имах такава задачка за разгадаване и не успях да се справя. Само от снимки и ти едва ли ще се оправиш. Доколкото си спомням напреженията на празен ход на всички степени бяха много близки.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Мда то напрежението като че ли е еднакво.По тока ако можеш да се ориентираш ама без амперклещи няма да стане.
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
май аз не съм изложил проблема правилно:
проблема е,че разглобих превключвателя на амперажите,и после не можах да наместя правилно ексцентриците,които повдигат/прекъсват веригата на определена степен
с други думи ми трябват снимки на внимателно разглобен превключвател,за да видя вътре как са подредени нещата.Извинявам се за неточността
проблема е,че разглобих превключвателя на амперажите,и после не можах да наместя правилно ексцентриците,които повдигат/прекъсват веригата на определена степен
с други думи ми трябват снимки на внимателно разглобен превключвател,за да видя вътре как са подредени нещата.Извинявам се за неточността
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Грубо, просто и елементарно устроен:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=54&t=35895
Въпросът е да си намериш схемата на електрожена, защото по спомени беше някакво превключване на отделни секции на първичната намотка. По схемата ще прецениш и в каква последователност точно трябва да са гърбичките на ПЕП-а.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=54&t=35895
Въпросът е да си намериш схемата на електрожена, защото по спомени беше някакво превключване на отделни секции на първичната намотка. По схемата ще прецениш и в каква последователност точно трябва да са гърбичките на ПЕП-а.
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
в този сайт също имам тема,за съжаление с нито един отговор досега...иначе си мисля да махна този превключвател и да сложа отделни ключове(така преди време преработих една печка ,която имаше 4 реотана и вентилатор с превключвател както следва: 2 реотана без вентилатор и 4те общо заедно с вентилатор за да не изгорят)Е,там замених превключвателя с две елементарни ключета с глимлампи,че и самите глимки свързах...
А за същата тази схема не можаха да се сетят 3-ма електротехници инженери с по 20-години професионален опит...
А за същата тази схема не можаха да се сетят 3-ма електротехници инженери с по 20-години професионален опит...

- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
За електрожена ще ти трябват една торба с елементарни ключета (при това доста якички), ще ти трябва и специална таблица кое ключе в каква позиция трябва да е за определена степен,конкретно този електрожен е много по-сложен е от печка.
Единствения начин да го оправиш е да намериш друг такъв електрожен и да гледаш от него. А предполагам, че и се продават такива ключове, но едва ли са евтини.
Единствения начин да го оправиш е да намериш друг такъв електрожен и да гледаш от него. А предполагам, че и се продават такива ключове, но едва ли са евтини.
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
http://electroinvestbg.com/%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD-%D0%9F%D0%93%D0%9F-25-36-20 лева,но НЯМА смисъл,защото моят ключ няма счупено,разбито и тн...перфектен е,само ръжда имаше но като му я изчистих викам опаа,ами сега как се сглобява??? 

- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Ключове за електрожени се продават-преди години съм купувал , беше 25лв. Разликата между електроженивия ключ и обикновенните ПЕП.25 е в звездата за прищракване, на електроженовия е с шест връхчета,а на другите е с осем.
Нареждането на кръгчетата за превключване става с разлика от 60 градуса на вдлъбнатото место.
Когато вдлъбнатината застане срещу определен контакт той включва.Трябва при въртене надясно,да се вклчат последователно контактите на първия, после втория и третия пакети от едната страна на ключа и след това пак на първия , втория и третия пакет от обратната страна на ключа.Мисля, че на еди н от крайните пакети от едната стрна нямаше клеми-това е за положение-изключено.
Свързването на електроженов ключ, ако предварително не е записано кой проводник къде е бил е мисия невъзможна/ или много трудна и за професионални електротехници/.
Нареждането на кръгчетата за превключване става с разлика от 60 градуса на вдлъбнатото место.
Когато вдлъбнатината застане срещу определен контакт той включва.Трябва при въртене надясно,да се вклчат последователно контактите на първия, после втория и третия пакети от едната страна на ключа и след това пак на първия , втория и третия пакет от обратната страна на ключа.Мисля, че на еди н от крайните пакети от едната стрна нямаше клеми-това е за положение-изключено.
Свързването на електроженов ключ, ако предварително не е записано кой проводник къде е бил е мисия невъзможна/ или много трудна и за професионални електротехници/.
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
сега ако може да драснеш и една елементарна скица на ключа
...иначе почти те разбрах 
естествено преди да смъквам кабели отъдето и да било ги номерирах,като избягвах цифрите 6 и 9 сещаш се защо
и така остава само това "дефазиране",(макар че не е най-точното определение)което ме мъчи


естествено преди да смъквам кабели отъдето и да било ги номерирах,като избягвах цифрите 6 и 9 сещаш се защо
и така остава само това "дефазиране",(макар че не е най-точното определение)което ме мъчи
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
някой да се включи със снимков материал? моля виии





- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
даката07д написа:...иначе почти те разбрах
След като почти си го разбрал възможните варианти за нареждане не са толкова много.
Аз бих ги изредил всичките. Намери си някакъв траф да го захраниш не с 220В, а с 10 до 40 волта. На изводите на електрожена слагаш амперметър (накъсо) и щракаш с копчето. И все един от вариантите трябва да ти хареса.
Друг вариант е да идеш в магазин с мултицет, да подкупиш с една бира продавача и да пощракаш в магазина като си записваш къде е включено и къде е изключено.
- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Здравей колега,
утре ще ти снимам един подобен ключ, чисто нов и още не разглобяван. Ако е като твоя ще ти направя снимките които искаш.
Поздрави Вассето
утре ще ти снимам един подобен ключ, чисто нов и още не разглобяван. Ако е като твоя ще ти направя снимките които искаш.
Поздрави Вассето
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
супер. моя ключ за 360 градуса прави 6 щраквания-5 "степени" и едно "изключено"
има 3 касети с по 2 контакта...мисля,че се сещаш.иначе СНИМАЙЙЙЙ!!!

има 3 касети с по 2 контакта...мисля,че се сещаш.иначе СНИМАЙЙЙЙ!!!



- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ
Според мен схемата на свързване на първичната намотка трябва да е подобна:

Като в кое да е положение на ПЕП-а само една контактна система е включена. На "1" е включено само "1", на "2" - само "2" и т. нат. Контактна система "0" най-вероятно не е монтирана на ключа. Важното е, че с ОМ-метър не можеш да определиш кое е началото на намотката, кое 1-ви, 2-ри и т.нат. изводи, понеже активното съпротивление е близко до 0.

Като в кое да е положение на ПЕП-а само една контактна система е включена. На "1" е включено само "1", на "2" - само "2" и т. нат. Контактна система "0" най-вероятно не е монтирана на ключа. Важното е, че с ОМ-метър не можеш да определиш кое е началото на намотката, кое 1-ви, 2-ри и т.нат. изводи, понеже активното съпротивление е близко до 0.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта