електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степен

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степен

Мнениеот даката07д » Съб 21 юни 2014 10:23


Здравейте на всички,
първо се извинявам, че пускам темата във форум предимно за автомобили,и за това пускам темата в раздел офтопик но бих се радвал ако някой все пак се е сблъсквал с моя проблем,и сподели как го е решил.И така:
имам следният проблем с електрожен кракра модел е 01у:
степен 75 А не работи(по скоро не работеше),след което разглобих електрожена.По принцип съм на Ти с електротехника и електроника,но точно това не мога да разбера/електроженовата схема/
И още нещо:
разглобих превключвателя,който има следните степени:
0-изключено
50 А
75 А
100 А
125 А
160 А
проблема е,че след като почистих ръждата от притягащите болтове на ключа и медния окис от вътрешните пластини,вече не мога да сглобя правилно ключа..Т.е. не само че не оправих 75-те ампера,разбъзиках и ключа..
Трябват ми също така снимки как точно се сглобяват ексцентриците които повдигат контактните пластини..Сега както бях го сглобил на всички степени даваше еднакво напрежение около 42 волта. Ще съм благодарен на всички отзовали се.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот ktamen » Съб 21 юни 2014 14:19


Трябва да намериш друг електрожен и да гледаш от него как са жиците. Преди 10 години имах такава задачка за разгадаване и не успях да се справя. Само от снимки и ти едва ли ще се оправиш. Доколкото си спомням напреженията на празен ход на всички степени бяха много близки.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот fox_vt » Съб 21 юни 2014 19:57


Мда то напрежението като че ли е еднакво.По тока ако можеш да се ориентираш ама без амперклещи няма да стане.


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Съб 21 юни 2014 20:02


май аз не съм изложил проблема правилно:
проблема е,че разглобих превключвателя на амперажите,и после не можах да наместя правилно ексцентриците,които повдигат/прекъсват веригата на определена степен
с други думи ми трябват снимки на внимателно разглобен превключвател,за да видя вътре как са подредени нещата.Извинявам се за неточността


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот milmar » Съб 21 юни 2014 20:21


Грубо, просто и елементарно устроен:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=54&t=35895
Въпросът е да си намериш схемата на електрожена, защото по спомени беше някакво превключване на отделни секции на първичната намотка. По схемата ще прецениш и в каква последователност точно трябва да са гърбичките на ПЕП-а.


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Съб 21 юни 2014 20:39


в този сайт също имам тема,за съжаление с нито един отговор досега...иначе си мисля да махна този превключвател и да сложа отделни ключове(така преди време преработих една печка ,която имаше 4 реотана и вентилатор с превключвател както следва: 2 реотана без вентилатор и 4те общо заедно с вентилатор за да не изгорят)Е,там замених превключвателя с две елементарни ключета с глимлампи,че и самите глимки свързах...
А за същата тази схема не можаха да се сетят 3-ма електротехници инженери с по 20-години професионален опит... :exclaim


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот ktamen » Съб 21 юни 2014 20:53


За електрожена ще ти трябват една торба с елементарни ключета (при това доста якички), ще ти трябва и специална таблица кое ключе в каква позиция трябва да е за определена степен,конкретно този електрожен е много по-сложен е от печка.
Единствения начин да го оправиш е да намериш друг такъв електрожен и да гледаш от него. А предполагам, че и се продават такива ключове, но едва ли са евтини.


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Съб 21 юни 2014 21:18


http://electroinvestbg.com/%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD-%D0%9F%D0%93%D0%9F-25-36-20 лева,но НЯМА смисъл,защото моят ключ няма счупено,разбито и тн...перфектен е,само ръжда имаше но като му я изчистих викам опаа,ами сега как се сглобява??? :banghead


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот vladovelin » Съб 21 юни 2014 21:25


Ключове за електрожени се продават-преди години съм купувал , беше 25лв. Разликата между електроженивия ключ и обикновенните ПЕП.25 е в звездата за прищракване, на електроженовия е с шест връхчета,а на другите е с осем.
Нареждането на кръгчетата за превключване става с разлика от 60 градуса на вдлъбнатото место.
Когато вдлъбнатината застане срещу определен контакт той включва.Трябва при въртене надясно,да се вклчат последователно контактите на първия, после втория и третия пакети от едната страна на ключа и след това пак на първия , втория и третия пакет от обратната страна на ключа.Мисля, че на еди н от крайните пакети от едната стрна нямаше клеми-това е за положение-изключено.
Свързването на електроженов ключ, ако предварително не е записано кой проводник къде е бил е мисия невъзможна/ или много трудна и за професионални електротехници/.


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Съб 21 юни 2014 21:32


сега ако може да драснеш и една елементарна скица на ключа :bowdown ...иначе почти те разбрах :smile
естествено преди да смъквам кабели отъдето и да било ги номерирах,като избягвах цифрите 6 и 9 сещаш се защо
и така остава само това "дефазиране",(макар че не е най-точното определение)което ме мъчи


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Съб 28 юни 2014 12:00


някой да се включи със снимков материал? моля виии :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот ktamen » Съб 28 юни 2014 12:17


даката07д написа:...иначе почти те разбрах :smile

След като почти си го разбрал възможните варианти за нареждане не са толкова много.
Аз бих ги изредил всичките. Намери си някакъв траф да го захраниш не с 220В, а с 10 до 40 волта. На изводите на електрожена слагаш амперметър (накъсо) и щракаш с копчето. И все един от вариантите трябва да ти хареса.
Друг вариант е да идеш в магазин с мултицет, да подкупиш с една бира продавача и да пощракаш в магазина като си записваш къде е включено и къде е изключено.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот Vasseto » Нед 29 юни 2014 9:05


Здравей колега,
утре ще ти снимам един подобен ключ, чисто нов и още не разглобяван. Ако е като твоя ще ти направя снимките които искаш.

Поздрави Вассето


даката07д
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 07 фев 2014 16:44
Автомобил:
Двигател:

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот даката07д » Нед 29 юни 2014 14:21


супер. моя ключ за 360 градуса прави 6 щраквания-5 "степени" и едно "изключено"
има 3 касети с по 2 контакта...мисля,че се сещаш.иначе СНИМАЙЙЙЙ!!! :bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: електрожен кракра е01у с прецакан ключ и неработеща степ

Мнениеот milmar » Пон 30 юни 2014 9:11


Според мен схемата на свързване на първичната намотка трябва да е подобна:

Изображение


Като в кое да е положение на ПЕП-а само една контактна система е включена. На "1" е включено само "1", на "2" - само "2" и т. нат. Контактна система "0" най-вероятно не е монтирана на ключа. Важното е, че с ОМ-метър не можеш да определиш кое е началото на намотката, кое 1-ви, 2-ри и т.нат. изводи, понеже активното съпротивление е близко до 0.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта