Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Казаха ми че не е правилно да се запоява с 220в поялник по компютрите и таблата на автомобилите. Това вярно ли е? Можело да се изгорят интегралните схеми от утечка или нерабрах точно, но ми казаха за такива цели трябва да се използва поялна станция с поялник на 24в примерно. Аз досега няколко еепромчета съм презапоявал на табла с такъв поялник (25W с керамичен нагревател е, на незаземен/незанулен контакт) на имобилайзерите и съм нямал проблеми, но ако е така по-добре да не продължавам ами да си търся някаква поялна станция.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
правилно са ти казали.Инт. схеми с нисковолтов поялник 12/24В, през трансформатор.Заземяване на накрайника на поялника / човката/
И защо си пуснал 2 теми / изтрий си втората тема
И защо си пуснал 2 теми / изтрий си втората тема
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Добре а щом нагревателя е керамичен, той няма досег с човката на поялника... И тогава ли е проблем? Какво точно им "вижда сметката"?
Извинявам се за 2-те теми, попогрешка е станало.
Извинявам се за 2-те теми, попогрешка е станало.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Не 220V, ами и 24V поялници са опасни, Когато се работи професионално, корпусът на поялникът е свързан с отделен заземителен проводник към станцията, а самата станция има букса заземяване. Освен това работната маса е с проводящо (метално) покритие, което също е заземено, освен това има заземителни гривни за ръката на оператора, а всички тези изброени се заземяват наистина.
Не ме питай какво би се случило, ако както оператора си работи на заземената маса, някъде по ремонтираното устройство има фаза и той я пипне с ръка, а другата му ръка е просната на масата
.
Не вярвам да запояваш кой знае какво, иначе нямаше да задаваш подобни въпроси, така че спокойно, но поне ползвай поялник на напрежение под 220V.
Не ме питай какво би се случило, ако както оператора си работи на заземената маса, някъде по ремонтираното устройство има фаза и той я пипне с ръка, а другата му ръка е просната на масата

Не вярвам да запояваш кой знае какво, иначе нямаше да задаваш подобни въпроси, така че спокойно, но поне ползвай поялник на напрежение под 220V.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Преди доста години си купих руски електронен часовник "Направи си сам". Демек всички чаркове и платката и аз само да ги запоя. Като го разопаковах видях, че интегралната схема беше увита в станиол, разбира се го махнах да си я разгледам и обарах крачетата.
И едва после прочетох в упътването, че не трябва да се пипа с пръсти щото полеви транзстори и....... Само със заземени ръчички и поялник под 20В.В крайна сметка не тръгна часовника
Преди две години правихме инсталацията за няква фабрика за електроника, до всяко работно място наред с останалите жици трябваше да стига и надежден, отделен заземителен проводник, пода също беше специален проводящ, абе модерна работа. Преди година ходихме да оправяме едни лампи и тогава видях и гривните дето си ги включват в контакта.
Повечето електроника обаче не е чак толкова чувствителна и може да се работи и с по-нормални методи.
И едва после прочетох в упътването, че не трябва да се пипа с пръсти щото полеви транзстори и....... Само със заземени ръчички и поялник под 20В.В крайна сметка не тръгна часовника

Преди две години правихме инсталацията за няква фабрика за електроника, до всяко работно място наред с останалите жици трябваше да стига и надежден, отделен заземителен проводник, пода също беше специален проводящ, абе модерна работа. Преди година ходихме да оправяме едни лампи и тогава видях и гривните дето си ги включват в контакта.
Повечето електроника обаче не е чак толкова чувствителна и може да се работи и с по-нормални методи.
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Ами не работя професионално, отвреме на време свалям по някое малко чипче на нашите табла когато не може да се чете с кабела и иска на програматор. Затова и тука питам, да знам да купувам ли някаква апаратура или да продължавам така. И все пак не разбирам защо след като поялника е с керамичен нагревател е проблем, след като няма допир метал в метал с човката.
Ето такива са на голф5 прумерно на таблата 24C32

Ето такива са на голф5 прумерно на таблата 24C32

- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
resousers написа:....И все пак не разбирам защо след като поялника е с керамичен нагревател е проблем, след като няма допир метал в метал с човката.......
Получава се нещо като трансформатор.
Намотките на нагревателя индуцират напрежение в металния корпус на поялника.
Ако ползваш поялник със занулен корпус и занулен (заземен) контакт няма да имаш проблем.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
1Понякога дори статичното електричество, което се образува от триенето на кожата по пуловера е достатъчно да прецака нещо. Моя часовник най-вероятно се е прецакал веднага след като съм махнал станиола, много преди да включа поялника - просто от допира на пръстите.
2През човката на поялника тече и капацитивен ток. Замислял ли си се някога защо свети фазомера като е допрян само до едната жица - свети точно заради капацитивен ток. Капацитивният ток минава без да се замисли и през най-съвършения изолатор.
3При високи температури керамиката не винаги е чак толкова добър изолатор.
2През човката на поялника тече и капацитивен ток. Замислял ли си се някога защо свети фазомера като е допрян само до едната жица - свети точно заради капацитивен ток. Капацитивният ток минава без да се замисли и през най-съвършения изолатор.
3При високи температури керамиката не винаги е чак толкова добър изолатор.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Няма повтарям написаното от колегите по-горе.
Не е зле да ползваш станция все пак.
Подобни платки със серийна памет и някакво процесорче и няколко логически чипа обикновено не са чувствителни на статично електричество. Пиновете на тези чипове, дори и да са MOS тенология са вътрешно защитени. Платки, с подобна сложност сме произвели хиляди, при не чак толкова професионални условия, както ги описах горе и не е имало проблеми. Е, не и с поялник за улуци на 220V.
Не е зле да ползваш станция все пак.
Подобни платки със серийна памет и някакво процесорче и няколко логически чипа обикновено не са чувствителни на статично електричество. Пиновете на тези чипове, дори и да са MOS тенология са вътрешно защитени. Платки, с подобна сложност сме произвели хиляди, при не чак толкова професионални условия, както ги описах горе и не е имало проблеми. Е, не и с поялник за улуци на 220V.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
@ resousers вместо да се мъчиш с поялник с човка тип брадва и , ако се занимаваш с това на снимката - купи си 1 поялник 12В/ 8 Вт от Конрад и подходящ траф - тънка човка ,няма опастност да прегрееш елемент или отлепиш диря.
С 8 Вт съм лепил разпоени SMD диоди от панел ма климатроник на Алфа 155, Иначе си използвам 24 В Велер че с набор човки с различен преден край. Велер чето е дуртичко 1995/6 набор, но си има и 1 резервен нагревател и човки.
С 220 В тов поялник само неотговорни спойки - от типа на прпвдници и елементи с дебели изводи.
С 8 Вт съм лепил разпоени SMD диоди от панел ма климатроник на Алфа 155, Иначе си използвам 24 В Велер че с набор човки с различен преден край. Велер чето е дуртичко 1995/6 набор, но си има и 1 резервен нагревател и човки.
С 220 В тов поялник само неотговорни спойки - от типа на прпвдници и елементи с дебели изводи.
Последна промяна от kris11 на Сря 04 мар 2015 12:10, променено общо 2 пъти.
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
А пробвал съм с такъв 8ватов и не ми харесва как се работи с него, много слаб ми идва дори за смд. Моя поялник е с най-тъкната възможна човка за него и въобще не се мъча, просто питам за да се образовам. Явно ще се насоча към някоя станция или ако реша да заделя малко повече пари, има weller станцийки втора употреба в немския ибей за под 100лв.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Имам китайче 220V, 20W и вади 3V променливо на човката 

-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Вто 09 апр 2013 14:44
- Автомобил: Golf II 1.3
- Двигател: 2 G
- Местоположение: Шумен
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Нямаш грижи колега при положение, че платката по която ще се работи е без подадено към нея напрежение.
Съгласен съм с колегата по горе
За по непретенциозни елементи като резистори, диоди,кондензатори съм на 220/40W , а за по деликатни запоявания съм като колегата на 220/25W или 220/18W.
Но има и една малка и деликатна подробност, че е препоръчително използването на тенол с по тънко сечение /и си е малко по скъпичък / и също така не искам да ставам банален, но се нагрява пистата около крачето на ИС, а не самото краче.
Успех колега
Съгласен съм с колегата по горе

За по непретенциозни елементи като резистори, диоди,кондензатори съм на 220/40W , а за по деликатни запоявания съм като колегата на 220/25W или 220/18W.
Но има и една малка и деликатна подробност, че е препоръчително използването на тенол с по тънко сечение /и си е малко по скъпичък / и също така не искам да ставам банален, но се нагрява пистата около крачето на ИС, а не самото краче.
Успех колега
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Тинол колега. Идва от английското tin, което означава калай.
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Вто 09 апр 2013 14:44
- Автомобил: Golf II 1.3
- Двигател: 2 G
- Местоположение: Шумен
Re: Запояване на интегрални схеми с 220в поялник
Ок
не се кахъри колега
Приемам забележката

Приемам забележката
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта