Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Здравейте,
Прочетох следната тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=437563
В ней се споменава за поялници работещи на 12 волта(не тези със станциите).
До сега не знаех, че съществуват такива. Хареса ми идеята порових малко и разбрах, че има даже и на USB-захранване(предполагам около 5 волта).
От същата тема разбрах, че не трябва да се взима 8 ватов поялник.
На 220(230) волта имам поялници от 25W, 40W, 65W, 80W и един които мисля че е 120W. Но вече няма как да осигурявам захранване до колата за наставяне на поредния кабел.
Поялника ще го взема най-вече за наставяне на окабеляването на голфа(от профила), годинките си оказват влияние. От транзистори, интегрални схеми(чипове) и други подобни електронни елементи нищо не разбирам и не смятам тепърва да се уча, така че няма да се ползва за запояване съответно на такива електронни елементи.
Въпроса ми, на тези поялници трябва ли да се спазва поляритета, или вътре е само нагревател?
Защото мисля да удължа захранващия кабел с няколко метра за да имам повече достъп.
На бързо се спрях на тези модели:
http://elimex.bg/product/54806/poyalnik-12v-40w-zd200ndj.html
http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%9F%D0%BE%D1%8F%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D0%BA+12V%2F30W+LM2012
Кой от тях бихте ми препоръчали, ще ми свършат ли работа за целта за която ми трябват?
Вие какво бихте препоръчали?
Що се отнася за припоя(калая) който използвам, то за дребните работи(обикновено играчките на малкия) ползвам от този които е като тел(които вътре е с някаква киселина), за по грубите имам едни пръчки широки колкото пръст и дълги около педя останали от едни други времена ама тях само с руските поялници 80 или 120 ватовия. Ползвам и колофон на кристали.
Не твърдя, че знам как и че мога да запоявам - но мога да си свърша някаква дребна работа. За по сериозните и отговорни спойки си има Хора, който с това се занимават.
Поздрави!
Прочетох следната тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=437563
В ней се споменава за поялници работещи на 12 волта(не тези със станциите).
До сега не знаех, че съществуват такива. Хареса ми идеята порових малко и разбрах, че има даже и на USB-захранване(предполагам около 5 волта).
От същата тема разбрах, че не трябва да се взима 8 ватов поялник.
На 220(230) волта имам поялници от 25W, 40W, 65W, 80W и един които мисля че е 120W. Но вече няма как да осигурявам захранване до колата за наставяне на поредния кабел.
Поялника ще го взема най-вече за наставяне на окабеляването на голфа(от профила), годинките си оказват влияние. От транзистори, интегрални схеми(чипове) и други подобни електронни елементи нищо не разбирам и не смятам тепърва да се уча, така че няма да се ползва за запояване съответно на такива електронни елементи.
Въпроса ми, на тези поялници трябва ли да се спазва поляритета, или вътре е само нагревател?
Защото мисля да удължа захранващия кабел с няколко метра за да имам повече достъп.
На бързо се спрях на тези модели:
http://elimex.bg/product/54806/poyalnik-12v-40w-zd200ndj.html
http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%9F%D0%BE%D1%8F%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D0%BA+12V%2F30W+LM2012
Кой от тях бихте ми препоръчали, ще ми свършат ли работа за целта за която ми трябват?
Вие какво бихте препоръчали?
Що се отнася за припоя(калая) който използвам, то за дребните работи(обикновено играчките на малкия) ползвам от този които е като тел(които вътре е с някаква киселина), за по грубите имам едни пръчки широки колкото пръст и дълги около педя останали от едни други времена ама тях само с руските поялници 80 или 120 ватовия. Ползвам и колофон на кристали.
Не твърдя, че знам как и че мога да запоявам - но мога да си свърша някаква дребна работа. За по сериозните и отговорни спойки си има Хора, който с това се занимават.
Поздрави!
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Не можах да видя втората обява, но първата ми се струва интересна. Мощността принципно ти е напълно достатъчна да запояваш кабели от ел. инсталацията на автомобил. Как мислиш да го захранваш? Предполагам от акумулатора на колата. Мисля, че няма поляритет. Какво друго, освен нагревател да има вътре
. Ти все пак като поръчваш, удари една жица и питай продавача относно поляритета - може вътре да има някой диод, знам ли...

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Преди време си купих от Конрад един 30-ватов, не можеше да запои кабел по колата посмъртно. Налагаше се да паля мотора, за да се качи малко напрежението и тогава горе-долу успяваше да направи спойка. Та накрая си направих поялник.
Дано намериш нещо свястно.
Дано намериш нещо свястно.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Вземи си поялник от типа на този от Елимекс, понеже е с едни от най-разпространения тип човки, има всякакви размери.
Няма как да има истински поялник за USB, понеже в стандарно USB консумацията е ограничена електронно.
Поялниците от този тип имат един нагревател и нищо повече, няма значение поляритета.
Тинолът бива с и без флюс. За домашна и любителска работа избирайте такъв с вграден флюс. Обикновено флюсът е нееактивен и не е нужно да се чисти от платката, понякога си е най-обикновен колофон. За любителска работа няма по-добро от колофона, а иначе се ползват и разни други водо и спирторазтворими флюсове.
Тинола, дето е колкото палеца ти
, му викам "калай за улуци" и с него няма да можеш да работиш, не и с поялник под 250W.
ПП Да, колегите са прави, че 30-40W е малко, ако ще запояваш проводник 4mm2 и повече, каквито има много по колата, или някоя голяма кабелна обувка. От тези евтините няма да намериш над 40W, не се правят с по-голяма мощност, понеже нямат регулиране на температурата и когато запояваш, 40W е малко, но като го оставиш за малко и човката му прегрява.
Няма как да има истински поялник за USB, понеже в стандарно USB консумацията е ограничена електронно.
Поялниците от този тип имат един нагревател и нищо повече, няма значение поляритета.
Тинолът бива с и без флюс. За домашна и любителска работа избирайте такъв с вграден флюс. Обикновено флюсът е нееактивен и не е нужно да се чисти от платката, понякога си е най-обикновен колофон. За любителска работа няма по-добро от колофона, а иначе се ползват и разни други водо и спирторазтворими флюсове.
Тинола, дето е колкото палеца ти

ПП Да, колегите са прави, че 30-40W е малко, ако ще запояваш проводник 4mm2 и повече, каквито има много по колата, или някоя голяма кабелна обувка. От тези евтините няма да намериш над 40W, не се правят с по-голяма мощност, понеже нямат регулиране на температурата и когато запояваш, 40W е малко, но като го оставиш за малко и човката му прегрява.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
По-добре за тия пари си купи удължител и действай с поялника на 220 волта
.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Ей този е перфектния 220V поялник http://olx.bg/photos/ad/60410256/1/ . Един приятел имаше подобен, просто си регулираше чудесно, не са скъпи.
Не зная дали няма на пазара с подобно вградено в ръкохватката регулиране, но да е за 12V. Няма някакви проблеми да се направи, не знам дали китаеца се е сетил, няма да се очудя ако е.
Не зная дали няма на пазара с подобно вградено в ръкохватката регулиране, но да е за 12V. Няма някакви проблеми да се направи, не знам дали китаеца се е сетил, няма да се очудя ако е.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
В колата имам 3 поялника - един 220V/25W, един 12V/около30-35W и един газов
Отделно - имам и инвертор 12-220V/400W.
220V-овия поялник си работи чудесно на инвертора, но духне ли вятър - лошо!
Т.е. 25W е малко.
с 12V-овия до сега отказ не съм имал, дори зимата, във вятър.
Газовия е съвсем отделна бира
Моето лично предложение: Инвертор и запойваща станция с 40W поялник от 'Конрад' (до хотел Санкт Петербург).
Инвертора ще ти върши още много други работи, а запойващата станция е с прилична мощщност и с регулиране на температурата.
Същите неща можеш да ги вземеш, разбира се, и от ВикиВат, но на двойна цена!

Отделно - имам и инвертор 12-220V/400W.
220V-овия поялник си работи чудесно на инвертора, но духне ли вятър - лошо!

Т.е. 25W е малко.
с 12V-овия до сега отказ не съм имал, дори зимата, във вятър.
Газовия е съвсем отделна бира
Моето лично предложение: Инвертор и запойваща станция с 40W поялник от 'Конрад' (до хотел Санкт Петербург).
Инвертора ще ти върши още много други работи, а запойващата станция е с прилична мощщност и с регулиране на температурата.
Същите неща можеш да ги вземеш, разбира се, и от ВикиВат, но на двойна цена!
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Щом е за "по-груба" работа вземи газов.
Имам корейски(от евтините) и на минус 15 запои 6 квадрата кабел( с човката не с горелката).
За "полеви" условия е незаменим.
Имам корейски(от евтините) и на минус 15 запои 6 квадрата кабел( с човката не с горелката).
За "полеви" условия е незаменим.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Аз за колата си купих газов,който сега мъкна и в куфара с инструментите
Много удобен мошност има доста но има и недостатъци-газта свършва точно когато не трябва,вярно бързо се зарежда ама.Другото кофти нещо е когато се работи на забутани места-"ауспуха" му може да направи големи поразии и на пръстите и на всичко около него.Иначе за свиване на термошлаух ауспуха е идеален.Твърде големи сечения ги запоявам със горелката на поялника.

- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
fox_vt написа:Аз за колата си купих газов,който сега мъкна и в куфара с инструментите ......
Аз също.
Спасявал ме е в 3-4 екстремни ситуации.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
najdobrix написа:http://mario.bg/shop/product_info.php?manufacturers_id=19&products_id=1529&osCsid=17573371fa9d3ae1152e4c88e7bcf3cc

Мисля, че това е поялника. Не е с човките които аз харесвам, но иначе това е чудесен поялник за кола

ПП





ПП2 на 220V има за (4-10)$, обаче на 12V няма ...
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Здравейте,
Благодаря ви за отговорите и насоките!
За сега се орентирах към поялник на 12 волта и минимум 40 вата. Както споменах ще се позва рядко и за дребни работи по колата.
Харесами и варианта с инвертора предложен от колегата "radotom", както и с поялника с регулиране на температурата предложен от колегата "najdobrix" - но ми идват доста над възможностите за разходи. Още повече, че след едно, две ползвания ще бъде прибран нейде.
Коментарите ви за човките също ме хвърлиха в размисли - дали като права отверка или остър връх?
Предимства, недостатъци на типа човка?
А за газов поялник, не ми се иска да взимам.
Като ми остане време ще мина през Конрада и Елимекса да видя какво имат, но най-вече ще знам и горе долу какво да търся?
Благодаря ви още веднъж!
Благодаря ви за отговорите и насоките!

За сега се орентирах към поялник на 12 волта и минимум 40 вата. Както споменах ще се позва рядко и за дребни работи по колата.
Харесами и варианта с инвертора предложен от колегата "radotom", както и с поялника с регулиране на температурата предложен от колегата "najdobrix" - но ми идват доста над възможностите за разходи. Още повече, че след едно, две ползвания ще бъде прибран нейде.
Мисля, че подобен поялник се споменавше в една друга тема: "въпреки че някой си го бил взел на майтап се оказал много добър поялник". Доколкото успях да потърся има само на 220(230) волта.milmar написа:Ей този е перфектния 220V поялник http://olx.bg/photos/ad/60410256/1/
Коментарите ви за човките също ме хвърлиха в размисли - дали като права отверка или остър връх?
Предимства, недостатъци на типа човка?
А за газов поялник, не ми се иска да взимам.
Като ми остане време ще мина през Конрада и Елимекса да видя какво имат, но най-вече ще знам и горе долу какво да търся?
Благодаря ви още веднъж!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
Добре е да имаш и остра човка, и тип "отверка". Острата (то от остра до най-остра
има десетки варианти на дебелини на върха, прави, изкривени...) е за финна работа по платка, споики по DIP корпус да речем, или SMD. А плоската е за запояване/рапояване на клеми, куплунзи и други. Колкото е по-дебела към върха, толкова е по-добро провеждането на топлина от нагрявания край на човката (където е нагревателя) до върха и'. Освен това масивната човка има по-голяма топлоемкост.
В другата тема пак аз бях писал за оня поялник
, от като го видях и пробвах мечтая да си взема такъв. Но аз имам поне 10-на поялници вкъщи, включително 2 станции, 250W за улуци и 1 газов, че и на работа - още, само този ми липсва
.

В другата тема пак аз бях писал за оня поялник


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Избор на полялник работещ на 12 волта - разяснения
TiL написа:http://olx.bg/photos/ad/65899092/1/ лошото е че няма смисъл да се купува от аматьори
Това е наглед "симпъл" поялник, "нищо особенно", обаче само така изглежда. Това е професионален поялник, от стабилното подържане на температурата, до пластмаста на дръжката, всичко е направено с мисъл

Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта