Проблем със загряване на пералня
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Проблем със загряване на пералня
Здравейте, колеги!
Пералнята ми се намира в нещо като шкаф. Както ги "крият" в кухненските шкафове, но при мен е в коридора. От двете и страни има около един пръст разстояние от стените на шкафа, отгоре е около 3 пръста, а отдолу е върху теракота. Забелязах, че доста нагрява. Когато пипна корпуса й е доста топъл, което според мен не е нормално. Даже от време на време индикациите й изчезват. Температурата на водата, с която пера е 40 градуса. Стъклото на вратичката не се нагрява.
Срещали ли сте подобен проблем? Нормално ли е да грее толкова. Все пак не загрява водата до чак толкова висока температура. От къде може да идва проблема и как да го реша?
П.п.: пералнята е Candy Grand GO126 (6kg)
П.п.2: Забелязах, че на нормална програма (30-40градуса) пере около 3 часа, което също не ми се струва нормално.
Друг проблем е, че понякога 1/5 от барабана остава пълна с вода и трябва да пусна програма за източване на водата. И понякога, когато не се използва в барабана се събира малко количество вода. Но това не е основния проблем в тази тема, а по между другото ако някой знае, нека сподели от какво може да е.
Благодаря предварително!
Пералнята ми се намира в нещо като шкаф. Както ги "крият" в кухненските шкафове, но при мен е в коридора. От двете и страни има около един пръст разстояние от стените на шкафа, отгоре е около 3 пръста, а отдолу е върху теракота. Забелязах, че доста нагрява. Когато пипна корпуса й е доста топъл, което според мен не е нормално. Даже от време на време индикациите й изчезват. Температурата на водата, с която пера е 40 градуса. Стъклото на вратичката не се нагрява.
Срещали ли сте подобен проблем? Нормално ли е да грее толкова. Все пак не загрява водата до чак толкова висока температура. От къде може да идва проблема и как да го реша?
П.п.: пералнята е Candy Grand GO126 (6kg)
П.п.2: Забелязах, че на нормална програма (30-40градуса) пере около 3 часа, което също не ми се струва нормално.
Друг проблем е, че понякога 1/5 от барабана остава пълна с вода и трябва да пусна програма за източване на водата. И понякога, когато не се използва в барабана се събира малко количество вода. Но това не е основния проблем в тази тема, а по между другото ако някой знае, нека сподели от какво може да е.
Благодаря предварително!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем със загряване на пералня
Нямам идея от какво може да загрява целия корпус на машината. Основния източник на топлина в пералнята е нагревателя за вода, а след като казваш, че водата не загрява повече от колкото трябва (като пипнеш стъклото на вратата), значи всичко си е наред. Не може електрониката или електродвигателя да загряват толкова, че цялата пералня да е гореща заради това.
За водата - или някой от вентилите изпуска- ако неизползвана се пълни сама, или датчиците за ниво не работят добре (понякога заради варовик)- това е когато при работа не изхвърля водата докрай, но помпата спира, или пък филтъра или помпата са запушени.
Пералнята няма сушилня, нали?
За водата - или някой от вентилите изпуска- ако неизползвана се пълни сама, или датчиците за ниво не работят добре (понякога заради варовик)- това е когато при работа не изхвърля водата докрай, но помпата спира, или пък филтъра или помпата са запушени.
Пералнята няма сушилня, нали?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем със загряване на пералня
Не, няма сушилня.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със загряване на пералня
plamski3 написа:Друг проблем е, че понякога 1/5 от барабана остава пълна с вода и трябва да пусна програма за източване на водата. И понякога, когато не се използва в барабана се събира малко количество вода.
Оттук може да ти идват всички ядове-провери си тръбичката на ниво-регулатора,ако пералнята е на повече от 5 години тази тръбичка се задръства постепенно от мъхове и др.и не спира притока на вода на време ,оттам се ''лъже''програматора(не си завършва програмата,а нагреватела работи за да затопли наличното количество вода...Така се ''тормози''и програматор и нагревател...
П.С.При нормална работа на пералнята барабана трябва да се пълни с вода до 1/5 от люка.Успех
-
- Мнения: 319
- Регистриран на: Пон 09 дек 2013 20:57
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHW 2000
- Местоположение: София
Re: Проблем със загряване на пералня
Нашата пералня също е в шкаф,също в коридор,шкафа има дъно на около 5см.от повърхността на коридора,пере се на всякакви температури,но няма такова загряване.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Проблем със загряване на пералня
В пералнята няма много неща които да греят, или казан или електродвигател. Вадиш я от шкафа, пускаш да работи и като усетиш леко да стопля я спираш, изключваш от контакта, сваляш капака и пипаш. Според това което казваш, остава само електромотора...
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем със загряване на пералня
Моторът е в задния край на пералнята, ниско долу. Абсурд е да загрява толкова, че цялата пералня да е гореща от него. Заради казана се затопля и корпуса, но когато пералнята е опакована така в шкафче, ще се нагрява повече.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем със загряване на пералня
Преди да пусна тема, бих свалил капаците на пералнята, за да разбера какво грее.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със загряване на пералня
Единствено нагреватела може да предизвика греене,което да се усеща по корпуса на пералнята.Това означава ,че нагрява по продълж. време ,отколкото трябва.
Затова ти казвам провери си ниво регулатора ,защото каквото количество вода влезе това се мъчи да затопли нагреватела,времето на затопляне се удължава, а през това време програматора преминава към следващ цикъл и т.н.
Възможно е да имаш проблем в програматор(електроника),но почни от най-лесната проверка -ниво-регулатор.Това,което си описал много наподобява симптомите на ниво-регул.Аз лично на 2 перални за 3год. съм ги чистил 2-3пъти.Кво перат тиа жени незнам.
Затова ти казвам провери си ниво регулатора ,защото каквото количество вода влезе това се мъчи да затопли нагреватела,времето на затопляне се удължава, а през това време програматора преминава към следващ цикъл и т.н.
Възможно е да имаш проблем в програматор(електроника),но почни от най-лесната проверка -ниво-регулатор.Това,което си описал много наподобява симптомите на ниво-регул.Аз лично на 2 перални за 3год. съм ги чистил 2-3пъти.Кво перат тиа жени незнам.

- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със загряване на пералня
Колега кво стана с пералнята,има ли развитие?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем със загряване на пералня
Здравейте,
Благодаря на всички отзовали се!
Едва днес ми остана време да отворя пералнята и да проверя какво се случва. Първо изчистих филтъра в най-долната точка. Вътре имаше някаква сиво-бяла плесенясала слуз. После свалих задния капак и огледах. Там нямаше нагорели пинове или кабелни обувки. Единствено вътрешната страна на задния капак беше покрита с черен прах. Приличаше като от нагоряло, но лесно падна със забърсване с пръст. След това стигнах до ниво-регулатора. Свалих го и го проверих, като духнах в отвора за вакума и сработи. Маркуча изглеждаше като нов. Като духнах в него се чуваше как бълбука вода (все едно продухвах зеле). Изискваше еднакво усилие, за да накарам водата да бълбука и регулатора да прецъка. До тук няма никакви проблеми, освен мръсотията във филтъра. Пуснах пералнята без дрехи, за да видя до къде пълни вода. Резултата е следния:
Сега я прибрах обратно в шкафа, напълних я с дрехи и я пуснах да пере. Ако я усетя да загрява ще я отворя отново, за да видя кой е източника на топлина.
Благодаря за указаната помощ!
Едит: За час и половина (остава още около час) пране на 40 градуса пералнята отново е загряла. Този път стъклото на вратата е много горещо. Корпуса на пералнята не е нагрят като предния път. Сега се е нагрял само в горния десен ъгъл отпред. Зад него се намира ниво-регулатора, копчето на програматора и още някакви неща, които не запомних какво са. Индикациите отново започнаха да се губят от време на време. Като изпере напълно ще проверя къде е нагрята и колко е нагрята. Също така ще се опитам да проверя какво грее толкова много.
Едит 2: 10 мин по-късно стъклото изстина все едно никога не е загрявало. Корпуса пред регулатора е по-изстинал. Бих казал, че е леко затоплен. Ще следя дали отново ще загрее и ако в края на програмата е нагряло ще се опитам да разбера какво е.
Благодаря на всички отзовали се!
Едва днес ми остана време да отворя пералнята и да проверя какво се случва. Първо изчистих филтъра в най-долната точка. Вътре имаше някаква сиво-бяла плесенясала слуз. После свалих задния капак и огледах. Там нямаше нагорели пинове или кабелни обувки. Единствено вътрешната страна на задния капак беше покрита с черен прах. Приличаше като от нагоряло, но лесно падна със забърсване с пръст. След това стигнах до ниво-регулатора. Свалих го и го проверих, като духнах в отвора за вакума и сработи. Маркуча изглеждаше като нов. Като духнах в него се чуваше как бълбука вода (все едно продухвах зеле). Изискваше еднакво усилие, за да накарам водата да бълбука и регулатора да прецъка. До тук няма никакви проблеми, освен мръсотията във филтъра. Пуснах пералнята без дрехи, за да видя до къде пълни вода. Резултата е следния:
Сега я прибрах обратно в шкафа, напълних я с дрехи и я пуснах да пере. Ако я усетя да загрява ще я отворя отново, за да видя кой е източника на топлина.
Благодаря за указаната помощ!

Едит: За час и половина (остава още около час) пране на 40 градуса пералнята отново е загряла. Този път стъклото на вратата е много горещо. Корпуса на пералнята не е нагрят като предния път. Сега се е нагрял само в горния десен ъгъл отпред. Зад него се намира ниво-регулатора, копчето на програматора и още някакви неща, които не запомних какво са. Индикациите отново започнаха да се губят от време на време. Като изпере напълно ще проверя къде е нагрята и колко е нагрята. Също така ще се опитам да проверя какво грее толкова много.
Едит 2: 10 мин по-късно стъклото изстина все едно никога не е загрявало. Корпуса пред регулатора е по-изстинал. Бих казал, че е леко затоплен. Ще следя дали отново ще загрее и ако в края на програмата е нагряло ще се опитам да разбера какво е.
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 9:05
- Автомобил: GolfIII
- Двигател:
- Местоположение: СтЗагора0877046889
Re: Проблем със загряване на пералня
Хело колега, ако по време на пране водата се загрява повече от това на което си го настроил-в твоя случай 40 градуса , като пипнеш е леко по-топло от ръката ти. Но щом е много горещо, значи терморелето не работи правилно.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем със загряване на пералня
plamski3 написа:Едит 2: 10 мин по-късно стъклото изстина все едно никога не е загрявало. Корпуса пред регулатора е по-изстинал. Бих казал, че е леко затоплен. Ще следя дали отново ще загрее и ако в края на програмата е нагряло ще се опитам да разбера какво е.
Нивото на снимката е перфектно.Относно Едит 2,дето цититам няма да имаш в този цикъл повече греене ,защoто по това време циклите обшо взето са изплаквания с студена вода,леки и бързи центрофуги и т.н.Както е писал колегата над мен проблема се локализира около термореле,или по слабо вероятно проблем по платката.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем със загряване на пералня
Моторът директ драйв ли е?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем със загряване на пералня
Мотора не е директ драйв, а от стандартните - мотор, ремък и колело на барабана.
Къде да търся терморелето и как да разбера дали работи коректно?
Къде да търся терморелето и как да разбера дали работи коректно?
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта