Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот samo_pechka » Сря 28 фев 2018 15:49


А двигателя с четки ли е? Ако е с четки , няма значение буквално какъв е, с какъв ток върви , той си работи без проблем на прав ток и управлението им е просто до няма и къде .




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот Vasseto » Сря 28 фев 2018 16:24


Да питам.
С навит ротор ли е мотора и ако да с колко четки е? 2 или 3 четки.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот milmar » Сря 28 фев 2018 16:26


Моторът е асинхронен, без четки е, до колкото разбрах аз.
Между другото вентилаторът представлява особен механичен товар, т.е. има особенност в товарния момент във функция от оборотите. При ниски обороти върши малко работа и му е нужен малък въртящ момент, така че може да си пасне с "регулиране на оборотите на асинхронен двигател с понижено напрежение".

Аз бих пробвал с китайска платчица със симистор и врътка, макар че може и друг проблем да има с регулирането със симистора, поради това че товарът е силно реактивен.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот Vasseto » Сря 28 фев 2018 16:31


При вентилатор да. Но при пералня много ме съмнява.

P.S. Аз ползвам пералня LG с инвертор и може би асинхронен мотор. Масово другите са с постояннотокови мотори.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот milmar » Сря 28 фев 2018 17:05


Българските автоматични перални "Перла" бяха с асинхронни :biggrin .
По-старите съвременни са с колекторни мотори (не постояннотокови, а колекторни).
По-новите с асинхронни с инверторно управление.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот ktamen » Сря 28 фев 2018 17:36


По новите май са със синхронни двигатели. Аз залагам 50ст, че с промяна на напрежението няма да се получи, двигателят е твърде голям.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот Vasseto » Сря 28 фев 2018 17:51


Честито:
Взето от тук
Прикачени файлове
44.png


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот ktamen » Сря 28 фев 2018 18:19


Това
Vasseto написа:Честито:
към кой е адресирано!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот milmar » Чет 01 мар 2018 0:44


Към мен е адесирано, знаех си :mhihi .
И какво е "честито"? Гледам децата ми го ползват (7-ми и 9-ти клас) и се питам какво значи? Тях не съм ги питал :-).
Постояннотоков двигател (в случай, че изобщо се има предвид колекторен) е по-ограничено понятие, а колекторен е по-общо. Колекторните двигатели могат условно да се разделят на постоянно- и променливотокови. Принципно няма голяма разлика и всеки колекторен променливотоков двигател може да работи и като постояннотоков. Но колекторен двигател, направен само за постоянно напрежение (ток) не може да се използва на променливо, или поне не бива :th_up . Има важна конструктивна разлика.

ПП Няма да търся сега в архивите си софтуер за разглеждане на djvu, виж нататък в документа сигурно пише.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот samo_pechka » Чет 01 мар 2018 12:55


Ако "изпълнението" на статора е с постоянни магнити няма как да тръгне на пром. ток . Но имам един ел.мотор , на табелката пише, че е за постоянен ток , но е с навит статор, ще пробвам дали няма тръгне на пром.ток, мисля, че ще тръгне...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот milmar » Чет 01 мар 2018 13:19


Въобще не коментираме с възбуждане с постоянни магнити, а само с намотки. За постоянните магнити е ясно.
В тези за променлив ток, задължително са взети мерки за избягване на токовете на Фуко (ламелизиране). Докато в постояннотоковите, индуктора (най-често статора) може да е намотка върху парче желязо, отливка.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот samo_pechka » Чет 01 мар 2018 15:19


Ясно :th_up


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот ktamen » Чет 01 мар 2018 16:23


muns61 написа:Аха, сега видях линка. Благодаря!

Можеш да вържеш последователно на моторчето един реотан от ЕЛВА или къвто имаш подръка и като местиш едната жица по дължината на реотана да видиш как се отразява това на оборотите, ако става с реотан трябва да стане и със семистор.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот Vasseto » Чет 01 мар 2018 17:47


milmar написа:...токовете на Фуко ...


При това изказване пишат директно двойка.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот ktamen » Чет 01 мар 2018 21:05


Vasseto написа: пишат директно двойка.

И тази тема стана интересна :mhihi
Аз залагам 5 стотинки на Vasseto :c010



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта