Баща ми иска електрическа мотофреза. За съжаление нямам никакъв опит, нито с бензинова, нито с електрическа. Разглеждах в нета - общо взето електрическите са с малък диаметър - около 20 - 22 см, а бензиновите са над 30см. Оборотите на електрическите са 200 - 400, а на бензиновите под 200. Бензиновата отпада като вариант - голяма и тежка, няма къде да я съхранявам и дори да я пренеса над цветята, пак ще оставя много необработени петна заради размерите си. Ама не знам колко са важни диаметъра и оборотите и дали електрическата изобщо ще върши работа. Трябва да се обработват 200 - 300м2, така че производителността е третостепенен фактор. И вероятно ще взема на батерии, а не с кабел, щото кабелът от личен опи с косачка знам, че много пречи и никак не е удобен.
Някой ползвал ли е електрическа, какво му е харесало и какво не?
Електрическа мотофреза
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Електрическа мотофреза
Пробвах ел.фреза- няма вътък. Само дращи и нищо повече. Не помня колко беше мощна. Бензиновата е друго нещо.Не знам ,може би,ако почвата е рохка ,може и да свърши някаква работа. Според мен само ще си дадеш парите на вятъра.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Електрическа мотофреза
ел. фреза става само за пясък и песъклива почва. Нито има тежест да натиска надолу и да фрезова нито мощност и само драска /чопли/ кората на почвата.. Започват от 750Вт докъм 1200Вт.
Слабо място е редуктора Миналата година разглобявах 1бр. 750Вт зелена./ не помня марката/ червяка от желязо / не пиша стомана защото не съм проверявал за закаленост. Но червячното колело на дробсърма / лят бронз с много шупли. и вече без зъби.
Обиколих Коледжиков, с-за на Валерий за зъбно колело - няма
Имай в предвид, че всичките ел. са от 1 завод с различен цвят и надписи.
Същите боклуци са и тези които се прикачат на вала на моторна коса. В тубата има клип за разглобяване и пораженията вътре пък от липса на смазване.
Бях се мерикландисал да взема 1 ел . за вътре в оранжерията , но мерака ми бързо замина след като разглобих гореописаната и вътре и вън фрезовам с МТЛб то /Болгар МБ5 в защитен зелен цвят/.Е тежичка е , но съм и свикнал и от 1992г е в боя.
Слабо място е редуктора Миналата година разглобявах 1бр. 750Вт зелена./ не помня марката/ червяка от желязо / не пиша стомана защото не съм проверявал за закаленост. Но червячното колело на дробсърма / лят бронз с много шупли. и вече без зъби.
Обиколих Коледжиков, с-за на Валерий за зъбно колело - няма
Имай в предвид, че всичките ел. са от 1 завод с различен цвят и надписи.
Същите боклуци са и тези които се прикачат на вала на моторна коса. В тубата има клип за разглобяване и пораженията вътре пък от липса на смазване.
Бях се мерикландисал да взема 1 ел . за вътре в оранжерията , но мерака ми бързо замина след като разглобих гореописаната и вътре и вън фрезовам с МТЛб то /Болгар МБ5 в защитен зелен цвят/.Е тежичка е , но съм и свикнал и от 1992г е в боя.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Електрическа мотофреза
Не всички са от един завод, едва ли ще я купувам от България. Гледах няколко клипчета и звука на продаваните в България, никак не ми хареса. Така или иначе и надеждността не ми е от първостепенно значение. Ама никак не ми хареса, че само драскала почвата. Почвата е тлъст лепкав чернозем, рохка е защото се обработва старателно от много години. Повече ме интересува значението на оборотите и диаметъра на ножовете, колко важни са тези детайли?
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Електрическа мотофреза
Диаметъра на ножовете има отношение към макс. дълбочина , която позволява фрезоването . А оборотите- търси се периферна скорост ( малък диам. ножове, повече обороти ) Има значение и дали ножовете са леко под ъгъл ( ъгъл на атака ) . Такива са с по-добри характеристики , но се съмнявам при ел.фрези да ги има. Хубаво е да има и "заден" ход , заради лесното самопочистване на самите ножове от натрупани треволаци и др.
Не мога да дам много препоръка за ел.фреза, щото масово са с "четкови" моторчета, кекави , капризни и склонни към прегряване, с калпави редукторчета. Причината да влагат такива е, че има вариант за лесно регулиране на оборотите им, докато асинхронен- малко се усложняват нещата. Евтини са и т.н.
Ако потърсите някоя малка бензинова с вертикален вал ( мотор тип , като на косачките )?
Не мога да дам много препоръка за ел.фреза, щото масово са с "четкови" моторчета, кекави , капризни и склонни към прегряване, с калпави редукторчета. Причината да влагат такива е, че има вариант за лесно регулиране на оборотите им, докато асинхронен- малко се усложняват нещата. Евтини са и т.н.
Ако потърсите някоя малка бензинова с вертикален вал ( мотор тип , като на косачките )?
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Електрическа мотофреза
Неудобството от разпъването и прескачане на кабели е голямо. Бих избрал малка бензинова.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Електрическа мотофреза
Вчера гледах клипчета на български и английски и от тях не можах да схвана особено добре за кво иде реч. Ама днес потърсих руски клипчета и ми се поизбистриха нещата.
Мислех, че и с малък диаметър може да се рови надълбоко, ама си прав - за дълбочина си трябва голям диаметър.
Долу горе вече знам какво търся - диаметър около 35см, около 150 оборота и широчина около 40см. и нещата отиват към Направи си Сам.
Днес разбрах, че има и малки бензинови, ама бензиновата нашите не могат да я запалят, шумни са и напълно съм ги отписал.
Лошото е, че нямам време да си правя и ми се щеше да взема нещо готово, ще потърся още.
Кабелът слабо ме притеснява, имам батерии.
Мислех, че и с малък диаметър може да се рови надълбоко, ама си прав - за дълбочина си трябва голям диаметър.
Долу горе вече знам какво търся - диаметър около 35см, около 150 оборота и широчина около 40см. и нещата отиват към Направи си Сам.
Днес разбрах, че има и малки бензинови, ама бензиновата нашите не могат да я запалят, шумни са и напълно съм ги отписал.
Лошото е, че нямам време да си правя и ми се щеше да взема нещо готово, ще потърся още.
Кабелът слабо ме притеснява, имам батерии.
- M.Georgiev
- Мнения: 208
- Регистриран на: Пет 02 ное 2018 21:18
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX-109hp-2009
Re: Електрическа мотофреза
Какви батерии!? Туй да не е фенер?
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Електрическа мотофреза
Плоски от 4,5 волта
Идея си нямаш на какво са способни литиевите батерии, Даже гледах клипче с един луд руснак, дето си направи електрожен с 2кг батерии.
Това на снимката го купих за около 5 - 10 паунда, изхвърлих съдържанието на батерията и сложих вътре 7 броя 7 годишни 18650 по 45 грама всяка. При работа не усешам разлика от нормален син Бош с кабел. За около 5 минути пробих една 10мм дупка 15см дълбока и още 44 броя 4см дълбоки в бордюр от бай Тошовото време и батерията се изтощи. Заринал съм се с такива и 3 пъти по-яки батерии.
Идея си нямаш на какво са способни литиевите батерии, Даже гледах клипче с един луд руснак, дето си направи електрожен с 2кг батерии.
Това на снимката го купих за около 5 - 10 паунда, изхвърлих съдържанието на батерията и сложих вътре 7 броя 7 годишни 18650 по 45 грама всяка. При работа не усешам разлика от нормален син Бош с кабел. За около 5 минути пробих една 10мм дупка 15см дълбока и още 44 броя 4см дълбоки в бордюр от бай Тошовото време и батерията се изтощи. Заринал съм се с такива и 3 пъти по-яки батерии.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tisho_tch и 140 госта