ktamen написа:
Проблема идва точно от това, че при повечето хладилни машини налягането е изравнено в системата.
Като за начало трябва да се знае, че компресора сгъстява някакъв работен газ(Фреон), и когато този фреон има статично налягане 5-15 бара( в зависимост от типа и околната температура) и от там идва товара за да се сгъсти. Докато работи системата високото налягане е от едната страна(в кондензатора) и съответно от другата е ниското( в изпарителя) което отива с компресора и съответно товара вече не е толкова голям. Примерно при R 134a според каква е машината в смукателната страна налягането може да е 1(0,5 при фризери) до 3 бара, докато статичното налягане може да бъде 8-9 бара в зависимост от температурата. Това са стойности за налягане над атмосферното, не са за абсолютно налягане.
Към всичко това трябва да добавим и механичното триене на самия компресор(не зависимо от типа му). В някой хладини системи се използва и електромагнитен стоп вентил(може да е реализиран по няколко начина), който служи да събере количеството на фреона във високата страна при спиране на компресора и съответно след това да може да стартира облекчено.
Компресор който работи на "вакуум" тоест почти нищо не засмуква поради някаква причина, има в пъти по ниска консумация от номиналната си, но съответно и няма какво да го охлажда и не изкарва много.
milmar написа:
Мога да добавя само, че ако климатика е инверторен, все тая каква ще е формата на синусоидата, пък и за фактора на мощността вероятно са взети мерки, PFC си е стандарт за всеки консуматор работещ на база изправяне и честотно преобразуване.
Принципно сте прав, ако говорим само за инверторен компресор, но не трябва да се забравя че в климатика има и други компоненти. А за ПФС- решенията обикновено струват пари(центове) и производителите гледат да ги спестят.
Поздрави!