Бойлер със щепсел

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8290
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Stivi » Сря 16 юни 2021 9:30


То ако някой не знае какво е ДТЗ по-добре да не пипа никакви жици :Mr Green Fun




Kiofre
Мнения: 222
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Kiofre » Сря 16 юни 2021 9:44


По важно е какво ще стане с предпазния клапан щом като не е монтиран предварително. Там стават по големи издънки.


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот drotomir » Сря 16 юни 2021 10:28


Обръщането на фаза и нула не е проблем , така изпълнено с щепсел зануляването на корпуса си го има има винаги независимо как ще включите в контакта , стига и контакта да си има правипно изпълнено зануляване или заземяване , но определено това нещо във влажно помещение не е добре. За първи път виждам 80 литров бойлер изпълнен по този начин.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот joro_kem » Сря 16 юни 2021 13:07


подлъгах се от 7 годишната гаранция и купих 15 литров бойлер за под мивка на същата марка (френска уж, но се произвежда основно в Египет), за селска къща. клапан в комплекта има (поне моят имаше), но изводите за вода са от пластмаса и едва след като навих метални нипели, успях да подвържа гъвкавите връзки, без да капе вода. относно щепсела - да, точно така е изпълнен и моя (3х2.5 кв.мм.), но ако се включи по правилната схема (зануляването на щепсела на мост с нулата от контакта - това се установява лесно с мултимер), не виждам проблеми. описах и фаза/нула на корпуса контакта и на самия щепсел, за да е ясен начина на свързване. захранващия кабел след контакта прекъснах с прекъсвач за бойлер (прекъсва и фаза, и нула).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот ktamen » Сря 16 юни 2021 16:17


Абсолютно е забранено да се слага прекъсвач на защитния проводник :exclaim :exclaim :exclaim :exclaim
На теб очевидно нулата ти е защитен проводник, отвори ключа и възстанови целостта и много старателно :exclaim :exclaim :exclaim
Разбираш ли какво ще се случи, ако прекъсвачът нещо се повреди и не прави добър контакт на нулата :question
Ти не си уникален случай, вероятно повечето бойлери в България са свързани по този начин. Точно затова производителят е сложил щепсел, за да не носи отговорност за подобни творения.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот joro_kem » Сря 16 юни 2021 18:36


ktamen написа:Абсолютно е забранено да се слага прекъсвач на защитния проводник :exclaim :exclaim :exclaim :exclaim
На теб очевидно нулата ти е защитен проводник, отвори ключа и възстанови целостта и много старателно :exclaim :exclaim :exclaim .

къде прочете, че съм прекъснал защитен проводник? как реши, че е нулата е защитен проводник? написах, че ключа прекъсва фаза и нула и че съм прекъснал фаза и нула. и да, вероятно не съм единствения, защото към ключа има схема за инсталация и съм я спазил. и да, ключът е българско производство и отговаря на БДС.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Vasseto » Сря 16 юни 2021 19:26


joro_kem написа:... (зануляването на щепсела на мост с нулата от контакта - ... (прекъсва и фаза, и нула).


А зануляването на щепсела къде отива?


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот joro_kem » Сря 16 юни 2021 19:47


При включено положение - точно където трябва.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот ktamen » Сря 16 юни 2021 20:11


joro_kem написа:къде прочете, че съм прекъснал защитен проводник?

Ето тук:
joro_kem написа: захранващия кабел след контакта прекъснах с прекъсвач за бойлер (прекъсва и фаза, и нула).

joro_kem написа:как реши, че е нулата е защитен проводник?

Написал си зануляване, а не заземяване. Или не разбираш разликата или нулата ти е защитен проводник.
joro_kem написа:(зануляването на щепсела на мост с нулата от контакта).


Нарисувай схемата, по която е свързан бойлера. Инсталацията на къщата двупроводна ли е? Има ли ДТЗ?

joro_kem написа:При включено положение - точно където трябва.

А при изключено положение?


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот joro_kem » Сря 16 юни 2021 20:18


Нямам дтз, двупроводна е инсталацията. Прекъсвач сложих, защото контакта е труднодостъпен, а нямам отделен предпазител за него. Ако бъркам терминологията е, защото не съм инженер. Темата отплува в графата кой е по-по-най, май ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот milmar » Сря 16 юни 2021 21:57


Прочети добре и разбери, че си сгрешил. Иначе все тая, твой проблем, т.е. дано не се случи баш при теб!
Нулата задължително трябва да си е цяла и да не се прекъсва. Защо в таблата се прекъсва само фазата, дали само защото е по-евтино да е еднополярен автом. прекъсвач??


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот ktamen » Сря 16 юни 2021 22:15


Не си объркал термина, бойлера ти наистина е занулен, а не заземен.
Нулата ти е защитен проводник, не трябва да минава през прекъсвач в никакъв случай. Оправи го. Ако нулата в ключа прави лош контакт или фазата залепне, ще стане много страшно :exclaim :exclaim :exclaim
Очевидно не вземаш съветите ми особено сериозно. Ако познаваш радотом, му се обади, като му обясниш какво съм ти написал, той ще ти потвърди каквото съм ти написал и аз.
Ако включиш щепсела на бойлера в това https://vikiwat.com/zashtita-ot-prenapr ... 90660.html той ще бъде 1000 пъти по-безопасен, отколкото ако е занулен правилно и 10 000 пъти по-безопасен отколкото е в момента.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Winner25 » Сря 16 юни 2021 23:06


като сме подхванали темата, да питам и аз. Налага се да удължа кабела на бойлера с 3-4 метра. Има ли значение дали ще взема мостов или многожичен?


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Tsankovski » Сря 16 юни 2021 23:25


Като се свърже бойлера правилно няма ядове, при мен е със щепсел от преди 20 години и още държи фронта, чак му се чудя как издържа всеки ден на бачкането бойлера


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот milmar » Сря 16 юни 2021 23:26


Winner25 написа:като сме подхванали темата, да питам и аз. Налага се да удължа кабела на бойлера с 3-4 метра. Има ли значение дали ще взема мостов или многожичен?

Всичко е твърде общо казано.
Многожичен, имаш предвид гъвкав многожичен кабел или просто с повече от 2 жила?
"Мостов" би могъл да е с 3 жила.
Зависи дали ползваш ДТЗ, която има доста предимства, включително и по-дълъг живот на водосъдържателя... при един пробив в изолацията на нагревателя веднага изключва. Ако няма ДТЗ може да тече малък ток, недостатъчен да задейства защитата по претоварване по ток, но който да разяде (галванотехнически) и пробие дори "вечен" хром-никелов казан :-) . ДТЗ работи с поне 3 проводника.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта