Бойлер със щепсел
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Бойлер със щепсел
Имам предвид гъвкав многожичен кабел. Няма ДТЗ и не мисля да ползвам.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер със щепсел
Не искаш ДТЗ, щото толкоз години си работи........
Това не е смислен аргумент
Може да ползваш мек гъвкав кабел, който трудно ще го свържеш със стария. ДТЗто може да го ползваш и за качествена снадка между двата кабела. Самото ДТЗ може да го сложиш в такава кутия https://markita.net/kutiya-za-tablo-3-4-ap.html Кутията може да се залепи с двойнолепящо тиксо за плочките, ако не искаш да дупчиш.
Разликата с ДТЗ и без ДТЗ е, че ако послушаш този колега и сложиш такъв контакт:
Без ДТЗ наистина ще се случи това, дето е предрекъл мунс, а с ДТЗ просто ще изключи.
Качествено ДТЗ струва около 15 - 20 лв.
Прекъсвачите за бойлер и те струват толкова. И въпреки, че са напълно безполезни и дори могат да бъдат опасни, както става ясно от предната страница, хората си ги обичат, а ДТЗто е недолюбвано А ДТЗто може да се използва и за прекъсвач.
Това не е смислен аргумент
Може да ползваш мек гъвкав кабел, който трудно ще го свържеш със стария. ДТЗто може да го ползваш и за качествена снадка между двата кабела. Самото ДТЗ може да го сложиш в такава кутия https://markita.net/kutiya-za-tablo-3-4-ap.html Кутията може да се залепи с двойнолепящо тиксо за плочките, ако не искаш да дупчиш.
Разликата с ДТЗ и без ДТЗ е, че ако послушаш този колега и сложиш такъв контакт:
muns61 написа:А контакт в банята се слага над ваната, ако искаш да станеш вдовец. :)
Без ДТЗ наистина ще се случи това, дето е предрекъл мунс, а с ДТЗ просто ще изключи.
Качествено ДТЗ струва около 15 - 20 лв.
Прекъсвачите за бойлер и те струват толкова. И въпреки, че са напълно безполезни и дори могат да бъдат опасни, както става ясно от предната страница, хората си ги обичат, а ДТЗто е недолюбвано А ДТЗто може да се използва и за прекъсвач.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
ktamen написа: А ДТЗто може да се използва и за прекъсвач.
Ха!
Те тука те 'фанах!
И на предпазителите, и на ДЗТ-тата се дефинира определен брой включвания/изключвания.
Вярно, че това не е изключване заради задействие, ама пак има искрене.
Та не е желателно никак.
Относно прекъсването на нулата, Жоро - Камен е много прав (и за останалите неща също) - Нула НЕ СЕ прекъсва!
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер със щепсел
radotom написа:ktamen написа: А ДТЗто може да се използва и за прекъсвач.
Ха!
Те тука те 'фанах!
Без бой няма да се предам
Прав си, че и ДТЗтата имат определен лимит за брой включвания/изключвания, ама по спомени този лимит беше десетина хиляди и много зависи от номиналния им ток и токът който действително прекъсват. В 80% от случаите, този ток ще е нула, защото бойлерът ще е изключен от терморегулатора. Механичното износване обаче също е важно и затова лимит винаги има, даже и при нулеви токове. Бойлерните прекъсвачи също имат лимит и едва ли е много по-голям.
Така или иначе, като го написах, разчитах че къпещите ще са по-спокойни и по-често ще се къпят без да спират тока и лимитът ще се достигне по-бавно отколкото с обикновен ключ. А ако се научат да изключват ДТЗто с тест бутона, поне ще са спокойни, че работи. В най-лошия случай след 5 години ще се наложи да сменят ДТЗто. По-вероятно е след 50 години, защото ще спрат да изключват тока.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
ще проверя кви съм ги свършил тоя уикенд и ще докладвамradotom написа:Относно прекъсването на нулата, Жоро - Камен е много прав (и за останалите неща също) - Нула НЕ СЕ прекъсва!
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
radotom написа:...И на предпазителите, и на ДЗТ-тата се дефинира определен брой включвания/изключвания...
Последно прекъсвачите ги правят да издържат 3 изключвания и после може да го хвърлиш в коша. После кривата му се изкривява дразтично.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
От личен неколкократен опит установих, че и ключовете, дето се монтират на самите бойлери (онези, светещите, с глимката) също издържат толкова
После поне единия от контактите му вече не сработва.
Те също превключват и фаза и нула, но кабела първо влиза в лустер-клема и от там нулата се разклонява веднъж към ключа и веднъж към корпуса на бойлера.
Така, че защитната нула не се прекъсва, прекъсната е само работната.
То принципно у нас бойлера не се изключва, само като спре водата жената тича да щрака копчета. (от там ми е опита)
Реших си проблема, като на бойлерното табло, което е преди банята, монтирах трифазен ротационен прекъсвач (шалтер), на който запаралелих и трите контакта.
Сега бойлера ми се захранва през 3х60А контакти, които имат и искрогасители!
Ай да видим кога ще сдаде багажа!?!
После поне единия от контактите му вече не сработва.
Те също превключват и фаза и нула, но кабела първо влиза в лустер-клема и от там нулата се разклонява веднъж към ключа и веднъж към корпуса на бойлера.
Така, че защитната нула не се прекъсва, прекъсната е само работната.
То принципно у нас бойлера не се изключва, само като спре водата жената тича да щрака копчета. (от там ми е опита)
Реших си проблема, като на бойлерното табло, което е преди банята, монтирах трифазен ротационен прекъсвач (шалтер), на който запаралелих и трите контакта.
Сега бойлера ми се захранва през 3х60А контакти, които имат и искрогасители!
Ай да видим кога ще сдаде багажа!?!
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Бойлер със щепсел
Когато самото изпълнение на бойлера т.е. нулата и фазата отиват само до копче, защитна електроника, нагревател ... корпуса е отделна земя, независимо дали се ползва към 3 проводно или 2 проведно занулено захранване, проблем не може да възникне. Проблем може да възникне единствено ако пробие нагревател към корпус, но тогава тъй или иначе дефектнотоковата защита или предпазителя трябва да паднат. Проблем евентуално може да възникне ако захранването е 2 проводно, няма ДТЗ и контакта не е занулен.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Бойлер със щепсел
Това са колкото основни, толкова и елементарни неща в електротехниката, които всеки трябва да разбира, или поне да знае, да е чувал. Не е нужно да е правоспособен електротехник.
Като знам колко правоспособни ел. техници не знаят какво е заземяване и какво зануляване, какво е ДТЗ, определено трябва да се поинтересува човек, дори да е клиент на такава услуга.
Това никога няма да сдаде багажа, не и преди третия поред бойлер, който си сменил :-) .
Аз едно време, като дете, бях поставил контактор, който да дублира силово регулатора, за да стане вечен. Голям кеф, като започнеш да се къпеш и влезе студена вода в бойлера, да изпатка оня контактор . И фурната на готварската печка бях направил така
Като знам колко правоспособни ел. техници не знаят какво е заземяване и какво зануляване, какво е ДТЗ, определено трябва да се поинтересува човек, дори да е клиент на такава услуга.
radotom написа:....ротационен прекъсвач (шалтер), на който запаралелих и трите контакта.
Сега бойлера ми се захранва през 3х60А контакти, които имат и искрогасители!
Ай да видим кога ще сдаде багажа!?!
Това никога няма да сдаде багажа, не и преди третия поред бойлер, който си сменил :-) .
Аз едно време, като дете, бях поставил контактор, който да дублира силово регулатора, за да стане вечен. Голям кеф, като започнеш да се къпеш и влезе студена вода в бойлера, да изпатка оня контактор . И фурната на готварската печка бях направил така
Последна промяна от milmar на Пет 18 юни 2021 11:00, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Бойлер със щепсел
Като чета в подобни теми, как "трябвало" да слагат по 3-4 квадрата кабели за бойлер 3 киловата се чудя, някой обръщал ли е внимание колко са дебели кабелите СЛЕД клемите на който връзваш тези 3 квадрата....май нямат и квадрат
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Бойлер със щепсел
Stivi написа:Като чета в подобни теми, как "трябвало" да слагат по 3-4 квадрата кабели за бойлер 3 киловата се чудя, някой обръщал ли е внимание колко са дебели кабелите СЛЕД клемите на който връзваш тези 3 квадрата....май нямат и квадрат
Те са къси връзки, с термоустойчива изолация. А захранв. кабел минава незнайно от къде и е просто винилитова изолация. Впрочем всеки си знае, никой не те спира да опънеш от таблото до бойлера едни 0.75мм2....
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
преработих връзките в превключвателя, съгласно съветите, които получих в темата. благодаря на всички!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
Като изпълнение така е добре, но нямам никаква вяра на тия Wago-клемички
Не съм срещал проблем, може би защото отбягвам да ги ползвам, но ме притеснява, че веднъж като позагреят, пружинката ще отсабне и после лавинообразно ще се скапе. За това аз си предпочитам нормалните клеми, с винт.
А иначе вътре в бойлерите кабела е 1.5кв.мм.
Веднъж ми беше нагоряла обувката към ключа (защото вече се беше скапал ключа), та смених цялото парченце жица.
Сложих в кабелчета по 1.5кв в паралел, силиконови, с текстилна изолация отгоре
Не съм срещал проблем, може би защото отбягвам да ги ползвам, но ме притеснява, че веднъж като позагреят, пружинката ще отсабне и после лавинообразно ще се скапе. За това аз си предпочитам нормалните клеми, с винт.
А иначе вътре в бойлерите кабела е 1.5кв.мм.
Веднъж ми беше нагоряла обувката към ключа (защото вече се беше скапал ключа), та смених цялото парченце жица.
Сложих в кабелчета по 1.5кв в паралел, силиконови, с текстилна изолация отгоре
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
radotom написа:Като изпълнение така е добре, но нямам никаква вяра на тия Wago-клемички
не мога да сложа други в кутията, вероятно заради размера на пръстите ми :) продължавам да се чудя защо превключвателят има две вериги...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Бойлер със щепсел
Има бойлери с двоен нагревател ,единия работи на 1 kw ,другия на 2kw
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 203 госта