Бойлер със щепсел

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Winner25 » Чет 17 юни 2021 6:01


Имам предвид гъвкав многожичен кабел. Няма ДТЗ и не мисля да ползвам.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот ktamen » Чет 17 юни 2021 8:26


Не искаш ДТЗ, щото толкоз години си работи........
Това не е смислен аргумент :exclaim
Може да ползваш мек гъвкав кабел, който трудно ще го свържеш със стария. ДТЗто може да го ползваш и за качествена снадка между двата кабела. Самото ДТЗ може да го сложиш в такава кутия https://markita.net/kutiya-za-tablo-3-4-ap.html Кутията може да се залепи с двойнолепящо тиксо за плочките, ако не искаш да дупчиш.
Разликата с ДТЗ и без ДТЗ е, че ако послушаш този колега и сложиш такъв контакт:
muns61 написа:А контакт в банята се слага над ваната, ако искаш да станеш вдовец. :)

Без ДТЗ наистина ще се случи това, дето е предрекъл мунс, а с ДТЗ просто ще изключи.
Качествено ДТЗ струва около 15 - 20 лв.
Прекъсвачите за бойлер и те струват толкова. И въпреки, че са напълно безполезни и дори могат да бъдат опасни, както става ясно от предната страница, хората си ги обичат, а ДТЗто е недолюбвано :gruebel А ДТЗто може да се използва и за прекъсвач.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот radotom » Чет 17 юни 2021 15:07


ktamen написа: А ДТЗто може да се използва и за прекъсвач.

Ха!
Те тука те 'фанах! :icon_lol
И на предпазителите, и на ДЗТ-тата се дефинира определен брой включвания/изключвания.
Вярно, че това не е изключване заради задействие, ама пак има искрене.
Та не е желателно никак.
Относно прекъсването на нулата, Жоро - Камен е много прав (и за останалите неща също) - Нула НЕ СЕ прекъсва!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот ktamen » Чет 17 юни 2021 15:48


radotom написа:
ktamen написа: А ДТЗто може да се използва и за прекъсвач.

Ха!
Те тука те 'фанах! :icon_lol

Без бой няма да се предам :c020
Прав си, че и ДТЗтата имат определен лимит за брой включвания/изключвания, ама по спомени този лимит беше десетина хиляди и много зависи от номиналния им ток и токът който действително прекъсват. В 80% от случаите, този ток ще е нула, защото бойлерът ще е изключен от терморегулатора. Механичното износване обаче също е важно и затова лимит винаги има, даже и при нулеви токове. Бойлерните прекъсвачи също имат лимит и едва ли е много по-голям.
Така или иначе, като го написах, разчитах че къпещите ще са по-спокойни и по-често ще се къпят без да спират тока и лимитът ще се достигне по-бавно отколкото с обикновен ключ. А ако се научат да изключват ДТЗто с тест бутона, поне ще са спокойни, че работи. В най-лошия случай след 5 години ще се наложи да сменят ДТЗто. По-вероятно е след 50 години, защото ще спрат да изключват тока.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот joro_kem » Чет 17 юни 2021 17:27


radotom написа:Относно прекъсването на нулата, Жоро - Камен е много прав (и за останалите неща също) - Нула НЕ СЕ прекъсва!
ще проверя кви съм ги свършил тоя уикенд и ще докладвам :wink


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Vasseto » Чет 17 юни 2021 18:55


radotom написа:...И на предпазителите, и на ДЗТ-тата се дефинира определен брой включвания/изключвания...


Последно прекъсвачите ги правят да издържат 3 изключвания и после може да го хвърлиш в коша. После кривата му се изкривява дразтично.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот radotom » Чет 17 юни 2021 22:00


От личен неколкократен опит установих, че и ключовете, дето се монтират на самите бойлери (онези, светещите, с глимката) също издържат толкова :Mr Green Fun
После поне единия от контактите му вече не сработва.
Те също превключват и фаза и нула, но кабела първо влиза в лустер-клема и от там нулата се разклонява веднъж към ключа и веднъж към корпуса на бойлера.
Така, че защитната нула не се прекъсва, прекъсната е само работната.
То принципно у нас бойлера не се изключва, само като спре водата жената тича да щрака копчета. (от там ми е опита)
Реших си проблема, като на бойлерното табло, което е преди банята, монтирах трифазен ротационен прекъсвач (шалтер), на който запаралелих и трите контакта.
Сега бойлера ми се захранва през 3х60А контакти, които имат и искрогасители! :screwy
Ай да видим кога ще сдаде багажа!?! :a025


Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот steich » Пет 18 юни 2021 8:02


Когато самото изпълнение на бойлера т.е. нулата и фазата отиват само до копче, защитна електроника, нагревател ... корпуса е отделна земя, независимо дали се ползва към 3 проводно или 2 проведно занулено захранване, проблем не може да възникне. Проблем може да възникне единствено ако пробие нагревател към корпус, но тогава тъй или иначе дефектнотоковата защита или предпазителя трябва да паднат. Проблем евентуално може да възникне ако захранването е 2 проводно, няма ДТЗ и контакта не е занулен.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот milmar » Пет 18 юни 2021 10:53


Това са колкото основни, толкова и елементарни неща в електротехниката, които всеки трябва да разбира, или поне да знае, да е чувал. Не е нужно да е правоспособен електротехник.
Като знам колко правоспособни ел. техници не знаят какво е заземяване и какво зануляване, какво е ДТЗ, определено трябва да се поинтересува човек, дори да е клиент на такава услуга.

radotom написа:....ротационен прекъсвач (шалтер), на който запаралелих и трите контакта.
Сега бойлера ми се захранва през 3х60А контакти, които имат и искрогасители! :screwy
Ай да видим кога ще сдаде багажа!?! :a025

Това никога няма да сдаде багажа, не и преди третия поред бойлер, който си сменил :-) .
Аз едно време, като дете, бях поставил контактор, който да дублира силово регулатора, за да стане вечен. Голям кеф, като започнеш да се къпеш и влезе студена вода в бойлера, да изпатка оня контактор :mhihi . И фурната на готварската печка бях направил така :biggrin

Последна промяна от milmar на Пет 18 юни 2021 11:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8290
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Stivi » Пет 18 юни 2021 10:58


Като чета в подобни теми, как "трябвало" да слагат по 3-4 квадрата кабели за бойлер 3 киловата се чудя, някой обръщал ли е внимание колко са дебели кабелите СЛЕД клемите на който връзваш тези 3 квадрата....май нямат и квадрат icon_idea


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот milmar » Пет 18 юни 2021 11:03


Stivi написа:Като чета в подобни теми, как "трябвало" да слагат по 3-4 квадрата кабели за бойлер 3 киловата се чудя, някой обръщал ли е внимание колко са дебели кабелите СЛЕД клемите на който връзваш тези 3 квадрата....май нямат и квадрат icon_idea

Те са къси връзки, с термоустойчива изолация. А захранв. кабел минава незнайно от къде и е просто винилитова изолация. Впрочем всеки си знае, никой не те спира да опънеш от таблото до бойлера едни 0.75мм2....


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот joro_kem » Съб 19 юни 2021 13:07


преработих връзките в превключвателя, съгласно съветите, които получих в темата. благодаря на всички!
Прикачени файлове
IMG_20210619.jpg


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот radotom » Съб 19 юни 2021 14:57


Като изпълнение така е добре, но нямам никаква вяра на тия Wago-клемички :no
Не съм срещал проблем, може би защото отбягвам да ги ползвам, но ме притеснява, че веднъж като позагреят, пружинката ще отсабне и после лавинообразно ще се скапе. За това аз си предпочитам нормалните клеми, с винт.

А иначе вътре в бойлерите кабела е 1.5кв.мм.
Веднъж ми беше нагоряла обувката към ключа (защото вече се беше скапал ключа), та смених цялото парченце жица.
Сложих в кабелчета по 1.5кв в паралел, силиконови, с текстилна изолация отгоре :cool


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот joro_kem » Съб 19 юни 2021 15:00


radotom написа:Като изпълнение така е добре, но нямам никаква вяра на тия Wago-клемички :no

не мога да сложа други в кутията, вероятно заради размера на пръстите ми :) продължавам да се чудя защо превключвателят има две вериги...


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Бойлер със щепсел

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 19 юни 2021 15:18


Има бойлери с двоен нагревател ,единия работи на 1 kw ,другия на 2kw



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта