Бойлер със щепсел
- Stivi
- Мнения: 8290
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Бойлер със щепсел
То ако някой не знае какво е ДТЗ по-добре да не пипа никакви жици
Re: Бойлер със щепсел
По важно е какво ще стане с предпазния клапан щом като не е монтиран предварително. Там стават по големи издънки.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Бойлер със щепсел
Обръщането на фаза и нула не е проблем , така изпълнено с щепсел зануляването на корпуса си го има има винаги независимо как ще включите в контакта , стига и контакта да си има правипно изпълнено зануляване или заземяване , но определено това нещо във влажно помещение не е добре. За първи път виждам 80 литров бойлер изпълнен по този начин.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
подлъгах се от 7 годишната гаранция и купих 15 литров бойлер за под мивка на същата марка (френска уж, но се произвежда основно в Египет), за селска къща. клапан в комплекта има (поне моят имаше), но изводите за вода са от пластмаса и едва след като навих метални нипели, успях да подвържа гъвкавите връзки, без да капе вода. относно щепсела - да, точно така е изпълнен и моя (3х2.5 кв.мм.), но ако се включи по правилната схема (зануляването на щепсела на мост с нулата от контакта - това се установява лесно с мултимер), не виждам проблеми. описах и фаза/нула на корпуса контакта и на самия щепсел, за да е ясен начина на свързване. захранващия кабел след контакта прекъснах с прекъсвач за бойлер (прекъсва и фаза, и нула).
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер със щепсел
Абсолютно е забранено да се слага прекъсвач на защитния проводник
На теб очевидно нулата ти е защитен проводник, отвори ключа и възстанови целостта и много старателно
Разбираш ли какво ще се случи, ако прекъсвачът нещо се повреди и не прави добър контакт на нулата
Ти не си уникален случай, вероятно повечето бойлери в България са свързани по този начин. Точно затова производителят е сложил щепсел, за да не носи отговорност за подобни творения.
На теб очевидно нулата ти е защитен проводник, отвори ключа и възстанови целостта и много старателно
Разбираш ли какво ще се случи, ако прекъсвачът нещо се повреди и не прави добър контакт на нулата
Ти не си уникален случай, вероятно повечето бойлери в България са свързани по този начин. Точно затова производителят е сложил щепсел, за да не носи отговорност за подобни творения.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
ktamen написа:Абсолютно е забранено да се слага прекъсвач на защитния проводник
На теб очевидно нулата ти е защитен проводник, отвори ключа и възстанови целостта и много старателно .
къде прочете, че съм прекъснал защитен проводник? как реши, че е нулата е защитен проводник? написах, че ключа прекъсва фаза и нула и че съм прекъснал фаза и нула. и да, вероятно не съм единствения, защото към ключа има схема за инсталация и съм я спазил. и да, ключът е българско производство и отговаря на БДС.
- Vasseto
- Мнения: 2635
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
joro_kem написа:... (зануляването на щепсела на мост с нулата от контакта - ... (прекъсва и фаза, и нула).
А зануляването на щепсела къде отива?
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
При включено положение - точно където трябва.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер със щепсел
joro_kem написа:къде прочете, че съм прекъснал защитен проводник?
Ето тук:
joro_kem написа: захранващия кабел след контакта прекъснах с прекъсвач за бойлер (прекъсва и фаза, и нула).
joro_kem написа:как реши, че е нулата е защитен проводник?
Написал си зануляване, а не заземяване. Или не разбираш разликата или нулата ти е защитен проводник.
joro_kem написа:(зануляването на щепсела на мост с нулата от контакта).
Нарисувай схемата, по която е свързан бойлера. Инсталацията на къщата двупроводна ли е? Има ли ДТЗ?
joro_kem написа:При включено положение - точно където трябва.
А при изключено положение?
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Бойлер със щепсел
Нямам дтз, двупроводна е инсталацията. Прекъсвач сложих, защото контакта е труднодостъпен, а нямам отделен предпазител за него. Ако бъркам терминологията е, защото не съм инженер. Темата отплува в графата кой е по-по-най, май ;)
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Бойлер със щепсел
Прочети добре и разбери, че си сгрешил. Иначе все тая, твой проблем, т.е. дано не се случи баш при теб!
Нулата задължително трябва да си е цяла и да не се прекъсва. Защо в таблата се прекъсва само фазата, дали само защото е по-евтино да е еднополярен автом. прекъсвач??
Нулата задължително трябва да си е цяла и да не се прекъсва. Защо в таблата се прекъсва само фазата, дали само защото е по-евтино да е еднополярен автом. прекъсвач??
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Бойлер със щепсел
Не си объркал термина, бойлера ти наистина е занулен, а не заземен.
Нулата ти е защитен проводник, не трябва да минава през прекъсвач в никакъв случай. Оправи го. Ако нулата в ключа прави лош контакт или фазата залепне, ще стане много страшно
Очевидно не вземаш съветите ми особено сериозно. Ако познаваш радотом, му се обади, като му обясниш какво съм ти написал, той ще ти потвърди каквото съм ти написал и аз.
Ако включиш щепсела на бойлера в това https://vikiwat.com/zashtita-ot-prenapr ... 90660.html той ще бъде 1000 пъти по-безопасен, отколкото ако е занулен правилно и 10 000 пъти по-безопасен отколкото е в момента.
Нулата ти е защитен проводник, не трябва да минава през прекъсвач в никакъв случай. Оправи го. Ако нулата в ключа прави лош контакт или фазата залепне, ще стане много страшно
Очевидно не вземаш съветите ми особено сериозно. Ако познаваш радотом, му се обади, като му обясниш какво съм ти написал, той ще ти потвърди каквото съм ти написал и аз.
Ако включиш щепсела на бойлера в това https://vikiwat.com/zashtita-ot-prenapr ... 90660.html той ще бъде 1000 пъти по-безопасен, отколкото ако е занулен правилно и 10 000 пъти по-безопасен отколкото е в момента.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Бойлер със щепсел
като сме подхванали темата, да питам и аз. Налага се да удължа кабела на бойлера с 3-4 метра. Има ли значение дали ще взема мостов или многожичен?
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Бойлер със щепсел
Като се свърже бойлера правилно няма ядове, при мен е със щепсел от преди 20 години и още държи фронта, чак му се чудя как издържа всеки ден на бачкането бойлера
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Бойлер със щепсел
Winner25 написа:като сме подхванали темата, да питам и аз. Налага се да удължа кабела на бойлера с 3-4 метра. Има ли значение дали ще взема мостов или многожичен?
Всичко е твърде общо казано.
Многожичен, имаш предвид гъвкав многожичен кабел или просто с повече от 2 жила?
"Мостов" би могъл да е с 3 жила.
Зависи дали ползваш ДТЗ, която има доста предимства, включително и по-дълъг живот на водосъдържателя... при един пробив в изолацията на нагревателя веднага изключва. Ако няма ДТЗ може да тече малък ток, недостатъчен да задейства защитата по претоварване по ток, но който да разяде (галванотехнически) и пробие дори "вечен" хром-никелов казан :-) . ДТЗ работи с поне 3 проводника.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта