Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот muns61 » Сря 23 фев 2022 12:29


Обикновен додопроводен обратен клапан върши чудесна работа, монтиран след изхода на компресора. Налягането спада през клапаните и сегментите.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот ktamen » Сря 23 фев 2022 20:42


Gazaro_wow написа: Мисля ,че няма такъв клапан и другото което е евентуално ако и аз сложа по голям кондензатор?
Благодаря за съветите ще пиша при първа възможност

Най вероятно проблемът е от кондензатора. Ама тези кондензатори не са по 5лв и по-лошото е, че няма гаранция, че реалния капацитет ще отговаря на надписа. А аз хубаво ти писах да го измериш, ама това не е толкова просто и едва ли ще се справиш. Може би трябва да добави още един 5 - 10мкФ свързан паралелно на стария.
Проблемът може да е и от предпазителя, което също е много вероятно щом на друг адрес работи добре.
Напиши ми телефона си на ЛС.


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот Gazaro_wow » Сря 23 фев 2022 23:29


Днес направих снимките, свалих и двата кондензатора утре ще ги измеря да видя какъв им е капацитета.
Прикачени файлове
IMG_20220223_202934.jpg
IMG_20220223_203132.jpg
IMG_20220223_232307.jpg
IMG_20220223_203300.jpg
IMG_20220223_232323.jpg


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 322
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот ZEDYCUS » Чет 24 фев 2022 8:32


Дам ти си по зле от мен, компресора ти има пусков и работен кондензатор, а това значи че двигателят има центробежен изключвател. И съответно от слабото напрежение не може да дигне обороти и да изключи пусковата намотка. Товари се двигателят и пада бушоня. Ориентирай се към трифазен компресор. При мен е само работен кондер, ако не се оправи с по големия кондер ще се ориентирам и аз към трифазен компресор, имам трифазен ток и с две други машини с трифазни двигатели(абрихт и банциг) засега проблеми няма.
Интересен компресор каква марка е.


Kiofre
Мнения: 222
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот Kiofre » Чет 24 фев 2022 8:46


Срещам често двигатели и електрожени с алуминиеви намотки. Ако и тук случаят е такъв, няма оправяне... Дори и трифазен е много зле, но няма да прави този номер разбира се.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот muns61 » Чет 24 фев 2022 9:05


Чакай малко, щом на друго място работи, проблем е инсталацията. Тънък проводни, или лоша връзка.


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот Gazaro_wow » Чет 24 фев 2022 10:04


Колеги компресора си работи, и при мен се включва и работи нормално, но все по рядко се случва това. Пробван е на друг адрес и работи нормално. Проблема е,че съм последна къща на улицата и трафопоста е на около 1,5км от мен, когато не е натоварена ел. мрежата работи и при мен. Знам ,че трифазен е по добър вариант,но идеята ми беше не само в гаража да мога да го ползвам,но и на други места при нужда (не си изкарвам хляба с него) но на по малко места има трифазен ток. Лошото е при мен ,че напрежението кляка от порядъка на 30-40 Волта, за това реших да взема и стабилизатора за да може да го компенсира, но и той има 3-4 сек време за компенсация и през това време тока е нараснал над 15А и пада защитата, вчера пробвах като се включи за 1-2 секунди гася и веднага след това пак включвам и работи, за съвсем малко не му достига напрежението ама.... дали пусков кондензатор с по голям капацитет няма да може да компенсира? Или по зле ще стане? Днес ще проверя заводските какви стойности дават.
Ей това е въпросният компресор:
https://www.emag.bg/vyzdushen-kompresor ... on-section


petrushkov
Мнения: 317
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот petrushkov » Чет 24 фев 2022 11:30


Една проба със пусков кондензатор, със около 15-20% по висока стойност ще струва около 5-10 лв.
Варианти - преподвързване на двигатела на трифазен, или монтаж на инверторно управление на същият. Примерно- https://vikiwat.com/product/20639/chest ... 2-2kw.html ,но цената си е солена :( По добре проба за 10 лв. , след това ще си покаже .


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот muns61 » Чет 24 фев 2022 12:13


Не зная къде мериш напрежението при пуск, ала опитай да го премериш максимално близко до таблото, ако имаш достъп - и в него.


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 322
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот ZEDYCUS » Чет 24 фев 2022 12:29


Няма кво да мери повече, кучето е заровено тука
Проблема е,че съм последна къща на улицата и трафопоста е на около 1,5км от мен, когато не е натоварена ел. мрежата работи и при мен.
Колегата горе писа проба за 10 лв и ....
Смешното е, че и аз съм на същото разстояние от трафопоста. :biggrin :censored2
А с инвертор не става, ако двигателят е чисто монофазен. За инвертор трябва двигателят да е 220/380 волта и от звезда да се превключи в триъгълник за да работи в режим 3 фази по 220волта. Покрай един гриндер си поиграх с един Омрон.


petrushkov
Мнения: 317
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот petrushkov » Пет 25 фев 2022 10:19


Колега, пиши какво се получи при замяна на пусков кондензатор?

Уточнение, моля да не се приема за заяждане :)
Двигателя на този агрегат е със 3 намотки и ротор на късо.
Пускател звезда триъглник е различно от честотен регулатор.
Има разлика на ЧР за монофазни и трифазни двигатели.


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 322
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот ZEDYCUS » Пет 25 фев 2022 13:10


Реших си проблема, направих чист бартер тая сутрин, дадох монофазния компресор за същите габарити, но трифазен. Само дето ще трябва да си играя да го пребоядисам, че ме дразни ръждата. Моя беше по запазен на вид, но годините горе долу еднакви.
Петрушков, споко не го приемам за заяждане, толкова разбирам от ел. техника. Дърводелец съм, не елтехник. :mrgreen :beer
Прикачени файлове
viber_изображение_2022-02-25_12-01-31-768.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот samo_pechka » Пет 25 фев 2022 16:20


Български компресор си взел. Не съм запознат в подробности дали са читави и доколко са български всъщност. Рядкост са в този клас трифазните модели.


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 322
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот ZEDYCUS » Пет 25 фев 2022 18:48


Бил е читав, но някога, :bishop имаше масло в конденза яко. Човека ми даде нова резервна глава с бутало и не можах да изтрая, раглобих компресора буталото е износено и последния пръстен е заклинил в канала. Поне клапаните са здрави. В тая връзка да питам сегментните пръстени отворите им как трябва да седят през 90 или 180 градуса три са. Ще поставям новия цилиндър с новото бутало, но ще трябват и нови гарнитури.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот samo_pechka » Съб 26 фев 2022 11:10


Както ги направиш. Няма много значение.
Дано бутилката е читава отвътре, че с тоя конденз...



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта