Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Проблем с пусков ток на компресор за въздух

Мнениеот Gazaro_wow » Вто 22 фев 2022 21:26


Здравейте Колеги :)
Преди повече от година си купих монофазен компресор за въздух с параметри: 2200W мощност (номинална) поработи известно време и след това при включване започва да върти за 3-4 секунди след което му се задейства защитата и предпазителя му от 16А се задейства. Установих ,че напрежението ми е 230Волта на празен ход и при включването на мотора спада до 170Волта.... След близо половин година разправия с енергодружеството и множество писмени жалби смениха захранващите кабели по улуцата с тези така наречени "френски кабели" сега при включване на компресора напреженито от 230Волта спада до 190-200Волта (Според Енергото това било напълно нормално и вече нямало проблем) Обаче пак не може да развърти мотора нормално и пак ми се включва защитата. Днес си купих един стабилизатор на напрежение който по характеристики е 10KVA или 8000w. Според търговеца този компресор бил около 3000-3500W пускова мощност, и този стабилизатор ще ми повдига напрежението и ще го държи на 230Волта, обаче днес го пробвах е пак напрежението кляка до 190волта стабилизатора започва да го повдига до 230,но компресора пак не иска да развърти и му пада защитата :banghead :banghead :banghead Какво бихте ме посъветвали, според Енергото проблем нямало вече в ел мрежата нормално било и според тях и при 200Волта трабвало да се включва компресора, вече съм в голяма дилема и незнам какво да правя.
Компресора съм го пробвал на друг адрес и всичко си работи, но там напрежението не мърда така. Имам 14 дни право на връщане на стабилизатора дали да го връщам, може ли по някакъв начин да си реша проблема? Благодаря предварително :)
П.С забравих да кажа от стълба където ми е електромера до гаража съм пуснал СВТ кабел 4х6mm2(имам и трифазна партида за ток сменявах между различните фази,но ефект няма) след 6-те квадрата кабел минавам на СВТ 2х2,5mm2 до всеки контакт

Последна промяна от Gazaro_wow на Сря 23 фев 2022 23:36, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 326
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот ZEDYCUS » Вто 22 фев 2022 23:25


С такъв проблем съм на вилата и аз, също с компресор и една дробилка на клони- тя па често завърта наобратно. На компресора смених кондензатора, компресора е стар 90 година, стария беше 25 микрофарада, такъв сложих нов, но не се оправи. Или тръгва добре или се опитва но не може. Последно реших да сложа малко по мощен работен кондензатор с 30 микрофарада, но не съм сигурен дали няма да повредя мотора. Скоро ще разбера.


Kiofre
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот Kiofre » Сря 23 фев 2022 0:45


Компресорът трябва да има разтоварващ клапан, който улеснява пускането. Ако той не работи правилно, тръгването е трудно и при нормално напрежение.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6149
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот ktamen » Сря 23 фев 2022 4:24


Gazaro_wow написа:Здравейте Колеги :)
предпазителя му от 16А се задейства.

Стабилизатора го върни.
Измери колко е капацитета на кондензатора, с времето този капацитет обикновено намалява.
Покажи как изглежда проблемния предпазител, вероятно е менте. Изобщо това предпазител ли е или моторна защита? Ако e обикновен предпазител, вероятно трябва да се смени с читав D16A. Не купувай предпазители от махленската железария.
Никога повече не си купувай мощни монофазни консуматори, щом имаш трифазен ток.
Kiofre написа:Компресорът трябва да има разтоварващ клапан, който улеснява пускането. Ако той не работи правилно, тръгването е трудно и при нормално напрежение.

Това също е много вероятна причина за проблема. Но много комресори нямат такива щуротии и си работят прекрасно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6149
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот ktamen » Сря 23 фев 2022 4:46


ZEDYCUS написа:С такъв проблем съм на вилата и аз, също с компресор и една дробилка на клони- тя па често завърта наобратно. На компресора смених кондензатора, компресора е стар 90 година, стария беше 25 микрофарада, такъв сложих нов, но не се оправи. Или тръгва добре или се опитва но не може. Последно реших да сложа малко по мощен работен кондензатор с 30 микрофарада, но не съм сигурен дали няма да повредя мотора. Скоро ще разбера.

Дробилката я покажи да я видим, и аз искам да си правя. Вероятно е с трифазен двигател с твърде малък кондензатор, затова се чуди накъде да завърти.
Добре си се сетил да сложиш по-голям кондензатор, наистина има малък риск за мотора, ама едва ли ще разбереш скоро. И аз съм слагал по-голям кондензатор на помпа за поливане, работи си прекрасно от много години.


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 326
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот ZEDYCUS » Сря 23 фев 2022 7:38


Kiofre написа:
Компресорът трябва да има разтоварващ клапан, който улеснява пускането. Ако той не работи правилно, тръгването е трудно и при нормално напрежение.

Възвратния клапан е здрав, развивах тръбичката към пресостата при пълен компресор и не изпуска. тока е проблема.

Дробилката е фабрична 1,5кв, Ал-ко нещо си, взех я втора употреба. В гаража работеше перфектно, но на вилата взе да тръгва на обратно и смених кондензатора, но явно пак идва слаб и при нея. :banghead
Прикачени файлове
viber_изображение_2021-11-11_19-08-46-591.jpg
viber_изображение_2021-11-11_19-08-45-852.jpg


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот Gazaro_wow » Сря 23 фев 2022 7:49


ZEDYCUS написа:
Kiofre написа:
В гаража работеше перфектно, но на вилата взе да тръгва на обратно и смених кондензатора, но явно пак идва слаб и при нея. :banghead

Колега щом е трифазна има значение как са били свързани фазите, знам че ако се обърнат се получава така да върти на обратно. То вярно и трите все са фази, но пробвай да им размениш местата


ktamen написа:
Gazaro_wow написа:Здравейте Колеги :)
Измери колко е капацитета на кондензатора, с времето този капацитет обикновено намалява.
Покажи как изглежда проблемния предпазител, вероятно е менте. Изобщо това предпазител ли е или моторна защита? Ако e обикновен предпазител, вероятно трябва да се смени с читав D16A. Не купувай предпазители от махленската железария.
Никога повече не си купувай мощни монофазни консуматори, щом имаш трифазен ток.
Kiofre написа:Компресорът трябва да има разтоварващ клапан, който улеснява пускането. Ако той не работи правилно, тръгването е трудно и при нормално напрежение.

Това също е много вероятна причина за проблема. Но много комресори нямат такива щуротии и си работят прекрасно.

Довечера или утре, като ида на вилата ще го снимам. Мисля ,че няма такъв клапан и другото което е евентуално ако и аз сложа по голям кондензатор?
Благодаря за съветите ще пиша при първа възможност


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 326
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот ZEDYCUS » Сря 23 фев 2022 8:20


Gazaro_wow
Колега щом е трифазна има значение как са бил

Монофазна е дробилката, снимал съм табелата на мотора. Като взема на кондер 30 микрофарада за компресора, тоя от 25 ще го сложа на нея, та дано се получи. Иначе съм подавал жалби на ЕВН, идваха притягаха две клеми на стълба ма все тая, надолу кабелите всички са стари, а аз съм последна къща по веригата. Около мен са все вили рядко посещавани и не искат да подменят кабелите.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот muns61 » Сря 23 фев 2022 9:18


Gazaro_wow написа:Здравейте Колеги :)
Преди повече от година си купих монофазен компресор за въздух т

От празен балон ли не тръгва, или под налягане?


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот joromnt » Сря 23 фев 2022 9:38


ZEDYCUS написа:... Иначе съм подавал жалби на ЕВН, идваха притягаха две клеми на стълба ма все тая, надолу кабелите всички са стари, а аз съм последна къща по веригата. Около мен са все вили рядко посещавани и не искат да подменят кабелите.

Това че не е постоянно населено около теб трябва само да те радва. Щото ако имаш още един двама съседа с по-мощни уреди, у вас ще е нон-стоп дискотека.
Обикновено трансформатора който захранва целия клон е разковничето, но при по-големи клонове, ако му вдигнат напрежението така че да е ОК твоето /в края на клона/, тея дето са около трафопоста ще сменят крушките си през пет дена... Проблема е комплексен, но когато е създавана мрежата за енергоразпределение не е имало такива консуматори както сега, или поне не масово. И колкото по-далеч си от трафопоста, толкова е по-голям Буя.


Потребителски аватар
Gazaro_wow
Мнения: 218
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:44
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.6 EZ 1990
Местоположение: asdf

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот Gazaro_wow » Сря 23 фев 2022 9:49


muns61 написа:
Gazaro_wow написа:Здравейте Колеги :)
Преди повече от година си купих монофазен компресор за въздух т

От празен балон ли не тръгва, или под налягане?

Няма значение и празен и пълен има проблем


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот muns61 » Сря 23 фев 2022 10:05


Я снимай мотора. Проблем може да има и с центробежния прекъсвач.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот samo_pechka » Сря 23 фев 2022 11:57


Има ( съществуват ) така нареченият стартов клапан за компресор. Представлява нещо като бронзова пробка с игла . Слага се в близост до изхода на главата, както и на самата глава , било отгоре, било странично, на компресора. Нормално отворен тип е. Затваря след 1 бар налягане ( д/г ) , но практиката показва, че затваря от самия импулс на въздуха .
Идеята ( ползата от него) е, че ако изпуска обратния клапан на бутилката , да не се получава налягане в тръбата и оттам да товари компресора при старт и втората полза е, да се развърти самия компресор достатъчно добре и вече да пълни бутилката с въздух с лекота. По-скъпите моноблокове го имат този клапан фабрично . Евтините-не.
Примерен линк от нета, да се види какво представлява и да се търси , може да се води и под друго име https://technobox.bg/product/4507/klapa ... -27vs.html
Но ако и с празна бутилка не тръгва , има някаква друга причина. Може да е с работен кондензатор и той да е дал фирата , 5-6 лв бяха последно д/г/ такива . Най-добре снимка на компресора/мотора да се прецени какъв вид е.
Рядкост е да има заводски компрсор монофазен и да е със центробежен ключ на стартовата намотка. Освен някое старо ( истинско ) производство.

Последна промяна от samo_pechka на Сря 23 фев 2022 12:03, променено общо 1 път.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот brum » Сря 23 фев 2022 12:02


Този клапан не върши ли работа само при пълна бутилка? При празна (на нулата) си мисля, че и без него ще тръгва нормално.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с пусков ток накомпресор за въздух

Мнениеот samo_pechka » Сря 23 фев 2022 12:04


Да, така трябва да е. Аз си допълних мнението.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 142 госта