Липсата на договор директно към Миле България не ги прави невинни - те го знаят и затова всяко тяхно изявление натрапливо съдържа фрази от сорта на "ние не сме страна в отношенията между МЦМ и клиентите на МЦМ".
Становището на МЦМ: https://mielecenter-max.bg/info-miele (копирам го в поста, защото може да го махнат)
Уважаеми, клиенти,
Както вече ви уведомихме, на 18.04.2022 г. „Миле България“ ЕООД едностранно ни уведоми за желанието си да прекрати съществуващите договори за дистрибуция на продукти с марката Miele с „Миле Център Макс Груп“ ЕООД , като считано от тази дата на „Миле Център Макс Груп“ ЕООД е отказано от доставчика да закупува от „Миле България“ ЕООД и доставя на клиентите си продукти с марката Miele. „Миле Център Макс Груп“ ЕООД счита, че прекратяването на съществуващите договори е извършено в нарушение на клаузите им и приложимото законодателство, като незабавно уведоми „Миле България“ ЕООД за тази своя позиция, както и предприе всички допустими правни и фактически действия за защита правата и законните си интереси, съответно правата и законните интереси на своите клиенти. За съжаление, приключването на съдебните и административни процедури зависи от съответните органи. До приключване на производствата, „Миле Център Макс Груп“ ЕООД e в обективна невъзможност да извършва доставки на продукти от марката Miele, включително заявени и предплатени от клиентите му преди 18.04.2022 г., поради неправомерния отказ на „Миле България“ ЕООД да извършва доставка на продукти съгласно условията на договорите между „Миле България“ ЕООД и „Миле Център Макс Груп“ .
Поради обективната невъзможност „Миле Център Макс Груп“ ЕООД самостоятелно да достави продуктите по сключените с негови клиенти договори, със съобщение от 13.05.2022 г. „Миле Център Макс Груп“ ЕООД уведоми клиентите си, че не може да достави заявените продукти. Позовавайки се на информация предоставена на интернет страницата на „Миле България“ ЕООД, че дружеството създава организация, така че да бъдат изпълнени всички договори между „Миле Център Макс Груп“ ЕООД и крайни клиенти, по които има предплатени и недоставени продукти с марката Miele, „Миле Център Макс Груп“ ЕООД кани клиентите си да отправят исканията си с предоставяне на необходимата информация, съгласно съобщението публикувано на интернет страницата на „Миле България“ ЕООД в срок до 31.05.2022г..
„Миле Център Макс Груп“ ЕООД се извинява на всичките си клиенти, за които възникналия спор между двете търговски дружества създава неудобства и проблеми, но следва да се посочи, че създалата се ситуация се дължи единствено на едностранното и внезапно спиране на доставките и уведомление за прекратяване от страна на „Миле България“ ЕООД на съществуващите договори за дистрибуция. „Миле Център Макс Груп“ ЕООД полага всички усилия за защита на правата и законните интереси на клиентите си, но в качеството на дистрибутор, то няма възможност да достави продукти без съгласието на „Миле България“ ЕООД, което е единственият доставчик на продукти с марката Meile за територията на България.
„Миле Център Макс Груп“ ЕООД отново потвърждава, че остава на разположение на всичките си клиенти за оказване на съдействие във връзка с отправянето на техни исканията до „Миле България“ ЕООД до фиксираната по-горе от „Миле България“ ЕООД дата, а именно: 31.05.2022г. .
Отговора на Миле България (последния): https://shop.miele.bg/content/uvedomlen ... ariya.html
Уважаеми, клиенти,
В три последователни съобщения, качени на сайта на Миле България ви информирахме, за действията, които предприемаме във връзка неизпълнените от Миле Център Макс Груп поръчки към клиенти, по които Миле Център Макс Груп е получило авансово плащане.
Както ви информирахме със съобщението от 14.05.22 г. отношенията между Миле Център Макс Груп и крайните клиенти са самостоятелни икономически и правни отношения и Миле България не е страна по тях и няма нито правното, нито данъчното основание да осъществява доставки, договорени с и предплатени на Миле Център Макс Груп. Поради това, както ви информирахме със съобщението от 14.05.22 г, Миле България предложи да продаде на Миле Център Макс Груп по преференциални цени продуктите, продадени на крайни клиенти и предплатени от тях на Миле Център Макс Груп на базата на приложени доказателства за реализираната продажба. Така Миле Център Макс Груп би могло да изпълни договорните си задължение към крайните клиенти, но Миле Център Макс Груп не отговори на предложението на Миле България, като очевидно реши да задържи изцяло авансово платените суми и да не достави на клиентите продадените продукти. Независимо от това, както ви информирахме със съобщението от 14.05.22 г, Миле България продължава усилията си да подкрепи клиентите на марката Miele.
На 31.05.2022 г. изтече срокът за предоставяне на информация и доказателствата от клиенти на Миле Център Макс Груп за поръчки за недоставени уреди, заплатени авансово 100% или частично. Както ви информирахме със съобщението от 01.06.2022 г. обемът от информация е много голям. Освен това дублирането на подадена информация и доказателства допълнително усложнява процеса на нейната систематизация. Отделно от това се натъкваме на случаи, при които предплатени и недоставени от Миле Център Макс Груп продукти не са били потърсени от клиентите с години, което налага въвеждането на обективни критерии, за да бъде преценен всеки индивидуален случай. Отделно следва да бъдат въведени критерии, базирани на Закона за защита на потребителите, за да се изведат приоритетно клиентите, които са закриляни от този закон. Към момента броят на клиентите на Миле Център Макс Груп, които са заплатили авансово продукти и не са ги получили e 290, между които и 30 фирми. Общия брой на предплатените и недоставени уреди от Миле Център Макс Груп е 930 на стойност над 1 600 000 лева с ДДС. Отделно Миле Център Макс Груп дължи на Миле България сумата от 129 000 лв.
Както ви информирахме със съобщението от 01.06.2022 г. при тази ситуация Миле България се нуждае от време за детайлен анализ на финансовите, данъчните и правните последици на решенията, които фирмата ще вземе, за да подкрепи ощетените от Миле Център Макс Груп клиенти на марката Miele. Такъв анализ изисква:
1. Да се обоснове правно пряко облигационно правоотношение между клиента на Миле Център Макс Груп с Миле България;
2. Това облигационно правоотношение да бъде детайлно съобразено с изискванията на Закона за защита на конкуренцията и Закона за защита на потребителите;
3. Правната конструкция да съобрази дължимият от Миле България данък върху добавената стойност по всяка доставка, който следва да се начисли върху определена данъчна основа независимо от стойността на доставката;
4. Да се съобрази крайният данъчен резултат по Закона за корпоративното данъчно облагане;
Ние разбираме, че всички ощетени клиенти на Миле Център Макс Груп са изнервени от създалата се ситуация и искат бързо решение. За Миле България решенията не са леки, защото, освен всичко друго и финансовото натоварване върху фирмата би било огромно. Независимо от това екипът на Миле България е твърдо решен да подкрепи ощетените от Миле Център Макс Груп клиенти на марката Miele, като намери законово обосновано решение до края на месец юни‘2022 г. След изготвяне на нужните за това документи ще се свържем с всеки от ощетените клиенти.
Още веднъж с цялото си уважение благодарим за разбирането !
От екипа на Миле България
Ако проблема се разреши (доставят уредите или ми върнат парите), ще променя заглавието на темата и ще премахна думата ИЗМАМНИЦИ. Правил съм консултация с адвокат и неговото мнение беше, че Миле България могат да бъдат съдени, тъй като техните действия са причина за сегашната ситуация.