най-добрите обороти?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Съб 22 мар 2008 0:58


maslinkov написа:.....защото съотношението въздух - гориво става 12:1, а не 8:1

Уважения колега...
ама тук един друг колега го е написал доста точно...нещо в руския ти куца....
vaskoto1 написа:как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам).


Значи-сместа е или бедна,или нормална...или богата!
Ако частите въздух са 8(или 12)спрямо частта бенз-демек Единица...
Значи сместа е богата...оттук следва че колата ще гори повече!Или бъркам?
Цялата щайга електроника която имаш в колата(пък и аз за мое съжаление)следи именно за тази точка Ламбда!!!

По темата на колегата-карай си както искаш...и както можеш!недей спазва "червените чертички" на скоростомера....
Ако колата "придързва"-значи не е на нужната предавка!Икономичното каране се постига само тогава,когато изучиш поведението на колата си...За ск.кутия-няма да и навредиш,кой знае колко...все пак това не е Рено(повярвай-имам опит с Рено :wink: )
Аз лично съм си правил експеримент...на 1400 оборота на 2ра-минавам на 3та и колата си върви...бавно поема,но върви...
В крайна сметка-колко гориво би спестил?Около половинка???
Кво ти дреме-наслаждавай се на колата и хич да не ти дреме!!!
И още нещо...извинявай,но темата е обречена да е безсмислена!!!
Защото 100 човека да си кажат мнението...първо-то ще е различно(стил на шофиране,опит,възможности,състояние на колата)...и второ-няма да спазваш теоритично наученото...защото кое би гледал-трафик,обстановка...или оборотомер???
Освен това-разликата...градско и извънградско...кво правиме с нея?
Като човек пътувал доста мога да ти споделя че карането по един и същи маршрут(София-Варна) винаги е различно....И трафик...и обстановка...Но ако изкаш да си икономичен-гледай да сменяш предавките м/у 2500 и 3500об/мин...и не качвай,дори и на 5та повече от 3000...и пускай по инерция...и се движи зад ТИР-ове...недей да ръчкаш...недей въртя гуми...не товари колата...И накрая като спестиш половин литър си задай въпроса дали си е струвало да минаваш един маршрут вместо за 6,5часа...за 8часа!

П.С.Ебаси дългия пост :oops: :lol: :lol: :lol:




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Съб 22 мар 2008 6:25


Може би трябваше да напиша това, което правя - 3200-4200 оборота по магистрала, нагоре почва да ми примига лампата за маслото - вместо да ми изписва шек енжени Вече избягвам да я карам с повече от тези обороти Това в скорост е около 130 в час - те и без това по книжка й дават макс 131 Стига ми един счупен лагер на разпредвала, макар че ми излезе 30 лв смяната му, прав си - не си заслужава, можеше да стане и много по - голяма беля


VeskoPolo
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 04 авг 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот VeskoPolo » Съб 22 мар 2008 16:15


jabeto написа:Забелязал съм че градско като карам като пенсионер около 1500об. ми гори повече отколкото с 2000-2500.Защото колата се тормози и не може да поеме така да се каже.А извън града 3000-3500 е най икономичен


И при мен е така 1.3и АДХ , като карам като пенсионер повече гори отколкото като я настъпя и я пусна



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта