Питане за моторче за празен ход на двигател AEX 1.4
Питане за моторче за празен ход на двигател AEX 1.4
Здравейте на всички! Аз съм новодошъл във форума. Признавам си, че не съм маниак на тема "коли", но искам да попитам може ли някой да ми покаже със снимка къде аджеба се намира този стъпков мотор, защото ми писна да давам пари на "майстори", за да ми регулират празния ход.
Сякаш нарочно крият как се прави, за да им "снасям" всеки път пари. Колата ми е Сеат Кордоба 1996 год. Проблема е, че веднъж на няколко месеца оборотите почват да играят нагоре-надолу, че чак до гаснене се стига, като изключа от скорост или спра. Някъде четох, че оборотите при този двигател се саморегулират, но съм сигурен, че има някакъв винт, с който да се коригират. Ако знам къде се намира това чудо, ще мога да го почистя от насъбралите се боклуци и да го регулирам (при възможност). Някой може да каже, че има вече такава тема, но за този двигател, при това със снимка, не намерих. Ще съм благодарен на всички отзовали се!
ами ето ти темата да не се мъчиш http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... f52943fe79 мисля че ще ти отговори на въпросите
Да, видях тази статия, но ме интересува къде се намира стъпковия мотор. Да не би да е в общ корпус с дроселната клапа, защото не го виждам на друго място? При другите модели двигатели е някаде отвън в близост до дросела. Но тук...
Дали при АЕХ двигател има начин за ръчно регулиране на оборотите (не от компютъра)?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
clayton написа: Да не би да е в общ корпус с дроселната клапа, защото не го виждам на друго място?
Точно ,стъпковият мотор е в един корпус с дросела! Ръчно да се регулират- небих казал. Не е невъзможно да му се вдигнат оборотите принудително ,но това ще е за сметка на много други неща и не е работа!
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
И да го разглобиш и почистиш напълно (голяма отрепия ще е) ,надали ще има резултат ,защото ако проблема не се оправи само с чистене на отвора на дроселовата клапа външно ,най-вероятно ти е заминал ТПС датчика (потенциометъра) ,който също е в корпуса на дросела. А там чистене непомага!
Прегледай тези теми :
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =38939&hl=
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... hlight=aee
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... EB&start=0
Прегледай тези теми :
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... =38939&hl=
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... hlight=aee
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... EB&start=0
Tя работата била много сериозна!
Ще го отворя, за да го разгледам, но няма да бъзикам частите. Един мой приятел с Фиат Типо ми беше казал, че има проблем с износен потенциометър. Не успя да го оправи и си караше така. Ако този стъпков мотор беше отвън, нещата щяха да са малко по-добре.
Извън темата: В една от статиите имаше предложение да се разкача ламбда сонда. Това как повлиява върху работата на двигателя и разхода на гориво? Може ли да се кара така постоянно?
Извън темата: В една от статиите имаше предложение да се разкача ламбда сонда. Това как повлиява върху работата на двигателя и разхода на гориво? Може ли да се кара така постоянно?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Той един хубав стъпков мотор е 200+ (дето се вика половин дросел),проблема е ,че тпс датчика е вътре ,дето струва "стотинки" при двигателите дето се монтирва отделно и го има като резервна част
Откачането на ламбда сондата не може да доведе до нищо хубаво.. Дори и да върви що-годе добре колата (а тя със сигурност ще върви по-зле) ,най-вероятно ще праска прекалено богата горивна смес и ще се трупа много нагар в горивната камера ,което след време ще създаде други големи проблеми
Откачането на ламбда сондата не може да доведе до нищо хубаво.. Дори и да върви що-годе добре колата (а тя със сигурност ще върви по-зле) ,най-вероятно ще праска прекалено богата горивна смес и ще се трупа много нагар в горивната камера ,което след време ще създаде други големи проблеми
Малиии ако не знаеш как се мърда делко и се настройват обороти и каде са ти вакумите то просто не пипай. -малииии. Или, вакумите са ти едни маркучета които минават под пласмасата на ваздушния филтар и отиват кам сервото, клапата към филтара и клапата към дебитомера на филтара има и един маркуч който отива в десния калник зад фара в един съд ако той е прекъснат смуче и от там, много ме караш да обяснявам, за делкото се прави центровка на запалване на изкрата, в кое положение да вазпламени газа у цилиндара и когато сложиш по силен бензин или по слаб първото което ти почва да прави след зацапан дросел е да ти мени оборотите поради обогатена или бедна смес а разликата в бензина е че когато примерно бензина е по силен има по бързо вазпламеняване и изгаряне а когато е по калпав или слаб по бавно вазпламеняване и изгаряне от кадето идва и промяната на центровката на делкото с един милиметар само закаснение или предварение. За жалост дори и да почистиш дросела двигатела нема веднага да заработи като чесовник поради други причини зацапан мап сензор зацапана ламбда или запушена, нужно е малко време докато се стабилизират нещата и да се самозачистят датчиците и сензорите но това става когато ти е добре центровката и смесването на гориво -ефекта не идва веднага.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта
