Проблем габарити на POLO

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
dj-milen
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Велинград

Проблем габарити на POLO

Мнениеот dj-milen » Чет 22 яну 2009 15:16


Вече два пъти сменям габаирите на полото щото все ми изгарят, а оригиналните са си обикновенни и не изгарят! Някой да даде мнение ако има по вапроса , защо изгарят ?




Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот doc_j » Чет 22 яну 2009 15:51


Провери си релето на алтернатора, при мен от това горяха (към 15-тина V беше).


Потребителски аватар
pe_aps
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кн-Сф

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот pe_aps » Чет 22 яну 2009 22:53


и при мен е така,в момента съм без габарити откакто сложих диодни и угаснаха без причина!,май ще се върна на стандартните крушки


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот lrlmodo » Пет 23 яну 2009 11:20


Щот са боклуци, за това горят :wink:
Сложи си оригиналните или намери от качествена марка


Потребителски аватар
Stefo`o
Мнения: 88
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот Stefo`o » Съб 24 яну 2009 11:52


lrlmodo написа:Щот са боклуци, за това горят :wink:
Сложи си оригиналните или намери от качествена марка

:да: Напълно те подкрепям. Много си прав. Качествената марка му е мамата.


dj-milen
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Велинград

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот dj-milen » Съб 24 яну 2009 14:45


Дайте линк от някаде да си поръчам и готово! Кофтито е че сега сложих други, един пат работи след това не, а ся пък само единия свети ?


Потребителски аватар
Stefo`o
Мнения: 88
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот Stefo`o » Съб 24 яну 2009 15:44


dj-milen написа:Дайте линк от някаде да си поръчам и готово! Кофтито е че сега сложих други, един пат работи след това не, а ся пък само единия свети ?


А защо не си вземеш от специализиран магазин за авточасти със сигурност ще има. Вземиси си 2, но такива каквито са ти дадени по каталог иначе няма да смисъла няма да е голям :)


Потребителски аватар
gh0stfac3
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 21:09
Автомобил: VW Caddy 2 EcoFuel
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот gh0stfac3 » Съб 24 яну 2009 17:55


колега свали си крушки от някоя кола от моргите защото те са западни а не такива квито се продават, а ако е алтернатора е проБлема ще ти горят и другите крушки - стопове, мегачи, арматура и др.

п.с. това го каза баща ми тои 32 години в сервиз на МВР и е ел.техник (командир екип)


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот doc_j » Чет 29 яну 2009 20:53


gh0stfac3 написа:колега свали си крушки от някоя кола от моргите защото те са западни а не такива квито се продават, а ако е алтернатора е проБлема ще ти горят и другите крушки - стопове, мегачи, арматура и др.

п.с. това го каза баща ми тои 32 години в сервиз на МВР и е ел.техник (командир екип)


Я пак го питай баща ти дали е абсолютно сигурен в това което казва... Пример: Защо толкова модерните диодни бяло/синьо/зелено/червено-светещи габаритни крушки изгарят винаги? Отговор: Защото не са добре изчислени. Конструкцията им представлява обикновен свето-диод, които стандартно работи при напрежение до МАКСИМУМ U=6V. За да не изгори при U=12V последователно се свързва резистор/съпротивление със стойност R=1kOhm. Това обаче при U=12V. Без да са включени множество консуматори в автомобила при работещ двигател колко е пада на напрежение на алтернатора? Среднa стойност 14V. Но с този резистор не изгаря при 12V. И какво, трябва да караме автомобилите си с включени всички възможни консуматори ли? НЕ! Просто трябва резистора да е с малко по-голяма стойност. Но тогава пък свето-диода ще свети по-слабо, но... всичко се гради на компромиси (сиреч - или често сменяме крушките или се "радваме" на по-слаба светлина). И извода... независимо дали става дума за диодни крушки или за такива с нажежаема жичка, щом са изчислени за 12V ще изгарят. Такаааа... знам, че веднага ще последва въпрос "Защо тогава не оставаме без къси или дълги толкова често?" Ами, оставаме, ако си купуваме крушки ментета. Не че всички тези които купуваме не са ментаци, даже 99% са изчислявани за работа при 12V, само че има голяма разлика в мощността, а при повече мощност се изисква по-издръжлива нажежаема жичка... и просто се оказва, че тя успява да издържи по-дълго (в случая пренебрегваме останалите фактори на износване). Доста още мога да напиша, тъй като тока и жиците са ми слабост...

На твое място бих изтрил мнението си, за да не срамя баща си и институцията...


Потребителски аватар
gh0stfac3
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 21:09
Автомобил: VW Caddy 2 EcoFuel
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот gh0stfac3 » Чет 29 яну 2009 21:06


doc_j написа:
gh0stfac3 написа:колега свали си крушки от някоя кола от моргите защото те са западни а не такива квито се продават, а ако е алтернатора е проБлема ще ти горят и другите крушки - стопове, мегачи, арматура и др.

п.с. това го каза баща ми тои 32 години в сервиз на МВР и е ел.техник (командир екип)


Я пак го питай баща ти дали е абсолютно сигурен в това което казва... Пример: Защо толкова модерните диодни бяло/синьо/зелено/червено-светещи габаритни крушки изгарят винаги? Отговор: Защото не са добре изчислени. Конструкцията им представлява обикновен свето-диод, които стандартно работи при напрежение до МАКСИМУМ U=6V. За да не изгори при U=12V последователно се свързва резистор/съпротивление със стойност R=1kOhm. Това обаче при U=12V. Без да са включени множество консуматори в автомобила при работещ двигател колко е пада на напрежение на алтернатора? Среднa стойност 14V. Но с този резистор не изгаря при 12V. И какво, трябва да караме автомобилите си с включени всички възможни консуматори ли? НЕ! Просто трябва резистора да е с малко по-голяма стойност. Но тогава пък свето-диода ще свети по-слабо, но... всичко се гради на компромиси (сиреч - или често сменяме крушките или се "радваме" на по-слаба светлина). И извода... независимо дали става дума за диодни крушки или за такива с нажежаема жичка, щом са изчислени за 12V ще изгарят. Такаааа... знам, че веднага ще последва въпрос "Защо тогава не оставаме без къси или дълги толкова често?" Ами, оставаме, ако си купуваме крушки ментета. Не че всички тези които купуваме не са ментаци, даже 99% са изчислявани за работа при 12V, само че има голяма разлика в мощността, а при повече мощност се изисква по-издръжлива нажежаема жичка... и просто се оказва, че тя успява да издържи по-дълго (в случая пренебрегваме останалите фактори на износване). Доста още мога да напиша, тъй като тока и жиците са ми слабост...

На твое място бих изтрил мнението си, за да не срамя баща си и институцията...





след като го знаеш що не го написа на момчето и няма кво да го срамя той ми каза кво да напиша


Потребителски аватар
gh0stfac3
Мнения: 142
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 21:09
Автомобил: VW Caddy 2 EcoFuel
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот gh0stfac3 » Чет 29 яну 2009 21:08


разводняваме темата да показваме кои знае повече от другия братя


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот doc_j » Чет 29 яну 2009 21:14


doc_j написа:Провери си релето на алтернатора, при мен от това горяха (към 15-тина V беше).


Написал съм го.

gh0stfac3 написа:разводняваме темата да показваме кои знае повече от другия братя


Владко, ский са, дал съм обяснение, което би помогнало на много хора да не тръгват веднага да купуват "оригинални крушки" както им казваш, а да спестят някой лев, като първо премерят напрежението на алтернатора. Нужен е само един мултиметър, дори някой да няма, аз бих му помогнал (а и не само аз, има много хора, разполагащи с прибора и само ако са некви е***и ще взимат пари за тази услуга).


Потребителски аватар
Stefo`o
Мнения: 88
Регистриран на: Чет 23 окт 2008 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот Stefo`o » Чет 29 яну 2009 22:03


doc_j :bowdown :bowdown :bowdown
На мен като ми горяха бях при няколко майсторчета, но нито един не ми даде толкова ясен, подробен и разбираем отговор, направо си N1 :bowdown :да:


dj-milen
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 16:14
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: 2.0 TDI
Местоположение: Велинград

Re: Проблем габарити на POLO

Мнениеот dj-milen » Пет 30 яну 2009 18:04


Проблема е решен, оказа се, че проблема е от самите фасонки на габаритите, и сега ме е яд само така си изхвърлих другите габарити!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта