Здравейте, колеги.
След краткия (2 дни) престой в бокса за смяна на шайба на алтернатора (хвала на добромирски за акъла), реших да ми сменят и семеринга на скоростната кутия (прословутия), защото забелязах, че С.К. имаше масълце около и под семеринга. Майстора е долял масло след смяната.
От тогава - всички скорости влизат затруднено. Няма хъркане, няма виене. Пробвано е с натискане на съединителя до дъно, че и два пъти - на запалена и на изгасена кола.
POLO 1.9D, AEF, 1999г.
Съединителя е тестван - гаси се колата от раз, т.е. няма превъртане поради износване.
Възможно ли е да има нещо, което е възможно да се размести при такава смяна на семеринг и как се лекува?
Предложения всякакви приемам.
Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО
-
John3V
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО
Последна промяна от John3V на Нед 28 юни 2009 7:58, променено общо 1 път.
- olele39
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 26 авг 2006 17:32
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AUY 4motion
- Местоположение: СОФИЯ Мл.1
Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг
Сигурен ли си в маслото, което е досипано?
-
John3V
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг
От оригиналното, закупено от Аутохит, закупено преди около година и нещо.
Тия дни ще сменя и маслото за проба, че може и някаква добавка да сипя, че сякаш не ми се ще да плащам за смяна (заради теста) на съединител и/или скоростна кутия.
А е възможно и заради жилото на съединителя, знам ли... Но е факт, че то не е пипано, а е сменен само семеринга и е допълнено масло.
А дали, ако нивото на маслото е НАД максимума (по някаква причина, да речем че е сипвано под някакъв наклон, а не е била водоравна кутията) я има тая вероятност? Или по някаква причина маслото да се е "пресякло" - една и съща партида, закупена от едно и също място, по едно и също време, но преди година и нещо сипани 2 от 3 бутилки (и малко от 3-тата) и сега се долива пак от нея (НЕ е съхранявана на място, недостъпно от слънчева светлина, а напротив - никъде по кутията НЕ пишеше, че трябва да се съхранява на тъмно).
П.С. Малко сякаш разпокъсан стана поста ми, но мисля и пиша. Даже и сън не ме лови, заради тия тъпи проблеми (и не само те де).
Тия дни ще сменя и маслото за проба, че може и някаква добавка да сипя, че сякаш не ми се ще да плащам за смяна (заради теста) на съединител и/или скоростна кутия.
А е възможно и заради жилото на съединителя, знам ли... Но е факт, че то не е пипано, а е сменен само семеринга и е допълнено масло.
А дали, ако нивото на маслото е НАД максимума (по някаква причина, да речем че е сипвано под някакъв наклон, а не е била водоравна кутията) я има тая вероятност? Или по някаква причина маслото да се е "пресякло" - една и съща партида, закупена от едно и също място, по едно и също време, но преди година и нещо сипани 2 от 3 бутилки (и малко от 3-тата) и сега се долива пак от нея (НЕ е съхранявана на място, недостъпно от слънчева светлина, а напротив - никъде по кутията НЕ пишеше, че трябва да се съхранява на тъмно).
П.С. Малко сякаш разпокъсан стана поста ми, но мисля и пиша. Даже и сън не ме лови, заради тия тъпи проблеми (и не само те де).
- vasstop
- Гадфадъ'

- Мнения: 17180
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг
Настройка на превключващия механизъм. При стария семеринг е имало луфт, сега този луфт е обран от новия семеринг и системата трябва да се регулира.
-
John3V
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг
Сложно/скъпо ли е?
Става ли от "нормален" майстор?
П.С. Не би ли следвало тази настройка да се извършва по подразбиране, след смяна на семеринга?
Става ли от "нормален" майстор?
П.С. Не би ли следвало тази настройка да се извършва по подразбиране, след смяна на семеринга?
- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг
Щангата, която отива от лоста на скоростите в купето до избирача, стърчащ от скоростната кутия, се регулира от две места. Елементарно е и би трябвало да се справят във всеки сервиз. Просто на се го направили след смяната на семеринга.
-
John3V
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг
Утре - пак в сервиза, да видим, какво ше издялкат тоя път.
-
azahariev
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 27 юни 2009 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг
Предполагам че е сложен семеринг с по-малък вътр.отвор и затова е затруднено включването . Така се прави защото се появява износване на стеблото на избирача.Покарай така а после ако наистина има проблем с вкарването на предавките /а не е само по-стегнато преместването на лоста/ прави настройка на щангата . . . .
-
John3V
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Затруднено включване на скорости, след смяна на семеринг
Оказа се, че регулировката се извършва сама - болта е с конична глава и влиза само в конусния отвор на стеблото. След като се разкачи и закачи отново - вече влизат по-лесно. Странно, но може би е било въпрос на милиметърче.
-
azahariev
- Мнения: 61
- Регистриран на: Съб 27 юни 2009 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО
Не е точно така - това с конусчето е фиксирането на детайла с ябълката към избирача и има 2 положения.За настройка на лоста и включването на скоростите има шлици на дългата щанга /на единият и край е лоста на другия ябълката на избирача/ .Там чрез завъртане и приплъзване напред или назад се променя позицията на лоста.Шлиците като са по-вляво не вкл. 5-та, ако щангата е приплъзнала по-напред или по-назад не вкл.задна и т.н.
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО
azahariev написа:Не е точно така - това с конусчето е фиксирането на детайла с ябълката към избирача и има 2 положения.За настройка на лоста и включването на скоростите има шлици на дългата щанга /на единият и край е лоста на другия ябълката на избирача/ .Там чрез завъртане и приплъзване напред или назад се променя позицията на лоста.Шлиците като са по-вляво не вкл. 5-та, ако щангата е приплъзнала по-напред или по-назад не вкл.задна и т.н.
Говорим ли за "ябълката" , която всъщност е една пластмаса с изместен център, и един болт който регълира няколкомилиметрово изместване на щангата - респ. избирача, при включване на скоростите. Онази която е в купето под маншончето???
И какво точно регулира тя, и какви са послествията при неправилно фиксиране? По какво се познава че е добре фиксирано ?
-
John3V
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Затруднено включване на скорости,след смяна на семери-РЕШЕНО
При мен има само едно място за фиксиране - видях го с очите си!
Конусен отвор и витн с коничен връх.
Но тъй, като конусите не са островърхи, явно нещо за милимунда не се е получило.
Сега, след тая "настройка" и близо 800км - всичко е мн. добре.
Конусен отвор и витн с коничен връх.
Но тъй, като конусите не са островърхи, явно нещо за милимунда не се е получило.
Сега, след тая "настройка" и близо 800км - всичко е мн. добре.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта