Проблеми с дроселова клапа - Решено

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Проблеми с дроселова клапа - Решено

Мнениеот el_alex » Чет 02 апр 2009 11:12


Колеги здравейте.


Днес си сменях масло филтри и такижа разни консумативи ии понеже съм чел из форума за дроселовата клапа - реших да я изчистя.Не знам имаше ли нужда, но след като откачих акумулатора и после обратно го закачих - сега колата дуржи 2000 Оборота.Пробвах пак да го откача - пак така стана.

Предложения имате ли?

И каде в Пловдив може да ми оправят (обучат колата) и кви кинти струва?

Последна промяна от el_alex на Чет 02 апр 2009 15:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Спешно (до 2 3 часа трябва да стане :))

Мнениеот maslinkov » Чет 02 апр 2009 11:30


Остава да кажеш че и си с АЕЕ мотор и да те пратим на външна адаптация.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19727
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Спешно (до 2 3 часа трябва да стане :))

Мнениеот radotom » Чет 02 апр 2009 11:31


Е па да беше писал и к'ъв е моторЯ... :roll:
Иначе- я за тия 2 часа вземи пални колата и на магистралата в посока София- до детелината на Пазарджик.
И обратно.
На бензин (ако случайно има и газова), макар, че на аватара не се вижда.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Спешно (до 2 3 часа трябва да стане :))

Мнениеот Anbuch » Чет 02 апр 2009 11:32


1.0 е (на аватора се види) mhihi
Не си дочел темата,за почистване на дроселовата клапа , но накратко:

Anbuch написа: За да се оправи , трябва да не правиш нищо (колкото и невероятно да звучи :lol: ). Клапата ще се адаптира напълно сама след време (обикновенно след около 200 км пробег). Ако чак толкова те дразни ,можеш да отидиш на компютърна диагностика да ти я адаптират още сега ,но това е напълно безсмислен ход от икономическа гледна точка.
Казвам около 200 км са нужни защото това зависи от доста неща ,но за да намалиш тези километри можеш да направиш следното:
1. Откачаш плюсовата клейма на акумулатора за поне 20 мин - това си е почти задължително
2.След изпълнението на точка първа. Палиш колата и я оставяш да работи на празен ход за поне 15 мин, като в това време не включваш фарове,ел консуматори,и т.н. както и да я форсираш (абе не я закачаш).
3. Стреми се,когато караш по равен път (по който няма редуваши се нагорнища-надолнища),да поддържаш една и съща скорост ,при един и същи натиск върху педала на газта, за колкото е възможно по-дълго време.

п.п. Абе само откачай акумулатора и после си карай нормално, изобщо не я мисли - ще се оправи сама ,в пъти по-проблемна е адаптацията ,ако си с 1.6 АЕЕ и 1.4 16V


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: Спешно (до 2 3 часа трябва да стане :))

Мнениеот Bobi_S13 » Чет 02 апр 2009 11:36


следвай написаното от Анбуч и ще стане номера. Мойта го прави секи път този номер и дори без откачане на клемата се оправя. Просто ти трябва търпение. В София из задръстванята се лекува много лесно :Mr Green Fun Иначе карай и си свиркай.


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Спешно (до 2 3 часа трябва да стане :))

Мнениеот el_alex » Чет 02 апр 2009 11:41


Мотора е 1.0 (наистина се вижда) AER без газова :) сега ще я откача пак и да видим :)

В платените обяви видях че продават кабели в Пловдив дали ако си взема кабел ще успея да я адаптирам?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Спешно (до 2 3 часа трябва да стане :))

Мнениеот Anbuch » Чет 02 апр 2009 11:46


Няма дни , има километри.Още след 20-30 км ще започне да се нормализирва.
п.п. мисля бяхме доста изчерпателни
п.п. Промени си заглавието на темата ,по такъв начин ,че да помогне и на други хора които ползват търсачката и имат твоят проблем

т.4
viewtopic.php?f=7&t=306


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Спешно (до 2 3 часа трябва да стане :))

Мнениеот el_alex » Чет 02 апр 2009 15:44


Ами не няма да се оправи.ТОва със самооправянето зависи от много работи.Така на мен например катъо отидах да я вържат на комп и се оказа че не ми работи 1ния (от 3те) темп датчика и то точно този който дава информация на компиютъра.И затова колата вдига 90 град и включва перката и то на 2000 оборота.И от там компютъра отчита и 2ра грешка (беше нещо "много голям ход - невъзможност за адаптация") и щях да си кааааарам така :).Но сега вече всичко е окай.То това е свързано и с друдо - бях забелязал, че колата вдигна разхода (ест че ще е така като си мисли винаги, че е студена) и така :).


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: Проблеми с дроселова клапа - Решено

Мнениеот Bobi_S13 » Чет 02 апр 2009 16:06


колега ако не се оправяше от самосебеси до сега трябваше да съм потрошил маса пари за адаптация.


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с дроселова клапа - Решено

Мнениеот el_alex » Чет 02 апр 2009 16:18


Оправя се, но както този от сервиза каза "когато всичко друго работи" :).


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Проблеми с дроселова клапа - Решено

Мнениеот Anbuch » Чет 02 апр 2009 16:33


1. Ако датчика ,който праща сигнал на компютъра за температурата на антифриза неработи - колата ти няма да иска да запали изобщо-Възможно е да не е давал неточни показания (ще го наречел "прецакан")
2. Този датчик няма нищо общо с перката
3. Преди да изчистиш дроселовата клапа, "прецакан" ли е бил този датчик (би трябвало да е бил). В момента на прецакаването му,защо не са ти се променили оборотите?
4. Предполагам са ти го сменили. Ако си го запазил ,ми пиши! Ще ти кажа как да го провериш (без да го монтирваш на колата),дали наистина неработи или са те метнали в сервизчето


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с дроселова клапа - Решено

Мнениеот el_alex » Чет 02 апр 2009 17:50


1. Ако датчика ,който праща сигнал на компютъра за температурата на антифриза неработи - колата ти няма да иска да запали изобщо-Възможно е да не е давал неточни показания (ще го наречел "прецакан")
2. Този датчик няма нищо общо с перката
3. Преди да изчистиш дроселовата клапа, "прецакан" ли е бил този датчик (би трябвало да е бил). В момента на прецакаването му,защо не са ти се променили оборотите?
4. Предполагам са ти го сменили. Ако си го запазил ,ми пиши! Ще ти кажа как да го провериш (без да го монтирваш на колата),дали наистина неработи или са те метнали в сервизчето

Моя грешка.Подаваше грешни показания (30 градуса по-малко).
Има общо с перката.Когато отчита 30 градуса по малко - колата държи обороти и се опитва да се стопли => перката включва през 5 минути.
Да, бил е прецакан преди да изчистя дроселовата клапа, от където предполагам е било и по високото горене, но все пак беше зима (със сняг по пътищата) и колата трудно вдигаше 90 град а надуто парно.
Да, смениха го и да проверих го.Този който го смени каза, че е двуканален.Като премерих 2-та терморезистора и има 5к ома разлика м/у тях.Това нормално ли е, или е проблема, защото видях на компютъра, че показва 67 градуса, когато перката включи, както видях и грешките които изкара компютъра (и 2те по няколко пъти, докато оправят нещата).Гледаха я и на нещо като осцилоскоп, провериха също бобината и нещо свързано с предванението и накрая я направиха звяр :)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Проблеми с дроселова клапа - Решено

Мнениеот Anbuch » Чет 02 апр 2009 18:19


el_alex написа:Има общо с перката.Когато отчита 30 градуса по малко - колата държи обороти и се опитва да се стопли => перката включва през 5 минути.


mhihi е да ,така има общо,исках да кажа ,че тя не се управлява от тоя датчик

Ти си с 2 терморезистора (термодатчика) или с един общ с 4 пина (до термостата)?
Единият (едната двойка ,ако си с общ) е само за показанията на таблото
А другият е този който дава сигнал на компа да си прави сметките

Ако датчика ти е комбиниран (поне така разбрах) трябва да има следните съпротивления между пинове 1 и 3 (на него си пише кои са)Те са за компа!

при 0 градуса съпротивлението трябва да варира от 5000 до 6500 ома

и съответно :

при 10 градуса - 3350 до 4400
при 20 градуса - 2250 до 3000
при 30 градуса - 1500 до 2100
при 40 градуса - 950 до 1400
при 50 градуса - 700 до 950
при 60 градуса - 540 до 675
при 70 градуса - 400 до 500
при 80 градуса - 275 до 375
при 90 градуса - 200 до 290
при 100 градуса -150 до 225

На другата двойка 2 и 4 (или на другият датчик ,ако си с два отделни) съпротивленията са за таблото .Те са малко по-различни ,но намалят в зависимост от температурата ,горе долу пропорционално на по-горните


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблеми с дроселова клапа - Решено

Мнениеот el_alex » Чет 02 апр 2009 19:16


Това е супер полезно :Р, но аз съм вече на работа... До колкото помня при стайна темп 1ния на 1но и 3 или 2 и 4 нз точно показваше 1,2ко, а другия 5,9ко
А като со го допрях до ръката 1ния стана 1ко а другия стана 6ко, нещо не мога да си направя сметката, а и това е само от това което помня, а и виждам, че колкото повече се вдига темп, толкова по малко става R както и в по малък диапазон се променя.Освен да го загрея и да видя какво показва :)


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: Проблеми с дроселова клапа - Решено

Мнениеот Bobi_S13 » Пет 25 сеп 2009 9:52


дам има го тоя момент с датчика, на скоро и аз го изпитах ;)
като не работи датчика като хората и държи високи обороти и клапата беше отворена на 19.5градуса отворена, като държеше доволно 3000оборота. След смяната на датчика всичко е на 6 и колата си работи по-добре от всякога!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта