Колеги някой може ли да нахвърля някаква информация, относно акумулатори (? Аh) - според двигателя на полото и необходимия му стартов ток?
Както и добре ли е тази цифра да се превишава или понижава? Питането ми се отнася, както за Ah, така и за стартовия ток.
Поздрави
Стартов ток?
- digo_pl
- Мнения: 1109
- Регистриран на: Съб 18 юли 2009 10:17
- Автомобил: omega V6
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Плевен
- Контакти:
Стартов ток?
Последна промяна от digo_pl на Вто 21 дек 2010 15:41, променено общо 2 пъти.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Стартов ток?
Винаги е по добре стартовия ток да е възможно най голям за дадено AH 
Re: Стартов ток?
А някой може ли да ми каже, защо като пробвам да запаля кола с кабели с ток от друга кола, кабелите се нагряват но колата почти не върти, пробвал съм с едни и същи кабели на различни коли и нестава, дали е от кабелите, купих ги от Кауфланд от по тънкия модел са, има и малко по дебели?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Стартов ток?
Колкото си искаш голям стартов ток може да е акумулатора стига да не е под 200 А (то такива май няма де ,с толкова малък стартов ток) иначе стартера ти гълта не повече от 120 А (ако е изправен)
а за колко А/h ..... доста противоречиви мнения има ,както и доста теми със спорове, лично аз ако мога да го платя и да го вкарам под капака - "200А/h" бих сложил
riis , от кабелите е и то не от сечението им а от качеството на проводника. Къде пише 200 А си го смятай макс 150
а за колко А/h ..... доста противоречиви мнения има ,както и доста теми със спорове, лично аз ако мога да го платя и да го вкарам под капака - "200А/h" бих сложил
riis , от кабелите е и то не от сечението им а от качеството на проводника. Къде пише 200 А си го смятай макс 150
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Стартов ток?
riis написа:А някой може ли да ми каже, защо като пробвам да запаля кола с кабели с ток от друга кола, кабелите се нагряват но колата почти не върти, пробвал съм с едни и същи кабели на различни коли и нестава, дали е от кабелите, купих ги от Кауфланд от по тънкия модел са, има и малко по дебели?
Аз вчера имах същия проблем!Другата кола щеше да угасне,а моята не може да направи и оборот!
-
jijane
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Re: Стартов ток?
Anbuch написа:Колкото си искаш голям стартов ток може да е акумулатора стига да не е под 200 А (то такива май няма де ,с толкова малък стартов ток) иначе стартера ти гълта не повече от 120 А (ако е изправен)
а за колко А/h ..... доста противоречиви мнения има ,както и доста теми със спорове, лично аз ако мога да го платя и да го вкарам под капака - "200А/h" бих сложил
riis , от кабелите е и то не от сечението им а от качеството на проводника. Къде пише 200 А си го смятай макс 150
То дърпа и по-малко от 100А, но не това е проблема за акумулатора. Ако Акумулатора има под 200А стартов ток въобще се съмнявам, че ще завърти стартера.Ще се получи адски пад на напрежение и единствения звък който ще се чуе е "цък,цък" от въртенето на ключа. Акумулатора трябва да е с минимум 350 А стартов ток щото после да няма "не ще да завърти".
Стартера представлява един правотоков ел. двигател, чиито пусков ток е около и малко над 4 пъти работния. Иначе казано по време на старта лапа около 400 Ампера точец. След като се развърти пада до около 100 Ампера( по спомен на Поло-то стартера е 1 kW, за бензиновите говоря). За дизеловите печки е още по-мощен стартера.
По въпроса за даващите ток на колегите. Кабелите да са възможно най-дебелите, а не ментаците дето са по 15 кинта, които има шанс да се стопят ако давате ток на некой дизеляк.
И другото, което е и по-важното - преди този на когото давате точец да врътне да запали форсирате си колата до около 3-4000 оборота, щото при 3000 оборота на алтернатора на ваща кола се получават тези ампери точец изписани на табелката му( 90, 120, 150 и т.н. Ампери).
Re: Стартов ток?
То по добре да си купя отделно кабели от ел. магазин и сам да си ги направя, само си даваме парите по тез ментаци, и както каза колегата преди имах дизел и пак с тез кабели на 100А акумулатор и за 3-4 секунди почти се бяха стопили.
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13565
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Стартов ток?
Закачаш кабелите от твоята към потърпевшия. Палиш твоята и оставяш да работи 5-10 мин на ПХ / през това време се позарежда скапания акумулатор/ Едва тогава потърпевшия върти на стартер - иначе има голяма опастност от пробив в диодите на донора на ток. Имам правни кабели от 8г сечение 6 истински български мм2 .Кабела е калайдисан целия и е запоен към щипките. Давал съм ток на нафтови печки не е имало проблем или загряване на кабел.
Тези кабели дето ги продават са само кримпвани и то некадърно -оттам и проблема със загряване, стапяне.
Тези кабели дето ги продават са само кримпвани и то некадърно -оттам и проблема със загряване, стапяне.
Re: Стартов ток?
digo_pl написа:Колеги някой може ли да нахвърля някаква информация, относно акумулатори (? Аh) - според двигателя на полото и необходимия му стартов ток?
Както и добре ли е тази цифра да се превишава или понижава? Питането ми се отнася, както за Ah, така и за стартовия ток.
Поздрави
Да ти кажа за акомулатора.
Понеже продавам акомулатори Банер, та си има каталог - за коя кола, какъв акомулатор се полага.
Номера е там, че ако /недай си боже/ имаш проблем по време на гаранцията /2 години/ и аком. не ти отговаря на колата по каталога, от Банер спокойно няма да ти уважат гаранцията.Пише си го в гар. карта.
Един съвет от мене - слагай си акомулатора, който ти предписва производителя, ако искаш да ти е мирна главата. За повечето Поло това е 44 Ah / 360 А. Това е за Банер, ти си виж в книжката на колата.
Вече доста народ дето си купиха по-мощни /да има ток/ се връщаха да им ги тествам и зареждам, щото през повечето време /освен на дълго/ карат недозаредени.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта