Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Пон 27 авг 2007 9:57


представете си, че перката на климата отказва, системата дига налягане, ако няма клапа кво праим :?:




ico_dc
Мнения: 78
Регистриран на: Сря 06 дек 2006 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ico_dc » Пон 27 авг 2007 10:17


при мен беше отказала перката,вдигаше определено налягане и компресора просто спираше да работи и така беше около месец.смених си перката,нямаше никакво изпускане на фреон(в атмосверата)и климатика си заработи перфектно.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пон 27 авг 2007 10:38


shenko написа:представете си, че перката на климата отказва, системата дига налягане, ако няма клапа кво праим :?:

Е пресостата го изключва де ... както е ставало при колегата ico_dc
А иначе и аз бях чувал че има и клапан, но той сигурно е вече ако и пресостата не сработи нещо .... знам ли.


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пон 27 авг 2007 13:58


Няма ли някой един менюал да покаже някаква схема да го видим тоя клапан. Изпускателен клапан на компресора не се монтира. Някой виждал ли е до сега да изпуска фреон туй чудо? Пък на малки машинки като на колите е съвсем безмислено . Не бих се учудил ако това е някакъв байпасен клапан, който регулира дебита на компресора. Нали на VW са бутални и това е лесно постижимо. И при климатроника при по-хладно време когато не е нужно да работи на пълна мощност, трябва да се направи нещо за да работи с намален дебит. Съществуват такива байпасни клапани, които отварят при понижаване на смукателното налягане (когато е по-хладно, или като няма нужда от номинална мощност) и така създавт байпас между две буала.
Но пак ви казвам предпазен клапан монтиран на компресора :hmmmm
Няма логика просто. То е ясно че може да се накичи системата с най-различни автоматики за каквото и да било, ама нали това ускъпява продукцията. Значи до онзи ден е стигало само пресостат, а сега вече решили и клапан да сложат, хехехе.
Такива твърдения - някой бил казал, друг бил чул, ама недоразбрал не ги приемам. Аз искам да видя схема.


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Пон 27 авг 2007 16:14


provigo написа:Няма ли някой един менюал да покаже някаква схема да го видим тоя клапан. Изпускателен клапан на компресора не се монтира. Някой виждал ли е до сега да изпуска фреон туй чудо? Пък на малки машинки като на колите е съвсем безмислено . Не бих се учудил ако това е някакъв байпасен клапан, който регулира дебита на компресора. Нали на VW са бутални и това е лесно постижимо. И при климатроника при по-хладно време когато не е нужно да работи на пълна мощност, трябва да се направи нещо за да работи с намален дебит. Съществуват такива байпасни клапани, които отварят при понижаване на смукателното налягане (когато е по-хладно, или като няма нужда от номинална мощност) и така създавт байпас между две буала.
Но пак ви казвам предпазен клапан монтиран на компресора :hmmmm
Няма логика просто. То е ясно че може да се накичи системата с най-различни автоматики за каквото и да било, ама нали това ускъпява продукцията. Значи до онзи ден е стигало само пресостат, а сега вече решили и клапан да сложат, хехехе.
Такива твърдения - някой бил казал, друг бил чул, ама недоразбрал не ги приемам. Аз искам да видя схема.


пич две години имах проблем с климата, ако знаеш колко майстори съм обиколил, с малко опит и сервиз вече мога да отворя, казвам ти че на самия компресор има клапан, както на компресорите за въздух ;)


ru6
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 03 май 2010 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Мнениеот ru6 » Вто 05 юли 2011 22:00


Ето тук http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=82617 е клапана колеги . И аз го имам и ми правеше проблеми.Изпускаше ми фреона при 14-15 бара . След смяната му всичко си дойде на мястото.
Прикачени файлове
019479056.jpg


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Мнениеот zfa159 » Сря 06 юли 2011 22:17


Значи,защитите са сумарно 3 на брой при тази кола :
1. пресостат за налягането на фреона - напира се в датчика за налягане на фреона и при налягане над 31 бара,гаси системата като спира тока към съединителя на компресора,той спира да се върти и съответно вече няма налягане,като спадне налягането,тръгва отново и пак същото. Често се случва да не сработи.
2. вътрешен клапан в компресора - според дебелите книги при около 32-35 бара,трябва да байпасира високото и ниското налягане на 100% и да педпази системата от пръсване или компресора от счупване...не съм доживял да видя да си е свършил работата.
3. авариен клапан,който изпуска фреон в атмосферата - сработва между 35 и 40 бара,като това е крайния вариант,понеже не е особено екологичен,както се сещате. Точно това е клапана,който е отзад на компресора.Повечето компресори,които VW монтират,го имат. Обикновено обаче компресора става на салаа доста преди да сработи някоя от горе изброените защити,понеже с времето се получават луфтове по буталната група и като го натовари налягането и нещо се откъсва,от там ефекта е тотална салата на бутала,клапани и т.н. и често завършва и с дупка в корпуса.
:beer


Потребителски аватар
Golf6000
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 08 апр 2010 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Мнениеот Golf6000 » Сря 06 юли 2011 22:54


аз ще му испусна два туката от двете страни братле тва е много тъпо оправдание за къв те мислят за тъпанар ли оплачи се на управителя или шефа аз ако съм на теб няма да го остая тоя да се бъзика със хората и мен най вече успех и поздрави тва е мое мнение :beer :да:


ru6
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 03 май 2010 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми с климатика и може би измама от сервиз

Мнениеот ru6 » Пон 11 юли 2011 21:56


На моя клапан, който изпускаше беше написано 3,6 MPa-приблизително 36 ат.Иначе ,като гледахме системата с манометрите ,клапана започна да изпуска на 18 атм. и на 14 пак изпускаше. Добре, че климатика си го правих сам,че иначе докато открият теча в някой сервиз кой знае колко пари щях да нарина......



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта