Здравейте Колеги,
налага ми се да сменя гарнитурата на изпускателният колектор, но от всичко прочетено в форума не ми стана ясно каква е процедурата за сваляне на колектора, поставяне на гарнитурата и монтиране обратно на колектора. Ако някой е извършвал такава процедура моля да ме светне с кратки инструкции как да извърша тази операция върху VW Polo 1995, двг. AEV, моноинжекция.
Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
1. Сваляш колектора
2. Обезмасляваш хубаво
3. Слагаш новата гарнитура
4. монтираш колектора
5. Возиш се!
След като ще го правиш сам, предполагам си имаш технически понятия! Ако нямаш .. по-добре иди при някой от клубните майстори!
2. Обезмасляваш хубаво
3. Слагаш новата гарнитура
4. монтираш колектора
5. Возиш се!
След като ще го правиш сам, предполагам си имаш технически понятия! Ако нямаш .. по-добре иди при някой от клубните майстори!
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
като за начало махаш ламарината отгоре дето е на колекторите ако има с 3 болчета е хваната после развиваш чугунения колектор отдолу дето почва тръбара до меката връзка с 3 гайки май беше но може да тръгне и с цялата шпилка да се развива нете бърка и чак тогава развиваш самия колектор 5 гайки мисля имаше и после по обратния начин късмет с начинанието. ![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пет 07 дек 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
Благодаря за бързата реакция, явно няма кой знае какви особенности. Притеснявах се да няма неща от рода "мажеш гарнитурата с грес" или пък затягах гайките на някъкви Нютона и т.н. Иначе не съм с две леви ръце, така, че би трябвало да се справя.
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пет 07 дек 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
Явно съм със две леви ръце!!! Скъшах шпилка и проблема е че не мога да разпробия остатъка, защото не влиза бормашина там(пречи пластмасовия капак на радиатора от вътрешната страна). Дайте идея какво да направя.Шпилката е отгоре най-крайната, откъм първи цилиндър(или най ляво).
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
Няма никакви особености, освен че почти винаги се късат шпилките.
Ползвай търсачката има теми как да се извадят.
![mhihi mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пет 07 дек 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
За търсещите същата информация ще обобщя, че въпреки наглед простата работа при смяна на гарнитура на изпускателния колектор все пак има особенности. Стъпките иначе са ясни.
1. Отстранява се ламариненият капак върху колектора(захванат с 3 болта - шестограм) ако имате. Преди това ги пръснете с WD-40 и изчакайте няколко минути.
2. Идва ред на колектора. При мен е захванат върху 5 шпилки с гайки №12. Естествено и тях ги пръскаме с WD-40 и изчакваме известно време.
След като ги развъртим без да напъвате прекалено, защото може са се скъса някоя шпилка, ако не поддава пръскате отново с WD-40 , чакате и пробвате пак.
3. Когато ги развиете, колектора си има достатъчно луфт за да излезне от шпилките без да развивате каквото и да е надолу след колектора. Махате старата гарнитура, изчиствате и обезмаслявате добре местата, където ще легне новата гарнитура от нагар и остатъци от старата гарнитура.
Тук вече ми се струва че никой не го прави това, но аз мисля че е най-добре да се снабдите с нови шпилки и да се помъчите да ги смените, но е рискована операция и ако не ви се занимава просто може да се продължи нататък.
4. Поставяте гарнитурата и започвате в обратен ред да извършвате действията до сега. Слагате колектора, и завинтвате гайките - тук много не трябва да натягате силно, има опасност да скъсате шпилка, което се случи при мен на последната гайка
която завивах. Така попадаме в друг раздел.
В общи линии това е процедурата за смяна на гарнитура и не беше сложна, като оставя проблема със скъсаната шпилка.
Скъсана шпилка се отстранява по-няколко начина в зависимост от това къде е скъсаното място. Най добрият вариянт е да се скъса така че да се подава някъква част от леглото на шпилката - тогаво с телоподавщо и друг способ се заварява гайка и естествено пръскате с WD-40 и бавно започвате да развъртате. По-кофтият вариянт е, когато шпилката е скъсана в леглото на шпилката и там идват повече проблеми, но не са неразрешими.
1. Може да се приложи горният пример ако се е скъсала на 1-2 ммилиметра навътре. Тогава с телоподаващо се доизгражда свръзка и се заварява или гайка, или много къс болт. (това го четох тук във форума). След това остава да действаме с развиването и WD-40.
2. Вторият вариянт е неприятен защото трябва да се свали цялата маска за да може да се разпробие шпилката иначе няма място къде да завреш бормашината или винтоверта. Тъй като шпилките са фи8 , трябва да се разпробие(задържително) с бургия по-малка от размера на шпилката и максимално в центъра(може да чукнете с нещо остро в центъра за да ви е като водач)примерно с ф4. Пробивате бавно и внимателно до нужната дърбочина (около 1 - 1,5 см поне при мен е такава дължината на остатъчната шпилка ). След като пробиете започвате с мечик(или метчик, нямам идея кое е правилното) за обратна резба да нарязвате резба. Навивате болт с лява резба и съответния диаметър и би трябвао да нямате проблем. Тук само ще вметна че има и шпилковадачи , при кото резбата е също наляво, но е доста едра и всъщност се разчита на това че след, като си разпробил започваш да навиваш с него(те за леко конусни) и в един момент тй се захваща достатъчно здраво и от силите прилагани в обратно на часовниковата срелка да поведат и закъсалата шпилка.
Е без да съм майстор това прочетох във форума и това приложих като информация. Надявам се да съм бил полезен. (а аз съм все още със скъсана шпилка).
1. Отстранява се ламариненият капак върху колектора(захванат с 3 болта - шестограм) ако имате. Преди това ги пръснете с WD-40 и изчакайте няколко минути.
2. Идва ред на колектора. При мен е захванат върху 5 шпилки с гайки №12. Естествено и тях ги пръскаме с WD-40 и изчакваме известно време.
След като ги развъртим без да напъвате прекалено, защото може са се скъса някоя шпилка, ако не поддава пръскате отново с WD-40 , чакате и пробвате пак.
3. Когато ги развиете, колектора си има достатъчно луфт за да излезне от шпилките без да развивате каквото и да е надолу след колектора. Махате старата гарнитура, изчиствате и обезмаслявате добре местата, където ще легне новата гарнитура от нагар и остатъци от старата гарнитура.
Тук вече ми се струва че никой не го прави това, но аз мисля че е най-добре да се снабдите с нови шпилки и да се помъчите да ги смените, но е рискована операция и ако не ви се занимава просто може да се продължи нататък.
4. Поставяте гарнитурата и започвате в обратен ред да извършвате действията до сега. Слагате колектора, и завинтвате гайките - тук много не трябва да натягате силно, има опасност да скъсате шпилка, което се случи при мен на последната гайка
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
В общи линии това е процедурата за смяна на гарнитура и не беше сложна, като оставя проблема със скъсаната шпилка.
Скъсана шпилка се отстранява по-няколко начина в зависимост от това къде е скъсаното място. Най добрият вариянт е да се скъса така че да се подава някъква част от леглото на шпилката - тогаво с телоподавщо и друг способ се заварява гайка и естествено пръскате с WD-40 и бавно започвате да развъртате. По-кофтият вариянт е, когато шпилката е скъсана в леглото на шпилката и там идват повече проблеми, но не са неразрешими.
1. Може да се приложи горният пример ако се е скъсала на 1-2 ммилиметра навътре. Тогава с телоподаващо се доизгражда свръзка и се заварява или гайка, или много къс болт. (това го четох тук във форума). След това остава да действаме с развиването и WD-40.
2. Вторият вариянт е неприятен защото трябва да се свали цялата маска за да може да се разпробие шпилката иначе няма място къде да завреш бормашината или винтоверта. Тъй като шпилките са фи8 , трябва да се разпробие(задържително) с бургия по-малка от размера на шпилката и максимално в центъра(може да чукнете с нещо остро в центъра за да ви е като водач)примерно с ф4. Пробивате бавно и внимателно до нужната дърбочина (около 1 - 1,5 см поне при мен е такава дължината на остатъчната шпилка ). След като пробиете започвате с мечик(или метчик, нямам идея кое е правилното) за обратна резба да нарязвате резба. Навивате болт с лява резба и съответния диаметър и би трябвао да нямате проблем. Тук само ще вметна че има и шпилковадачи , при кото резбата е също наляво, но е доста едра и всъщност се разчита на това че след, като си разпробил започваш да навиваш с него(те за леко конусни) и в един момент тй се захваща достатъчно здраво и от силите прилагани в обратно на часовниковата срелка да поведат и закъсалата шпилка.
Е без да съм майстор това прочетох във форума и това приложих като информация. Надявам се да съм бил полезен. (а аз съм все още със скъсана шпилка).
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
Нещата отиват към:
1. (Първа точка - снабдяване с нови шпилки)
2. Сваляме маската и сменяме шпилките, скъсани здрави ... нови!
3. Качествените сервизи никога не ползват един крепежен елемент два пъти. Затова истинските рез. части се продават в комплект с нужния крепеж.
Поздрави!
1. (Първа точка - снабдяване с нови шпилки)
2. Сваляме маската и сменяме шпилките, скъсани здрави ... нови!
3. Качествените сервизи никога не ползват един крепежен елемент два пъти. Затова истинските рез. части се продават в комплект с нужния крепеж.
Поздрави!
- Shanovec
- Мнения: 452
- Регистриран на: Вто 28 дек 2010 17:16
- Автомобил: WV POLO 6N1 Golf mk4
- Двигател: AEX 1997 AKL 1999
- Местоположение: Казанлък / Копринка
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
veselin74 написа:За търсещите същата информация ще обобщя, че въпреки наглед простата работа при смяна на гарнитура на изпускателния колектор все пак има особенности. Стъпките иначе са ясни.
1. Отстранява се ламариненият капак върху колектора(захванат с 3 болта - шестограм) ако имате. Преди това ги пръснете с WD-40 и изчакайте няколко минути.
2. Идва ред на колектора. При мен е захванат върху 5 шпилки с гайки №12. Естествено и тях ги пръскаме с WD-40 и изчакваме известно време.
След като ги развъртим без да напъвате прекалено, защото може са се скъса някоя шпилка, ако не поддава пръскате отново с WD-40 , чакате и пробвате пак.
3. Когато ги развиете, колектора си има достатъчно луфт за да излезне от шпилките без да развивате каквото и да е надолу след колектора. Махате старата гарнитура, изчиствате и обезмаслявате добре местата, където ще легне новата гарнитура от нагар и остатъци от старата гарнитура.
Тук вече ми се струва че никой не го прави това, но аз мисля че е най-добре да се снабдите с нови шпилки и да се помъчите да ги смените, но е рискована операция и ако не ви се занимава просто може да се продължи нататък.
4. Поставяте гарнитурата и започвате в обратен ред да извършвате действията до сега. Слагате колектора, и завинтвате гайките - тук много не трябва да натягате силно, има опасност да скъсате шпилка, което се случи при мен на последната гайка![]()
![]()
която завивах. Така попадаме в друг раздел.
В общи линии това е процедурата за смяна на гарнитура и не беше сложна, като оставя проблема със скъсаната шпилка.
Скъсана шпилка се отстранява по-няколко начина в зависимост от това къде е скъсаното място. Най добрият вариянт е да се скъса така че да се подава някъква част от леглото на шпилката - тогаво с телоподавщо и друг способ се заварява гайка и естествено пръскате с WD-40 и бавно започвате да развъртате. По-кофтият вариянт е, когато шпилката е скъсана в леглото на шпилката и там идват повече проблеми, но не са неразрешими.
1. Може да се приложи горният пример ако се е скъсала на 1-2 ммилиметра навътре. Тогава с телоподаващо се доизгражда свръзка и се заварява или гайка, или много къс болт. (това го четох тук във форума). След това остава да действаме с развиването и WD-40.
2. Вторият вариянт е неприятен защото трябва да се свали цялата маска за да може да се разпробие шпилката иначе няма място къде да завреш бормашината или винтоверта. Тъй като шпилките са фи8 , трябва да се разпробие(задържително) с бургия по-малка от размера на шпилката и максимално в центъра(може да чукнете с нещо остро в центъра за да ви е като водач)примерно с ф4. Пробивате бавно и внимателно до нужната дърбочина (около 1 - 1,5 см поне при мен е такава дължината на остатъчната шпилка ). След като пробиете започвате с мечик(или метчик, нямам идея кое е правилното) за обратна резба да нарязвате резба. Навивате болт с лява резба и съответния диаметър и би трябвао да нямате проблем. Тук само ще вметна че има и шпилковадачи , при кото резбата е също наляво, но е доста едра и всъщност се разчита на това че след, като си разпробил започваш да навиваш с него(те за леко конусни) и в един момент тй се захваща достатъчно здраво и от силите прилагани в обратно на часовниковата срелка да поведат и закъсалата шпилка.
Е без да съм майстор това прочетох във форума и това приложих като информация. Надявам се да съм бил полезен. (а аз съм все още със скъсана шпилка).
![:да :да:](./images/smilies/th_up.gif)
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
Допълнение ; освен нови шпилки е много полезно направата на нови гайки от месинг при познат стругар.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
kris11 написа:Допълнение ; освен нови шпилки е много полезно направата на нови гайки от месинг при познат стругар.
Принципно по изпускателният тракт е хубаво да се слагат Медни гайки, има много хубави по магазините за крепежни елементи и аз лично доста купувам от официалните представители на БМВ - там по изпускателната система почти всички са медни!
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
Извинявам се предварително, но какви са признаците по които се познава, че е за смяна гарнитурата на изпускателния колектор? ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
Koksan написа:kris11 написа:Допълнение ; освен нови шпилки е много полезно направата на нови гайки от месинг при познат стругар.
Принципно по изпускателният тракт е хубаво да се слагат Медни гайки, има много хубави по магазините за крепежни елементи и аз лично доста купувам от официалните представители на БМВ - там по изпускателната система почти всички са медни!
Медни гайки ????
Колега,да не грешиш нещо ?
Да не би само да са помеднени външно ?
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
vladovelin написа:Koksan написа:kris11 написа:Допълнение ; освен нови шпилки е много полезно направата на нови гайки от месинг при познат стругар.
Принципно по изпускателният тракт е хубаво да се слагат Медни гайки, има много хубави по магазините за крепежни елементи и аз лично доста купувам от официалните представители на БМВ - там по изпускателната система почти всички са медни!
Медни гайки ????
Колега,да не грешиш нещо ?
Да не би само да са помеднени външно ?
Ми медни са, предполагам е сплав някаква! Ако те притеснява че са Меки, аз доста ги притегнах - до към 20 Нм издържаха!
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор
nosex написа:Извинявам се предварително, но какви са признаците по които се познава, че е за смяна гарнитурата на изпускателния колектор?
Някой, нещо
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта