климатик на поло 6н 1.4 97 г.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
g.stoyanov87
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 28 фев 2012 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

климатик на поло 6н 1.4 97 г.

Мнениеот g.stoyanov87 » Пон 05 мар 2012 17:32


колеги едно въпросче как стои въпроса да се сложи климатик на поло 1.4 97 г. след като по принцип няма за колко се намира и лесно ли ще се сложи???




Потребителски аватар
bobo_simeonov
Мнения: 101
Регистриран на: Нед 24 юли 2011 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Лясковец

Re: климатик на поло 6н 1.4 97 г.

Мнениеот bobo_simeonov » Пон 05 мар 2012 21:50


колега трябва ти управлението за климатика което е под таблота,трбва ти компресор,климатичен радиатор,тръби и инсталация за климатик.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: климатик на поло 6н 1.4 97 г.

Мнениеот djshomi » Пон 05 мар 2012 22:39


Продаи го и си купи с клима.Иначе то само фреона е 100 лв комплек всичко няма да минеш под 500 лв.Отделно ще ти вземат сигорно 300 лв за работа.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: климатик на поло 6н 1.4 97 г.

Мнениеот grishitu » Вто 06 мар 2012 10:36


До някъде е така, да си намериш Поло с климатик, освен всичко изброено ще ти трябва и стойката на която има място за климатичния компресор(за 1.4 и 1.6 мисля стойката е една и съща). Зависи от къде кое и за колко ще си намериш и кой ще ти го монтира, но си е играчка. А, пълненето на климатичната система с фреон си е задължително ако имаш климатик който изпуска.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: климатик на поло 6н 1.4 97 г.

Мнениеот dj_tuhla » Вто 06 мар 2012 14:04


Ето този колега имаше поло и ибиза на части и ми предлагаше целия комплект за 100лв мисля че каза. Обаче кой ще намериш да ти го сложи, колко ще излезе, дали няма да пробие от някъде след като е седяла отворена системата и без фреон .. според мен си приготви допълнително минимум 500лв.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: климатик на поло 6н 1.4 97 г.

Мнениеот zfa159 » Пет 09 мар 2012 3:13


Нещата са малко по-сложни,от колкото изглеждат,защото монтажа на климатик,води след себе си до доста други работи,които трябва да се сменят...
При 6N трябват много неща,които ако се опиташ да вземеш за 100лв,едва ли ще се измъкнеш жив от караницата,която ще се заформи mhihi .Повечето хора под "климатик комплект" разбират радиатор,тръби и компресор,ама на теб ти трябват още 100 неща.Става дума за :
-воден радиатор (за кола с климатик е доста по-голям и стария ти не става),перки зад него (без клима е една,с клима са две).Перките са златни,заради съпротивлението за 1-ва и 2-ра степен.То струва 160лв и се предлага само ново и върви к-т с кабелите...
-климатичен радиатор,тръби и маркучи за фреона,компресор,стойка за компресора,алтернатор (различен е),шайби по двигателя,защото ремъка се изнася по друг начин и т.н.
-вътре под таблото целия кожух за парното,комплект с вентилатора и врътките и другите екстри.
-цялата ел. инсталация на климатика,комплект с релето,което управлява компресора и перките.
Не знам за Поло,ама на Голф е различна жабката и поличката под жабката,вероятно и при Поло е така.
При Голф 3 списъкът с части е около 30 позиции,при Пасат са към 25 позиции.За Поло ще са поне 20 :)
Монтажа - при мен е около 350 лв монтаж + зареждане с фреон.За предпочитане е да има кола донор и от нея да се сваля всичко,което трябва в реално време.
Консумативите,които се сменят при тази операция са пистов ремък,обтяжна ролка за него (цените им знаете по-добре от мен :) ),филтър-дехидратор за фреона (50-60лв някъде струваше за Поло),всички гумени О-пръстени по системата (по левче са на бройка,има около 10-тина).
От тук нататък започват изненадите - "новия" компресор изпуска фреон или не вдига налягане или и двете на куп или му е заминал лагера на шайбата отпред или и 3-те на куп...Това се случва,когато колата е седяла дълго време без да се кара и климатика не е използван.Като изключим лагера,другото може да се разбере чак след като всичко е монтирано на мястото си,системата се напълни с фреон и се пусне да работи.Ремонтите варират от 50 до 200лв,според това какво точно му има на компресора.Перките може да не работят добре на едната или и на двете си степени или пък едната от двете перки да не работи изобщо и т.н. там ремонтите,ако подлежат на ремонти,са около 40-50лв на перка (сменят им втулки,четки,каквото трябва).Също така ако колата е ударена или много разглобена и няма фреон,не може да се разбере дали няма скрити течове някъде,примерно от някой маркуч или радиатор,защото като е празна,няма как да се разбере и това става ясно чак като се сложи на колата и се надуе под налягане т.е. всичко е на мястото си и системата е уж херметична.
Цялата работа се връзва около 1000,понякога и малко повече лв,според ситуацията - труд,части,консумативи,някой и друг ремонт на някоя част.Разбира се после климатикът е като заводски монтиран и всичко му е в ред,ама си е една стабилна инвестиция в бъдещето.
Трябва да се има предвид и друго - климатикът дърпа около 10-12 конски сили при сериозни жеги (при Голф и Псат са до 15,защото компресора е по-сериозен от този на Поло) и се отразява много на разхода на гориво и на вървежа,особено при малък двигател.
:beer



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта