Поло 1.6 АЕЕ - проблем с обороти и паднал акумулатор РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Поло 1.6 АЕЕ - проблем с обороти и паднал акумулатор РЕШЕН

Мнениеот shotoman » Вто 07 авг 2012 8:03


Здравейте колеги,
Преди да опиша проблема държа да отбележа, че прочетох всички теми във форума по въпроса. :)

Та да започна по от далече.
Преди около 5-6 месеца колата започна да не държи обороти - гасне, не може да се форсира и пр. Свалихме TPS-а и се оказа, че видимо пистите са изтрити. Намерих втора употреба, почистих го и го смених. Колата заспа, дори без да има нужда от адаптация. От тогава съм минал около 6-7 000 км без никакъв проблем. През последните две седмици попътувах из страната и навъртях още 1 500 км. Вчера сутринта колата си запали както всеки друг път, отидох на работа и всичко си беше нормално. Като тръгнах вечерта да я паля колата завъртя веднъх и "умря" за ток. scare С този акумуратор съм си я взел и от тогава съм я карал 3 години, така че не зная точно на колко е. Знам, че всяка есен и всяка пролет го свалям, почиствам, проверявам електролита и дозареждам (това не означава, че не му е дошло времето). Замерих го - на място държи 12.8 v, но при завъртане пада под 5 v. На работещ двигател зарежда на 13.8 v. До тук малко неприятно, но здраве да е, ще купувам акумулатор. Бутнахме я, запали и тръгнах да се прибирам, НО колата започна да се форсира сама като луда - до 3 500 оборота. Форсирането е в ритъм - форсира се до 3500 и пада, пак се форсира, пак пада ..... и така. Лошото е, че не го прави само на празен ход, а и в движение и няма каране. Забива, форсира се.....едва се прибрах. Закачих я на VAG-а и ми даде 00282 - 00282 - Throttle Position Actuator (V60). Компютъра ми е италиански MARELI, но ако проблема е примознаването на немския дросел с компа защо половин година нямаше проблем? Грешката се изтри, но проблема продължава. Вэзможно ли е проблемът да е от акумулатора и това, че дори и току що угасена едва завърта (т.е. не задържа грам ток)? Дали някъде там прави проблем компа, защото не държи напрежение или нещо от сорта? Не ми се купува отново дросел, а и е странно, че проблема се прояви точно когато си замина акумулатора. :banghead: Ще съм благодарен за всякаква помощ.

Поздрави :beer

Последна промяна от shotoman на Вто 07 авг 2012 22:01, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13565
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Поло 1.6 АЕЕ - проблем с обороти след паднал акумулатор

Мнениеот kris11 » Вто 07 авг 2012 8:35


смени акумулатора . Като ти пане до 5В компа се шашва.
Стационарния ти компютър в къщи тръгва ли на 100В захранващо напрежение?


Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 1.6 АЕЕ - проблем с обороти след паднал акумулатор

Мнениеот shotoman » Вто 07 авг 2012 21:59


Взех акумулатор и колата заспа. Грешка вече не се появява. Забелязах дори, че липсва досадното придърпване на колата когато по време на движение пусна газта. Ще покарам няколко дни, но мисля, че вече всичко е ок. :beer



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта