Здравейте :)
Колата е Seat и съм пуснал тема и във форума на сеат, но ще пусна и тук да събера повечко мнения :) А и тук има хора с такъв двигател.
Двигателя е 1.4 MPI, AKK, с газов инжекцион Landi. Проблемите са висок разход, играене на оборотите и гаснене на ПХ.
Ходих на диагностика. Майстора гледа грешките и каза, че била зле работата. Много печеше слънцето в дисплея и не можах да видя какво точно пишеше на джаджата с която ги чете.
Това са грешките, които на мен ми изкарва на VAG-COM:
5 Faults Found:
16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High
P0328 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-10 - - - Intermittent
Не знам на него какво му пишеше, ама каза, че дроселовата клапа не била добре. Смъкна я, сложи някаква друга, запали колата, изчака 1-2мин да се адаптира и ми вика "виж че сега работи добре".
До тук добре. Включи си той пак джаджата за диагностика и ми показа, че нямало грешки.
Сега въпросите
Аз като изчистя грешките с VAG-COM тя известно време и с моята уж развалена клапа си работи добре. Как да съм сигурен че тия 5-10мин с другата клапа колата не е работила добре, понеже тъкмо бяха изчистени грешките?
Като работи 5-10мин с другата клапа, той ми показа, че няма записани грешки, ама то във Vag-com и с моята не ги записва веднага, ами чак като мина 30-40км. При тия уреди веднага ли се вижда, че има грешка ?
Днес смъкнах клапата и мерих и сравнявах със стойностите от Auto data
__________________________________________________________
pin | състояние | стойност от autodata | Измерена стойност
----------------------------------------------------------
2&6 | ------------ |______1065_________|______1048_______|
----------------------------------------------------------
4&6 | Затворено |_______1340________|______1320_______|
---------------------------------------------------------
4&6 | Отворено |_______455_________|________440______|
--------------------------------------------------------------------------
1&6 | Затворено |_______697_________|________674______|
--------------------------------------------------------------------------
1&6 | Отворено |_______1467________|_______1388______|
_____________________________________________________
Всички стойности които съм написал са в Омове!
При постепенно отваряне на клапата съпротивлението между 4 и 6 краче постепенно намалява, като не се наблюдават големи скокове или някакви аномалии
Между 1 и 6 постепенно се увеличава, като достига до 1390 ома и последните 1-2мм си остава толкова.
Дано се разбира табличката.
Какво мислите ? Мен ми се струва, че е нормално.
Диагностика - проблемна дроселова клапа
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Диагностика - проблемна дроселова клапа
За 5-10 минути не са достатъчни,за да се каже,че проблемите са отстранени.Трябва да се покара колата и двигателя да се поразходи няколко пъти в по-високи обороти,ТПС-а също да се обходи и така...
Re: Диагностика - проблемна дроселова клапа
И аз така мисля.. Не ми се сменя ей така дросел без да съм сигурен, че е развален. А и като го мерих днес, изглежда добре. То не е нещо дето струва 10лв, че да го сменя ей така и да видя дали ще се оправи.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Диагностика - проблемна дроселова клапа
Имам същия двигател, оборотите ти играят от допълнителен въздух, най вероятно от О пръстените на входящите колектори, ако не са ги сменили, като са ти слагали газовата уредба, може и ламбда сонда, обикновено високият разход идва от нея и при слагането на газ мисля, че имаше някакви подробности и за нея.
Ако играят веднага, като запалиш обаче може да изключиш ламбдата, тъй като първите 30 тина секунди тя не играе, включва се малко по късно.
Доколкото разбирам, грешките ти най вероятно идват от факта, че са ти слагали газова уредба.
Ако не ти работи спийд сензора няма въобще да запалиш, същата работа е и за детонационния датчик. А грешките с горивото идват от бензиновата помпа, не знам какво са правили газаджиите.
Според мен ти дърпа въздух и дросела ти е наред.
А този майстор, как е решил, че не работи дросела незнам. На мен, като ми чистеха дросела, беше много зле работата, но като покарах се оправи сама.
Искам да те питам нещо, което мен ме интересува.
Ако дадеш рязко газ на педала и го пуснеш веднага чува ли се едно изсъскване? Натискаш леко и пуска веднага, рязко?
Мерси предварително.
Огледайте я с някакъв спрей, ако си вдигне оборотите може би смучи. Ако всичко е наред виж какво са правили газаджиите, помпата, ламбдата и т.н.
Ако играят веднага, като запалиш обаче може да изключиш ламбдата, тъй като първите 30 тина секунди тя не играе, включва се малко по късно.
Доколкото разбирам, грешките ти най вероятно идват от факта, че са ти слагали газова уредба.
Ако не ти работи спийд сензора няма въобще да запалиш, същата работа е и за детонационния датчик. А грешките с горивото идват от бензиновата помпа, не знам какво са правили газаджиите.
Според мен ти дърпа въздух и дросела ти е наред.
А този майстор, как е решил, че не работи дросела незнам. На мен, като ми чистеха дросела, беше много зле работата, но като покарах се оправи сама.
Искам да те питам нещо, което мен ме интересува.
Ако дадеш рязко газ на педала и го пуснеш веднага чува ли се едно изсъскване? Натискаш леко и пуска веднага, рязко?
Мерси предварително.
Огледайте я с някакъв спрей, ако си вдигне оборотите може би смучи. Ако всичко е наред виж какво са правили газаджиите, помпата, ламбдата и т.н.
Re: Диагностика - проблемна дроселова клапа
Вчера забелязах че е сцепен един от вакуумните маркучи, който отива към изпарителя.
Оправих го. Като нищо да е засмуквало малко въздух от там. Смених и О пръстена на клапата на канистъра, че докато смъквах дросела съвсем лесно излезе и тая клапа, което означава че изобщо не е била уплътнена и на мястото си. И от там вероятно е засмуквало въздух. Адаптирах дросела през Vag-com и ще видим сега как ще е положението като навъртя малко километри.
Отначало се съмнявах в ламбдата, но като гледах показанията ми изглеждат добре на бензин, а като превключа на газ не пулсират ами остават или на бедна или на богата смес. Може би от там идват и грешките ??
Да, колега. Има го това изсъскване при рязко подаване на газ. Има и лаг при рязко подаване на газ. Доколкото съм чел за тия мотори е нормално. Като сложихме другия дросел по време на диагностиката, това изсъскване беше още по-голямо и шумно, ама и дросела беше малко по-различен. Тия модели са така
С какъв спрей да пръскам, за да видя дали и от друго място смуче въздух ?
Тия грешки могат ли да са от нерегулирана газова ?
Едит: Сега прочетох пак въпроса ти. Извинявай. Съскането е при рязко натискане на педала, а не при натискане и пускане. Веднъж натиснат рязко изсъсква и после няма значение рязко или плавно го пускам, няма друго съскане. Може би заради тоя досаден лаг чуваш изсъскването чак когато пуснеш педала. Пробвай без да го пускаш рязко, само с рязко натискане, пак би трябвало да освободиш змиите :)
Свети ли ти Engine check лампата, когато дадеш на контакт? И изобщо някога светвала ли е ?
Оправих го. Като нищо да е засмуквало малко въздух от там. Смених и О пръстена на клапата на канистъра, че докато смъквах дросела съвсем лесно излезе и тая клапа, което означава че изобщо не е била уплътнена и на мястото си. И от там вероятно е засмуквало въздух. Адаптирах дросела през Vag-com и ще видим сега как ще е положението като навъртя малко километри.
Отначало се съмнявах в ламбдата, но като гледах показанията ми изглеждат добре на бензин, а като превключа на газ не пулсират ами остават или на бедна или на богата смес. Може би от там идват и грешките ??
Да, колега. Има го това изсъскване при рязко подаване на газ. Има и лаг при рязко подаване на газ. Доколкото съм чел за тия мотори е нормално. Като сложихме другия дросел по време на диагностиката, това изсъскване беше още по-голямо и шумно, ама и дросела беше малко по-различен. Тия модели са така

С какъв спрей да пръскам, за да видя дали и от друго място смуче въздух ?
Тия грешки могат ли да са от нерегулирана газова ?
Едит: Сега прочетох пак въпроса ти. Извинявай. Съскането е при рязко натискане на педала, а не при натискане и пускане. Веднъж натиснат рязко изсъсква и после няма значение рязко или плавно го пускам, няма друго съскане. Може би заради тоя досаден лаг чуваш изсъскването чак когато пуснеш педала. Пробвай без да го пускаш рязко, само с рязко натискане, пак би трябвало да освободиш змиите :)
Свети ли ти Engine check лампата, когато дадеш на контакт? И изобщо някога светвала ли е ?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Диагностика - проблемна дроселова клапа
Здравей колега!
Какво стана с дросела? Работи ли ?
Съжалявам, че съм пропуснал въпроса ти за чек енджин индикацията!!!!!!!!!
Наскоро и аз се загледах в нея и забелязах, че НЕ ми свети, като дам на контакт и до сега не ми е светила!
Доколкото разбрах, тази лампа е активна само при тези модели с 2 ламбда сонди, явно при нас си я има но не е активна, но пък редовно ми свети EPC лампата!
Какво стана с дросела? Работи ли ?
Съжалявам, че съм пропуснал въпроса ти за чек енджин индикацията!!!!!!!!!
Наскоро и аз се загледах в нея и забелязах, че НЕ ми свети, като дам на контакт и до сега не ми е светила!
Доколкото разбрах, тази лампа е активна само при тези модели с 2 ламбда сонди, явно при нас си я има но не е активна, но пък редовно ми свети EPC лампата!
-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Диагностика - проблемна дроселова клапа
ЕПС лампата колеги може да свети точно от проблеми с дросела ;) Обърнете внимание :) Друг Вариант е проблем със стоп машинката на педала за спирчките ;)
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта