колеги за какво служи този клапан?
преди време някой също беше питал но сега не намирам темата.
в клапана влизат два маркуча,единия е от вакуума а другия отива в карбуратора
Поло 1.0 2ф карбуратор - клапан?
- darksidezoo
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 окт 2009 20:04
- Автомобил: Polo Movie 1.1
- Двигател: HZ 1987
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: клапан,поло 1.0 2ф карбуратор
Мисля че този клапан е клапана който решава топъл или студен въздух да смуче двигателя. Не знам дали има отношение към работата на двигателя , нека някой който знае повече да каже .
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: клапан,поло 1.0 2ф карбуратор
Не, този клапан е във филтърната кутия.
Клапана на снимката го обсъждахме навремето, но и аз не си спомням за какво е...
в Етоса няма ОЕ...
Клапана на снимката го обсъждахме навремето, но и аз не си спомням за какво е...
в Етоса няма ОЕ...
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: клапан,поло 1.0 2ф карбуратор
от един руски PDF научих че въпросния клапан се нарича двуходов , в него влизат два маркуча,единия е от вакуума за сервото на спирачките,или накратко маркуч с вакуум , а другия маркуч отива в карбуратора в въздушна клапа за празен ход.
маркуча за въздушната клапа за празен ход се явява изход на клапана ,а маркуча с вакуума и третия щуцер който има гумена декоратична капачка се явяват входове,когато на клапана няма подадено напрежение той е запушил входа с вакуум маркуча и е отпушил изхода/въздушната клапа за празен ход/ към щуцера с декоративната капачка,тази щуцер не е вързан никъде той служи за изпускане на вакуума когато той е подаден към въздушната клапа за празен ход,един вид за разтоварване.когато се подаде напрежение към двуходовия клапан се отваря клапана и се подава вакуум към въздушната клапа за празен ход
идеята е :
когато оборотите паднат под 700 на двуходовия клапан се подава напрежение ,той се задейства /отваря/ и подава вакуум към въздушната клапа за празен ход при което оборотите трябва да се вдигнат .над 1600 оборота се спира подаването на напрежение към двуходовия клапан,т.е.при нормален празен ход 900-1000 оборота към клапана няма напрежение,ако по някаква причина паднат оборотите под 700 той се включва,подава се вакуум към въздушната клапа за празен ход,след което трябва да се вдигнат около 1600 и при падането на оборотите ако не се успокоят на нормалните обороти за празен ход цялата операция се повтаря.
с няколко думи:този клапан служи за корекция на оборотите на празен ход когато паднат под 700
обаче все още не знам кой го задейства,как се разбира че оборотите са под 700 след като няма компютър?на другото ми поло дето също е HZ но само на бензин см забелязал че зимно време след като загрее леко двигателя се чува звук в областа на клапана и оборотите падат до нормалните 900 а преди това са били 1200+
ако въздушната клапа за празен ход е работеща трябва след съединяване на двата маркуча на клапана да се дигнат оборотите
маркуча за въздушната клапа за празен ход се явява изход на клапана ,а маркуча с вакуума и третия щуцер който има гумена декоратична капачка се явяват входове,когато на клапана няма подадено напрежение той е запушил входа с вакуум маркуча и е отпушил изхода/въздушната клапа за празен ход/ към щуцера с декоративната капачка,тази щуцер не е вързан никъде той служи за изпускане на вакуума когато той е подаден към въздушната клапа за празен ход,един вид за разтоварване.когато се подаде напрежение към двуходовия клапан се отваря клапана и се подава вакуум към въздушната клапа за празен ход
идеята е :
когато оборотите паднат под 700 на двуходовия клапан се подава напрежение ,той се задейства /отваря/ и подава вакуум към въздушната клапа за празен ход при което оборотите трябва да се вдигнат .над 1600 оборота се спира подаването на напрежение към двуходовия клапан,т.е.при нормален празен ход 900-1000 оборота към клапана няма напрежение,ако по някаква причина паднат оборотите под 700 той се включва,подава се вакуум към въздушната клапа за празен ход,след което трябва да се вдигнат около 1600 и при падането на оборотите ако не се успокоят на нормалните обороти за празен ход цялата операция се повтаря.
с няколко думи:този клапан служи за корекция на оборотите на празен ход когато паднат под 700
обаче все още не знам кой го задейства,как се разбира че оборотите са под 700 след като няма компютър?на другото ми поло дето също е HZ но само на бензин см забелязал че зимно време след като загрее леко двигателя се чува звук в областа на клапана и оборотите падат до нормалните 900 а преди това са били 1200+
ако въздушната клапа за празен ход е работеща трябва след съединяване на двата маркуча на клапана да се дигнат оборотите
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: клапан,поло 1.0 2ф карбуратор
Е що да няма компютър, има си ЕКУ, екуто следи положението на дросел клапата по кръглата писта отстрани на моното, има инфо какви са оборотите на двигателя, от ламбдата следи състоянието на изгорелите газове, знае си температурата на двигателя и т.н.
При загрял двигател, като усети че горивната смес му е твърде бедна и следствие на това му паднат оборотите задейства клапана, обогатява сместа и налице е вдигане на оборотите :)
Проста схема 3-4 датчика и интеграл с дефинирани положения дет се вика ;)
При загрял двигател, като усети че горивната смес му е твърде бедна и следствие на това му паднат оборотите задейства клапана, обогатява сместа и налице е вдигане на оборотите :)
Проста схема 3-4 датчика и интеграл с дефинирани положения дет се вика ;)
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: клапан,поло 1.0 2ф карбуратор
Това е електромагнитен клапан. Който има нормално отворен път и нормално затворен за вакуум. Когато сработи позициите на отворения и затворения се разменят. И така, там дето е нямало вакуум "теква" мигновено, а в другия край "секва". 

- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: клапан,поло 1.0 2ф карбуратор
Ако се разбере и какво го управлява
Никога не съм усещал корекция на оборотите.....
Освен че кат загрее от 40-70 градуса ми държи 1600 оборота и кат мине 70 ги сваля на 900
Така е откакто имам колата - винаги ми е било странно защо е така...
Не знам при вас - при мене първо палене сутрин докато въртя ако не пипна педала не пали.
Пали държи си 1200, кат загрее малко на 1600 и поосле сваля.
1B3 е карба, разхода е нормален и градско и извън.
Ще махна буксата да видим има ли някаква промяна

Никога не съм усещал корекция на оборотите.....
Освен че кат загрее от 40-70 градуса ми държи 1600 оборота и кат мине 70 ги сваля на 900
Така е откакто имам колата - винаги ми е било странно защо е така...
Не знам при вас - при мене първо палене сутрин докато въртя ако не пипна педала не пали.
Пали държи си 1200, кат загрее малко на 1600 и поосле сваля.
1B3 е карба, разхода е нормален и градско и извън.
Ще махна буксата да видим има ли някаква промяна

- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: клапан,поло 1.0 2ф карбуратор
Покарах с откачена букса и разлика нямаше никаква
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: клапан,поло 1.0 2ф карбуратор
Снимай къде отиват вакуумите му, може да разгадаем мистерията за какво е там аджеба 

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта