Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот shotoman » Пет 14 ное 2014 11:15


Здравейте колеги,
Имам следното питане. От известно време (5-6 месеца) педала на спирачките стана по мек. Абе един вид натискам спирачката, ама не усещам да "кове" както преди, някак си не спира така ефективно. Даже една сутрин аха да спре, натиснах с всичка сила, накрая поднесе и хайде в бордюра. Та така. След тази случка се ядосах, вкарах в сервиз колата при мой приятел и сменихме:

Отпред:
-дискове Brembo
-накладки Brembo

Отзад:
-накладки
-барабани
-машинки
-помпички
-пружини

Е да, ама минах вече 2 000 км в чакане да улегне всичко добре и да започне да спира като нова, ама не. Пак не ми е ефективна спирачката, както беше преди.
Възможно ли е проблемът да е в спирачната течност? Сменял съм я преди 4 години, а в километри - около 60 000.

Колата е Поло 6N1, 1.6 АЕЕ, няма ABS.

Не ме питайте като съм сменил всичко, защо не смених и течността. Не се сетих просто :mhihi :drunk

Последна промяна от shotoman на Пет 14 ное 2014 11:18, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот vucata » Пет 14 ное 2014 11:41


Проблема е напълно възможно да бъде във помпата


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот Somi » Пет 14 ное 2014 11:50


За ефективността на спирачната система се съди не по преценка, а по уреди.Отиваш на пункт за ГТП качваш на валяците и гледаш състояние , какво е усилието време за реакция на едното другото колело и тн.И за да не пропуснеш пак като сменяш спирачна течност си смени и маркучите, по някои път се раздуват вътрешно и стесняват пътя от там влошават ефективността от вън не си личи, може да имаш и въздух в системата , заял кантар, тръгнала спирачна помпа от това че не е сменяна течността от там влага и язви в метала, серво усилвател .За това най- добре първо според мен така или иначе ще го правиш смяна на течност , маркучи , обезвъшляване и ГТП но не да ти ги нагласят, а истинско.


Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот shotoman » Пет 14 ное 2014 11:51


Пфууу, дано не е. Педала не ми потъва и никога не е потъвал. Няма течове, няма загуба на масло. :rolleyes


Потребителски аватар
anonimko
Мнения: 1236
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот anonimko » Пет 14 ное 2014 12:44


Колегата soni е прав .Помпа или спирачна течност щом не си я сменял 4 години вече е станала на вода понеже е хидроскопична по принцип се сменя на две години задължително даже моята я сменям всяка година а около литър за цялата с-ма не струва моя или на някои друг живота на пътя и нищо че съм със стоковите дискове и накладки пак нямам проблем със спирането.


Потребителски аватар
дърт милиционер
Мнения: 732
Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
Автомобил: WV Polo 2F 1993
Двигател: 1.4 DIESEL
Местоположение: София

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот дърт милиционер » Пет 14 ное 2014 15:01


Aбе така е по учебник......но трябва да ви кажа че доста служебни коли съм карал....какви ли не таралясници......на по 20год.......Спирачната им течност не беше сменяна от както са произведени - и нямах проблеми със спирачките - смяна на нови накладки и газ до дупка......Сега на пазара има такива ментета на горива , смазочни материали , спирачна течност.....че май е по добре да си караш със старата/ако си убеден че не е менте/. Преди години имах глупостта да си сменя спирачната течност на голфа , от там тръгна помпата....Купих уж нова - изкара една година ....и пропадна педала. После си купих втора употреба /уж оригинална/ и нямах проблем.И го направих от щуротия - така трябвало....Пак така смених и антифриза......скапа се веднага радиаторчето на парното....Някой ще рече , че им е дошло времето......Аман от ментета. Всичко гледам да не е ефтино и да е уж оригинално......Вече съм на принципа - Щом нещо е в ред и върви нормално - не пипай ! С изключение на периодична смяна на масло и ремъци. Затова ако се съмняваш в спирачките - отивай на проверка в пункт за УТГ. Ако има проблем - няма ли утечки по тръбички и спирачни цилиндърчета - сменяй помпата. Нищо чудно и спирачната течност да ти е менте..... И като я оправиш - НЕ ПИПАЙ !


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот georgi_dob » Пет 14 ное 2014 21:47


Нова спирачна помпа!


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот snuupy93 » Пет 14 ное 2014 22:53


Аз смених спирачната течност, щото колата ми е нов внос. Еми няма разлика, едно и също...
Моят съвет и личен план е:
Заден мост от 6n2 16V/TDI с дискове.
Предни шенкели с дискове 256мм от Polo 6N 16V.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот georgi_dob » Съб 15 ное 2014 1:04


snuupy93, препоръката ти, може и да е добра, но според мен няма общо с проблема. Колегата не иска да си тунингова колата, а да си поправи спирачките, които са работили нормално преди известно време. Иначе може и да се метне двигател и скорости от corrado няма ядове :beer

Нова спирачна помпа-или поне гумички! и проверка на сервото.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот georgi_dob » Съб 15 ное 2014 1:18


дърт милиционер написа:Aбе така е по учебник......но трябва да ви кажа че доста служебни коли съм карал....какви ли не таралясници......на по 20год.......Спирачната им течност не беше сменяна от както са произведени - и нямах проблеми със спирачките - смяна на нови накладки и газ до дупка......Сега на пазара има такива ментета на горива , смазочни материали , спирачна течност.....че май е по добре да си караш със старата/ако си убеден че не е менте/. Преди години имах глупостта да си сменя спирачната течност на голфа , от там тръгна помпата....Купих уж нова - изкара една година ....и пропадна педала. После си купих втора употреба /уж оригинална/ и нямах проблем.И го направих от щуротия - така трябвало....Пак така смених и антифриза......скапа се веднага радиаторчето на парното....Някой ще рече , че им е дошло времето......Аман от ментета. Всичко гледам да не е ефтино и да е уж оригинално......Вече съм на принципа - Щом нещо е в ред и върви нормално - не пипай ! С изключение на периодична смяна на масло и ремъци. Затова ако се съмняваш в спирачките - отивай на проверка в пункт за УТГ. Ако има проблем - няма ли утечки по тръбички и спирачни цилиндърчета - сменяй помпата. Нищо чудно и спирачната течност да ти е менте..... И като я оправиш - НЕ ПИПАЙ !


Според тази логика не трябва и маслото да се сменя, а ти го сменяш. След като има спирачна течност менте има и масло менте. Всичко си има максимален срок на експлоатация. И спирачната течност е вид масло, което губи качествата и свойствата си, макар и много по-бавно. Българската спирачна течност на Приста е добра, Руската Лена разяжда гумичките, руската Вамп е с приемливо качество, Ferodo е доста добра. Разбира се трябва да се гледа, каква се препоръчва за колата DOT3 или DOT4. Аз лично също никога не съм сменял цялостно спирачна течност на кола. Само аварийно съм доливал при повреди, но не мисля, че е правилно.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот stefan4o » Съб 15 ное 2014 9:20


Вероятно наистина се касае за проблемна помпа.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот ktamen » Съб 15 ное 2014 10:00


Спирачната течност не е вид масло :exclaim А смес от глицерин и спирт, и двете вещества са си съвсем стабилни и не се променят с времето. Обаче е хигроскопична и може да поема влага от въздуха. Това всъщност е най-важната причина да се наложи смяна. Аз лично никога не съм я сменял на нито една от колите, които съм имал, проблеми от това не съм имал.
Изобщо не съм убеден, че колегата действително има проблем защото диагнозата е само на база неговата собствена субективна оценка. Щом като е натиснал по-якичко и колата е поднесла вероятно и помпата му е наред защото е осигурила достатъчно високо налягане за да блокират колелата. Може би някакъв проблем с кантара или сервото не работи добре и затова да се наложило да увеличи натиска върху педала.
Така или иначе преди да продължиш с ремонтите посети сервиз и да си измери спирачките на валци.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот muns61 » Съб 15 ное 2014 10:12


ktamen написа:Спирачната течност не е вид масло :exclaim А смес от глицерин и спирт, и двете вещества са си съвсем стабилни и не се променят с времето. Обаче е хигроскопична и може да поема влага от въздуха. Това всъщност е най-важната причина да се наложи смяна.

Toчно!
Виждал съм да се кара няколко дена с доливане на антифриз, заради протекло цилиндърче, докато се спре буса за ремонт и спирачките работеха нормално.
В случая - сменяй помпата.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот georgi_dob » Съб 15 ное 2014 21:18


За трети път ще се повторя, какво трябва да се направи според мен:

Нова спирачна помпа-или поне гумички! и проверка на сервото.


Потребителски аватар
shotoman
Мнения: 456
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 10:31
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: AEE 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 6N1, AEE, `97 - неефективни спирачки

Мнениеот shotoman » Вто 18 ное 2014 11:09


Благодаря, колеги. Ще видя къде ще му излезе края и ще пиша.

Поздрави и благодаря за отзивчивостта. :beer



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта