След няколко години с полото (1,6 АЕЕ): смених няколко термостата (Вернет, Валер, Бер) и една капачка. Бер-а издържа най-много, но преди около месец и той се предаде. Тръгнах да купувам метален термостат от Рено 5 и да го набивам в тръбата. В магазина ме посъветваха друго - термостат от Ауди А4. Видях го, мерих го - реших че ще стане. Бер струваше 20 лв.
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http://b5.gaskutsche.de/pages/x_fish/images/111124_04.jpg&imgrefurl=http://b5.gaskutsche.de/1/111128/Thermostat_beim_A4_(B5)_tauschen_lassen&h=768&w=1024&tbnid=6L8jpLeq1ler5M:&zoom=1&docid=MuLHV1EZEXu01M&ei=cDXBVLnRCcnPaKaggpAE&tbm=isch&ved=0CE0QMyglMCU
Пасва перфектно като диаметър в октопода (таралежа и т.н. :)) и капачката го притиска с челото си. Ако капачката не прилепне плътно се изпилява малко челно. Преди поставяне на капачката се чупи частта, на която опира иглата на термостата. (Идеална възможност да си ползвате оригиналната капачка, чието легло вече е счупено.) Аз понамазах и малко със силикон периферията на термостата - да има :).
Резултата е перфектно работещ термостат, при който нито леглото в таралежа ще се износи, нито леглото на иглата ще се счупи. Като му дойде времето и той ще блокира, но поне вероятността е много по малка.
Този вариант е идеален за случеи като на колегата с износеното легло - спестява смяната на таралежа - новите ги знаете колко са читави (евтини топран-и и безбожно скъпи "оригинални"). А и труда е много по-малко.
Жалко че не снимах, ама не се сетих.
Ето го термостата:
http://b5.gaskutsche.de/1/111128/Thermostat_beim_A4_(B5)_tauschen_lassen
Като имам възможност ще снимам и моята кутия с номера.