Поло - Лагери при ремонт на скоростна кутия!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1017
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот vasko__2 » Вто 26 апр 2011 21:32


freestyler911 написа:Скоростната кутия на полото май се оказа кутията на пандора.

От всичкото напасване и разглобяване и сглобяване не се ли оширяват леглата на гривните?

Не,спокойно. Пък и като имаш усет, ще разглобиш 1-2 пъти най-много.




Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот Koksan » Вто 26 апр 2011 22:49


Важно е при повторното избиване на гривните да се внимава да не се съсипят! Разбира се .. на втория вал единия няма как да се избие без да се съсипе и тогава, както в моя случай се прави лагер "Мелез" - "гартажна превъзходна"! :))) При мен беше от Лагер Тимкен с външна гривна KOYO


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1017
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот vasko__2 » Вто 26 апр 2011 22:58


Вадят се без проблем със "special tools",без да ги нараниш.Стига да имаш тая"специална скоба".Изтегля ги безболезнено.Неможах да намеря снимка в нета да покажа,но мога да ги снимам като се сетя.


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот Gecatawe » Вто 26 апр 2011 23:00


Тази тема трябва да се направи важна!!! Много хора имат този проблем и е добре да се види предварително за какво иде реч, има тънкости които колегите са споделили.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот Koksan » Вто 26 апр 2011 23:05


vasko__2 написа:Вадят се без проблем със "special tools",без да ги нараниш.Стига да имаш тая"специална скоба".Изтегля ги безболезнено.Неможах да намеря снимка в нета да покажа,но мога да ги снимам като се сетя.


Моля те да я снимаш, макар че при мен съм сигурен, защото нямаше начин да се бръкне под гривната! Много и се чудих, защо няма никакви засеци или отвори! Другите гривни нямаха тези проблеми, но тези ... определено нещо не беше наред в цялата система! Аз вадих със заварка въпросната гривна!


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот Gecatawe » Пет 29 апр 2011 20:28


Ето днеска събрахме кутията и утре ще я монтирваме.Напаснахме диференцяла и валовете и сглобихме.Остава да я вдигнем и да я напълним с масло :)
Изображение
Shot at 2011-04-29
Изображение
Shot at 2011-04-29
Изображение
Shot at 2011-04-29
Изображение
Shot at 2011-04-29
Изображение
Shot at 2011-04-29
Изображение
Shot at 2011-04-29
Изображение
Shot at 2011-04-29
Изображение
Shot at 2011-04-29


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот Gecatawe » Съб 30 апр 2011 18:09


Колеги събрахме кутията всичко е точно(вече не вие и не хрущи), сменихме съединителя, обаче педала ми стана по твърд (преди скърцаше като натисках, сега не) отделя ми горе, а преди беше почти отдолу.Жилото ми е автоматично, кажете има ли начин да се регулира това извращение че направо немога да го понасям, ка моли да го карам.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот Anbuch » Съб 30 апр 2011 18:47


Натискаш педала на съединителя до край и после завърташ крака си странично без да мърдаш петата за да пуснеш съединителя рязко и педала да се изтреля нагоре рязко. Абе все едно чертаеш кръг с пергел. Петата ти е иглата на пергела (центъра на окръжността),а пръстите на стъпалото са другия край на пергела (пишештата част ).Малко малоумно обяснение ,ама не мога да намеря други думи :roll: . Та направи го това 5-6 пъти на загасена кола (може и 1 да е достатъчен) и ще върнеш съчмите в жилото в изходно положение и по този начин ще му помогнеш да се "саморегулира"


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот Gecatawe » Съб 30 апр 2011 21:02


абе сега го опитах по твоя начин и никаква промяна


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот freestyler911 » Нед 01 май 2011 11:19


Помогни му още.
Хващаш с двете ръце жилото за бронята, и посредата да остане оная хуй*я за саморегулирането и събираш и опъваш така ти ще го усетиш, явно съчмите са се вклинили яко във цилиндъра и неможе да се саморегулира в твоя случай.

Аз така си го обяснявам.


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот Gecatawe » Нед 01 май 2011 12:03


Еми точно така е станало, когато сваляхме кутията и то се мандахерцаше горе в коша и го местихме че пречеше и имам спомени че го дръпнах без да искам и го върнах.Ще опитам да го ремонтирам, ако не стане купуваме ново жило и това е бах.. маса пари дадох сега ще прежала едни 100лв за жило.
БЛАГОДАРЯ ВИ!!! :bowdown :bowdown :bowdown Е големи сте!!! оправих го механизмът беше засекъл , дърпах го напред назад и се оправи.


Потребителски аватар
perhi
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 10 мар 2012 14:27
Автомобил: VW Polo
Двигател: 1.6 1996
Местоположение: София

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот perhi » Съб 12 апр 2014 15:39


доиде и моя ред колата е 1.6 75 АЕЕ случи се на 30км от нас както си карам на 5-та я изплю и останах без нея почна да се чува някакво стържене в скоростната кутия но изминах останалите километри на четвърта скорост(предполагам вътре е станало мазало) интересува ме за моита скоростна кутия за ремонт какви ще са парите дали са същите като при 1.4 16v говоря за основен ремонт :banghead :scare3


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Лагери при ремонт на Скоростна кутия!

Мнениеот stypkata » Вто 22 апр 2014 9:45


За да не пускам нова тема ще попитам тук:
Трябват ли ми специални инструменти за смяната на лагер на 5-та предавка на поло 93г 1,3mi ? И трябва ли да знам нещо преди да започна ?


djeza
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 30 яну 2015 9:53
Автомобил: vw polo 1.4 16v 75hp
Двигател: AHW
Местоположение: София

Re: Поло - Лагери при ремонт на скоростна кутия!

Мнениеот djeza » Пет 30 яну 2015 10:37


ЗДРАВЕИТЕ
От една седмица притежавам поло 1.4 16V 75hp 2000г.
та купих колата,без да ходи на диагностика.Но за мояа радост се оказа в отлично състояние.Та вчера я вкарах за цялостно обслужване ремаци,ролки,филтри+всички течности по колата.И като стигнаха до маслото за скоростите се установи,че има стържене и леко потракване като е на скорост.Смениха маслото и сложиха някаква добавка за уплатяване,но това не решава проблема.
Бихте ли ме посъветвали каде да отида за да ми оправят скоростите

Благодаря предварително


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Поло - Лагери при ремонт на скоростна кутия!

Мнениеот grishitu » Нед 12 юли 2015 21:58


Я да събудя малко темата. Дойде и моя ред, имах бучене от 40км. нагоре, като преди това проверих лагерите на колелетата. След цял ден разглобяване стигнах до извода визуално, че имам само на един лагер на диференциала ролки с паднала циментация. И странно за мен доста отчупени парченца метал на всякъде в кутията, от къде може да са, да спомена че и задната ми изключва. С регулировки успях криво ляво да я докарам, но пак изключва. Неможах да извадя двата вала защото стана късно, а и неразполагам с такава скоба(секви има, но такава нема). Паразитното колело за задна ми изглежда поизносено, в чуденка съм дали парченцата метал може даса от него. Утре ще я карам в един сервиз да ми извадят лагера и валовете.

п.п. Занесох кутията при един майстор и той каза че имал др. за рез. части. Казах му като разглоби мойта да ми се обади. Чудя се дали да не му кажа да смени само зъбното колело за задната и да не бута лагера или и него да сменя. Четох за разни подложни шайби който не ми е ясно за какво точно са, при положение че лагерите се правят по стандарт.

п.п. Ето снимки от повредата при мен и няколко годишната ми невъзможност да връщам назад, след махане и слагане на кутията от майстори. Два лагера сменени, единия на вторичния вал към съединителя и др. на диференциала единия, който беше със доста наранени ролки. Плюс ново масло. http://grishitu.snimka.bg/automobiles/z-bni-koleleta-zadna-skorost.874100.all
Прикачени файлове
zatqgane kutiq_dvigatel.pdf
(413.61 KиБ) Свален 221 пъти
zatqgane tamponi.pdf
(65.51 KиБ) Свален 210 пъти



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта