Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
engineer
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKP - 2000

Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия

Мнениеот engineer » Съб 29 авг 2015 14:35


VW Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия
VW Polo (1.4 MPI), 2000 година, AKP двигател - купен от "СТАРС ЗАГОРА" (Стара Загора, до Метро) при "супер" запазен ресурс. 96 000 км ?!?!?
:death
Това, че след малко по-сериозно натоварване съединителя "залепна" (не се връщаше обратно) и щяхме да се пребием не го броя.

Въпреки всички уверения за "всичко ОК" (на 10-20 метра из автокъщата няма как да се разбере), скоростната кутия е съборена.
Въпроса е:
- лагери ли са най-честите повреди?
- циментация на зъбни колела?
- чух версия за протичащи семерини?
- или нещо друго?

Има ли идея някой за какво иде реч най-често, че колко майстори, толкова версии....

Последна промяна от engineer на Чет 03 сеп 2015 15:31, променено общо 2 пъти.




Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Polo 1.4, AKP - ремонт скоростна кутия !?

Мнениеот Somi » Пон 31 авг 2015 7:42


Не разбрах какво и е на кутията та ремонт ще правиш. Първият ремонт на тази кутия е смяна на семеринга на избирача за 4 лв и смяна на масло, защото ако не е правено това я има литър я не.Първи признак за проблем в кутията е шум в диференцяла и изключваща 5 .Колата може да си е на 96 000 но е на Х години гумата се е одървила и си е изтекло маслото.Ремонт от към лагери не си заслужава вземи си друга. Не разбрах какъв е проблема със съединителя виж за проблем жило ,педал, вилката и лагера не виждам какъв проблем ще създават.
Опиши по точно какъв ти е проблема и сигурно си чул жена и кола са на късмет.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Polo 1.4, AKP - ремонт скоростна кутия !?

Мнениеот freelancer » Пон 31 авг 2015 12:21


Директно ти отговарям колега.
Семеринга на избирача на скоростите, от там изтича маслото и ако не се обърне внимание, айде скоростна кутия. Това е проблема!
Доста е нелепо, като се има предвид смешната цена на семеринга, но за съжаление това е причината скоростните кутии на това поло да дефектират.

Това ли е полото?
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11439315040233272&slink=agn6lk
Кода на двигателя да не е АКК, защото това поло със сигурност не е 75 к.с., както са посочили джамбазите на обявата?!

Ами трябвало е да питаш във форума колега, аз съм получил доста писма на лични от хора, които имат намерение да купуват такова поло и ме питат какво да гледат.
Ето какво съветвам бъдещите колеги, преди покупката на такова поло:
Здравей!
За полото и не само:
Двигателя трябва да е студен, да не е пален поне една нощ! Ако е палена значи има проблеми и то кофти.
След, като запалиш пускаш всички консуматори(може някои да ги пуснеш и преди да запалиш, ама всички и въртиш волана, рязко, ако може наведнъж, оборотите не трябва да падат, трябва да се вдигат, да ги държи без да пада стрелката на оборотите или поне не много, не трябва да претръсква или да гасне, не трябва да игарят оборотите. Ако има проблем, ще се прояви при студен двигател и най вероятно ще изгасне. Огледай педала на съединителя, дали скърца, дали се натиска леко, как превключват скоростите, дали има 5 та, дали е омазнено отдолу, на скоростната кутия, има един семеринг, струва 5 лв., но с времето изпуска маслото! Хидравличната помпа дали се чува, върти волана и се ослушвай за шумове. Дали е омазнено отгоре казанчето на хидравличната течност, тя е зелена.Не трябва да трака или чука двигателя, да изпушва при изфорсиране, пробвай всички бутони, повдигачите на фв-те се цепят, прозорците се движат трудно и спират в един момент. Ключалките се чупят едни пластини. Виж как ти зарежда алтернатора с мултицет на акумулатора може да измериш.
Най добре преди да купиш колата вземи човек с лаптоп да я закачи към Вагкома(или някакъв диагностичен софтуер) и да видите какви грешки е записал компа!!!!!!! Така ще знаеш със сигурност дали е здрава и какви проблеми е имала!
Вижте температурния датчик колко градуса показва, той се скапва почти винаги.
Стартера има проблем с бендикса.
Бобината на полото се цепи и пука, от пластмса е, тя се цепи, кабелите също, виж за мазнотии по филтърната кутия, тя се омазнява. Отвори капачката на резервоара, виж дали издава шум, запушва се клапана за вентилацията на резервоара. Огледай вакуумните маркучи как са дали са прегорели, не са никак евтини, особено този на капака на клапаните и този от сепаратора, намира се отзад на блока. Виж антифриза дали е бистър, червен е по принцип, Г12! Ако е тъмен вероятно меши масло с антифриза. Виж дали загрява, скапват се термостатите и се сменят с рамото! Провери двата кръга, като правиш тестдрайва трябва да поддържа 90 градуса точно!Виж за неработещи уреди по таблото, имат проблеми с таблото някои колеги.
Не трябва да тресе двигателя, имат пробелми с инжекторите, запушват се!
Бензиновата помпа трябва да бъде тиха, почти да не я чуваш!
Като отвориш шофьорската врата се чува как подкачва помпата ако е стояла по дълго време!
Покарай я в обороти и виж дали придърпва дали и стига бензина, как се форсира, дали се форсира или не! При форсиране не трябва да има пропадане на оброотите!
Виж как е окачването, по принцип е здраво. Виж как са амортесьорите, особено задните, май омекват с времето и като слагаш повече багаж или седнат повече хора отзад опират гумите в подкалниците.
Огледай за странни миризми в купето, за мухал, може и да е влизала вода в купето, особено отзад през стоповете и багажника.

Иначе полото изглежда доста запазено, надявам се, че само това му е проблема!
Успех колега! :th_up


engineer
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKP - 2000

Re: VW Polo 1.4, AKP - ремонт скоростна кутия !?

Мнениеот engineer » Пон 31 авг 2015 18:36


Купих Поло-то вече. Точно т'ва е - на обявата (която все още стои).
Бяха доста лъжи, ключая както сте забелязали, че не е 75 коня, а по-малко.
Съединителя не се държеше адекватно, но чак толкова - не очаквах. Подлъгах се, че е запазена.
Смених маслото на скоростната кутия с по-клапаво (само на първо време).
Старото масло беше около 3 литра, колкото трябва и да бъде.
Двигателя е: AKP....

Благодаря за съветите :) Четвъртък вероятно ще я водя на майстор или петък. Уж ларери, ма знам ли.
Отде стара скоростна кутия - и тя ще е подобна. Едва ли ще има много запазена.

Забравих да кажа - на 5-та скорост се държи най-тихо. Не изключва.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: VW Polo 1.4, AKP - ремонт скоростна кутия !?

Мнениеот lion_heart002 » Вто 01 сеп 2015 7:25




Това е ако имаш ядове със скоростната кутия. Работи,доказано. :th_up


engineer
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKP - 2000

Re: VW Polo 1.4, AKP - ремонт скоростна кутия !?

Мнениеот engineer » Вто 01 сеп 2015 20:03


Благодарско момци :biggrin
Като има резултати - ще свиркам за какво иде реч.

Колата зарежда акумулатора на 14V, а като настъпя газта яко: на 14,4V. Това май не е нормално :question

VAG кабела с програма (май неактивирана) ми дава:
Chassis Type: 9N - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,45,46,55,56,69
Address 01: Engine
Controller: 030 906 032 CK
Component: ME7.5.10 3628
Coding: 00031
Shop #: WSC 314147

Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10
- Intermittent 16645 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0261 - 35-10 - Please Register/Activate
- Intermittent 16651 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0267 - 35-10 - Please Register/Activate
- Intermittent 16654 - Fuel Injector #4 (N33): Short to Ground P0270 - 35-10
- Intermittent 16648 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0264 - 35-10 - Please Register/Activate
- Intermittent 17525 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1117 - 35-10 - Please Register/Activate
- Intermittent 18011 - Internal Control Module Failed Self-Test P1603 - 35-10

Някой знае ли за какво иде реч, особено подчертаното в червено?
Благодаря предварително!


engineer
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKP - 2000

Re: Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия

Мнениеот engineer » Пет 04 сеп 2015 18:28


Колеги, какво говори практиката? Да търся стара скоросна кутия? От запад или от тук?
Да ремонтирам текущата - ама поне ще съм сигурен "за какво иде реч"?

Да знае някой кутия за продан? AKP двигател.

П.п. С колкото повече майстори говоря, по не знам какво да правя...


engineer
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKP - 2000

Re: Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия

Мнениеот engineer » Чет 10 сеп 2015 19:49


Двигател: AKP
Скоростна кутия: ETD

Трбява да си намери човек истински майстор, другото е тинтири-минтири. Това са редки скоростни кутии и ако се намерят, струват много!
Смени майстора 2 лагера и за сега нещата "заспаха" на първо четене! :beer
Ще покарам и ако има проблем, може да пиша. Но на първо четене, основният проблем е решен.
Сложи не оригинални, а японски лагери (че и по-евтини). На единия от тях пишеше: доживотна гаранция :idea3


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия

Мнениеот Somi » Пет 11 сеп 2015 7:47


Кажи сега че са тези на диференциала и е сложил японски лагери които са за задните главини.Кутиите ако знаеш какво търсиш 200 250 лв .Та даже има и за 60 лв с гаранция http://www.megaparts.bg/product/309849147 .Има цяла тема за ремонт и частите които ти трябват и там е ясно че всички кутии 085 са с еднаква карантия.
http://www.megaparts.bg/product/309849147


engineer
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKP - 2000

Re: Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия

Мнениеот engineer » Пет 11 сеп 2015 13:36


Ако знаеш какво търсиш.... Знам, нарича се: ETD
По другите модели как му викат, нямам си идея.
Ама никой не ти го пише така... СЕАТ-МЕАТ, изкарвам си хляба с друго и не мога ти ги разпозна.
Мога да рискувам със скотостна кутия единствено от моя град - на старо. В други филми нещо не ми се вкарва.

Разпознах обаче съединителя, който бе за смяна. Майстора също.
На старото Polo съм сменял на 140 000 км. и картинката ми е ясна.
Дидо джамбазина от СТАРС ЗАГОРА автокъща ме е преметнал с километража. По съединител и това-онова: поне с 50 000 км.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия

Мнениеот hooligans » Пет 11 сеп 2015 14:27


Преди да се обърнеш към въпросната морга прочети тази тема -> http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=403716


engineer
Мнения: 46
Регистриран на: Сря 19 авг 2015 17:36
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKP - 2000

Re: Polo 9N 2000 г. AKP - скоростна кутия

Мнениеот engineer » Пет 11 сеп 2015 15:18


hooligans написа:Преди да се обърнеш към въпросната морга прочети тази тема -> http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=403716
:beer Благодаря :biggrin

Ходих и на тукашната морга, да видя как вървят скоростните кутии.
Викам им: Ако ще заръчам, искам нещо, което да ми върши работа, а не после да се вкарвам в нек'ви филми, въпреки, че може да ми върнат парите (ако не става). Нямам време за филми, но ще приемете ли такава поръчка - за читава кутия? Да поръчвам ли да довлечете нещо от Германия?
Отговора беше: По-добре недей...

Всеки иска бързи и безпроблемни пари, но те отиват обикновено при хора, които знаят какво бачкат и как да го бачкат... И да им се бачка.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 121 госта