Polo 6N2 2000г. 1,4 AHW - Светнала лампа на акумулатор
Polo 6N2 2000г. 1,4 AHW - Светнала лампа на акумулатор
Здравейте, колеги. Колата е Поло 6N2 с двигател 1,4 AHW. Както си се возех изведнъж видях, че лампата на акумулатора е стенала и се изненадах много, защото акумулатора е почти нов, а досега наченки за проблеми с алтернатора не е имало. Нямаше как да спра насред дъжда и затова на риск се прибрах. Измерих после акумулатора беше паднал на 12,2 V и при запалена кола нямаше покачване на напрежението на зареждане. Погледнах дали ремъка е здрав и обтегнат добре и всичко беше наред. Въпросът ми е дали е от регулатора и тъй като съм тръгнал да разглобявам, ако е от него може ли някой да ме насочи от къде да взема нов. Регулатора до колкото видях е Бош. Благодаря предварително!
Последна промяна от kliocko на Вто 13 окт 2015 9:15, променено общо 2 пъти.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Светнала лампа на акумулатор по време на движение
http://fransizkup.com/index.php/2013-03-01-08-55-05
От тук можеш да вземеш. Пробвай само с регулатор, ако не е много износен колектора, че иначе трябва разглобяване. Имат и сервизи, ако не можеш да се справиш.
От тук можеш да вземеш. Пробвай само с регулатор, ако не е много износен колектора, че иначе трябва разглобяване. Имат и сервизи, ако не можеш да се справиш.
Re: Светнала лампа на акумулатор по време на движение
Цитирам:
Неизправности в генератора
При изправен генератор и зареден акумулатор, след включване на запалването лампата за зареждане светва и двигателят се пуска без понижаване на честотата на въртене на двигателя. След пускане на двигателя лампата изгасва и при честота на въртене, по-голяма от тази на празен ход, остава слабо светене.
Повреди:
- лампата свети след изключване на запалването – късо в диода с плюс на маса (в ротора);
- лампата не изгасва след пускане на двигателя – късо в диода с минус на маса (в статора);
- след пускане на двигателя лампата силно намалява светенето, но не изгасва – късо в диодите на възбудителната намотка;
- лампата изгасва след повишаване честотата на въртене на двигателя – повреда на една от фазите на статора;
- лампата свети слабо в целия обхват на честотата на въртене – повреда на свързването във възбудителната намотка;
- лампата на светва или след повишаване честотата на въртене свети по-силно от нормалното – повреден регулатор на напрежението.
Ако след горните две проверки не се констатират неизправности, сваленият алтернатор се проверява; акумулаторната батерия се свързва към клема D+ на алтернатора и към маса, а милиамперметърът – към клема 30(+) и към маса; по този начин през възбудителната верига протича максимален ток; при завъртане на ремъчната шайба с ръка стрелката на уреда трябва да се отклони или де се отчетат някакви стойности.
Ако стрелката на уреда не се отклонява, положителният полюс на батерията се свързва към клема DF и електронният регулатор се изключва. Операцията се повтаря и ако стрелката на милиамперметьра се отклони, неизправен е електронният регулатор.
Неизправности в генератора
При изправен генератор и зареден акумулатор, след включване на запалването лампата за зареждане светва и двигателят се пуска без понижаване на честотата на въртене на двигателя. След пускане на двигателя лампата изгасва и при честота на въртене, по-голяма от тази на празен ход, остава слабо светене.
Повреди:
- лампата свети след изключване на запалването – късо в диода с плюс на маса (в ротора);
- лампата не изгасва след пускане на двигателя – късо в диода с минус на маса (в статора);
- след пускане на двигателя лампата силно намалява светенето, но не изгасва – късо в диодите на възбудителната намотка;
- лампата изгасва след повишаване честотата на въртене на двигателя – повреда на една от фазите на статора;
- лампата свети слабо в целия обхват на честотата на въртене – повреда на свързването във възбудителната намотка;
- лампата на светва или след повишаване честотата на въртене свети по-силно от нормалното – повреден регулатор на напрежението.
Ако след горните две проверки не се констатират неизправности, сваленият алтернатор се проверява; акумулаторната батерия се свързва към клема D+ на алтернатора и към маса, а милиамперметърът – към клема 30(+) и към маса; по този начин през възбудителната верига протича максимален ток; при завъртане на ремъчната шайба с ръка стрелката на уреда трябва да се отклони или де се отчетат някакви стойности.
Ако стрелката на уреда не се отклонява, положителният полюс на батерията се свързва към клема DF и електронният регулатор се изключва. Операцията се повтаря и ако стрелката на милиамперметьра се отклони, неизправен е електронният регулатор.
Re: Polo 6N2 2000г. 1,4 AHW - Светнала лампа на акумулатор
Започнах да разглобявам отпред, за да стигна до алтернатора. Колата е с климатик и пространството е много ама много малко. Свалих пластмасовия капак на двигателя и щита на генерацията и се откри известно място за бъркане до алтернатора. Отвих гайката на клемата кабела и другата гайка на капака, който покрива регулатора. Сега остана само едно кръстато, което държи капака, но масления филтър ужасно пречи. Въпреки че отвих горния болт на алтернатора и разхлабих долния той не помръдна. Пред дилема съм как да продължа, за да успея да извадя регулатора.
- Да разхлабя обтяжната ролка на пистовия ремък и да успея да размърдам или сваля алтернатора.
- Или просто да отвия масления филтър без да разхлабвам и мърдам алтернатора.
Моля ако някой е правил подобна процедура или има идея как ще стане по-лесно да сподели. Притеснението ми е, че при обтяжната ролка е много тясно и като я разхлабя после незнам дали ще мога да я върна както трябва на място.
Благодаря предварително.
- Да разхлабя обтяжната ролка на пистовия ремък и да успея да размърдам или сваля алтернатора.
- Или просто да отвия масления филтър без да разхлабвам и мърдам алтернатора.
Моля ако някой е правил подобна процедура или има идея как ще стане по-лесно да сподели. Притеснението ми е, че при обтяжната ролка е много тясно и като я разхлабя после незнам дали ще мога да я върна както трябва на място.
Благодаря предварително.
Re: Polo 6N2 2000г. 1,4 AHW - Светнала лампа на акумулатор
Здравейте реших проблема, но до сега нямах време да пиша. Свалих алтернатора, занесох го в Фрацизкуп и срещу 65 лв. за регулатор с четки вече поддържа 14,4- 14,5V. Най трудно беше свалянето му, защото колата е с климатик. Та първо махнах пластмасовата кора над двигателя. след това щита на генерацията. Обтяжната ролка на алтернатора е с доста яка пружина и я вързах с едно въженце за кукичката на нея и докато баща ми я държеше разхлабена аз измъкнах ремъка. После отвих болтовете и кабелите към алтернатора и след много въртене и напъване успях да го изкарам от коша. Беше доста стегнал около стойките за захващането му. Така че се наложи с щанга да го избутам при махнати болтове. Връщането беше много по-лесно. Просто му нахлузих ремъка поставих го на монтажните му стойки и върнах всички болтове по местата. А за да влезе по-лесно на място в сервиза ми чукнаха малко металните втулки на монтажната стойка на алтернатора. Та ако някой напред има такъв проблем и трудности с демонтажа ще се радвам да съм помогнал с тази операция.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта