Здравейте колеги, преди няколко дни ми се наложи да сменя термостата на колата (причини : след загравяне около 10 минути пред гаража и каране около 35-40 км едвам успяваше да вдигне 80 градуса, което не мисля че е нормално за малък двигател. При толкова лесна процедура ( уж ) се натъкнах на някой проблеми, намерих временни решения , но може би има и по добри.
Ето и малко информация къде и какво съм направил
Ето къде се намира термостата



Ето как съм го оплескал със силикона

След свалянето на термостата, видях че липсва гуменото уплътнение. Нямаше нито на термостата нито в "гнездото му" , което ми се стори странно. Взех термостата и отидох до аутоплюс. По някакви си техни кодовe ми намериа термостат(febi Thermostat 30694) на стойност 20 лева, обаче в кутийката няма уплътнение , както и при тях не излизало да се продава допълнително. Казаха ми че най вероятно нямало такова ,а се слагало допълнително силикон

. Прибрах се и изпробвах казаното ми от тях като сложих силикона, запалих колата и като запръска един антифриз... Свалих всичко от начало, почистих силикона, намерих друго уплътнение от друг термостат (не знам от каква кола понеже отидох при майстор който имаше доста уплътнения и аз просто взех наи пасващото) , сложих термостата , сложих уплътнението, намазах със силикон и запечатах.Сутрин като запаля пред гаража за по малко от 10 минути и вече стрелката на температурата залепва на 90 градуса.Не знам до колко проблема ми е решен и дали беше удачно да слагам уплътнение от друг термостат. Вече 1 седмица карам така и колата е много по добре от преди, стрелката не мърда от 90 градуса.Чакам по-добри решения и критики. Благодаря Ви