Polo 6n2 2001. Ск.к."ETD" Type 085. ДВГ: AHW -Правилен избор на масло за ръчна скоростна кутия по спецификация.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
bpdu
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 27 яну 2013 11:41
Автомобил:
Двигател:

Polo 6n2 2001. Ск.к."ETD" Type 085. ДВГ: AHW -Правилен избор на масло за ръчна скоростна кутия по спецификация.

Мнениеот bpdu » Вто 01 мар 2016 1:32


Колеги, помогнете за избор за масло за ръчна скоростна кутия - 5ск. на Polo 6n2 AHW 1.4 16v 55kw 75hp.
Код на ск. к. - ETD. Type: 085

! BAU- ! ! ENGINE VERSION !
GKB ! ART ! MANUF-DATE ! LTR ! KW! BHP!CYL.!
------!------!----------------!------!-----!-----!----!--------
ETD ! 5S ! 05/00-07/01 ! 1,40 ! 55 ! 75 ! 4 !


Къде е най-добре да търся информация за вискозитет, клас по API и спец. за масло на VW ?
До колкото разбирам VW са пускали десетки ск. кутии от 1 тип, но с различни модификации. Модификациите имат различни техн. спецификации, вкл. различни масла :banghead
От източник 1 - workoshop-manuals.com
http://workshop-manuals.com/volkswagen/polo-mk3/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_085/technical_data/gearbox_identification/code_letters_gearbox_allocation_ratios_capacities_2/

Гледаме колоната в дясно за ETD:
Изображение
Изображение
На пръв поглед еднакъв тип, сходни модификации, но различни предватателни числа. Класове масло по спецификации на VW. G51 за ETB,ETC и G50 за ETD и еднакъв визкозитет по SAE - 75W-90.
Информацията изглежда подробна, но въпроса е колко е достоверна? Всъщност липсва инфо. за комбинацията която търся ск.к. - ETD и двг. - AHW (1.4 55kw)

No. 2.: От онлайн каталозите за резерчни части и консумативи (в случая ползвам Ex*st.ru) показва масла:
За ETD: G 052 178 A2 -http://www.elcats.ru/vw/scheme.aspx?model=9b325109-5207-48a2-af7c-bda67e604a24&pid=FF20672A&office=ru
За ETB/ETC 052 726 A2 - http://www.elcats.ru/vw/scheme.aspx?mod ... &office=ru

И двете масла обаче не се предлагат в продажба от онлайн магазина. И на двете е предложен "оригинален" заместител от VAG - G 060 726 A2 :gruebel
Не се споменава като алтернатива G 070 726 A2, но за сметка на това ако се търси по каталожен номер с '070' пак излизат същите алтернативни масла и то само 2.
Бонус коментар по точките: за справка - има много каталози castrol, divionl, motul, millersoil и още много други в които гледах, но никъде няма съвпадение по API спецификации и SAE вискозитет с останалите. Всеки си препоръчва своето като 'съвместимо'. Проблемът идва точно от това, че VW никъде не пише спецификации по бутилките масла :dummy Най-вероятно VW само препродава маслата с надценка :newsm66 Въпросът е кой ги произведжа ?

No.3.: oilspecifications.org
http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
VW G 052 178
Gear oil with SAE 75W viscosity.

VW G 052 726
Monograde gear oil with SAE 75W viscosity.

Липсва информация за по-новите g 060, 070;
Monograde 75W - съвпада с аналозите в Ex*st.ru които са API GL-4 SAE 75W. Но пък се различава от, спецификацията на 1вия линк. Еинственото масло на което попаднах по спецификация от 1вия линк е
Audi/VW 501 50, G50
, G 005 000[/code] Ravenol TSG 75w90 GL-4 . http://www.blauparts.com/proddetail.asp ... B&cat=4420. На практика, мнозинството от масла на пазара са multi-grade като горното, с малки изключения. Теоритично би трябвало да се представя по-добре при по-високи температури, но не знам дали няма някакви недостатъци заложени при проектирането на ск. к. ако е предвидено само 75W.

Fuchs Titan е интересно като спецификация:
TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W
Recommendations
ЖW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2)
VW TL 521 78 (G 052 178 A2)
VW TL 525 12 (G 052 512 A2)
VW TL 726 (G 052 726 A2/G 055 726 A2/G 060 726 A2/G 070 726 A2)

Покрива дори g60 g70, [u]уж синтетично 75W monograde и е API GL-4.

Темата е отворена .. сигурно е обсъжано нещо по-добно вече. Гледах важните теми ама може и да съм пропуснал нещо. От гугъл случайно попаднах на 2 теми при Audi форума и 1 при Skoda - не съм ги цитирал защото нямаше нищо конкретно.

---
Бонус инфо. ако някой го интересува защо GL-5 не се препоръчва за GL-4 ск. к. - т.н. "extreme pressure (ep)" добавки не са съвместими със старите gl-4 защото окисляват синхронизаторите.

GL-5 is not necessarily backward-compatible in synchro-mesh transmissions which are designed for a GL-4 oil: GL-5 has a lower coefficient of friction due to the higher concentration of EP additives over GL-4, and thus synchros can not engage as effectively. Also, transmissions which explicitly call for GL-4 oil may have been designed around this lower concentration of EP additives and thus may contain yellow metal parts which GL-5 will corrode


Инфо от друг сайт по темата:
So why is the use of GL-5 so fiercely debated?

Oils are made from base stocks, refined and then mixed with additives to improve them. As a general rule, GL-5's incompatibility is often due to the extreme pressure (EP) wear additives. To give the gear oil its EP rating, it's traditionally been easiest to add a sulfer based friction modifier like MoS2 (molybdenum disulphide) but the broken down sulphur left in the oil (you can smell it) has in the past been responsible for corrosion and putting of the vintage copper alloy that was used to make the VW synchros.


http://www.ratwell.com/technical/GearOil.html#specs




sebulba1
Мнения: 155
Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
Автомобил: polo 6n2
Двигател: AHW
Местоположение: sf

Re: Помощ за правилен избор на масло за ръчна скоростна кутия по спецификация. Polo 6n2 2001. Ск.к."ETD" Type 085. ДВГ:

Мнениеот sebulba1 » Вто 01 мар 2016 12:58




bpdu
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 27 яну 2013 11:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ за правилен избор на масло за ръчна скоростна кутия по спецификация. Polo 6n2 2001. Ск.к."ETD" Type 085. ДВГ:

Мнениеот bpdu » Вто 01 мар 2016 13:46


Мерси
На какъв интервал си го сменял и какъв пробег имаш с него ?

От спец. виждам че е API GL-4/GL-5/

Outstanding protection against wear thanks to special EP additives


sebulba1
Мнения: 155
Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
Автомобил: polo 6n2
Двигател: AHW
Местоположение: sf

Re: Помощ за правилен избор на масло за ръчна скоростна кутия по спецификация. Polo 6n2 2001. Ск.к."ETD" Type 085. ДВГ:

Мнениеот sebulba1 » Вто 01 мар 2016 16:43


Ами да ти кажа,не мисля и да го сменям.Дават го лонг лайф


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помощ за правилен избор на масло за ръчна скоростна кутия по спецификация. Polo 6n2 2001. Ск.к."ETD" Type 085. ДВГ:

Мнениеот samo_pechka » Вто 01 мар 2016 17:08


Преди известно време бях в дилема и аз ( за друга кола става въпрос ) търсех по точно определен ВАГ стандарт масло . Намерих го и го сипах . Нещата се подобриха доста , имах проблеми в студа с превключване на втора скорост . Една тема http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=91463 моите мнения започват от последния пост на 1-ва стр. Пак казвам не е за твоето масло, но си струва прочита .
Предполагам на Равенол ще да е това твоето масло ( ако е правилно написано, че по стандарт ти трябва да е VAG - G 060 726 A2) http://www.ravenol.de/produkte/verwendu ... e-75w.html
П.п. според инфо из нета заместителят се явява горният стандарт
И едно мнение на немски :
Hallo,
ich war heute noch mals in der Werkstatt wegen dem getriebeöl.
Hier im Forum wurde mir gesagt, bei Auslieferung werden die Roomster mit G 052 178 A2 Öl 1,0 Liter. SAE 75W befüllt.
Nach Auskunft der Skoda-Werkstatt vom heutigen Tage ist das empfohlene Getriebeöl G 060 726 A2.
G 060 726 A2 ist das GetriebeÖl, womit, wenn ein Getriebeölwechsel durchgeführt wird, befüllt wird.
Es muss nicht zwangsläufig das Getriebeöl sein, welches bei meinem Roomy drin ist.
G 052 178 A2 wurde ersetzt durch G 060 726 A2.
Дано инфото ти свърши работа , аз от любопитство ще поровя доп. за това масло, щото за моето доста хора ме увещаваха , че трябвало да бъде 75w90 , а то не е така ами 75w80 :) .
Убеден съм, че дори и при теб е абсурд да бъде 75w90 ( гледам едни таблици постнати от теб )


bpdu
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 27 яну 2013 11:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Помощ за правилен избор на масло за ръчна скоростна кутия по спецификация. Polo 6n2 2001. Ск.к."ETD" Type 085. ДВГ:

Мнениеот bpdu » Сря 02 мар 2016 1:44


Мерси :th_up
Погледнах темата.
Както вече писах тези линкове в 1вия пост информацията се разминава и няма кой да потвърди кое е вярно и кое не е...
Така например този RAVENOL MTF-3 SAE 75W покрива G 060 726 A2 и G 070 726 A2 - два актуални стандарта в продажба.
Колегите в англоезичните форуми спорят на тема G 060 726 A2 vs G 070 726 A2. По 'усещане' уж били различни и с различен вискозитет, но няма как да се разбере със сигурност без лабораторен тест, защото vw не дава никакви спецификации.
Ravenol-a дори не пише на какво съответства по API. Също така излиза че са разработили универсално масло което става и по 2та актуални стандарта на VW, а пък от VW се мъчат да правят различни масла.

Крайно време е ЕС да задължи VW и др. да дават характеристики.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Polo 6n2 2001. Ск.к."ETD" Type 085. ДВГ: AHW -Правилен избор на масло за ръчна скоростна кутия по спецификация.

Мнениеот Pencp » Сря 06 апр 2016 22:22


...нека да не пише, само че RAVENOL действително произвеждат много добри масла. Жалко че у нас не са много разпространени. Имам преки впечатления от STJ 10W-30 за двигатели японско производство, TSI 10W-40 и VSI 5W-40. Последните две в пряк "двубой" с аналогичните им такива, на MOTUL. Няма да напиша в какво точно се състоят разликите, за де не прозвучи като реклама или антиреклама и не само. Нямам впечатления от гамата на трансмисионните им масла, но това лесно може да се промени.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта