Код на ск. к. - ETD. Type: 085
! BAU- ! ! ENGINE VERSION !
GKB ! ART ! MANUF-DATE ! LTR ! KW! BHP!CYL.!
------!------!----------------!------!-----!-----!----!--------
ETD ! 5S ! 05/00-07/01 ! 1,40 ! 55 ! 75 ! 4 !
Къде е най-добре да търся информация за вискозитет, клас по API и спец. за масло на VW ?
До колкото разбирам VW са пускали десетки ск. кутии от 1 тип, но с различни модификации. Модификациите имат различни техн. спецификации, вкл. различни масла

От източник 1 - workoshop-manuals.com
http://workshop-manuals.com/volkswagen/polo-mk3/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_085/technical_data/gearbox_identification/code_letters_gearbox_allocation_ratios_capacities_2/
Гледаме колоната в дясно за ETD:


На пръв поглед еднакъв тип, сходни модификации, но различни предватателни числа. Класове масло по спецификации на VW. G51 за ETB,ETC и G50 за ETD и еднакъв визкозитет по SAE - 75W-90.
Информацията изглежда подробна, но въпроса е колко е достоверна? Всъщност липсва инфо. за комбинацията която търся ск.к. - ETD и двг. - AHW (1.4 55kw)
No. 2.: От онлайн каталозите за резерчни части и консумативи (в случая ползвам Ex*st.ru) показва масла:
За ETD: G 052 178 A2 -http://www.elcats.ru/vw/scheme.aspx?model=9b325109-5207-48a2-af7c-bda67e604a24&pid=FF20672A&office=ru
За ETB/ETC 052 726 A2 - http://www.elcats.ru/vw/scheme.aspx?mod ... &office=ru
И двете масла обаче не се предлагат в продажба от онлайн магазина. И на двете е предложен "оригинален" заместител от VAG - G 060 726 A2

Не се споменава като алтернатива G 070 726 A2, но за сметка на това ако се търси по каталожен номер с '070' пак излизат същите алтернативни масла и то само 2.
Бонус коментар по точките: за справка - има много каталози castrol, divionl, motul, millersoil и още много други в които гледах, но никъде няма съвпадение по API спецификации и SAE вискозитет с останалите. Всеки си препоръчва своето като 'съвместимо'. Проблемът идва точно от това, че VW никъде не пише спецификации по бутилките масла


No.3.: oilspecifications.org
http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
VW G 052 178
Gear oil with SAE 75W viscosity.
VW G 052 726
Monograde gear oil with SAE 75W viscosity.
Липсва информация за по-новите g 060, 070;
Monograde 75W - съвпада с аналозите в Ex*st.ru които са API GL-4 SAE 75W. Но пък се различава от, спецификацията на 1вия линк. Еинственото масло на което попаднах по спецификация от 1вия линк е
, G 005 000[/code] Ravenol TSG 75w90 GL-4 . http://www.blauparts.com/proddetail.asp ... B&cat=4420. На практика, мнозинството от масла на пазара са multi-grade като горното, с малки изключения. Теоритично би трябвало да се представя по-добре при по-високи температури, но не знам дали няма някакви недостатъци заложени при проектирането на ск. к. ако е предвидено само 75W.Audi/VW 501 50, G50
Fuchs Titan е интересно като спецификация:
TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W
Recommendations
ЖW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2)
VW TL 521 78 (G 052 178 A2)
VW TL 525 12 (G 052 512 A2)
VW TL 726 (G 052 726 A2/G 055 726 A2/G 060 726 A2/G 070 726 A2)
Покрива дори g60 g70, [u]уж синтетично 75W monograde и е API GL-4.
Темата е отворена .. сигурно е обсъжано нещо по-добно вече. Гледах важните теми ама може и да съм пропуснал нещо. От гугъл случайно попаднах на 2 теми при Audi форума и 1 при Skoda - не съм ги цитирал защото нямаше нищо конкретно.
---
Бонус инфо. ако някой го интересува защо GL-5 не се препоръчва за GL-4 ск. к. - т.н. "extreme pressure (ep)" добавки не са съвместими със старите gl-4 защото окисляват синхронизаторите.
GL-5 is not necessarily backward-compatible in synchro-mesh transmissions which are designed for a GL-4 oil: GL-5 has a lower coefficient of friction due to the higher concentration of EP additives over GL-4, and thus synchros can not engage as effectively. Also, transmissions which explicitly call for GL-4 oil may have been designed around this lower concentration of EP additives and thus may contain yellow metal parts which GL-5 will corrode
Инфо от друг сайт по темата:
So why is the use of GL-5 so fiercely debated?
Oils are made from base stocks, refined and then mixed with additives to improve them. As a general rule, GL-5's incompatibility is often due to the extreme pressure (EP) wear additives. To give the gear oil its EP rating, it's traditionally been easiest to add a sulfer based friction modifier like MoS2 (molybdenum disulphide) but the broken down sulphur left in the oil (you can smell it) has in the past been responsible for corrosion and putting of the vintage copper alloy that was used to make the VW synchros.
http://www.ratwell.com/technical/GearOil.html#specs