Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите?
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Първо си провери тампоните на самия мост дали са разбити, джантите са малко по широки от необходимото, гумите малко по високи, много товар и се получава това търкане. Аз го имам същя проблем, товарил съм колкото теб (350кг. ТСП). Ако не ти пречи си карай така или изтъркай с флекса пласмасата, ръб за сега не мисли да подгъваш. Щом си взел тези джанти и нови гуми едва ли ще се разделиш с тях. Аз карах 195/50/15 ЕТ25 7J, сега съм с 185/55/15 ET25 7J ,оказа се че старите са били по тесни от новите и сега стърже повече(или поне до скоро, вече не).
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
ktamen написа:За какво натоварване на амортисьора говориш, той пък кво общо има![]()
Единственото, което прави амортисьорът е да спира люлеенето на колата. Или прави още нещо, за което не знам?
Давам следния пример. Амортисьорът дава фира, след време се чупи прижината. Според теб амортисьорът не е натоварен възел от окачването, така ли?
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Разбира се, че е натоварен. Амортисьора дава фира, колата почва да се люлее много повече и пружината на всяка неравност вместо да се деформира веднъж нагоре и надолу се деформира още 20 пъти. Оттам умора на материала на пружината и счупване. Това за пружината важи и за тампоните, вместо един удар, той поема 20 удара и се скапва много по-бързо.
Ама това не променя факта, че амортисьора не влияе по никакъв начин на височината на колата и дали гумата ще опира или няма да опира в калника.
Ама това не променя факта, че амортисьора не влияе по никакъв начин на височината на колата и дали гумата ще опира или няма да опира в калника.
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Интересен спор се е заформи: има амортисьорите които валияят на височината минимално е "газови" .Шок тампоните служат за ограничаване хода на амортисьорите така не позволяват да пропадне гумата повече на вътре в бомбето но това е времнено докато се скапе шок тампона после почват проблемите които описва колегата но говоря при използване на стандартни гуми и джанти.В случая решението на проблема на колегата е да повдигне колата от зад с втулки като така сменя работната дължина на амортисьоритеколата и я вдига намалява устойчивостта и бързо заминават амортисьорите, другия е да се търсят подобни пружини по твърди( аз така смених на троиката с пасатови и срязана навивка) преди с двама човека от зад си влачи газъ а сега с 200л вода в багажника си е с нормална стоика и хубава возия .
- muhaha
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белозем
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Стигнахме до същината на питането от второ и трето ниво :D ...
Те шоковите ще ги сменям. Нататък е въпроса от каква кола да търся пружини. Мисля си от поло комби, обаче не зная дали ще паснат. Но като цяло си мисля и друго... да мина по-евтино ако взема втора употреба и са омекнали... все пак е комби предполага се да се товари. А пък ако взема нови и не стават пак не става. По сайтовете за части не намирам нито дължина на пружините като инфо нито нищо. Дали има от къде да видя/проверя с кои пружини мога да заменя? Или някой да знае от първа ръка?
Те шоковите ще ги сменям. Нататък е въпроса от каква кола да търся пружини. Мисля си от поло комби, обаче не зная дали ще паснат. Но като цяло си мисля и друго... да мина по-евтино ако взема втора употреба и са омекнали... все пак е комби предполага се да се товари. А пък ако взема нови и не стават пак не става. По сайтовете за части не намирам нито дължина на пружините като инфо нито нищо. Дали има от къде да видя/проверя с кои пружини мога да заменя? Или някой да знае от първа ръка?
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Ето ти тема за размисъл.Темата е за 6Н но поразрових в нета и за 6Н2 става ГАЛИМАЦИЯТА .
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=220535
Шом става голфови стават и пасатови но тук вече е въпроса колко ще вирне задницата но пък за товарене с 400 кила тамън ще си доиде на нормална стоика
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=220535
Шом става голфови стават и пасатови но тук вече е въпроса колко ще вирне задницата но пък за товарене с 400 кила тамън ще си доиде на нормална стоика

- muhaha
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белозем
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Временно карах с тампони между навивките. Сложих нови шокови тампони и проблема се оправи.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Пиши пак след месец-два! 

- muhaha
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Белозем
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите
Пиша пак след два месеца. Всичко е точно. Само се чудя на тези джанти 6 и 1/2J освен на 195 каква друга гума мога да сложа.
- jocha
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.3NZ 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите?
Темата е стара, но ми харесва спора и смятам и аз да се включа с някои неща,които съм учил, чел и експериментирал в последствие на работа. По окачването НЯМА конкретен детайл, който да е решаващ за това колко може да се товари. Самото окачване е комбинация от детайли,които сами по себе си са доста важни, но в комбинация едно с друго определят товароносимостта и това дали колата ще вози добре или ще скача или ще друса и прочие. Първо ще обърна внимание на пружините като детайл, който най-много го дъвкахте при предните страници. Пружините биват два вида!
Единия вид са ЛИНЕЙНИ, втория вид са ПРОГРЕСИВНИ. Масово в колите заводски се вграждат линейни пружини,защото това са така да се каже равномерни и плавни пружини, които се сгъват плавно и съответно се разгъват плавно,защото твърдостта(казано по-просто) на пружината е разпределена еднакво по дължината на навивките и е една и съща от началото до края или иначе казано 1-ва намотка имаш 3кг на мм товароносимост, втора намотка е същата и така до 10-та намотка примерно. Този тип пружини НЕ са предвидени да се ползват за товар, а да возят комфортно и да имат равномерно линейно трептене.
Втория вид пружини това са ПРОГРЕСИВНИТЕ или иначе казано митичните пружини от пасат комби и като цяло от всяко едно комби или кола предвидена за товар. Прогресивните пружини са на принципа имат няколко на брой меки намотки,които служат да обират леките трептения на пружината или иначе казано все пак да има някакъв комфорт, когато не си натоварен. Обикновено тези меки намотки са по-близо една до друга като са предвидени в даден момент на товар да се залепят една за друга с цел да не се счупят от претоварването! Основната характеристика на тези пружините е че всяка намотка е с различна твърдост примерно: първите 4 ще са меките, след това имаш 2 намотки по 4кг на мм и след това почват да се втърдяват до 8кг на мм със всяка следваща намотка.Казано нагледно при 90кг товар в началото колата ще клекне пръст и половина, НО след като тези по-меки намотки са смачкани и останат по-твърдите, за да се сгъне още пръст и половина трябва колата да се натовари с още НЕ 90КГ както би било при стандартните пружини, а с още 180кг и тогава ще клекне още пръст и половина. (Масово и спортните пружини са прогресивни,защото идеята е колата да бъде стабилна с минимален наклон на купето при много високи натоварвания странични).
Преминаваме на следващия детайл амортисьори. Там има доста видове, но сега ще вземем само заводските изпълнения и главно тези,които се карат на нормалните коли или иначе казано: маслени,газови и усилени газови.Предполагам всеки е наясно, че маслените са "меки" и возят меко, газовите са "твърди", но защо е така и сигурни ли сте, че не се дължи на това, че сте с грешни пружини? Накратно масления амортисьор е амортисьор предвиден да обира трептения при разгъване на пружината, а свиването се поема само от самата пружина. Поради тази му характеристика те не са подходящи за коли,които се товарят,защото колкото по-голямо е натоварването толкова по-голяма амплитуда прави пружината и в един момент амортисьора става не ефективен ДОРИ ДА Е АБСОЛЮТНО ЗДРАВ и колата ще започне да се люлее да кляка и прочие и да стържат гумите в калниците. Масления амортисьор се свива лесно разтяга се трудно,когато е свален от колата и остава свит до долу като се натисне, защото сместа вътре е само масло. Втория тип амортисьори са газовите. Там имаме налягане на газ, което винаги се стреми да остане отгоре и масло, което остава под буталото. Поради тази причина,когато се свие до долу на ръка после стержена излиза сам,защото газта връща маслото отдолу принудително (така да се каже). Този тип амортисьори освен, че обира трептенията нагоре, създава през цялото време напрежение да стои разпънат амортисьора,което напрежение е различно от това, което пружината създава. Тоест пружината натиска гумата към пътя,но и амортисьора натиска гумата към пътя.Поради тази причина стандартните линейни пружини в комбинация с газови амортисьори почват да возят по-твърдо, защото амортисьора успява да преодолее лесно натоварването на разгъване,което прави линейната пружина и я "укротява" много по-бързо и рязко от маслените. Този тип амортисьори издържат по-големи натоварвания, защото първо маслото вътре не може да стане на балончета,което създава усещането за люлеене при маслените и второ, защото налягането на амортисьора допълнително подпомага пружината при сгъване и я спира много по-бързо при разгъване. Комбинацията линейни пружини с газови амортисьори е перфектна за хора,които карат по-магистрали или разбити пътища и които превозват една идея повече товар от себе си и приятелката си примерно. Последния тип амортисьори са усилени газови, това са амортисьори на същия принцип като нормалните газови, НО работят с доста по-високо налягане на газта вътре и обикновено са двойно действащи (има също така и двойно действащи маслени и обикновени газови, които освен на разпъване укротяват рязко пружината и при свиване) и те са предназначени за коли,които се товарят зверски и се карат по лунен релеф.
За да може колата да си промени товароносимостта трябва да се смени комплект пружини и амортисьори - НЕ СТАВА САМО СЪС СМЯНА НА ЕДНОТО!!! Обосновавам се защо. Ако се сложат само по-твърди пружини на нормалните примерно маслени амортисьори, да ще кляка колата по-малко, НО амортисьорите ще трябва да се борят с много по-резки и неравномерни трептения спрямо тези, за които са предвидени и ще подскача колата така да се каже по няколко пъти преди да успеят амортисьорите да укротят било то предница или задница и в даден момент биха изпуснали. Важи и обратната връзка ако само се сложат газови на нормалните пружини просто колата ще се усеща по-стабилна, когато не си натоварен и си сам или когато имаш малко товар, но при голям товар ще кляка доста и ще удря постоянно в шок тампоните(за които ще пиша след малко). Най-добрия ъпгрейд така да се каже ако се минава на една идея по-твърди пружини да се минава и на газови амортисьори, а ако се прави конверсия пасатови пружини (които са прогресивни) на голф или поло или прочие там е задължително МИНИМУМ да си с газови дори да са обикновни газови амортисьори. Когато се окомплектоват прогресивни пружини с правилните за тях газови амортисьори (които могат да работят в по-къси и агресивни диапазони спрямо маслените амортисьори) возията на колата става стегната, но НЕ блъска и не друса. Ако се сложат прогресивни пружини както са пасатовите на усилени амортисьори примерно sachs advantage тогава освен, че можеш да натовариш колата като вол, можеш да разчиташ, че дори натоварена колата пак ще бъде стабилна на пътя.
Минавам на последния детайл, но не по важност, това е шок тампона. Той е предвиден, когато пружината в комбинация с амортисьора не са достатъчни да спрат сгъването (трептенето) на купет, с цел да се предпази амортисьора от повреда и да удариш някой детал от колата, да действат като стоп тампони. Тоест може да се кара и без тях, не играят роля за това дали колата ще носи повече товар, играят роля за това като минеш с 300кг в багажника товар като се сгъне задницата да не ударят в максимално свито положение амортисьорите и да изпуснат на втората хлътка в пътя, а да спрат принудително сгъването на колата и най-важното да стане меко иначе ще удари метал в метал и ще се усеща все едно падаш от 5-тия етаж. Когато са разбити тези тампони се получава претоварване на амортисьорите, защото успяват да се сгънат до положение,където напрежението на пружината е свръх голямо, а инерцията няма кой да я спре. Шок тампоните са критично важен детайл, за да не изпуснат амортисьорите или да не се получи счупване на пружината от претоварване, НО не бива да се разчита при неизправни или неподходящи амортисьори или пружини за товарене да разчиташ на тях да ти носят половин тон товар,който караш в колата,защото се скапват и пружините и амортисьорите отделно има опасност въпреки че го има от големия товар да се смачка до край като ще се пръсне разбира се или ако е от по-меките ще се сплеска като дъвка под джапанка и практически пак ще удари метал в метал като освен повреда по пружината или амортисьора може да причини повреди било то на бомбетата или на лагерите на главините.
Поздрави и надявам се "кратката" образователна лекция бъде от полза на някого :)
Единия вид са ЛИНЕЙНИ, втория вид са ПРОГРЕСИВНИ. Масово в колите заводски се вграждат линейни пружини,защото това са така да се каже равномерни и плавни пружини, които се сгъват плавно и съответно се разгъват плавно,защото твърдостта(казано по-просто) на пружината е разпределена еднакво по дължината на навивките и е една и съща от началото до края или иначе казано 1-ва намотка имаш 3кг на мм товароносимост, втора намотка е същата и така до 10-та намотка примерно. Този тип пружини НЕ са предвидени да се ползват за товар, а да возят комфортно и да имат равномерно линейно трептене.
Втория вид пружини това са ПРОГРЕСИВНИТЕ или иначе казано митичните пружини от пасат комби и като цяло от всяко едно комби или кола предвидена за товар. Прогресивните пружини са на принципа имат няколко на брой меки намотки,които служат да обират леките трептения на пружината или иначе казано все пак да има някакъв комфорт, когато не си натоварен. Обикновено тези меки намотки са по-близо една до друга като са предвидени в даден момент на товар да се залепят една за друга с цел да не се счупят от претоварването! Основната характеристика на тези пружините е че всяка намотка е с различна твърдост примерно: първите 4 ще са меките, след това имаш 2 намотки по 4кг на мм и след това почват да се втърдяват до 8кг на мм със всяка следваща намотка.Казано нагледно при 90кг товар в началото колата ще клекне пръст и половина, НО след като тези по-меки намотки са смачкани и останат по-твърдите, за да се сгъне още пръст и половина трябва колата да се натовари с още НЕ 90КГ както би било при стандартните пружини, а с още 180кг и тогава ще клекне още пръст и половина. (Масово и спортните пружини са прогресивни,защото идеята е колата да бъде стабилна с минимален наклон на купето при много високи натоварвания странични).
Преминаваме на следващия детайл амортисьори. Там има доста видове, но сега ще вземем само заводските изпълнения и главно тези,които се карат на нормалните коли или иначе казано: маслени,газови и усилени газови.Предполагам всеки е наясно, че маслените са "меки" и возят меко, газовите са "твърди", но защо е така и сигурни ли сте, че не се дължи на това, че сте с грешни пружини? Накратно масления амортисьор е амортисьор предвиден да обира трептения при разгъване на пружината, а свиването се поема само от самата пружина. Поради тази му характеристика те не са подходящи за коли,които се товарят,защото колкото по-голямо е натоварването толкова по-голяма амплитуда прави пружината и в един момент амортисьора става не ефективен ДОРИ ДА Е АБСОЛЮТНО ЗДРАВ и колата ще започне да се люлее да кляка и прочие и да стържат гумите в калниците. Масления амортисьор се свива лесно разтяга се трудно,когато е свален от колата и остава свит до долу като се натисне, защото сместа вътре е само масло. Втория тип амортисьори са газовите. Там имаме налягане на газ, което винаги се стреми да остане отгоре и масло, което остава под буталото. Поради тази причина,когато се свие до долу на ръка после стержена излиза сам,защото газта връща маслото отдолу принудително (така да се каже). Този тип амортисьори освен, че обира трептенията нагоре, създава през цялото време напрежение да стои разпънат амортисьора,което напрежение е различно от това, което пружината създава. Тоест пружината натиска гумата към пътя,но и амортисьора натиска гумата към пътя.Поради тази причина стандартните линейни пружини в комбинация с газови амортисьори почват да возят по-твърдо, защото амортисьора успява да преодолее лесно натоварването на разгъване,което прави линейната пружина и я "укротява" много по-бързо и рязко от маслените. Този тип амортисьори издържат по-големи натоварвания, защото първо маслото вътре не може да стане на балончета,което създава усещането за люлеене при маслените и второ, защото налягането на амортисьора допълнително подпомага пружината при сгъване и я спира много по-бързо при разгъване. Комбинацията линейни пружини с газови амортисьори е перфектна за хора,които карат по-магистрали или разбити пътища и които превозват една идея повече товар от себе си и приятелката си примерно. Последния тип амортисьори са усилени газови, това са амортисьори на същия принцип като нормалните газови, НО работят с доста по-високо налягане на газта вътре и обикновено са двойно действащи (има също така и двойно действащи маслени и обикновени газови, които освен на разпъване укротяват рязко пружината и при свиване) и те са предназначени за коли,които се товарят зверски и се карат по лунен релеф.
За да може колата да си промени товароносимостта трябва да се смени комплект пружини и амортисьори - НЕ СТАВА САМО СЪС СМЯНА НА ЕДНОТО!!! Обосновавам се защо. Ако се сложат само по-твърди пружини на нормалните примерно маслени амортисьори, да ще кляка колата по-малко, НО амортисьорите ще трябва да се борят с много по-резки и неравномерни трептения спрямо тези, за които са предвидени и ще подскача колата така да се каже по няколко пъти преди да успеят амортисьорите да укротят било то предница или задница и в даден момент биха изпуснали. Важи и обратната връзка ако само се сложат газови на нормалните пружини просто колата ще се усеща по-стабилна, когато не си натоварен и си сам или когато имаш малко товар, но при голям товар ще кляка доста и ще удря постоянно в шок тампоните(за които ще пиша след малко). Най-добрия ъпгрейд така да се каже ако се минава на една идея по-твърди пружини да се минава и на газови амортисьори, а ако се прави конверсия пасатови пружини (които са прогресивни) на голф или поло или прочие там е задължително МИНИМУМ да си с газови дори да са обикновни газови амортисьори. Когато се окомплектоват прогресивни пружини с правилните за тях газови амортисьори (които могат да работят в по-къси и агресивни диапазони спрямо маслените амортисьори) возията на колата става стегната, но НЕ блъска и не друса. Ако се сложат прогресивни пружини както са пасатовите на усилени амортисьори примерно sachs advantage тогава освен, че можеш да натовариш колата като вол, можеш да разчиташ, че дори натоварена колата пак ще бъде стабилна на пътя.
Минавам на последния детайл, но не по важност, това е шок тампона. Той е предвиден, когато пружината в комбинация с амортисьора не са достатъчни да спрат сгъването (трептенето) на купет, с цел да се предпази амортисьора от повреда и да удариш някой детал от колата, да действат като стоп тампони. Тоест може да се кара и без тях, не играят роля за това дали колата ще носи повече товар, играят роля за това като минеш с 300кг в багажника товар като се сгъне задницата да не ударят в максимално свито положение амортисьорите и да изпуснат на втората хлътка в пътя, а да спрат принудително сгъването на колата и най-важното да стане меко иначе ще удари метал в метал и ще се усеща все едно падаш от 5-тия етаж. Когато са разбити тези тампони се получава претоварване на амортисьорите, защото успяват да се сгънат до положение,където напрежението на пружината е свръх голямо, а инерцията няма кой да я спре. Шок тампоните са критично важен детайл, за да не изпуснат амортисьорите или да не се получи счупване на пружината от претоварване, НО не бива да се разчита при неизправни или неподходящи амортисьори или пружини за товарене да разчиташ на тях да ти носят половин тон товар,който караш в колата,защото се скапват и пружините и амортисьорите отделно има опасност въпреки че го има от големия товар да се смачка до край като ще се пръсне разбира се или ако е от по-меките ще се сплеска като дъвка под джапанка и практически пак ще удари метал в метал като освен повреда по пружината или амортисьора може да причини повреди било то на бомбетата или на лагерите на главините.
Поздрави и надявам се "кратката" образователна лекция бъде от полза на някого :)

-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите?
Това мнение трябва да се отдели накъде като важно, защото много хора дори и по сервизи или магазини не го знаят. Поздравления за изгубеното време за да го напишеш.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта