Колеги някой сменял ли е радиаторче на парното на поло 9n.
Можели да се смени радиаторчето без да се източва фреона на климатика.
Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
През радиаторчето на парното циркулира антифриз, няма нищо общо с климатичната система.
- goro21
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
railfan написа:През радиаторчето на парното циркулира антифриз, няма нищо общо с климатичната система.
Аз знам какво циркулира там . Но 2те ако са в общ "кожух" и ако трябва да се свали и разглоби и д а трябва да се откача на климатика радиаторчето. Затова питам на тази кола който е разглобявал дали знае
- williams_vn
- Мнения: 731
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
ако се не лъжа по спомен до 2000 година маи не трябваше да се точи климатика
- zfa159
- Мнения: 7885
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
При 9N блокът за вентилация е съвсем различен, спрямо 6N и 6N2 . При този модел (9N) не е нужно да се сваля таблото, нито да се сваля целия вент. блок, тъй като нямат проблеми с клапите (вече са с пластмасови и няма какво да се облепва), а радиаторът е предвиден да се сменя сравнително лесно. Респективно не е нужно да се разхерметизира и климатичната система.
Радиаторът (номер 1) е разположен ниско долу във вент. блок, пада се пред скоростния лост, над "тунела" на купето и вент. блок е предвиден да се разглобява (може да се демонтира пластмасовата част номер 7), което прави възможна смяната на радиатора, без да се сваля таблото и вент. блок. Имайте предвид, че има работа и ниско долу отпред на преградата между двг. отсег и купето и трябва да се лежи под колата или пък подемник, защото връзките на радиаторчето са там, както и имаше някакви винтове, ама така наизуст не помня точно какво беше.
Радиаторът (номер 1) е разположен ниско долу във вент. блок, пада се пред скоростния лост, над "тунела" на купето и вент. блок е предвиден да се разглобява (може да се демонтира пластмасовата част номер 7), което прави възможна смяната на радиатора, без да се сваля таблото и вент. блок. Имайте предвид, че има работа и ниско долу отпред на преградата между двг. отсег и купето и трябва да се лежи под колата или пък подемник, защото връзките на радиаторчето са там, както и имаше някакви винтове, ама така наизуст не помня точно какво беше.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19642
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
Май това ще е първия път, в който ще противореча на Стефан!
Да, радиаторчето на парното е точно там, отдолу, и се достъпва, като се отвори 'коритото' под него.
Лошото е, че това 'корито' е на 3-4мм от мокета и няма достъп да се извади. Другото е, че и отзад, към стената м/у купето и мотора, има метални щипки, които няма как да се достигнат.
Допълнително много пречат металните конзоли, които държат средната част на таблото - тази с отсеците за радиото, климатика и т.н.
Не се наемам да твърдя със сигурност, че се налага да се сваля цялото табло - аз сменях корубата от край до край, защото запалих дясната част, където е вентилатора и се беше стопило до чак след филтъра за купето и нямах особен избор.
При всички случаи в средата се разглабя, отмества се и пластмасовата конзола, която е над тунела - при скоростите и ръчната. Ама тя е лесна За 10 минути е махната и сложена!
Иначе не е необходим канал - от към двигателния отсек съвсем спокойно всичко се достига и отгоре. Е, за тръбите на радиатора малко ще пречат тръбите на климатика, но не е невъзможно да се бръкне покрай тях
За всичко се използват торксове - Т20, Т25 и мисля, че ползвах и Т30
Разходих се до мазето да пощракам!
Ето това, приблизително, ще видиш в двигателния отсек:
При свалянето болта, който се намира между тръбите НЕ СЕ РАЗВИВА!!!
Същото се отнася и за болта м/у тръбите на климатика
Тук болтовете са развити, но и радиаторчетата са други
Това е частта на парното, с разделена климатична част:
Ето за тези щипки говоря:
... но съм се объркал - отзад няма щипки - на пантички е:
Така изглежда демонтирана дивотията отпред
Питай, ако мога, ще помагам, но все пак минаха няколко месеца и не помня ясно всичко.
Аз разглабях баш когато zfa излезна в отпуска и нямаше как да му досаждам по телефона
Не е нещо сложно, ще се справиш
Единствената гадост е, че вече е студено навън, ама то ако всичко е ОК - няма да е интересно!
При всички случаи, нещата са направени с пъти и пъти по-възпитано и с мисъл от на АУДИ А3 (респективно Голф4)
Да, радиаторчето на парното е точно там, отдолу, и се достъпва, като се отвори 'коритото' под него.
Лошото е, че това 'корито' е на 3-4мм от мокета и няма достъп да се извади. Другото е, че и отзад, към стената м/у купето и мотора, има метални щипки, които няма как да се достигнат.
Допълнително много пречат металните конзоли, които държат средната част на таблото - тази с отсеците за радиото, климатика и т.н.
Не се наемам да твърдя със сигурност, че се налага да се сваля цялото табло - аз сменях корубата от край до край, защото запалих дясната част, където е вентилатора и се беше стопило до чак след филтъра за купето и нямах особен избор.
При всички случаи в средата се разглабя, отмества се и пластмасовата конзола, която е над тунела - при скоростите и ръчната. Ама тя е лесна За 10 минути е махната и сложена!
Иначе не е необходим канал - от към двигателния отсек съвсем спокойно всичко се достига и отгоре. Е, за тръбите на радиатора малко ще пречат тръбите на климатика, но не е невъзможно да се бръкне покрай тях
За всичко се използват торксове - Т20, Т25 и мисля, че ползвах и Т30
Разходих се до мазето да пощракам!
Ето това, приблизително, ще видиш в двигателния отсек:
При свалянето болта, който се намира между тръбите НЕ СЕ РАЗВИВА!!!
Същото се отнася и за болта м/у тръбите на климатика
Тук болтовете са развити, но и радиаторчетата са други
Това е частта на парното, с разделена климатична част:
Ето за тези щипки говоря:
... но съм се объркал - отзад няма щипки - на пантички е:
Така изглежда демонтирана дивотията отпред
Питай, ако мога, ще помагам, но все пак минаха няколко месеца и не помня ясно всичко.
Аз разглабях баш когато zfa излезна в отпуска и нямаше как да му досаждам по телефона
Не е нещо сложно, ще се справиш
Единствената гадост е, че вече е студено навън, ама то ако всичко е ОК - няма да е интересно!
При всички случаи, нещата са направени с пъти и пъти по-възпитано и с мисъл от на АУДИ А3 (респективно Голф4)
- zfa159
- Мнения: 7885
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
Така е, откъм стената на купето няма щипки, на пантички е, конструкторът е бил приятел на механика, да не повярваш .
Досега не ни се е налагало да отместваме цялото тяло, за да извадим тарелката отдолу, понеже като махнеш мокета и изолацията под него (делима е по средата и излиза половината от ляво, а другата половина от дясно), се освобождават няколко см място и тарелката си излиза без проблем надолу. На версиите с AUX Heater (ел отоплител) е малко по-тегаво, ама пак си излиза :) .
Последното 9N, което правихме за парно, беше 1.9 TDI PD и отпред отгоре нямаше никакъв шанс да се бръкне до връзките долу (поне аз с моите ръце - цЪ) и затова помня, че трябваше да го вдигаме и да ровим отдолу .
Иначе повечето идват за изпарители и там вече няма как - таблото долу и всичко на гайки.
Какво е преживяло това на твоите снимки ?
Виждал съм доста убити вентилатори на 9N , както и частично стопени, ама това е съвсем друга категория...
Досега не ни се е налагало да отместваме цялото тяло, за да извадим тарелката отдолу, понеже като махнеш мокета и изолацията под него (делима е по средата и излиза половината от ляво, а другата половина от дясно), се освобождават няколко см място и тарелката си излиза без проблем надолу. На версиите с AUX Heater (ел отоплител) е малко по-тегаво, ама пак си излиза :) .
Последното 9N, което правихме за парно, беше 1.9 TDI PD и отпред отгоре нямаше никакъв шанс да се бръкне до връзките долу (поне аз с моите ръце - цЪ) и затова помня, че трябваше да го вдигаме и да ровим отдолу .
Иначе повечето идват за изпарители и там вече няма как - таблото долу и всичко на гайки.
Какво е преживяло това на твоите снимки ?
Виждал съм доста убити вентилатори на 9N , както и частично стопени, ама това е съвсем друга категория...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19642
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
zfa159 написа:Какво е преживяло това на твоите снимки ?
viewtopic.php?f=59&t=493730&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE+%D0%B4%D0%B0+%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F
- goro21
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
Къде мога д а намеря само О-пръстените на тръбите които влизат в радиаторчето
Намерих ги във vw -автотреид номера им е N90890501 и там са 10 пъти по скъпи от останалите магазини
Намерих ги във vw -автотреид номера им е N90890501 и там са 10 пъти по скъпи от останалите магазини
- zfa159
- Мнения: 7885
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
goro21 написа:Къде мога д а намеря само О-пръстените на тръбите които влизат в радиаторчето
Намерих ги във vw -автотреид номера им е N90890501 и там са 10 пъти по скъпи от останалите магазини
Погледнах по този парт номер, който е цитиран в мнението :
- алтернативни - Elring 429.450 - налични в Тех-ко, Елит Кар и Интеркарс - цена около 60ст. за брой.
- оригинални - налични в Елит Кар, Евро07 и Интеркарс - цена между 4.50 и 5.70лв за брой.
- goro21
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
- Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
- Двигател: Polo 9n
- Местоположение: varna
Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното
Аз също ги видях за 80ст после ама бях си купил от 8.20лв вече. Лошото е че проблема при мен е че търбите невлизат равно едната стои леко нскриво и гумичката неуплатнява(някой преди мен е мазал някъв черен силикон и е държало някак). Оказасе че и фланеца се е изкливил леко явно от пренатягане пооправих го и на свслен радиатор пасва и уж добре уплътнява .Ама като взема да го слагам е труднодостъпно и незнам дали ще успее да си легне хубаво. Ще пробвам отдолу на канал дано е по лесно.
P.s. инъче радиаторчето излезе мн лесно трябваше да махна и модула на аербега . Добре са го измислили.
P.s. инъче радиаторчето излезе мн лесно трябваше да махна и модула на аербега . Добре са го измислили.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта