Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
goro21
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот goro21 » Вто 26 ное 2024 15:20


Колеги някой сменял ли е радиаторче на парното на поло 9n.
Можели да се смени радиаторчето без да се източва фреона на климатика.




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 968
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот railfan » Вто 26 ное 2024 15:31


През радиаторчето на парното циркулира антифриз, няма нищо общо с климатичната система.


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот goro21 » Вто 26 ное 2024 15:52


railfan написа:През радиаторчето на парното циркулира антифриз, няма нищо общо с климатичната система.

Аз знам какво циркулира там . Но 2те ако са в общ "кожух" и ако трябва да се свали и разглоби и д а трябва да се откача на климатика радиаторчето. Затова питам на тази кола който е разглобявал дали знае


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 731
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот williams_vn » Вто 26 ное 2024 20:02


ако се не лъжа по спомен до 2000 година маи не трябваше да се точи климатика


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7885
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот zfa159 » Сря 27 ное 2024 11:17


При 9N блокът за вентилация е съвсем различен, спрямо 6N и 6N2 . При този модел (9N) не е нужно да се сваля таблото, нито да се сваля целия вент. блок, тъй като нямат проблеми с клапите (вече са с пластмасови и няма какво да се облепва), а радиаторът е предвиден да се сменя сравнително лесно. Респективно не е нужно да се разхерметизира и климатичната система.
Радиаторът (номер 1) е разположен ниско долу във вент. блок, пада се пред скоростния лост, над "тунела" на купето и вент. блок е предвиден да се разглобява (може да се демонтира пластмасовата част номер 7), което прави възможна смяната на радиатора, без да се сваля таблото и вент. блок. Имайте предвид, че има работа и ниско долу отпред на преградата между двг. отсег и купето и трябва да се лежи под колата или пък подемник, защото връзките на радиаторчето са там, както и имаше някакви винтове, ама така наизуст не помня точно какво беше.

Screenshot 2024-11-27 111019.jpg
Screenshot 2024-11-27 111019.jpg (65.28 KиБ) Видяна 591 пъти


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19642
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот radotom » Чет 28 ное 2024 19:32


Май това ще е първия път, в който ще противореча на Стефан! :icon_lol :icon_lol
Да, радиаторчето на парното е точно там, отдолу, и се достъпва, като се отвори 'коритото' под него.
Лошото е, че това 'корито' е на 3-4мм от мокета и няма достъп да се извади. Другото е, че и отзад, към стената м/у купето и мотора, има метални щипки, които няма как да се достигнат.
Допълнително много пречат металните конзоли, които държат средната част на таблото - тази с отсеците за радиото, климатика и т.н.
Не се наемам да твърдя със сигурност, че се налага да се сваля цялото табло - аз сменях корубата от край до край, защото запалих дясната част, където е вентилатора и се беше стопило до чак след филтъра за купето и нямах особен избор.
При всички случаи в средата се разглабя, отмества се и пластмасовата конзола, която е над тунела - при скоростите и ръчната. Ама тя е лесна :c020 За 10 минути е махната и сложена!
Иначе не е необходим канал - от към двигателния отсек съвсем спокойно всичко се достига и отгоре. Е, за тръбите на радиатора малко ще пречат тръбите на климатика, но не е невъзможно да се бръкне покрай тях
За всичко се използват торксове - Т20, Т25 и мисля, че ползвах и Т30

Разходих се до мазето да пощракам! :Mr Green Fun

Ето това, приблизително, ще видиш в двигателния отсек:
Parno2.jpg
Parno2.jpg (69.1 KиБ) Видяна 484 пъти


При свалянето болта, който се намира между тръбите НЕ СЕ РАЗВИВА!!!
Същото се отнася и за болта м/у тръбите на климатика
Parno1.jpg
Parno1.jpg (78.83 KиБ) Видяна 484 пъти

Тук болтовете са развити, но и радиаторчетата са други :c020

Това е частта на парното, с разделена климатична част:
Parno5.jpg
Parno5.jpg (71.73 KиБ) Видяна 484 пъти


Ето за тези щипки говоря:
Parno3.jpg
Parno3.jpg (47.63 KиБ) Видяна 484 пъти

... но съм се объркал - отзад няма щипки - на пантички е:
Parno4.jpg
Parno4.jpg (76.15 KиБ) Видяна 484 пъти


Така изглежда демонтирана дивотията отпред
Parno6.jpg
Parno6.jpg (75.89 KиБ) Видяна 484 пъти


Питай, ако мога, ще помагам, но все пак минаха няколко месеца и не помня ясно всичко.
Аз разглабях баш когато zfa излезна в отпуска и нямаше как да му досаждам по телефона :mhihi :mhihi :mhihi

Не е нещо сложно, ще се справиш :th_up
Единствената гадост е, че вече е студено навън, ама то ако всичко е ОК - няма да е интересно! :no
При всички случаи, нещата са направени с пъти и пъти по-възпитано и с мисъл от на АУДИ А3 (респективно Голф4)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7885
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот zfa159 » Чет 28 ное 2024 22:09


Така е, откъм стената на купето няма щипки, на пантички е, конструкторът е бил приятел на механика, да не повярваш :mhihi .
Досега не ни се е налагало да отместваме цялото тяло, за да извадим тарелката отдолу, понеже като махнеш мокета и изолацията под него (делима е по средата и излиза половината от ляво, а другата половина от дясно), се освобождават няколко см място и тарелката си излиза без проблем надолу. На версиите с AUX Heater (ел отоплител) е малко по-тегаво, ама пак си излиза :) .
Последното 9N, което правихме за парно, беше 1.9 TDI PD и отпред отгоре нямаше никакъв шанс да се бръкне до връзките долу (поне аз с моите ръце - цЪ) и затова помня, че трябваше да го вдигаме и да ровим отдолу :mhihi .
Иначе повечето идват за изпарители и там вече няма как - таблото долу и всичко на гайки.
Какво е преживяло това на твоите снимки ? :eek
Виждал съм доста убити вентилатори на 9N , както и частично стопени, ама това е съвсем друга категория...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19642
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот radotom » Чет 28 ное 2024 22:51


zfa159 написа:Какво е преживяло това на твоите снимки ? :eek

viewtopic.php?f=59&t=493730&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE+%D0%B4%D0%B0+%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F
:mrgreen


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот goro21 » Пон 09 дек 2024 10:34


Къде мога д а намеря само О-пръстените на тръбите които влизат в радиаторчето

Намерих ги във vw -автотреид номера им е N90890501 и там са 10 пъти по скъпи от останалите магазини


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7885
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот zfa159 » Вто 10 дек 2024 18:42


goro21 написа:Къде мога д а намеря само О-пръстените на тръбите които влизат в радиаторчето
Намерих ги във vw -автотреид номера им е N90890501 и там са 10 пъти по скъпи от останалите магазини

Погледнах по този парт номер, който е цитиран в мнението :
- алтернативни - Elring 429.450 - налични в Тех-ко, Елит Кар и Интеркарс - цена около 60ст. за брой.
- оригинални - налични в Елит Кар, Евро07 и Интеркарс - цена между 4.50 и 5.70лв за брой.
:beer


Потребителски аватар
goro21
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 07 ное 2011 22:36
Автомобил: Oktavia 1_9 TDi ALH
Двигател: Polo 9n
Местоположение: varna

Re: Поло 2004г 9n смяна на радиатор на парното

Мнениеот goro21 » Чет 12 дек 2024 0:28


Аз също ги видях за 80ст после ама бях си купил от 8.20лв вече. Лошото е че проблема при мен е че търбите невлизат равно едната стои леко нскриво и гумичката неуплатнява(някой преди мен е мазал някъв черен силикон и е държало някак). Оказасе че и фланеца се е изкливил леко явно от пренатягане пооправих го и на свслен радиатор пасва и уж добре уплътнява .Ама като взема да го слагам е труднодостъпно и незнам дали ще успее да си легне хубаво. Ще пробвам отдолу на канал дано е по лесно.
P.s. инъче радиаторчето излезе мн лесно трябваше да махна и модула на аербега . Добре са го измислили.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта