Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: скъсана шпилка на колектора

Мнениеот Uneek » Съб 06 юни 2009 2:51


maslinkov написа:Тая тема май доста взе да се разтяга, а странното е че оплакването на колегата е не че му пращи двг., а че му "духало" откъм гарнитурата. Аз бях с две скъсани шпилки и нищо не ми духаше. Сега, след ремонта ми е скъсана само едната - като застанеш отпред дясната външна и нямам никави оплаквания..... :lol:


Колектора ти е идеално прав, затова не ти шуми.
Препоръчвам аронко да види дали не му е крив колектора. При мене беше така, колектора се беше изметнал и беше скъсал шпилката, и го шлайфахме... Даже и гарнитурата сменихме, сложихме по-дебела клингеритова, за да обира ако има евентуално ново измятане на чугуна.




Потребителски аватар
ch2mod
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: извън София

Re: скъсана шпилка на колектора

Мнениеот ch2mod » Съб 06 юни 2009 4:29


freestyler911 написа:Но огромен интерес в мене възбуди понятието ШПИЛКОВАДАЧ вземи го снимай това животно и посочи разликите с нормалния метчик , пък бил той прав или обратен .
п.п. На местата с най голям товар се стяга със по ситни резби. (СЪПРО-МАТ)
а не със "здравата" едра резба.
Ето колега почети си малко http://memh.vtu.bg/me/GLAWA2.htm

Ей го е не съм сам ... колегата kojuharov и той е правил интервенцията ...


и аз съм я правил тази операция ама ако беше дошъл колегата да каже че има такова животно като
ШПИЛКОВАДАЧ щеше да е по лесно :lol: :lol:
а като си толкова информиран как е името на другия метчик - "обратен шпилководач" или кво...
незнам да се смея ли, да плача ли


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: скъсана шпилка на колектора

Мнениеот freestyler911 » Съб 06 юни 2009 6:52


ch2mod написа:
freestyler911 написа:Но огромен интерес в мене възбуди понятието ШПИЛКОВАДАЧ вземи го снимай това животно и посочи разликите с нормалния метчик , пък бил той прав или обратен .
п.п. На местата с най голям товар се стяга със по ситни резби. (СЪПРО-МАТ)
а не със "здравата" едра резба.
Ето колега почети си малко http://memh.vtu.bg/me/GLAWA2.htm

Ей го е не съм сам ... колегата kojuharov и той е правил интервенцията ...


и аз съм я правил тази операция ама ако беше дошъл колегата да каже че има такова животно като
ШПИЛКОВАДАЧ щеше да е по лесно :lol: :lol:
а като си толкова информиран как е името на другия метчик - "обратен шпилководач" или кво...
незнам да се смея ли, да плача ли



прочети поне 3 пъти мнението си , и после си формулирай въпроса :screwy
така и не ти схванах тънкия бъзик, пък и не ме интересува.
ако имаш да кажеш нещо съществено казвай, ако ли не , и незнаеш какво да питаш и кажеш , просто си трай

Поздрави!


Потребителски аватар
kojuharov
Мнения: 161
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна, Polo 1.3i 1995

Re: скъсана шпилка на колектора

Мнениеот kojuharov » Съб 06 юни 2009 18:42


freestyler911 написа:
jijane написа:
freestyler911 написа:явно не си ми доизчел поста и бързаш с феноменалните изказвания.... :screwy :screwy
Това последното дето го даваш като съвет, си е баш това което аз съм написал по горе!!!

а какво му е сложното да се направи на струг втулка с външна обратна резба, и вътрешна нормална резба, и с един обратен медчик (който пък никъде не е написан като шпилковадач...) се навива резба в блока (писал съм как и с какво ...), после си мажеш втулката с термолепило или херметик, или блажна боя, и си я стягаш вътре....

А я си представи как чупиш медчик в шпилката, и после си представи как се пробива медчик. :dummy:


Не ми е като да съм е правил тая процедура един или два пъти, та за това взимам отношение.

Защо му е да прави втулки с резба М12 и нагоре, защото в дупка с диаметър 10 милиметра по-малка не можеш да направиш. Ами представи си какво е да шчупиш метчик М12 в дупката, когато нарязваш резбата за втулката, или метчик 3,5 милиметра с който нарязваш резба в центъра на шпилката за вадене. Шанса да се счупи тоя пиклив метчик 3,5 милиметра е в пъти по-голям отколкото шпилковадача, който от своя страна е със много дебело и плътно стебло и винтова линия със голяма стъпка. Много по-умни глави от мене и тебе са го измислили тоя инструмент, и да ти кажа работи безотказно.

И двете резби на втулката се нарязват в една и съща посока, не едната лява, а другата дясна.
И да нарича се шпилковадач, а не обратен метчик, поради простата причина, че има метчици и за лява резба, не само за дясна. Такова понятие като прав и обратен няма. Ако не си виждал метчик за нарязване на лява резба с радост бих ти снимал един.


не мерси обратен метчик си имам, знам как изглеждат и двата . За посоките на резбите мога просто :063: :063: :063: :063: :063: :063: , друго няма да обяснявам .... с една дума разбрахме се ...
Но огромен интерес в мене възбуди понятието ШПИЛКОВАДАЧ вземи го снимай това животно и посочи разликите с нормалния метчик , пък бил той прав или обратен .
п.п. На местата с най голям товар се стяга със по ситни резби. (СЪПРО-МАТ)
а не със "здравата" едра резба.
Ето колега почети си малко http://memh.vtu.bg/me/GLAWA2.htm


шчупиш = Счупиш

Ей го е не съм сам ... колегата kojuharov и той е правил интервенцията ...


Не искам да влизам с лошият тон, обаче колегата с едрата резба не е много прав. И аз не съм чувал такова нещо от типа на ШПИЛКОВАДАЧ. Виж да не се бъркаш, провери. А за едрата резба гаранция давам не става работата колкото по ситна толкова по-добре. Един колега вече се увери. До цялата работа не е много сложна само които се хване да има нерви и да обича да си играе около колата.


aronko
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 03 юни 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: скъсана шпилка на колектора

Мнениеот aronko » Пон 08 юни 2009 8:57


Колеги ,колата ми е вече оправена :lol: :lol: :lol:

Стана както бях писал ! Моя приятел монтьор я извади за около три часа, без да сваля муцуната и главата , само я е вдигнал на крика на високо и е работил отдолу!Свалил е колектора от , шпилката е била 1-2 мм навътре в под нивото на главата. Наварил е с телоподаващото материал докато се покаже отгоре и след това е заварил гайка и с доста опити напред назад и и обилно пръскане с спрей я е развил! Поставил е нова шпилка и с две нови гарнитури на колектора и ауспуха цялата одисея приключи!Как го е направил в това тясно място не знам! само да уточня че над двадесет и пет години работи този занаят!


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4295
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Мнениеот bbboiko2004 » Пон 08 юни 2009 11:53


аз какво ти казах, че става, ма кой ми вярва на мен :screwy


aronko
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 03 юни 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Мнениеот aronko » Пон 08 юни 2009 15:03


извинявам се, :oops: пропуснах да благодаря на bbboiko 2004 и всички колеги ,които дадоха мнението си !!!! :)


Потребителски аватар
kojuharov
Мнения: 161
Регистриран на: Пон 23 мар 2009 14:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна, Polo 1.3i 1995

Re: Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Мнениеот kojuharov » Пон 08 юни 2009 16:14


Ха сега дай да започнем да си благодарим. Да са ни здрави моргичките, а другото ясно. Пари за козметика и поддръжка няма как да не се дават. Ех сега работя по въпроса да си направя двигателят да работи на вода ... за сега няма успех ама при първите проблясъци ще пиша резултати :wink: .


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Мнениеот Anbuch » Пон 08 юни 2009 17:49


Това е най-лесната работа....да заключа темата ,ама би била полезна и на други ,които съм убеден ,че скоро ще пишат в нея със същия проблем

тъй че, моля без повече спам :beer


rifad
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 юни 2009 21:56
Автомобил: golf 3
Двигател: 1.6 ABU -1994
Местоположение: В.Търново

Re: Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Мнениеот rifad » Вто 16 юни 2009 22:04


Момчета за този инструмент ли става въпрос ШПИЛКО-ВАДАЧ http://www.sofiaphoto.com/v/rifad/_____ ... _.jpg.html


Kupu/\
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 09 май 2013 18:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Мнениеот Kupu/\ » Нед 22 май 2016 18:02


Колеги подобен проблем и при мен!!! Започна да ми духа от гарнитурата на изпускателния колектор(Сеат Кордоба 1.4i )
не съм губил мощност но стана много шумна. огледах колектора и забелязах че две крайни шпилки на колектора към главата са скъсани. Свалих изпускателния колектор и установих че има две метални гарнитури които са опушени в двата края на гарнитурата. Пред мен сега стои проблема с изваждането на двете скъсани шпилки на два милиметра в главата. Купил съм си спрей WD40, две свредла Ф4,2 и Ф5,5, център и комплект шпилковадачи. Остава както сте писали по горе да разглобя предната част включително и радиатор да падне долу и да се захвана с тягавата работа


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Мнениеот ktamen » Нед 22 май 2016 20:41


Kupu/\ написа:комплект шпилковадачи.

От 30 години имам такива измишльотини и досега нямам нито един успешен опит с тях. Пробивам дупка, навивам и болта се раздува и става още по-трудно за развиване.
Затова пробивам, набивам с чука подходящ торкс и развивам. Шансовете за успех с торкс са 100 пъти по-добри.
Щом стърчат, най-лесно ще стане, ако се завари гайка.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Скъсана шпилка на колектора - Решено!

Мнениеот muns61 » Нед 22 май 2016 21:14


Kupu/\ написа:Колеги подобен проблем и при мен!!! Започна да ми духа от гарнитурата на изпускателния колектор(Сеат Кордоба 1.4i )
не съм губил мощност но стана много шумна. огледах колектора и забелязах че две крайни шпилки на колектора към главата са скъсани. Свалих изпускателния колектор и установих че има две метални гарнитури които са опушени в двата края на гарнитурата. Пред мен сега стои проблема с изваждането на двете скъсани шпилки на два милиметра в главата. Купил съм си спрей WD40, две свредла Ф4,2 и Ф5,5, център и комплект шпилковадачи. Остава както сте писали по горе да разглобя предната част включително и радиатор да падне долу и да се захвана с тягавата работа

Човекът е написал как е извадил шпилките - с наваряване. Това е най-лесният и успешен начин, аз заварявам парче арматура, или стара шпилка под ъгъл вместо гайка. Така заварката е на по-голяма площ, отколкото в отвора на гайката.
Докато се наварява скъсаната шпилка, температурата изгаря окисите между нея и алуминия и понякога са развива само с клещи.
Дупчене, шпилковадачи - умряла работа. Дупчи се само тогава, когато скъсването на шпилката или болта е заради опиране в края на резбата и прекалено натягане. Тогава остатъкът е здраво заклинен и няма да се развие с нищо.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта