Масло доливане

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Масло доливане

Мнениеот freestyler911 » Чет 07 яну 2010 20:48


:screwy ъъъъ пардон, вие виждали ли сте гореспоменатите два типа масло НАЖИВО?

трансмисионното масло е течно като вода почти , тече си и не е гъсто ама грам! имам в гаража 10/40 масло за двигателя полу синтетика, както и за трансмисията 75/90 валволин. и си ги сменям/доливам сам. Много добре знам какво е да има теч от семеринг на полуоска, много добре знам как се сменя семеринг на избирача, знам също и как тече от там, и как като се понадере стеблото на избирача и какъвто и семеринг да сложиш си тече , и то не като паркираш, ами като караш.....

Ако толкова не сте съгласни искайте в някой сервиз да ви покажат трансмисионно масло и пак пишете дали наистина е гъсто.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Масло доливане

Мнениеот Теодор » Чет 07 яну 2010 20:58


The_Machine написа:Трябва ти дълго рамо и як шестограм, хубаво фрезован, за да не прецакаш пробката... в краен случай и ако има място - със секача в крайчеца и чука... после пробка от някоя морга...

    Да не се обижда Иво но някой кретен така е окастрил пробката с чука и секача че сега единствения вариант да се развие е да се завари глава от болт на остатъка от пробката :? На такъв майстор дето развива със секач лично бих му развил пръстчетата с чука :twisted:


    Потребителски аватар
    freestyler911
    Мнения: 2609
    Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
    Автомобил: VW polo
    Двигател: AEX 1996
    Местоположение: София

    Re: Масло доливане

    Мнениеот freestyler911 » Чет 07 яну 2010 20:59


    The_Machine написа:Трябва ти дълго рамо и як шестограм, хубаво фрезован, за да не прецакаш пробката... в краен случай и ако има място - със секача в крайчеца и чука... после пробка от някоя морга...


    а, и може да заповядате при мен в магазина, да ми покажете какво означава добре фрезован шестограм, и да ми обясните кой е по добре фрезован шестограм, на гедоре,на тона, на проксън , на нарекс и най важното ЗАЩО?

    иначе , шестограма е важно да е истински , не е взжно дали е добре фрезован или не , или лят или незнам какво. Важно е да не се замаже или да не се изкриви, което няма нищо общо с това как аджеба е фрезован, а именно зависи от типа на материала, структурата на кристалната решетка, както и от вида термична обработка , в случая циментация... ! (п.п. аз фрезован не съм почти виждал, всички са екструдирани или ковани ... но може и да не съм прав

    а идеята със секача просто е :horror:
    Просто , кратичко разсъждение. Набиваш секача -> разширяваш резбата която е в кожуха на картера който си е алуминиев --> постоянен теч от мястото на което си набил секача....

    моите варианти са 2 , и то абсолютно безболезнени.

    1. шестограм -> капка телоподаващо на 2 ръба -> отвиваш с песен!

    2. шпилковадач (7 лева комплект) ->дрелка, бургия 8, лек пробив на 5-6мм дълбочина, може и докрай, масло няма да потече--> вади се пробката и се слага НОВА , на смешна цена... или в краен случай от морга ...


    Потребителски аватар
    The_Machine
    Мнения: 3558
    Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Масло доливане

    Мнениеот The_Machine » Пет 08 яну 2010 19:21


    Приятелю... сигурно имам идея от някои неща - имам автосервиз...

    Написах - В КРАЕН СЛУЧАЙ - за секача - не се набива вътре в пробката - тва за разширяването на резбата... няма да стане, по-скоро ще се спука корпуса... Със секача се бие в единия край, за да тръгне пробката и после СЕ СМЕНЯ!!!
    Заварката на парче шестограм също е вариант, не се сетих за него...

    Не знам с какво масло си караш мотора и с какво скоростите, ама... не си прав...


    Начините за производство на инструменти не са ми известни - въпроса е да е истински, ДА, а не някое менте от 2 лв, което да замаже шестограма...


    Потребителски аватар
    zfa159
    Мнения: 7908
    Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
    Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
    Двигател:
    Местоположение: София
    Контакти:

    Re: Масло доливане

    Мнениеот zfa159 » Пет 08 яну 2010 19:32


    След като е пробвано всичко друго според мен секача е по-добро решение от това да си караш колата без масло в кутията...в първия случай ще смениш само пробката а във втория цялата кутия...избора си е изцяло ваш.Както каза и Иво секача е краен вариант и завършва със смяна на пробката...резбата няма как да я разшириш колкото и да искаш понеже се удря по пробката а не по кутията...отделно резбата на пробките е конуска за да не текат и затова не може да се навие докрай на ръка...новата пробка няма да тече дори да свалиш старата със секача.Изключение е само Форд...там разивеш ли оригиналната дори с инструмент - тече.
    Аз лично ги развивам със страр закален социалистически болт...понеже е доста по-здрав от продаваните шестoграми и е изкривен в подходяща посока и си се развиват без проблем с една тръбичка...няма грижи и не се замазва изобщо отвора за шестограма.
    По повод маслото...не,че нещо към колегата freestyler911 ама аз с това се занимавам и няма за какво да си го показвам...гледам го толкова,че ми е омръзнало вече да го гледам - трансмисионното 75/90 е...не,грешка..трябва де е (ако е някое менте нищшо чудно и да е като вода..и то скъпичка вода...от 20-тина лв литъра ;) ) доста по-гъсто от двигателното.Трансмисионното го наливам през едно шише с маркуче и се оттича за около 2 часа (2 литра 75/90)...дота по-гъсто е от двигалтеното и така трябва да бъде понеже двигалтеното се нагнетява от помпа и трябва да се оттича обратно сравнително бързо след като си смаже детайла (предимно смазва две доста плътни търкащи се една в друга части)...а при скоростите трябва да е по-гъсто за да може да се кчава по зъбите на колелата и да остава максимално дълго по тях и по синхронизаторите,защото при ниска скорост трябва да има също толкова добро смазване както и при висока скорост (съответно различни обороти).
    Успех!


    Потребителски аватар
    freestyler911
    Мнения: 2609
    Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
    Автомобил: VW polo
    Двигател: AEX 1996
    Местоположение: София

    Re: Масло доливане

    Мнениеот freestyler911 » Нед 10 яну 2010 10:51


    стана ми безинтересно да споря. Явно маслата Motul 75/90 , Valvoline 75/90, на цени около 35 лева литър (по спомен) са все ментета и са редки, и явно и мойта кола е някаква странна и не се е прее*ала за 40 000 км. с такова масло.

    А за инструментите и секачите и чуковете .... :horror: просто няма защо да споря със вас, просто нивото на спора се различава или по точно говорим на различен език.
    Аз лично , когато вляза в нечия работилница, и първото нещо което видя са серия чукове (като изключим гумените)... просто лицето за мен не е технически грамотно...

    Чук се използва от ковачите, от механиците се използват инструменти. Има си инструмент за ВСИЧКО.Няма да обяснявам за кое какво се използва.


    Потребителски аватар
    The_Machine
    Мнения: 3558
    Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Масло доливане

    Мнениеот The_Machine » Нед 10 яну 2010 20:36


    Пич, най-тежкия чук ми е 1 кг :lol: , недей с лошо... не си виждал как работим аз и колегите ми, тъй че не спори...

    Инструменти има за всичко, но решенията понякога са няколко, някои по-евтини, но все пак също толкова ефективни.


    Потребителски аватар
    freestyler911
    Мнения: 2609
    Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
    Автомобил: VW polo
    Двигател: AEX 1996
    Местоположение: София

    Re: Масло доливане

    Мнениеот freestyler911 » Нед 10 яну 2010 21:28


    The_Machine написа:Пич, най-тежкия чук ми е 1 кг :lol: , недей с лошо... не си виждал как работим аз и колегите ми, тъй че не спори...

    Инструменти има за всичко, но решенията понякога са няколко, някои по-евтини, но все пак също толкова ефективни.



    кое е лошо? Говорим си , обсъждаме теми... невиждам лошо. Съжалявам ако съм засегнал някой.
    Дано думите ти са истина. Ако е така, евала!.... !Човек колкото и добре да живее, рано или късно ходи на майстор... Може и да видя как работите :roll:


    Потребителски аватар
    MaLixx
    Мнения: 73
    Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Нова Загора

    Re: Масло доливане

    Мнениеот MaLixx » Пон 11 яну 2010 16:28


    и така днес развъртях пробката и още преди да я сваля потече масло,това е сигурен признак че има,но пък ми се стори че е доста воднисто не е като новото 75W90 което взех.Може малко да източа и да долея... все пак със сигурност е над 150000 км ;)вие какво бихте ме посъветвали ? все пак колкото и да е оригинално маслото си има срок на годност след,който му се губят мазилните свойства..Забелязвам,че когато е студена колата скоростите влизат по - добре,а когато загрее не че не влизат но е някак по сухо.. може като се загрее маслото и да става по течно заради това че е старичко..



    Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: alexsv_17 и 40 госта