Даа,ама аз го взимам по 15лв. на литър/цена 2009 г./ и хич не ми е до 20лв пестене.Лошото е ,че италианците са шибаняци.Който вземе"италианка",кат мен,задължително да се промие цялата мазателна с-ма,щото сега в най-добрият случай ще мина с 200 лв.Като излезе от бокса ще пиша кво и колко.
пп Маслинков,пак ще е 10/40.

Пак за маслото и лампата.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пак за маслото и лампата.
.
Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:26, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Пак за маслото и лампата.
И тъй,работата се оказа следната:
Шибаният жабар никога не е сменял масло,в картера не блато,а асвалт направо.Толкова бъркоч и нагар,че свят да ти се завие!Цедката запушена.
Почистване на картера и цедка,смяна на масло(пак 10/40),филтър,семерингът на избирача(каня му се от 2 години),125 лева,бегай.Лошото е,че като отворих капачката за маслото-'ба ти кинефа.Де ще иде тая мръсотия?!Тия италианци са по-големи цигани и от наш'те мангали,20 евро им е смяната на масло...!!!
Шибаният жабар никога не е сменял масло,в картера не блато,а асвалт направо.Толкова бъркоч и нагар,че свят да ти се завие!Цедката запушена.
Почистване на картера и цедка,смяна на масло(пак 10/40),филтър,семерингът на избирача(каня му се от 2 години),125 лева,бегай.Лошото е,че като отворих капачката за маслото-'ба ти кинефа.Де ще иде тая мръсотия?!Тия италианци са по-големи цигани и от наш'те мангали,20 евро им е смяната на масло...!!!
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пак за маслото и лампата.
.
Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 14:26, променено общо 1 път.
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Пак за маслото и лампата.
Колега, според мене си направил неудачен избор на масло, но ти си плащаш за това. Забравих да пиша да избягвате за нашите мотори лонглайф маслата по АСЕА А3 В4, а това е такова и отговаря на 506 00, а не на 505 00. С вискозитета няма да имаш проблеми защото ти гарантират до плюс 42 гр. по САЕ, но със смазването, аз не бих рискувал.
- PzKpfW
- Мнения: 242
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пак за маслото и лампата.
На мене нещо не ми е ясно какво значение имат в случая тези +42 градуса, при положение, че работната температура на двигателя независимо от външната температура е около 90 градуса
Аз доколкото знам втората цифра в означението по SAE показва вискозитета при работна температура и няма връзка с температурата на околната среда 


- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Пак за маслото и лампата.
PzKpfW написа:На мене нещо не ми е ясно какво значение имат в случая тези +42 градуса, при положение, че работната температура на двигателя независимо от външната температура е около 90 градусаАз доколкото знам втората цифра в означението по SAE показва вискозитета при работна температура и няма връзка с температурата на околната среда
САЕ ти показва температурата над която започват структурни промени в маслото, съответно и стареене. Значи ако оставиш колата на слънце, през лятото, тя /маслото/, няма да се охлади под температурата на околната среда и маслото ти старее дори при покой повече от нормалното. Ако към това прибавим това че имаш гарантирано смазване до +15 /502 00/ и намалено смазване /лонглайф за новите модели/ 506 00, с опасност от задиране при нас , картинката става много "забавна". Ако си толкова смел, би ли ми продал куката си за теглене, че препатих, а нямам все още?

- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Пак за маслото и лампата.
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=8660
Това е от сайта на Кастрол, който колегата е качил в "продава":
Sector Category Make Model
Cars Cars VOLKSWAGEN (VAG) Polo 1.0i
New Search Print
Make VOLKSWAGEN (VAG)
Model Polo 1.0i
Engine P
Year 1994 - 2001
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Premium Edge 5W-30 3.5
Mid-range MAGNATEC 10W-40 A3/B4
Manual Transmission REFER TO TECHNICAL 2.7 / 3.1
Automatic Transmission -
Differential From Gearbox
Coolant REFER TO MAIN DEALER 5.5
Brake Fluid Response Super DOT 4
Power Steering (where fitted) REFER TO MAIN DEALER
Wheel Bearings LM Grease
Hide Notes Oil Change Intervals
Lubricant / Capacity Notes
There are no notes to display for this model
General Notes
1. Engine oil viscosity options prior to 5/99 : using EO VWG 502.00 1/97, 0W-X/5W-X/10W-X; using EO VWG 500.00 1/97 high lubricity oils, -30°C to 35°C, 5W-30/5W-40/10W-30/10W-40; using EOV VWG 501.01/505.00; -30°C to 35°C, 5W-50/10W-50/10W-60; -30°C to 15°C, 5W-30/5W-40; -15°C to 15°C, 10W-30/10W-40; -15°C to 40°C, 15W-40/15W-50, 20W-40/20W-50. Model year 2000 onwards with variable service intervals using LongLife oils. Only vehicles identified appropriately by VIN plate markings and /or dealer service label for Variable Service are capable of operating to the maximum service change intervals.
2. 4X4 models using Haldex clutch system: use only VW specified oil
3. Service Interval QG1 = Flexible Service Interval (Long-life service). Service Interval QG0/2 = Time/distance dependent interval (non-flexible)
Това е от сайта на Кастрол, който колегата е качил в "продава":
Sector Category Make Model
Cars Cars VOLKSWAGEN (VAG) Polo 1.0i
New Search Print
Make VOLKSWAGEN (VAG)
Model Polo 1.0i
Engine P
Year 1994 - 2001
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Premium Edge 5W-30 3.5
Mid-range MAGNATEC 10W-40 A3/B4
Manual Transmission REFER TO TECHNICAL 2.7 / 3.1
Automatic Transmission -
Differential From Gearbox
Coolant REFER TO MAIN DEALER 5.5
Brake Fluid Response Super DOT 4
Power Steering (where fitted) REFER TO MAIN DEALER
Wheel Bearings LM Grease
Hide Notes Oil Change Intervals
Lubricant / Capacity Notes
There are no notes to display for this model
General Notes
1. Engine oil viscosity options prior to 5/99 : using EO VWG 502.00 1/97, 0W-X/5W-X/10W-X; using EO VWG 500.00 1/97 high lubricity oils, -30°C to 35°C, 5W-30/5W-40/10W-30/10W-40; using EOV VWG 501.01/505.00; -30°C to 35°C, 5W-50/10W-50/10W-60; -30°C to 15°C, 5W-30/5W-40; -15°C to 15°C, 10W-30/10W-40; -15°C to 40°C, 15W-40/15W-50, 20W-40/20W-50. Model year 2000 onwards with variable service intervals using LongLife oils. Only vehicles identified appropriately by VIN plate markings and /or dealer service label for Variable Service are capable of operating to the maximum service change intervals.
2. 4X4 models using Haldex clutch system: use only VW specified oil
3. Service Interval QG1 = Flexible Service Interval (Long-life service). Service Interval QG0/2 = Time/distance dependent interval (non-flexible)
- PzKpfW
- Мнения: 242
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пак за маслото и лампата.
Значи да разбирам, че според спецификацията по VW Кастрол препоръчва определени вискозитети според температурата на околната среда, като най-подходящата спецификация е 502.00, тъй като за нея втората цифра е означена с "Х" т.е-когато едно масло отговаря на 502.00 може да се ползва при всякакви температури без значение. За другите допустими спецификации трябва да се има впредвид температурата на околната среда и по нея да се избира вискозитета на маслото. Така ли е 

- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Re: Пак за маслото и лампата.
Каквото и да си пише Кастрол, ти си гледай книжката.
А Х-а по-горе се отнася за всяка стойност. Видно е обаче че не се отася за масла 15В-Х, с 502 00, докато при 500 00 същото ограничение отсъства. Преведено на български значи в България и нашите ширини търсете 500 00, а на север можете да карате 501 00 и 502 00. По - горе специално за АЕР са дадени 5В30 препоръчително и 10В40 средно. /Друго масло не се препоръчва от ФВ - и следват генералните им препоръки, но вече знаем че за АЕР някои от тях могат да бъдат опасни. Напр.10-15В-Х при ниски и много високи температури и 502 00, 501 00. За 503,4 00 и 506,7 00 вече е ясно./
А Х-а по-горе се отнася за всяка стойност. Видно е обаче че не се отася за масла 15В-Х, с 502 00, докато при 500 00 същото ограничение отсъства. Преведено на български значи в България и нашите ширини търсете 500 00, а на север можете да карате 501 00 и 502 00. По - горе специално за АЕР са дадени 5В30 препоръчително и 10В40 средно. /Друго масло не се препоръчва от ФВ - и следват генералните им препоръки, но вече знаем че за АЕР някои от тях могат да бъдат опасни. Напр.10-15В-Х при ниски и много високи температури и 502 00, 501 00. За 503,4 00 и 506,7 00 вече е ясно./
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта