Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19336
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот stefan4o » Пон 23 апр 2012 20:31


stefan_doc написа:Може без нея да е по-добре, но защо тогава инженерите от VW ще си правят труда да слагат клапа и трипътник, да отвеждат топлия въздух от изпускателните колектори и, което ми е най-странно, тази клапа ще се отваря при толкова висока температура?! Така че Рокера е прав и ми е много интересно как ще завърши експеримента му. Както и дали наистина клапата с времето се разваля или просто така е проектирана....

Доколкото зная инженерите от ФВ са преценили, че е добре в пълнителния тракт да постъпва въздух с температура 4х градуса. Затова е сложена там. Как и защо точно такива градуси са преценили - явно там е оптималното като разход/вървеж/екология предполагам :wink:




TZEKO
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 23:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот TZEKO » Съб 06 окт 2012 22:49


колеги ок
но кажете моля ви крайният маркуч който излиза от това динамо ли е помпа ли е, къде трябва да е сложено, някой казват до калника други казват че има клапа в която се вкарва


stefan_doc

Re: Клапа топъл-студен въздух към въздушния филтър

Мнениеот stefan_doc » Нед 07 окт 2012 8:14


Колега, не знам на кое викаш динамо-помпа, но нещата са така:
Изображение

1. Топъл въздух излиза от изпускателните колектори и отива към клапата.
2. Тук се взима студен въздух от калника.
3. Това е клапата за топъл-студен въздух, разположена в тройник.
4. Оттук въздухът отива към въздушния филтър.
5. Кутия на въздушния филтър, от който въздухът отива в двигателя.

Снимката е за един код двигател, но принципът е същият и за останалите. Клапите се командват или с вакуум или са биметални, в зависимост от двигателя.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта