Проблем с тоците на колата. ! сефте!! - Решен

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот bobocamaro » Вто 07 дек 2010 19:11


enigma79 написа:Не напразно му казах да си провери стартера че така може и и да са 2ве,3 неща на куп.

E това е един мост, бе Жоро. Като му защрака да набута един чужд + на шалтера..нататъка е ясно :beer




Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот enigma79 » Вто 07 дек 2010 19:18


bobocamaro написа:
enigma79 написа:Не напразно му казах да си провери стартера че така може и и да са 2ве,3 неща на куп.

E това е един мост, бе Жоро. Като му защрака да набута един чужд + на шалтера..нататъка е ясно :beer

Аз виках да му дам линка към тази тема mhihi
viewtopic.php?f=5&t=233618


Потребителски аватар
muhtarov
Мнения: 147
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот muhtarov » Вто 07 дек 2010 23:03


днес я взех от ремонта

може би вече казах, но ..
:? направи това гаснене в 7 и 30
после в 9 като я палих пак.. пак огасна
в 16 като дойде майстора да я гледа, закачи я към компа, след 15мин чакане - угасна.

днес като я вземах, човека вика, .. "мъчих я какво ли не, не ми угасна"
съмняваше се в алармата. Някакво реле на алармата което не комуникира правилно с друго реле от колата. - всичко сменено нагласено
тествано, час и половина е работила в сервиза само на обороти, след това е карана напред назад - няма проблем.
взех си я, карах до мола, от мола към виница и там пак умря. за около 5мин. след това тръгна :?

не си и казва какво го боли,..
докато беше вързана с компа, и угасна, ... не дава някава насока.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот bobocamaro » Вто 07 дек 2010 23:07


Смени и хол датчика, нямаш избор вече. Едно по едно докато спре да се еб@ва.


Потребителски аватар
muhtarov
Мнения: 147
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот muhtarov » Сря 08 дек 2010 0:25


за какво е този хол датчик


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот enigma79 » Сря 08 дек 2010 0:42


muhtarov написа:за какво е този хол датчик

Праща сигнал до космоса mhihi
Този датчик е на мястото на чукчето.Ама ти сериозно ли задаваш тоз въпрос.Не ми се обяснява,затова ето ти извадка
Датчикът е полупроводников прибор, работещ на принципа на ефекта на Хол (не ме питай в момента кой е Хол). Практическият резултат на ефекта е прибор, който реагира на въздействие от магнитно поле.
В най-опростен вид може да го разглеждаш като транзистор, който се отпушва от наличие на магнитно поле, което го пресича и се запушва, когато няма такова поле.
Практическите конструкции може да са разнообразни, но най-често съм виждал такива, където датчикът е в постоянно магнитно поле, а въртящ се детайл от магнитен материал (желязо) прекъсва това поле или го затваря през себе си, така че да се получават импулси, които управляващата електроника отчита. Предимството му е, че работата му може да се провери в статично положение с преместване на подвижния елемент от едно положение на друго. Обикновено се свързват с три проводника - плюс, минус и сигнален, по който се формират импулсите.
Освен датчици с елемент на Хол, много са популярни и индуктивните датчици. Най-общо те са бобина, навита върху отворен магнитопровод, на която се подава някакво преднапрежение. При преминаване на магнитен материал (зъб на венец на маховик или зъб от венеца на главината при датчиците за ABS) се индуцира напрежение и на изхода се получава импулс. Този тип датчици могат да се проверяват с мултицет за изправност на бобината, но генерацията на импулси се реализира само при движещ се венец. В най-опростен вид имат два извода, но може и да са повече (три), ако в корпуса е интегриран полупроводников елемент за формиране и усилване на импулсите.
Магнитите губят свойствата си при висока температура, но в един двигател тя не достига такива стойности. Един полупроводников прибор в ключов режим или работи, или въобще не работи, като правило. За мен проблемът може да е в лоша връзка, някакво вътрешно прекъсване. И понеже е свързано с температура, съвсем логично е да се види и някой температурен датчик дали не обърква електрониката.
Ако е датчик за ъгловото положение на коляновия вал или ГМТ и тотално не работи, то тогава не би трябвало да подава искра. Ако е температурен, може да бърка работата на горивоподаването.

П.П. Във всички безчеткови вентилаторчета, които се използват за охлаждане на електронна и компютърна техника, ако се разглоби, близо до мислената окръжност на вътрешната периферия на кръглия постоянен магнит, който се явява ротор, върху печатната платчица може да бъде открито нещо, с три крачета, на външен вид също като маломощен транзистор. Това всъщност е елемент на Хол, който управлява комутирането на тока през намотките в зависимост какъв полюс минава покрай него.
Датчика на Хол е "чукчето" в запалителната система.
Голямото кръгло нещо с четири кръгли неща(изводи за свещи) е датчик на хол

Последна промяна от enigma79 на Сря 08 дек 2010 0:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muhtarov
Мнения: 147
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот muhtarov » Сря 08 дек 2010 0:47


мерси за пояснението. досега не се бях сблъсквал с Хол :)

това за горивото е интересна версия
:?
досега винаги като се случва това изгасване, ми се случва колата ... или работи на обороти и ..ОФФва, или просто пускам педела, минава на обороти и ОФФва


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот enigma79 » Сря 08 дек 2010 0:50


muhtarov написа:мерси за пояснението. досега не се бях сблъсквал с Хол :)

това за горивото е интересна версия
:?
досега винаги като се случва това изгасване, ми се случва колата ... или работи на обороти и ..ОФФва, или просто пускам педела, минава на обороти и ОФФва

Да не се бъркаш,при нашите коли той разпределя искрата между 4те свещи и един от бобината,общо 5,голямото кръгло нещо на по горната снимка.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот kaiser666 » Сря 08 дек 2010 16:11


Така като гледам годината на колата е много вероятно да няма такова голямо кръгло нещо с 5 кабела. mhihi


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот enigma79 » Сря 08 дек 2010 18:19


kaiser666 написа:Така като гледам годината на колата е много вероятно да няма такова голямо кръгло нещо с 5 кабела. mhihi

Аз не знам за този модел,да потърси колегата,може и на коляновия вал да е този датчик.Все пак не може всичко на готово,има гугле все пак mhihi


Потребителски аватар
muhtarov
Мнения: 147
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот muhtarov » Чет 09 дек 2010 10:49


оказа се че и ламда сондата не работи - Изобщо. мн учуден останах, все пак колата е само на 4г. :?
но май няма да е от там проблема.


от къде мога да намеря информация, .. примерно ел схемата на колата :?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот maslinkov » Чет 09 дек 2010 12:18


Както е тръгнало май на продаване, така и няма да разбереш от къде е. Моята като почна да ми забива /при десен завой и нагорнище/ и като задържа газта изведнъж се "отпушва" майсторите я отписаха - от много работи можело да бъде. Първо смених бензиновата помпа, после катализатора, изключих имобилайзера на алармата /леко се подобри - правеше го по - нарядко/. И откак смених и бензина - вече не го прави.
ПП. И на мене ми изписваше Ламбда сонда няма сигнал 00525, ако се не лъжа /а тя е нова и просто компа я игнорираше, защото имаше вкл. някакъв авариен рижим, който се виждаше по графиката на инжекторите. Да не забравя и че докато правех всичко това ми изгоря и помпата на централното от намокряне - и това е възможна причина да бърка компа. И не на последно място - промених си маниера на каране - превключвам вече м/у 2 и 3 хил.об. Дали има връзка с това или изключи аварийния режим, но вече ми гори нормално - 8л/100км. градско, а беше паднала под 7/100.


Потребителски аватар
muhtarov
Мнения: 147
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот muhtarov » Чет 09 дек 2010 14:29


луда работа. а това с ламдата и мен ме втрещи
особено като .. се разбира, че не се вижда на лаптопа, че не работи, не знам по какъв начин са я уловили


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот maslinkov » Чет 09 дек 2010 14:37


По - новите коли като твоята доколкото знам изключват подаването на искра и гориво, ако нямат сигнал от температурния датчик /ако е вадена буксата при запален двг. се поврежда компа/ Луда работа :D


Потребителски аватар
muhtarov
Мнения: 147
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с тоците на колата. ! сефте!!

Мнениеот muhtarov » Пет 10 дек 2010 21:56


интересно като я взех колата гледах оборотомера,
на таблото нищо не свети за да индикира, че има проблем със ламдата или друго

обаче наистина, леко играят оборотите, като карам и спра, слизат на 500, качват се на 800, после слизат на 600-700, ... по някое време пак скачат и падат :? -

сменено е релето на бензиновата помпа, в сряда и ламдата ще сменям.

забавен факт: свалиха пичовече ламдата, гледам на нея какво пише "NJK made in japan"



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта