Виж братле, вакуума за тия дръгели е от осбено значение, хубаво е, че си оправил картерната вентилация. При рязко подаване на газ за да достави нужното гориво екуто гледа показанияата на МАП сензора, който се явява дебитомер, обаче, ако си имал проблем с маркучите на каретрната означава, че ти е набивало масло в дросела, което пък води до запушване на мап сензора, който са го забили на всмукателния колектор. Моят мап беше доста омаслен, все едно си го топил в крем, много блажен беше. Държи се на две рапидки, свали го и го огледай, може да го почистиш със спрей за дебитомери или сензори, но не ползвай кореселин, за да не го повредиш.
Това със съскането си е горе долу нормално, но забелязах, че след, като уплътних и смених всички маркучи за картерните газове вече не съска толкова силно или не се чува. Онзи пластмасов пръстен на въздушния филтър в, който влиза дросела не играе, кой знае каква роля, не е засължително да е супер плътен, макар, че при мен си прилепва доста добре. Това не бърка работата на дросела/мапа.
Даже дебелия маркуч за картерните газове, преди да го сменя си свиркаше, от време на време.
Сепаратора се намира отзад на блока и се държи на 3 болта, сваля се лесно, изчисти го с пароструйка и някакъв препарат да разтвори мазнотиите. Моите уплътнения си бяха добре и не съм ги сменял.
Може да пробваш с една добавка за инжектори ако искаш.
Моят двигател е акк и няма замисляне, но около 80 км/ч на четвърта ако натисна рязко педала и се набира, като тролей, няма динамика, което може ни се дължи на по слабото двигателче, все пак е 60 к.с.
Polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 05 дек 2012 0:47
- Автомобил: VW Lupo 1.0 MPI
- Двигател: AUC 2001
- Местоположение: sofia
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Колеги благодаря ви, от сърце. Като имам време задължително ще сваля МАП сензора и ще го почистя, пък дано се оправи пущината. Когато свалям МАП-а или дросела да разкача ли акумулатора - ще набие ли грешка? Абе и да не се оправи ако се запознаем някога задължително ще почерпя
по бира.

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Нямаш дерт, ако минаваш край Казанлък се обади, може да си разменим телефоните на лични.
Няма нужда да разкачаш акумулатора, но задължително трябва да си извадил ключа, да не е на контакт. Аз компа си махах също и не съм разкачал нищо.
Като го сваляш, видях от един механик, взимаш една отверка и от долната страна внимателно подпъхваш да освободи зъбчето, на което се държи горната букса. Пластмасата е стара и обикновено се чупи при вадене това , което се натиска да освободи буксата.
Ако е много задънен мапа може да има подобрение, но внимателно и само със спрей за сензори, без разредители. Клапата се държи на 4 болта, махаш маркучите, разкачаш буксата(пак с внимателно подпъхване, ако искаш) чистиш дросела, с четка за зъби и някакъв карб клийнър, аз пробвах с парцал, ама ми отне доста време. Слагаш дросела обратно и след няколко километра ще се адаптира сам, няма нужда да ходиш да ти го адаптират. Той е самоадаптиращ се. Всичко трябва да е плътно, ако има скъсани маркучи ги подмени, ако уплътнението под дросела очевидно е спекло или скъсано го подмени ако имаш възможност.
Ами това е, което може да направиш по въпроса за без пари и абсолютно сам.
Не бива да очакаваш чудеса, но определено би трябвало да има някакво подбрение.

Няма нужда да разкачаш акумулатора, но задължително трябва да си извадил ключа, да не е на контакт. Аз компа си махах също и не съм разкачал нищо.
Като го сваляш, видях от един механик, взимаш една отверка и от долната страна внимателно подпъхваш да освободи зъбчето, на което се държи горната букса. Пластмасата е стара и обикновено се чупи при вадене това , което се натиска да освободи буксата.
Ако е много задънен мапа може да има подобрение, но внимателно и само със спрей за сензори, без разредители. Клапата се държи на 4 болта, махаш маркучите, разкачаш буксата(пак с внимателно подпъхване, ако искаш) чистиш дросела, с четка за зъби и някакъв карб клийнър, аз пробвах с парцал, ама ми отне доста време. Слагаш дросела обратно и след няколко километра ще се адаптира сам, няма нужда да ходиш да ти го адаптират. Той е самоадаптиращ се. Всичко трябва да е плътно, ако има скъсани маркучи ги подмени, ако уплътнението под дросела очевидно е спекло или скъсано го подмени ако имаш възможност.
Ами това е, което може да направиш по въпроса за без пари и абсолютно сам.

Не бива да очакаваш чудеса, но определено би трябвало да има някакво подбрение.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
1.4 mpi си е странен мотор имам го същото поло AUD ПРИ ПАЛЕНЕ СУТРИН около 0-15 градуса запалва и след 3 сек. угасва след това запалва и няма проблем.казахами да сложа обикновенни свещи и проблема щял да се оправи,но и самият двигател си имал софтуирен проблем
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Колега, тази тема съм я пуснал преди 2 години и сега пак съм на същият хал.
Нещата се бяха оправили, даже последните 2 месеца отбелязах 0-во гаснене, но от няколко дена проблема се завърна с пълна сила.
Сега паля, въртя волана леко и гасне, натискам бутона за прозореца и пак гасне, пускам духалката и гасне, загряла притриса на интервали и иска да гасне. Примерно жената пали тръгва и след 100 метра на светофара, като спре и освободи от скорост иска да гасне, за да не изгасне иска да и се подаде леко газ с педала.
Гасне и без да барам нищо, просто паля поработи си малко и изгасне, това на студен двигател в началото!
Аз се надявам, че ще стане още по зле положението и ще разбера най накрая какво го мъчи този двигател.
Няколко пъти наливах по евтин бензин от една не толкова известна бензиностанция, по принцип няма оплаквания, ама кой знае. Ще покарам още малко докато свърши и ще налея някой по скъп.
Може да съм имал подпушени инжектори и сега с този бензин да са се запушили още. Между другото очаквах нещо подобно, но цената беше по ниска и се изкуших. Ако е от бензина, като налея и покарам с по хубав се надявам да се изчисти.
Явно проблема ми е от инжекторите, може да мина един ултразвук и да ги видят на стенд как разпръскват.
Проблема не е софтуерен! Ако е софта, ще има някаква последователност, алгоритъм, а в този случай не мога да му хвана спатиите!
Не вярвам, че проблема е софтуерен, просто на някои не му се занимава, защото няма да изкара кой знае колко пари.
Как ще е софтуерен проблема, като слагах и друго ЕКУ от Сеат! Значи Фолксваген са произвели хиляди коли с проблем, как е възможно?!
В събота я вкарвам в гаража и почвам с чистене на дросела, мап сензор, пръскане за въздух, може да сменя бензиновата помпа и главното реле. Ще налея и хубав бензин, този гадния е на привършване.
Ако не се оправи ще търся човек да ми я оправи, ако може, вече почна да ми писва, как е възможно да ходя по други градове да ми оправят една кола от 2000 година!
Нещата се бяха оправили, даже последните 2 месеца отбелязах 0-во гаснене, но от няколко дена проблема се завърна с пълна сила.
Сега паля, въртя волана леко и гасне, натискам бутона за прозореца и пак гасне, пускам духалката и гасне, загряла притриса на интервали и иска да гасне. Примерно жената пали тръгва и след 100 метра на светофара, като спре и освободи от скорост иска да гасне, за да не изгасне иска да и се подаде леко газ с педала.
Гасне и без да барам нищо, просто паля поработи си малко и изгасне, това на студен двигател в началото!
Аз се надявам, че ще стане още по зле положението и ще разбера най накрая какво го мъчи този двигател.
Няколко пъти наливах по евтин бензин от една не толкова известна бензиностанция, по принцип няма оплаквания, ама кой знае. Ще покарам още малко докато свърши и ще налея някой по скъп.
Може да съм имал подпушени инжектори и сега с този бензин да са се запушили още. Между другото очаквах нещо подобно, но цената беше по ниска и се изкуших. Ако е от бензина, като налея и покарам с по хубав се надявам да се изчисти.
Явно проблема ми е от инжекторите, може да мина един ултразвук и да ги видят на стенд как разпръскват.
Проблема не е софтуерен! Ако е софта, ще има някаква последователност, алгоритъм, а в този случай не мога да му хвана спатиите!
Не вярвам, че проблема е софтуерен, просто на някои не му се занимава, защото няма да изкара кой знае колко пари.
Как ще е софтуерен проблема, като слагах и друго ЕКУ от Сеат! Значи Фолксваген са произвели хиляди коли с проблем, как е възможно?!
В събота я вкарвам в гаража и почвам с чистене на дросела, мап сензор, пръскане за въздух, може да сменя бензиновата помпа и главното реле. Ще налея и хубав бензин, този гадния е на привършване.
Ако не се оправи ще търся човек да ми я оправи, ако може, вече почна да ми писва, как е възможно да ходя по други градове да ми оправят една кола от 2000 година!
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
За това гаснене освен дросела не виждам друг виновник , при мен никога за 7 години не ми е угаснала дори и един път .
Мотора е 1.4 BUD , колата е купувана нова.
Мотора е 1.4 BUD , колата е купувана нова.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Дросела, ама защо не го прави всеки път, освен това дросела се влияе от много неща, не само от пътечките на потенциометъра му.
Липсата на гориво или наличието на въздух след дебитомера/мап сензора не могат да бъдат компенсирани с отваряне/затваряне на дросела. Също при прецакана ламбда сонда пали с грешна смес следствие на кофти адаптации и пак не може да компенсира.
Имам 2 дросела и двата работят, адаптират се без проблеми, не дават грешки.
Дросела не е сложна част, има един потенциометър, една пружина и едно моторче, може да се провери, ако човека знае, къде да гледа.
Всяка част може да бъде диагностицирана, стига този, който я гледа да има необходимите умения и познания.
Това с дросела е любимото извинение на повечето механици, защото знаят, че дросела е скъп и повечето хора не искат да си го купят, тъй като не си струва парите за стара кола.
Ако си запази поведението и не се "оправи" сама, ще го хвана проблема!

Доста съм подготвен, имам части за проба и смяна колкото си искаш.
Гадното е, че на няколко пъти, като я карах по сервизите и проблема изчезваше, направо ме побърка. Сега, ако задържи може и да изкочи зайчето, а и вече знам, какво и къде да гледам.
Ще пиша какви съм ги сътворил.
Много ме съмнява, че са позапушени инжекторите от скапан бензин, ама аз съм си виновен, евтиното излиза винаги по скъпо.
Липсата на гориво или наличието на въздух след дебитомера/мап сензора не могат да бъдат компенсирани с отваряне/затваряне на дросела. Също при прецакана ламбда сонда пали с грешна смес следствие на кофти адаптации и пак не може да компенсира.
Имам 2 дросела и двата работят, адаптират се без проблеми, не дават грешки.
Дросела не е сложна част, има един потенциометър, една пружина и едно моторче, може да се провери, ако човека знае, къде да гледа.
Всяка част може да бъде диагностицирана, стига този, който я гледа да има необходимите умения и познания.

Това с дросела е любимото извинение на повечето механици, защото знаят, че дросела е скъп и повечето хора не искат да си го купят, тъй като не си струва парите за стара кола.
Ако си запази поведението и не се "оправи" сама, ще го хвана проблема!


Доста съм подготвен, имам части за проба и смяна колкото си искаш.

Гадното е, че на няколко пъти, като я карах по сервизите и проблема изчезваше, направо ме побърка. Сега, ако задържи може и да изкочи зайчето, а и вече знам, какво и къде да гледам.
Ще пиша какви съм ги сътворил.

Много ме съмнява, че са позапушени инжекторите от скапан бензин, ама аз съм си виновен, евтиното излиза винаги по скъпо.

Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
И аз имам същия проблем като на freelancer. Със същия двигател 1.4 МПИ 60 к.с. съм и сутрин като паля след няколко секунди губи обороти и гасне, паля отново и няма проблеми. При рязко подаване на газ се чува описаното от колегата съскане. ходих при доста майстори и не знам дали остана нещо не сменено. Започнах от всички видове филтри, свещи, адаптация на дросела, смяна на датчик на разпределителния вал, нова бобина, смених и клапана за картерните газове. Колата няма никаква промяна и не знам какво остана да сменям вече, всеки майстор се опитва да налучка проблема, мина няколко диагностики и нищо. тия дни ще пробвам да сменя и уплътненията на всмулателния колектор. Ако някой има идея къде може да е проблема да помага
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Здравей колега,
Съвета ми към теб е да не ходиш повече по "майстори" и да си даваш парите. Дали смуче въздух от всмукателните колектори може да провериш много лесно. Купи си един тръбен ключ да развиеш въздушния филтър, имаш 2 болта и един спрей, карб-клийнър и на студен двигател пръскай там където е захванат колектора, ако смуче въздух трябва да ти се вдигнат оборотите!
Занимавам се с проблема от 3 години вече и продължава да го прави, но много рядко с консуматори и ако не барам консуматори или не въртя волана си държи празния ход и не гасне.
Какво съм сменил аз:
Температурен датчик - ако не си го сменил, може да пробваш. Моят е Беру.
Бобина с комутатор - Беру.
Свещи - НЖК по каталог, платинени еднополюсни.
Кабелите ми са, като нови 2010 г., Беру, така я купих, явно са били сменени от предишния собственик, уж италиянец.
Друга дросел клапа, клапата е добра, макар и втора употреба, тествана е.
ПЦВ клапанче, маркуч до ПЦВ клапанчето, маркуч от сепаратора до въздушния филтър. Сменил съм и маркучето от ПЦВ клапана до дросела с друго втора употреба, като ново, другите неща са нови.
Сигурно се подразбира, че всички масла и течности са подменени, пистов, ангренажен ремък, водна помпа и термостат, сменени с нови.
Правена е профилактика на алтернатора, нов регулатор на напрежението, зареждането е в норми.
Стартера също е минал профилактика и ремонт, пали си винаги от първия път, няма проблеми.
Пробвал съм с още два МАП сензора, с друг МАП сензор съм, втора употреба, оригинален и според повечето опитни механици МАП-а няма проблеми. Не е проблем да купя нов, но не съм сигурен, че пробелма ми е от мапа. Между другото стария ми мап е гледан от опитен диагностик и ми каза, че сензора си е наред, уж.
Друга хидравлична помпа, втора употреба, мислех си, че хидравликата товари двигателя.
Пробвах и с друго ЕКУ, от сеат, АКК двигател, не е от компютъра!
Пробвал съм и с друг датчик на разпределителния вал, промяна няма, не ми е давала грешка за тези датчици, на разпределителния и коляновия вал.
Имам и друг сепаратор и съм свалял да огледам стария сепаратор, в ред си е, няма запушвания или налепи.
В момента ми предстоят проби с нова бензинова помпа и после с реле 410, имам ги и двете, помпата е нова, релето е втора употреба, няма нагари по крачетата и се надявам да е здраво, защото и тези релета дефектират често. Един колега доста се мъчи с няколко такива релета купувани от морга и всичките дефектни.
Сега, моите фаворити свързани с проблема:
Инжектори - пали лесно, но единствената промяна забелязах преди време, когато сложих за втори път добавка за почистване не инжекциона, Започна да пали трудно, първият път палеше и гаснеше, даже ми се е случвало да пали и да пада на 500 оборота и да се налага да паля наново. Наскоро заредих един резервоар съмнителен бензин и пак промяна в поведението, започна да гасне сама при студено палене без консуматори, това не беше го правила от близо 2 години. След зареждане с нов, хубав бензин започна да си държи празния ход. Не знам какъв може да им е зора на инжекторите, може би налепи, отлагания или да са просто клеясали от стоене, 9 месеца не е карана колата преди да я купя, по документите, които имам.
Да се оправя сама, значи е нещо замърсено, което се изчиства. Тук обаче, не ми се връзват инжекторите с лесното палене и с това, че се оправя при второто палене. Не съм ги чистил на ултразвук, защото има риск да станат по зле, ако не се извърши професионално. В Казанлък и Стара Загора няма къде.
Мап сензор - определено има сиптоми и за сензора за вакуума, давала ми е грешка, че отчита нерелани стойности от мапа и явно има нещо, което бърка вакуума. Иначе, сензора е чистен, сменен с друг, гледани са му стойностите и са в норми, но при някакъв режим и определени условия се бърка от нещо, обяснението, което дава БОШ тестера (КТС) е, че влиза въздух от някъде. Има вариант и да се замърсява и да не отчита правилно.
Серво на спирачките - има едно възвратно клапанче, което трябва да задържа вакуума в сервото и ако не работи влияе на вакуума в двигателя. След няколко минути педала ми става твърд, а трябва да имам вакуум за 2 натискания, значи губя вакуум. Наскоро ми се случи да пробвам с много помпания на педала на спирачките да изгасне двигателя! Забелязах, че при натискане и задържане от областта на педала се чува едно свирукане, не винаги. Мисля да пробвам с друго клапанче, като за начало. Маркуча след клапана беше леко сцепен в единия край, този, който влиза в шуцера на цилиндъра на сервото.
Много вероятно е от там да се базика вакуума!
Реле 410 - релето обикновено дава грешки, най вече мисфаъри на 4 те инжектора и помпата. Имах такива грешки, в началото, като купих колата, преди това обаче ми беше заминал регулатора на напрежението и ми беше паднал акумулатора и човека, който я гледа тогава, ми каза, че може би са се появили заради проблема с регулатора на напрежението и разредения акумулатор, но не съм сигурен.
При отваряне на вратата на шофьора, релето трябва да пусне помпата и да цъкне, а съм забелязал, че след престой, това не винаги се чува, след 20 минути релето трябва да включва винаги помпата. Дори и да съм чул релето да цъкне и помпата да тръгне пак се е получавало гасненето. Иначе от тогава не съм имал такива грешки, значи вероятността да е релето е много малка.
Бензинова помпа - помпата по принцип работи, но има вариант и да се се товари на студен двигател или след престой да не може да направи веднага нужното налягане. Имам нова и хубава помпа и скоро ще пробвам.
О-пръстени и въздух - напълно е възможно да дърпа въздух от някъде, пръскали са за въздух, но ще пробвам и аз, най-добре някои неща да си ги правя сам, за да съм сигурен.
Ламбда сонда - сондата е много вероятно да е ленива, гледали са ми я и на едното място човека ми каза, че не е много бърза, друг, че е наред, но един път ми беше дала грешка бедна смес, което не означава, че проблема е в сондата, разбира се. Сондата не играе при студен двигател, но при проблем с подгрева лъже екуто при студен двигател, а самият двигател си прави картите и адаптациите по показанията на ламбда сондата, така, дори и да се включва по късно, ламбдата определя сместта при студено палене, според мен!
Преди време ми светеше ЕРС-то и разкачих за малко ламбда сондата за проба, не намерих разлика във вървежа, но за моя изненада лампата ЕРС изгасна след малко. Беше записала грешка на ламбда сонда, Банк 1, но пък лампата не светеше. Може би няма кой да казва, че кислорода идва в повече, знам ли.
Друга причина е замърсена цедка на маслото, на мен ми пускаше от време на време и лампата за нялагането на маслото, след като угасне. Последната година обаче лампата не е светила.
Според мен проблема е, че пали с грешна смес. Каква е причината, не съм сигурен, но е факт, че проблема първо го имах всяка сутрин и с течение на времето взе да става все по рядък, даже сега лятото около 2 месеца нямах никакви проблеми, докато изведнъж пак се появи и изчезна. Оправи се, после пак я пробвах, с консуматори и изгасна, паля и няма проблеми.
От няколко дена, през уикенда я карах повече аз, пак нямаше никакви проблеми, държи си 1000 оборота и си ги свали, пусках консуматри и въртях волана, нямаше гаснене.
При теб ако го прави всяка сутрин е по-добре, защото по-лесно може да се хване причината.
Аз съм на етап, "няма хващане".
Най-добре, разбира се, преди да си набутал пари за разни измислени диагностики, ремонти и части, е да се хванеш и да отидеш при някой добър механик, не някой гаражен "мастор".
99% гледат само грешките, а така поверда не се отстранява, гледат се данните от различните датчици, живите данни.
П.С. Най вероятно ти съска дебелият маркуч, този на сепаратора, на мен той ми съскаше. Имам здрав, ако искаш ми пиши на лични.
Пиши ми на лични, за да дискутираме проблема!
Съвета ми към теб е да не ходиш повече по "майстори" и да си даваш парите. Дали смуче въздух от всмукателните колектори може да провериш много лесно. Купи си един тръбен ключ да развиеш въздушния филтър, имаш 2 болта и един спрей, карб-клийнър и на студен двигател пръскай там където е захванат колектора, ако смуче въздух трябва да ти се вдигнат оборотите!
Занимавам се с проблема от 3 години вече и продължава да го прави, но много рядко с консуматори и ако не барам консуматори или не въртя волана си държи празния ход и не гасне.
Какво съм сменил аз:
Температурен датчик - ако не си го сменил, може да пробваш. Моят е Беру.
Бобина с комутатор - Беру.
Свещи - НЖК по каталог, платинени еднополюсни.
Кабелите ми са, като нови 2010 г., Беру, така я купих, явно са били сменени от предишния собственик, уж италиянец.
Друга дросел клапа, клапата е добра, макар и втора употреба, тествана е.
ПЦВ клапанче, маркуч до ПЦВ клапанчето, маркуч от сепаратора до въздушния филтър. Сменил съм и маркучето от ПЦВ клапана до дросела с друго втора употреба, като ново, другите неща са нови.
Сигурно се подразбира, че всички масла и течности са подменени, пистов, ангренажен ремък, водна помпа и термостат, сменени с нови.
Правена е профилактика на алтернатора, нов регулатор на напрежението, зареждането е в норми.
Стартера също е минал профилактика и ремонт, пали си винаги от първия път, няма проблеми.
Пробвал съм с още два МАП сензора, с друг МАП сензор съм, втора употреба, оригинален и според повечето опитни механици МАП-а няма проблеми. Не е проблем да купя нов, но не съм сигурен, че пробелма ми е от мапа. Между другото стария ми мап е гледан от опитен диагностик и ми каза, че сензора си е наред, уж.
Друга хидравлична помпа, втора употреба, мислех си, че хидравликата товари двигателя.

Пробвах и с друго ЕКУ, от сеат, АКК двигател, не е от компютъра!
Пробвал съм и с друг датчик на разпределителния вал, промяна няма, не ми е давала грешка за тези датчици, на разпределителния и коляновия вал.
Имам и друг сепаратор и съм свалял да огледам стария сепаратор, в ред си е, няма запушвания или налепи.
В момента ми предстоят проби с нова бензинова помпа и после с реле 410, имам ги и двете, помпата е нова, релето е втора употреба, няма нагари по крачетата и се надявам да е здраво, защото и тези релета дефектират често. Един колега доста се мъчи с няколко такива релета купувани от морга и всичките дефектни.
Сега, моите фаворити свързани с проблема:
Инжектори - пали лесно, но единствената промяна забелязах преди време, когато сложих за втори път добавка за почистване не инжекциона, Започна да пали трудно, първият път палеше и гаснеше, даже ми се е случвало да пали и да пада на 500 оборота и да се налага да паля наново. Наскоро заредих един резервоар съмнителен бензин и пак промяна в поведението, започна да гасне сама при студено палене без консуматори, това не беше го правила от близо 2 години. След зареждане с нов, хубав бензин започна да си държи празния ход. Не знам какъв може да им е зора на инжекторите, може би налепи, отлагания или да са просто клеясали от стоене, 9 месеца не е карана колата преди да я купя, по документите, които имам.
Да се оправя сама, значи е нещо замърсено, което се изчиства. Тук обаче, не ми се връзват инжекторите с лесното палене и с това, че се оправя при второто палене. Не съм ги чистил на ултразвук, защото има риск да станат по зле, ако не се извърши професионално. В Казанлък и Стара Загора няма къде.
Мап сензор - определено има сиптоми и за сензора за вакуума, давала ми е грешка, че отчита нерелани стойности от мапа и явно има нещо, което бърка вакуума. Иначе, сензора е чистен, сменен с друг, гледани са му стойностите и са в норми, но при някакъв режим и определени условия се бърка от нещо, обяснението, което дава БОШ тестера (КТС) е, че влиза въздух от някъде. Има вариант и да се замърсява и да не отчита правилно.
Серво на спирачките - има едно възвратно клапанче, което трябва да задържа вакуума в сервото и ако не работи влияе на вакуума в двигателя. След няколко минути педала ми става твърд, а трябва да имам вакуум за 2 натискания, значи губя вакуум. Наскоро ми се случи да пробвам с много помпания на педала на спирачките да изгасне двигателя! Забелязах, че при натискане и задържане от областта на педала се чува едно свирукане, не винаги. Мисля да пробвам с друго клапанче, като за начало. Маркуча след клапана беше леко сцепен в единия край, този, който влиза в шуцера на цилиндъра на сервото.
Много вероятно е от там да се базика вакуума!
Реле 410 - релето обикновено дава грешки, най вече мисфаъри на 4 те инжектора и помпата. Имах такива грешки, в началото, като купих колата, преди това обаче ми беше заминал регулатора на напрежението и ми беше паднал акумулатора и човека, който я гледа тогава, ми каза, че може би са се появили заради проблема с регулатора на напрежението и разредения акумулатор, но не съм сигурен.
При отваряне на вратата на шофьора, релето трябва да пусне помпата и да цъкне, а съм забелязал, че след престой, това не винаги се чува, след 20 минути релето трябва да включва винаги помпата. Дори и да съм чул релето да цъкне и помпата да тръгне пак се е получавало гасненето. Иначе от тогава не съм имал такива грешки, значи вероятността да е релето е много малка.
Бензинова помпа - помпата по принцип работи, но има вариант и да се се товари на студен двигател или след престой да не може да направи веднага нужното налягане. Имам нова и хубава помпа и скоро ще пробвам.
О-пръстени и въздух - напълно е възможно да дърпа въздух от някъде, пръскали са за въздух, но ще пробвам и аз, най-добре някои неща да си ги правя сам, за да съм сигурен.
Ламбда сонда - сондата е много вероятно да е ленива, гледали са ми я и на едното място човека ми каза, че не е много бърза, друг, че е наред, но един път ми беше дала грешка бедна смес, което не означава, че проблема е в сондата, разбира се. Сондата не играе при студен двигател, но при проблем с подгрева лъже екуто при студен двигател, а самият двигател си прави картите и адаптациите по показанията на ламбда сондата, така, дори и да се включва по късно, ламбдата определя сместта при студено палене, според мен!
Преди време ми светеше ЕРС-то и разкачих за малко ламбда сондата за проба, не намерих разлика във вървежа, но за моя изненада лампата ЕРС изгасна след малко. Беше записала грешка на ламбда сонда, Банк 1, но пък лампата не светеше. Може би няма кой да казва, че кислорода идва в повече, знам ли.
Друга причина е замърсена цедка на маслото, на мен ми пускаше от време на време и лампата за нялагането на маслото, след като угасне. Последната година обаче лампата не е светила.
Според мен проблема е, че пали с грешна смес. Каква е причината, не съм сигурен, но е факт, че проблема първо го имах всяка сутрин и с течение на времето взе да става все по рядък, даже сега лятото около 2 месеца нямах никакви проблеми, докато изведнъж пак се появи и изчезна. Оправи се, после пак я пробвах, с консуматори и изгасна, паля и няма проблеми.
От няколко дена, през уикенда я карах повече аз, пак нямаше никакви проблеми, държи си 1000 оборота и си ги свали, пусках консуматри и въртях волана, нямаше гаснене.
При теб ако го прави всяка сутрин е по-добре, защото по-лесно може да се хване причината.

Аз съм на етап, "няма хващане".

Най-добре, разбира се, преди да си набутал пари за разни измислени диагностики, ремонти и части, е да се хванеш и да отидеш при някой добър механик, не някой гаражен "мастор".
99% гледат само грешките, а така поверда не се отстранява, гледат се данните от различните датчици, живите данни.
П.С. Най вероятно ти съска дебелият маркуч, този на сепаратора, на мен той ми съскаше. Имам здрав, ако искаш ми пиши на лични.
Пиши ми на лични, за да дискутираме проблема!
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Докато не сложите една нова дроселова клапа все ще ви гасне , няма как клапа работила половин милион километра на някоя 15-16 годишна кола да е в добро състояние , такова нещо не се купува от морга ако ще и да изглежда като нова.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: vw polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Колега, дросел клапата не е някаква извънземна част и както всички останали части по двигателя подлежи на диагностика!
Подобен митологичен характер и придават "масторите" по сервизите, които не могат да открият проблема и веднага се оправдават с дросел клапата, защото е скъпа и не всеки може да си позволи да си купи нова.
Дросел клапата има корпус от метал, една пружина, ел. моторче и четири потенциометъра. В технологично отношение е по близка до някой лампов приемник от миналия век.
Няма част по двигателя, която не може да се каже дали работи или не работи! Всичко опира до знанията и уменията на механика. За това има сервизи, друг е въпроса, че разликата в нивото е огромна.
Между другото, сега колата ми е перфектна и не гасне въобще и както казах, така може да откара и месец, докато пак се появи гасненето и пак изчезва. Определено не се дължи на дросел клапата, защото не може един месец да работи и след това да не иска.
Нещо друго е, но за сега не мога да го открия, защото няма конкретна взаимовръзка.
Подобен митологичен характер и придават "масторите" по сервизите, които не могат да открият проблема и веднага се оправдават с дросел клапата, защото е скъпа и не всеки може да си позволи да си купи нова.
Дросел клапата има корпус от метал, една пружина, ел. моторче и четири потенциометъра. В технологично отношение е по близка до някой лампов приемник от миналия век.

Няма част по двигателя, която не може да се каже дали работи или не работи! Всичко опира до знанията и уменията на механика. За това има сервизи, друг е въпроса, че разликата в нивото е огромна.
Между другото, сега колата ми е перфектна и не гасне въобще и както казах, така може да откара и месец, докато пак се появи гасненето и пак изчезва. Определено не се дължи на дросел клапата, защото не може един месец да работи и след това да не иска.
Нещо друго е, но за сега не мога да го открия, защото няма конкретна взаимовръзка.
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Дросел клапата не е нищо извънземно да така е , ама хода който се регулира за да подържа оборотите е някакви части от милиметъра до максимум 1 милиметър , ако потенциометъра е износен и понякога просто прекъсва когато плъзгача се движи върху пистата на определени места и ето я причината компа се обърква за части от секундата и не знае какво да прави и примерно затваря клапата.
Както казах имам моята кола от нова и да загасне не ми се е случвало нито един път при каквито и да е обстоятелства , ама моята кола не е на 500 000 километра като повечето нововноси които тук се продават като перфектни.
Както казах имам моята кола от нова и да загасне не ми се е случвало нито един път при каквито и да е обстоятелства , ама моята кола не е на 500 000 километра като повечето нововноси които тук се продават като перфектни.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
За съжаление колега, не всички може да караме нови коли.
Дай Боже, един ден да си купя и аз, чисто нова, от магазина, да сме живи и здрави!
По темата за дросела мога да кажа, че ако прекъсва потенциометъра ще запише грешка за датчика на дроселовата клапа, със сигурност, иначе германските програмисти трябва да си хвърлят дипломите.
Дросела е гледан и пътечките не са изтрити, както и да е, може да се диагностицира.
Моето мнение е, че всяка част по двигателя, може да се каже дали работи или не, със сигурност!
Има износване, но за това пък компютъра е адаптивен и работи в някакви граници, които не са толкова точни, но все пак има някакви норми.
Малко вероятно е, колата ми да е на 500 хил. километра, прати ми я човек, който познавам от много отдавна, а и колата не беше напудрена, а напълно натурална и много ме съмнява, някой италиянец да си играе да връща километри, на някаква евтина кола, все пак и тази манипулация струва пари. Свалих си я от автовоза и вложих доста пари и нерви за да и върна заводското състояние и считам, че този незначителен проблем има решение и си заслужава да го търся.
Може и да съм първият намерил решението на загадката с тези двигатели, защото не съм само аз! При сеатите положението е същото. Това поведение е типично за тези двигатели, но никой не знае, на какво се дължи.

Дай Боже, един ден да си купя и аз, чисто нова, от магазина, да сме живи и здрави!
По темата за дросела мога да кажа, че ако прекъсва потенциометъра ще запише грешка за датчика на дроселовата клапа, със сигурност, иначе германските програмисти трябва да си хвърлят дипломите.
Дросела е гледан и пътечките не са изтрити, както и да е, може да се диагностицира.
Моето мнение е, че всяка част по двигателя, може да се каже дали работи или не, със сигурност!
Има износване, но за това пък компютъра е адаптивен и работи в някакви граници, които не са толкова точни, но все пак има някакви норми.
Малко вероятно е, колата ми да е на 500 хил. километра, прати ми я човек, който познавам от много отдавна, а и колата не беше напудрена, а напълно натурална и много ме съмнява, някой италиянец да си играе да връща километри, на някаква евтина кола, все пак и тази манипулация струва пари. Свалих си я от автовоза и вложих доста пари и нерви за да и върна заводското състояние и считам, че този незначителен проблем има решение и си заслужава да го търся.
Може и да съм първият намерил решението на загадката с тези двигатели, защото не съм само аз! При сеатите положението е същото. Това поведение е типично за тези двигатели, но никой не знае, на какво се дължи.
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Това с новия автомобил го казах поради факта че този проблем се среща на вече стари автомобили с голям пробег , дросела се износва появяват се луфтове навсякъде а както казах регулировката на тихите обороти се изразява в движението на клапата с някакви части от милиметъра , особено на ненатоварен двигател .
Какво тогава ако не е дросела е отговорно за угасване на мотора , ако е нещо друго то значи и в движение би загаснал мотора нали.
Какво тогава ако не е дросела е отговорно за угасване на мотора , ако е нещо друго то значи и в движение би загаснал мотора нали.
Re: Polo 1.4 Mpi съскане - краде въздух?
Какво тогава ако не е дросела е отговорно за угасване на мотора
Точно при този мотор вероятно са доста.
Основно е компа(не може да се рестартира),трябва определено време да получава 100% коректни
стойности от всички датчици за да заработи нормално.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта