Polo 6N2 2001г. дясно задно колело е леко наклонено.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Gelle
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 29 май 2008 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Polo 6N2 дясно задно колело е леко наклонено.

Мнениеот Gelle » Чет 26 мар 2015 0:43


georgi_dob написа:В такъв случай излиза, че оста на главината и крива. Моста комплект с осите ли е сменян? На стенда ти измерват ъгъла на отклонение на колелото. Предполагам, че долният край на колелото е навън. Може да опиташ следното: сваляш оста от четирите болта и на горните два подлагаш тънки шайби между оста (главината) и моста, по този начин ще изнесеш горния край на колелото навън. Ако в долния край е събрано ще подложиш шайби отдолу. Правиш го да изглежда право на око и пак я караш да премерят ъгъла. Трябва да се определи каква да бъде дебелината на шайбите. Може и да смениш направо оста ако се установи, че е от нея. Най-напред все пак смени лагерите на това колело за всеки случай, те поне са евтини. Виждам, че и Somi е предложил вариант с шайбите.

Не и двата моста които сменях ги взех голи и сложихме моите оси. Хич ме няма в тия оси, главини и прочие. Какво представляват и могат ли да се купят нови от някъде? Оси главини едно и също ли е? Шайби неискам да подлагам, предпочитам всичко да си е както трябва.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6N2 2001г. дясно задно колело е леко наклонено.

Мнениеот ktamen » Чет 26 мар 2015 1:15


Май имаш крива ос. Те май са еднакви и е съвсем лесно при смените на мостовете веднъж да я слагате отляво, а другия път отдясно. Доколкото си спомням те май могат и да се завъртят на 180 градуса. Разглобете главината на кривото колело и я завъртете, ако колелото се изкриви обратно значи оста е крива. Другия вариант за проверка е да я занесеш на читав стругар и като я завърти ще се разбере дали е крива. Би трябвало да се продават и нови, но аз никак не съм привърженик на сменянето на чаркове без сигурна диагноза. Освен това предпочитам части втора употреба, а не нови ментета.
Варианта с шайбите правилно го изключваш.
Снимката е от нета и нямам представа от каква кола е, но твоята ос трябва да е нещо подобно.
Прикачени файлове
главина-на-колелото-задна-ос-vag-group.jpg
главина-на-колелото-задна-ос-vag-group.jpg (7.43 KиБ) Видяна 718 пъти


m135
Мнения: 226
Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
Автомобил: vw polo 1.4mpi
Двигател: AUD 2000
Местоположение: svishtov

Re: Polo 6N2 2001г. дясно задно колело е леко наклонено.

Мнениеот m135 » Чет 26 мар 2015 9:15


Скърцането ти е от закопчаването на облегалката на задната седалка, моята на паваж даже и потротва. Може да почукват и закопчалките на коланите по колонките. Последно пробвах да спра скърцането като защипах една шапка между обегалката и кората, има ефект.


Потребителски аватар
Gelle
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 29 май 2008 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Polo 6N2 2001г. дясно задно колело е леко наклонено.

Мнениеот Gelle » Чет 26 мар 2015 13:08


ktamen написа:Май имаш крива ос. Те май са еднакви и е съвсем лесно при смените на мостовете веднъж да я слагате отляво, а другия път отдясно. Доколкото си спомням те май могат и да се завъртят на 180 градуса. Разглобете главината на кривото колело и я завъртете, ако колелото се изкриви обратно значи оста е крива. Другия вариант за проверка е да я занесеш на читав стругар и като я завърти ще се разбере дали е крива. Би трябвало да се продават и нови, но аз никак не съм привърженик на сменянето на чаркове без сигурна диагноза. Освен това предпочитам части втора употреба, а не нови ментета.
Варианта с шайбите правилно го изключваш.
Снимката е от нета и нямам представа от каква кола е, но твоята ос трябва да е нещо подобно.

А много време ли отнема свалянето на тая ос? Защото мисля да си я сваля сам. Не ми се ходи до майстора, който ще каже ела утре или в други ден. А аз мога само събота и неделя да се занимавам с колата. Иначе имам познат стругар, който ще я завърти веднага и да се види как е.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6N2 2001г. дясно задно колело е леко наклонено.

Мнениеот ktamen » Чет 26 мар 2015 14:52


Първо се сваля главината, а накладките пречат. Сваля се централната капачка, под нея има гайка законтрена с шплент. Развива се гайката и се вади едното лагерче, после с помощта на всички немски майки се сваля и главината. Ако гумата е завинтена на главината на мен ми е по-удобно да лашкам и да дърпам. После се вижда оста и болтовете, развиваш ги и оста ти остава в ръцете. На мен ще ми отнеме около половин час. Ако барабана няма голям ръб от накладките вероятно и на теб ще ти отнеме половин час. Не мога да кажа със сигурност дали ще се справиш.
При обратното стягане на гайката с шплента трябва да внимаваш да не я пренатегнеш, защото лагерите ще се прецакат. Аз я стягам само с камък по нейния размер, но го въртя на ръка, без тресчотка или друг върток. После правиш една обиколка от 1км, вдигаш на крик и пробваш луфта, ако е прекалено голям притягаш още малко. Малък луфт обаче винаги трябва да има.
Има много писано във форума, потърси информация и в други теми.


Потребителски аватар
Gelle
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 29 май 2008 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Polo 6N2 2001г. дясно задно колело е леко наклонено.

Мнениеот Gelle » Чет 26 мар 2015 15:35


ktamen написа:Първо се сваля главината, а накладките пречат. Сваля се централната капачка, под нея има гайка законтрена с шплент. Развива се гайката и се вади едното лагерче, после с помощта на всички немски майки се сваля и главината. Ако гумата е завинтена на главината на мен ми е по-удобно да лашкам и да дърпам. После се вижда оста и болтовете, развиваш ги и оста ти остава в ръцете. На мен ще ми отнеме около половин час. Ако барабана няма голям ръб от накладките вероятно и на теб ще ти отнеме половин час. Не мога да кажа със сигурност дали ще се справиш.
При обратното стягане на гайката с шплента трябва да внимаваш да не я пренатегнеш, защото лагерите ще се прецакат. Аз я стягам само с камък по нейния размер, но го въртя на ръка, без тресчотка или друг върток. После правиш една обиколка от 1км, вдигаш на крик и пробваш луфта, ако е прекалено голям притягаш още малко. Малък луфт обаче винаги трябва да има.
Има много писано във форума, потърси информация и в други теми.

Колата е с дискове. Но вероятно не е голяма философия.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6N2 2001г. дясно задно колело е леко наклонено.

Мнениеот ktamen » Чет 26 мар 2015 19:05


Не съм сигурен, че щом е с дискове осите пак изглеждат по този начин. Но вероятно са същите. Свалянето щом няма барабани трябва да е по-лесно.


georgi_dob
Мнения: 323
Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2001г. дясно задно колело е леко наклонено.

Мнениеот georgi_dob » Чет 26 мар 2015 19:39


С дискове или барабани е почти еднакво. При дисковете е малко по-лесно, като свалиш спирачния апарат (без да го махаш от маркуча само го дърпаш някъде настрани) остава да свалиш диска и после оста. При барабаните трябва да махнеш накладките и спирачното цилиндърче и съответно после трябва да се обезвъздуши като се събере всичко пак.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта